Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft představil DirectX 12 a slibuje vyšší výkon

21.3.2014, Jan Vítek, aktualita
Microsoft představil DirectX 12 a slibuje vyšší výkon
Na akci GDC v San Francisku bylo firmou Microsoft představeno dlouho očekávané API DirectX 12, které nemá znamenat pouze novou verzi, ale také nový přístup, s nímž Microsoft zaútočí také na Mantle od AMD.
Vývojáři totiž již dlouho volali po tom, aby jim Microsoft umožnil více se přiblížit samotnému hardwaru, čili aby mohli přistupovat přímo k hardwarovým zdrojům. Přesně o tom je nové API Mantle od firmy AMD, která se chlubí tím, že podporované hry mohou díky tomu lépe využít hardwarové prostředky, a tedy fungovat rychleji. Nové DirectX 12, o jejichž příchodu se spekulovalo již před 14 dny, mají také lépe využít vícejádrové procesory, popřípadě počítače s více než jednou grafickou kartou, čili jde o lepší škálovatelnost. Další důležitou zprávou je, že nové API bude určeno nejen pro PC s nejnovějším operačním systémem, ale také pro konzoli Xbox One a mobilní zařízení, čili produkty s Windows Phone a potažmo RT, jestli ještě budou existovat.





Microsoft udává, že DirectX 12 poběží na mnoha modelech grafických čipů a karet, které již jsou delší dobu na trhu. K tomu se vyjádřily společnosti NVIDIA a AMD. NVIDIA uvedla, že všechny její karty s podporou DirectX 11, tedy Fermi, Kepler a nejnovější Maxwell, budou podporovat DirectX 12. Dnes je již na trhu také většina herních PC, které podporují DirectX 11 a více než polovina z nich dle NVIDIE využívá karty GeForce. Samotné API DirectX 12 bylo na GDC předváděno na kartě GeForce Titan Black, na níž běžela závodní hra Forza.

AMD pak potvrdilo, že DirectX 12 budou podporovat všechny Radeony s architekturou Graphics Core Next (GCN) a že stejně jako NVIDIA spolupracovalo s Microsoftem na vývoji nových DirectX dlouhá léta. Co se týče tématu DirectX 12 vs. Mantle, pak zástupce AMD Matt Skynner pouze uvedl, že jeho firma díky Mantle ukázala světu své odhodlání navyšovat výkon herních systémů a těší se na to, že to samé se jí povede s novým standardem DirectX 12.





Microsoft pak ukázal, jak Direct3D 12 funguje s 3DMarkem a dle výsledků se ukázalo, že procesor byl o 50 % více zaměstnán a lépe se využila jeho jednotlivá jádra. Můžeme se tedy těšit na vyšší výkony nových her, ovšem ty nepřijdou ani zítra, ani příští měsíc, ale prý budou připraveny až pro předvánoční sezónu příštího roku a ta je rok a půl daleko. Firma si také prý uvědomuje, že uživatelé budou chtít DirectX 12 i pro Windows 7, ale tyto prosby nevyslyší. Spíše se zaměří na spojení nového API s chystanými Windows 9 "Threshold" a Windows Phone 9.

Zdroj: Hexus.net