Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft uznal, že agresivní kampaň pro Windows 10 byla "přes čáru"

25.12.2016, Milan Šurkala, aktualita
Microsoft uznal, že agresivní kampaň pro Windows 10 byla "přes čáru"
Agresivní kampaň vynucující upgrade na operační systém Windows 10 zvedla obrovskou vlnu nevole. Ředitel marketingu společnosti Microsoft nyní v rozhovoru sám přiznal, že v jednom z bodů byla kampaň už opravdu přes čáru a lituje toho.
Microsoft měl s Windows 10 velké plány. Zásadním cílem měla být miliarda uživatelů, k čemuž měly dopomoci i telefony. Právě ty ale nebyly zrovna úspěšné a podílely se na tom, že se Microsoftu nepodařilo tohoto cíle dosáhnout, nedošel ani do půli cesty. I tak je ale 400 milionů zařízení považováno za pěkné číslo, na které je Microsoft hrdý. Pro zvýšení počtu uživatelů se používala agresivní strategie vynucování aktualizace na nový systém, takže se ve výsledku spousta uživatelů dočkala nového systému na svém počítači, aniž by o to žádala. Tato strategie byla obrovským terčem kritiky a CMO Microsofotu Chris Caposella nyní v rozhovoru pro Windows Weekly sám přiznal, že jednoho z prvků kampaně skutečně lituje.

Chris Caposella
Chris Caposella, CMO Microsoftu

Caposella přesto tvrdí, že spousta kroků v této agresivní kampani byla správně, nicméně přiznal, že je tu jedna záležitost, která byla skutečně přes čáru a neměla se stát. Konkrétně šlo o to, že červený křížek, který normálně znamená zrušení, zde nic nedělal. Dle Caposelly ale v Microsoftu velmi rychle přehodnotili tento způsob a snažili se urychleně vydat update, který by vrátí funkčnost do očekávatelného chování. To ale spolu s rozšířením nové aktualizace trvalo okolo dvou týdnů a přiznává, že to byly opravdu hodně těžké dva týdny, ze kterých se Microsoft snad poučil do budoucna.

Zdroj: extremetech.com