Newegg Shuffle: zákazníci soutěží o možnost koupit si HW, šance je malá
30.4.2021, Jan Vítek, aktualita
Obchod Newegg již před několika týdny spustil akce zvané Newegg Shuffle, které představují možnost zapojit se do losovací soutěže, ovšem ne o hardware samotný, ale pouze o možnost si jej pořídit. Jaké jsou šance?
Obchodníci reagují na nedostatek počítačového hardwaru a především grafických karet či procesorů různými způsoby. Na našem trhu jde jednak o přemrštěné ceny dostupných grafických karet, ať už jde o samotné obchody či scalpery v bazarech a pak o možnost koupit si karty za vcelku přívětivou cenu, ale jako součást hotové desktopové sestavy. Nabídka v renomovaných obchodech existuje, ale ty už dlouhodobě neudávají ceny a ani možnost si kartu předobjednat či rezervovat.
Americký Newegg ale přišel na jiný způsob a spustil akce Shuffle, kde má každý šanci koupit si některou z jinak nedostupných komponent za ještě slušné ceny. Ale jak jsme informovali dříve, i do této nabídky vstupují distributoři, kteří nutí koncové obchody objednávat si s kartami i další zboží, kvůli čemuž pak vznikají balíčky jako:
- Gigabyte GeForce RTX 3070 Vision OC + Gigabyte X570 Aorus Elite za $974
- Asus Gaming GeForce RTX 3060 + Asus Strix B450-F Gaming II za $639
I když tedy někdo vyhraje možnost pořídit si v obchodě Newegg kartu, obvykle to znamená, že si s ní musí koupit ještě desku, napájecí zdroj či jiný hardware. Losovací akce Shuffle jsou přitom ohlašovány jen pár hodin před samotným losováním, a to obvykle mezi 9. a 12. hodinou (PST) od pondělí do pátku a zákazníci si předem musí vybrat, o co mají zájem. Výherci jsou pak kontaktováni e-mailem, ovšem mají pouze dvě hodiny na to, aby si svůj hardware objednali a poté tato možnost propadne.
Newegg nyní serveru PCMag prozradil, jaký je zájem o tento losovací systém a uvedl, že denně takto soutěží cca 100.000 lidí, čili šance jsou opravdu malé. Newegg přitom počítá s tím, že s akcemi Shuffle bude pokračovat do té doby, než se situace na trhu výrazně zlepší a nyní se spíše chystá tyto akce nabídnout i zákazníkům v jiných zemích, než jen v USA.