reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Next-gen Cyberpunk 2077 dorazil: 63GB aktualizace se nevyvarovala chyb

16.2.2022, Jan Vítek, aktualita
Next-gen Cyberpunk 2077 dorazil: 63GB aktualizace se nevyvarovala chyb
Už je to 14 měsíců, co se na trhu objevil titul Cyberpunk 2077, který nedorazil ve stavu, za nějž by zákazníci mohli autory pochválit. Nyní konečně přichází patch na verzi 1.5, která představuje konečně onu next-gen hru. 
Cyberpunk 2077 ve verzi 1.5 se tak už dá označit za verzi vyladěnou i pro next-gen konzole, ale samozřejmě nelze očekávat, že by se nějak výrazně lišila od toho, co máme pro příslušně výkonná PC k dispozici už dávno. A pokud jde o skutečné novinky, ty můžeme očekávat právě i na PC, kde bude jistě k dispozici i celkově kvalitnější ray tracing, což prostě odpovídá možnostem dnešního hardwaru. 
 
 
Autoři také přiložili tabulku, která ukazuje, jaký výkon lze v případě moderních konzolí očekávat, pokud jde o cílové rozlišení až 4K, kde se ovšem počítá se škálováním. S ray tracingem stínů lze počítat pouze se 30 FPS a pokud žádáme spíše 60 FPS (někdy necelých), ray tracing musíme vynechat. RT Local Shadows mimochodem budou k dispozici nyní i na PC a jde tu o stíny od různých světelných zdrojů, čili ne pouze od slunce. 
 
 
Dále se můžeme těšit na nové zbraně, nově vyváženou ekonomiku hry, lépe se chovající davy, nové možnosti vztahů s NPC, aktualizovanou mapu a celkově vylepšené uživatelské rozhraní, další obsah, různé změny v gameplayi a samozřejmě opravy chyb. To platí jak pro konzolové, tak i pro PC verzi. 
 
Herní streameři ale už začínají upozorňovat na to, že k dokonalosti má nová verze 1.5 velice daleko, což se ostatně od patche představujícího 63 GB data dalo očekávat. Jde tu třeba právě o ony davy v ulicích, které už nejsou tak netečné vůči svému okolí jako dříve, ale i tak se dá jejich AI označit za nebetyčně pitomou. Stačí na rušné křižovatce párkrát vystřelit do vzduchu a můžeme sledovat ten chaos, který běžně vyústí v auta padající z mostů nebo chodce, kteří se sami tvrdošíjně zraňují tím, že narážejí do aut, která se zastavila na chodníku. 
 
Můžeme si vyzkoušet třeba také novou možnost vrhání nožů, které jsou vůči autům přímo smrtelnou zbraní. Stačí jeden zásah a auto může explodovat tak, že je vymrštěno deset metrů do vzduchu.
 
Vyřešeno nebylo ani prolínání objektů, které nesmyslně sdílí stejný prostor. Ty také po sobě občas zapomenou nějakou svou část a ta pak prostě jen nehybně visí v prostoru. Na druhou stranu, pokud tuto hru někdo ani nechce brát moc vážně, může si díky bugům užít v ulicích hodně dětinské švandy.


reklama