NIO ET7 letos dostane semi-solid-state baterii s 360Wh/kg, výrobcem je WeLion
28.3.2022, Milan Šurkala, aktualita
Masově vyráběné solid-state akumulátory s pevným elektrolytem jsou stále nesplněným cílem. O něco blíž bychom ale mohli být už letos. Opět bylo potvrzeno, že se elektrický sedan NIO ET7 v blízké době dočká podobných článků.
Cest k bezpečným akumulátorům je několik. Vedle poměrně bezpečných, relativně levných a ekologicky ne až tak problematických článků LFP jsou tu jakýmsi nedosažitelným cílem solid-state akumulátory. Ty nemají tekutý elektrolyt, ale pevný (a pochopitelně jako vždy, nejde o jeden typ akumulátoru, různých elektrolytů se zkouší desítky na mnoha různých typech akumulátorů). V loňském lednu se čínské NIO nechalo slyšet, že její nový elektromobil NIO ET7 přijde koncem roku 2022 na trh se 150kWh akumulátorem typu solid-state. Později toto poupravilo a řeklo, že jde o hybridní semi-solid-state články.
Dlouho se spekulovalo o tom, kdo bude dodavatelem těchto článků. Logicky se nabízel čínský CATL, který je vedoucí firmou v oboru, ta ale ještě takové články nemá připravené a nyní Li Hong, zakladatel firmy WeLion potvrdil, že to bude právě tato firma, které společnosti NIO bude dodávat nové články. Připomeňme ještě, že do WeLionu investovaly firmy jako Xiaomi nebo Huawei.
Tyto články by měly být významným posunem nejen tím, že přijdou alespoň s hybridní konstrukcí, když už ne plně jako solid-state, také se mají dostat na výrazně vyšší hustotu, než je dnes zvykem. Nejlepší masově vyráběné články Li-Ion se nedávno konečně dostaly přes 300 Wh/kg, zde se hovoří rovnou o 360 Wh/kg. I tak to znamená, že vůz se 150kWh akumulátorem bude mít jen v článcích okolo 420 kg hmotnosti a celý akumulátor bude jistě vážit hodně přes půl tuny. Li Hong dále potvrdil, že velkosériová výroba bude zahájena koncem tohoto roku, případně počátkem toho příštího.
Zdroj: cnevpost.com