Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

No Man's Sky: problémy technické, herní i obsahové

22.8.2016, Jan Vítek, aktualita
No Man's Sky: problémy technické, herní i obsahové
Očekávaná vesmírná hra No Man's Sky už je několik dní na trhu, a tak se můžeme už podívat na to, jak si vede. Bohužel se nedá označit za bezproblémovou, a to hned ze dvou důvodů. Jedná se o technické problémy a pak především o ty čistě herní.
Technické problémy, pokud nejste vývojáři her o Batmanovi, jdou obvykle postupně vyřešit ke spokojenosti všech. Je to ostatně jeden z argumentů lidí, kteří nejsou ochotni si kupovat čerstvě vydávané hry, neboť ty v dnešní době nechodí na trh vždy ve stoprocentním stavu, a zákazníci tak často slouží i jako testeři. Co se týče hry No Man’s Sky, tu si hned v prvním dni na trhu vyzkoušelo na 200.000 lidí, kteří začali upozorňovat na problémy, jež se točily především kolem zasekávání obrazu, vadného zobrazování textur i celého povrchu plant, celkově nízkého výkonu a také starého dobrého padání do systému. Leckde nestačil ani hardware formátu nejvýkonnějšího Skylake a GeForce GTX 1080, což je počítač schopný rozhýbat tuto hru na 60 FPS v rozlišení Ultra HD. Redaktor provozující tuto sestavu se setkal s častým zasekáváním obrazu a poté, co vyzkoušel karty Radeon R9 290 a R9 390X, bylo to ještě horší, neboť obraz za několik sekund zamrzl úplně.





Vedle těchto problémů jsou tu i chyby a jiné nedostatky, o nichž tvůrci museli vědět. Například hra z nějakého důvodu vyžaduje své celkové restartování v případě, že změníme v grafickém nastavení třeba rozlišení či V-Sync a co se týče změn v zobrazení povrchu, zde je také těžko k uvěření, že by o tom vývojáři nevěděli, neboť jde o problém i u konzole PS4. Projevuje se tak, že i když jen pomalu prolétáte nad povrchem planety, ten se svévolně mění, problikávají na něm textury a jednotlivé objekty se objevují velice pozdě. V praxi se tak můžete setkat i s tím, že přistanete na zdálnivě bezpečném místě, kde se po vystoupení z lodi najednou zjeví T-Rex a smlsne si na vás.

Vývojáři z Hello Games už slíbili, že velký patch na verzi 1.04 má vylepšit fungování hry pod různým hardwarem a zaměřil se především na zvýšení výkonu tam, kde byl podezřele nízký. Nicméně někteří uživatelé PS4 udávají, že je to ještě daleko horší a hra se jim odmítá spustit a také to nevypadá, že by patch měl opravit i textury. Stále tak je na technické stránce hry co řešit a to je špatné z toho prostého důvodu, že Hello Games nemohou pracovat na celkovém vylepšení své hry, která u lidí s vysokými očekáváními budí rozpaky.

Ti se totiž těšili na neobvyklý vesmírný simulátor, v němž budeme bojovat o přežití a neustále objevovat něco nového. Namísto toho nastoupila spíše nuda a šeď i přes zářivé barvy ze screenshotů. Tato nuda ale vychází z toho, že otázku přežití vyřešíte za pár desítek minut a pak se z ní stane rutina a po návštěvě několika světů už budete znát v podstatě vše, na co můžete v tom dalším narazit. Ze slibovaného herního prostředí rozměrů mnoha galaxií tak zůstane jen ohlodaná kost, když všude narážíte na již známé věci. Příliš nefunguje ani systém vyrábění a vylepšování věcí, kde tvůrci na rozdíl od takové Bethesdy postrádají fantazii a celá hra na vesmírného průzkumníka vás tak může přestat bavit stejně tak rychle, jako vás bavit začala.

No Man’s Sky je tak z hlediska technického zpracování i obsahu jednou z her, v jejichž případě se vyplatí si počkat. Lze očekávat, že technické potíže budou časem vyřešeny, ale co se týče obsahu, v jeho případě si vůbec nejsem jistý. Po několika měsících by se tak tento titul mohl propadnout mezi ty levnější a nyní by si měl zákazník velice rozmyslet, zda za ni chce dát plných 60 eur. Však i 47 % z desítek tisíc zákazníků, kteří si ji na Steamu již koupili, ji v tomto stavu nedoporučují.

Zdroj: Steam, Kit Guru