Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nové ovladače Nvidia GeForce 531.18 způsobují zbytečné vytížení CPU

7.3.2023, Milan Šurkala, aktualita
Nové ovladače Nvidia GeForce 531.18 způsobují zbytečné vytížení CPU
Nové ovladače Nvidia GeForce 531.18 sice přináší zajímavé novinky jako super-rozlišení při přehrávání videí v prohlížečích Chrome a Edge, má také ale několik nepříjemných chyb. Může např. způsobovat zvýšené zatížení CPU po opuštění hry.
Před několika dny představila Nvidia nové ovladače svých grafických karet GeForce, verzi 531.18. Pokud jste ještě neupgradovali, tak to zatím raději nedělejte. Ovladače totiž obsahují několik chyb, což ale není nic tak překvapivého. Jednou z těch nových je chyba, kdy po ukončení hry může docházet ke zbytečnému navýšení zatížení CPU. Obvykle jde o 10-15 %, což z počítače sice nedělá nepoužitelný systém, ale přesto bude méně svižný, možná trochu více hlučný, než by musel být, a v případě notebooků to znamená také sníženou výdrž na baterii. Dočasných řešení problému je více.
 
Nvidia logo
 
Konkrétně za tento problém může proces Nvidia Container (nvcontainer.exe), resp. část Nvidia Game Session Telemetry Plugin, který sice můžete vypnout, nicméně pokud zapnete GeForce Experience nebo nějakou hru, obvykle se znova spustí. Někteří doporučují smazání DLL knihovny (nebo její přejmenování), což zabrání pluginu ve spuštění, další možností je pak nainstalovat starší verzi ovladačů. Dočasným řešením může být restart operačního systému. Komu vyšší zatížení CPU nevadí, může jen počkat na novou verzi s opravou. Ovladače mají ale i několik dalších chyb. Občas způsobují pád Adobe Premiere Pro a Assassin's Creed Origins, problémy mohou mít i uživatelé notebooků s grafickými čipy GeForce řady GTX 1000, MX250 a MX350.
 
Doplněno: Nvidia už vydala opravu (hotfix), verzi 531.26. Opravila vysoké vytížení CPU i chyby na laptopech s GTX 1000 a MX250/350.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.