reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA odpovídá na kritiku ohledně nástupu karet RTX 3080

22.9.2020, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA odpovídá na kritiku ohledně nástupu karet RTX 3080
Lze říci, že NVIDIA prvotní nástup karet RTX 3080 a s nimi i celé nové generace Ampere nezvládla. Dal se jednoznačně očekávat obrovský zájem zákazníků, který také přišel, ovšem NVIDIA na něj nebyla připravena. Co k tomu řekne sama?
NVIDIA GeForce RTX 3080 není dostupná a pokud ano, pak pro opravdu vytrvalé zájemce, kteří buď neustále sledují nabídku obchodů, anebo jsou ochotni zaplatit i více než dvojnásobnou cenu a koupit si kartu od překupníka. Na to jsme se ostatně podívali včera
 
 
NVIDIA hned přiznává, že se svými partnery značně podcenila vzniklou poptávku po nových kartách a do toho spadají i chabá opatření proti tzv. scalpingu, čili hromadnému skupování karet pomocí botů pro účel přeprodeje. Dozvídáme se, že NVIDIA sama ve svém obchodě zrušila objednávky stovek karet právě kvůli podezření na scalping a jala se vyřizovat objednávky ručně a individuálně. 
 
Nyní se objevil celý FAQ, čili odpovědi na časté otázky, kde se můžeme dočíst další podrobnosti. V něm NVIDIA opakuje už dříve uvedenou informaci, že první karty se dostaly k více než 50 světovým prodejcům, přičemž u nás to byly dva nejznámější e-shopy, které není třeba jmenovat. 
 
Dále se dozvídáme, že probíhá masová výroba GeForce RTX 3080 a že první GPU se k AIB firmám dostala v srpnu. Od té doby se výroba rozbíhá také u nich, nicméně zájemci nyní mohou pouze čekat, vytrvat a sledovat nabídku. 
 
A proč NVIDIA nepočkala s uvedením karet na trh na moment, kdy budou zásoby dostatečné? K tomu se dozvídáme, že zásoby jsou velké, ovšem ne vzhledem k tak vysoké poptávce a navíc je běžné, že na začátku prodeje je poptávka vyšší. Se svými partnery chce "dostat nová GPU do rukou více než 100 milionů hráčů po celém světě". Konečně tu tak máme i nějaké číslo, ale to si nemůžeme spojit s konkrétním časovým obdobím, takže je nám k ničemu. 
 
Co se týče ochrany před scalpingem, NVIDIA jednak zvýšila odbavovací kapacitu svého obchodu, aktualizovala jeho kód pro vyšší efektivitu a především přidala CAPTCHU. Proč ale taková opatření nepřišla už předem? Zde se NVIDIA brání tím, že dříve její zabezpečení obchodu a vůbec celé jeho nastavení stačilo a nyní nastoupili boti v dosud nevídané míře.
 
Zdroj: NVIDIA


reklama