reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA přináší DLSS 2.0: lepší funkčnost, vyšší kvalita a možnosti nastavení

23.3.2020, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA přináší DLSS 2.0: lepší funkčnost, vyšší kvalita a možnosti nastavení
Společnost NVIDIA dnes vyslala do světa nové ovladače GeForce 445.75 Game Ready, které jsou určeny pro Half-Life: Alyx, ovšem přináší také do několika titulů podporu technologie DLSS 2.0. Co ta slibuje? 
GeForce 445.75 Game Ready tak přináší optimalizaci pro titul Half-Life: Alyx vstupující na trh právě dnes, ovšem vedle toho tu máme podporu DLSS 2.0 například ve hrách MechWarrior 5: Mercenaries, Control a také v Unreal Engine 4. Jde tak o druhou verzi technologie, jež má za úkol přinést podstatné zvýšení výkonu za cenu pokud možno neznatelného dopadu na kvalitu obrazu. Asi nejpodstatnější novinkou je to, že v rámci DLSS 2.0 není třeba trénovat nový model pro každou hru zvlášť a pak je tu i implementace techniky zvané Temporal Feedback. 
 
 
DLSS 2.0 funguje stejně jako první verze tak, že z nižšího rozlišení vytváří obraz ve vyšším rozlišení a pomocí neuronové sítě rekonstruuje obraz a nahrazuje chybějící detaily. Druhá verze má být také schopna využívat jádra Tensor mnohem efektivněji než první verze a také nabízí uživateli větší kontrolu nad tím, jak bude použita. K dispozici máme tři režimy kvality ovlivňující výchozí rozlišení, v němž je hra opravdu renderována. 
- klikněte pro zvětšení - 
 
- klikněte pro zvětšení - 

DLSS 2.0 dále slibuje vyšší kvalitu zvláště v případě pohybujících se objektů, jako je třeba ventilátor na snímku. Docílí toho tím, že má k dispozici jednak sekvenci aliasovaných snímků v nízkém rozlišení a pak i vektorová data, která obsahují informaci, jakým směrem se objekty ve hře pohybují. AI síť typu convolutional autoencoder pak vezme předchozí snímek ve vysokém rozlišení a určí, jak dle něj upravit nový snímek v nízkém rozlišení a vygenerovat nový. 
 
Aktuálně DLSS 2.0 funguje ve čtyřech hrách: Control, Wolfenstein: Youngblood, MechWarrior 5: Mercenaries a Deliver Us The Moon, respektive v případě Control a MechWarrioru bude fungovat od tohoto týdne.
 
 
 
Dle grafů můžeme od DLSS 2.0 očekávat slušný příděl FPS navíc a dle NVIDIE to bude od 30 do 75 % při nastavení „Quality“. Nakonec se ještě dozvíme, že nové ovladače jsou Game Ready i pro Resident Evil 3 a Ghost Recon Breakpoint's Ghost Experience update a také přidávají či aktualizují SLI profily pro následující hry (pouze Turing): 
  • ACE COMBAT 7: SKIES UNKNOWN
  • Blacksad: Under the Skin
  • Blair Witch
  • Close to the Sun
  • Hell Let Loose
  • Journey To The Savage Planet
  • Monster Energy Supercross 3
  • MotoGP 19
  • MXGP 2019 - The Official Motocross Videogame
  • eFootball PES 2020
  • World War 3
Zdroj: NVIDIA


reklama