www.svethardware.cz
>
>
>
>

NVIDIA ukázala NE LFD headset pro VR bez bolehlavu

NVIDIA ukázala NE LFD headset pro VR bez bolehlavu
, , aktualita
Společnost NVIDIA nedávno odhalila, že pracuje na nových VR headsetech s technologií NE LFD, které mají řešit problém současné generace headsetů s prostým displejem. Ten se týká nevolnosti vznikající kvůli nepřirozenému 3D vjemu.
K oblíbeným
reklama
V případě, že ve VR headsetu sledujeme především vzdálené předměty, bychom neměli pocítit nepohodlí nebo rovnou nevolnost. Problém vzniká tehdy, když zaostříme na objekt, který se ve virtuálním světě nachází na dosah ruky. V takovém případě v reálném světě vnímáme jeho polohu v prostoru i sbíhavostí očí a akomodací čoček, což ale ve virtuálním světě pochopitelně nenastane, protože stále sledujeme stejně vzdálené displeje. Mozek je tak zmaten a tělo může reagovat nevolností. NVIDIA to chce řešit pomocí technologie NE LFD (Near Eye Light Field), kterou vyvíjí ve spolupráci se Stanford University. Nedávno také už předvedla svůj raný prototyp využívající dva displeje.





Headset NVIDIA Light Field VR byl předveden na VRLA 2016 v Los Angeles, kde se ukázala také dvoučipová karta Radeon Fury X2 od AMD. NVIDIA ale pochopitelně využila vlastní řešení založené na grafické kartě generace Maxwell a potřebné výpočty byly prováděny pomocí CUDA také na grafické kartě.





Technologie firmy NVIDIA a Stanfordu využívá dvě vrstvy tvořené LCD, jež jsou od sebe vzdáleny asi půl centimetru. Očím je tak předkládán "4D obraz" a ony mohou mezi displeji přeostřovat, což se blíží reálnému vjemu. Respektive je to určitě lepší, než když oči nemusí pracovat s čočkami vůbec a jejich sbíhavost je stále stejná a díky tomu mizí negativní efekt. V headsetu NVIDIE tak prý lze sledovat i velice blízké objekty, aniž bychom pocítili nepohodlí, ovšem stále jde o prototyp s rozlišením 1280 x 800 (tedy 640 x 800 na oko), tedy nic blízké finální verzi určené pro prodej. Je také jasné, že využitím dvou displejů se také zdvojnásobí nároky na výkon počítače, které jsou dost krvavé už pro aktuální generaci VR headsetů s jedním displejem. Alespoň je vidět, že domácí VR systémy čeká ještě dlouhá cesta k dokonalosti a ty, co budou zakrátko k dispozici, představují spíše jen nesmělé začátky.





Technologie NE LFD by ale mohla být využita třeba už v příští generaci VR headsetů (pokud o ni bude zájem), neboť dle ohlasů pracuje dobře a dosavadní nízké rozlišení není žádný problém. Stačí využít lepší displeje, a tak můžeme jako největší překážku vidět to, že bude zapotřebí mnohem vyšší výkon. Ten ale mají přinést už chystané generace karet AMD Polaris a NVIDIA Pascal a ty následující mají dle roadmap v navyšování výkonu pokračovat.


Zdroj: wccftech

reklama
Nejnovější články
Na hořící solární panely Tesly si stěžuje i Amazon Na hořící solární panely Tesly si stěžuje i Amazon
Tohle opravdu nebyl pro Teslu moc dobrý týden, zejména co se týče její energetické divize. Nejprve za hořící solární panely Teslu zažaloval Walmart, nyní své znepokojení vyjádřila i společnost Amazon.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
24.8.2019, aktualita, Milan Šurkala9 komentářů
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
23.8.2019, aktualita, Jan Vítek12 komentářů
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
23.8.2019, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
23.8.2019, aktualita, Jan Vítek15 komentářů