NVIDIA vylepšuje DLSS a nabízí tři nastavení kvality
31.1.2020, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA upozorňuje, že začala vylepšovat svou implementaci technologie DLSS do her a jde pak zvláště o tituly Control, Deliver us the Moon a Wolfenstein: Youngblood. Můžeme se tak podívat na to, jak to nově vypadá.
Jak dobře víme, DLSS využívá ve hrách trénované AI pro zvyšování výkonu v hrách, což se hodí zvláště v případě, kdy zapneme ray tracing, který snímkovací frekvenci naopak citelně snižuje. Občas je ale kvalita obrazu s DLSS taková, že na ní rozhodně je co vylepšovat, což je možné, neboť NVIDIA může trénovat nové a nové verze AI pro jednotlivé hry.
Nejnovější verze DLSS také nabízí tři režimy kvality, a sice Quality, Balanced a Performance. Dle toho pak systém zvolí rozlišení jako základ pro DLSS, takže uživatel si sám může zvolit mezi kvalitou a výkonem.
Nyní nám NVIDIA na svém blogu ukazuje, jak se nově vytrénovaná AI pro DLSS předvádí v Deliver us the Moon a Wolfenstein: Youngblood. Na blogu naleznete především obrazové materiály pro porovnání výsledků, a to mezi DLSS a nativním rozlišení s TAA (Temporal AntiAliasing).
My se můžeme podívat na výsledky testů NVIDIE, která ukazuje, o kolik se zvedne snímkovací frekvence po zapnutí DLSS. V případě všech karet od RTX 2060 po RTX 2080 Ti můžeme očekávat přibližně polovinu FPS navíc, a to právě se zapnutým ray tracingem. To je podobné i v rozlišení Full HD, pokud necháme nastavení na Quality, nicméně testy ve Wolfenstein: Youngblood zveřejněny nebyly.
Výsledky v Ultra HD jsou ovšem po zapnutí DLSS daleko lepší, ale právě to je způsobeno tím, že namísto režimu Quality byl nastaven Performance.
Zdroj: NVIDIA