Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Oculus: VR je zatím pro hardcore hráče

28.6.2015, Jan Pánek, aktualita
Oculus: VR je zatím pro hardcore hráče
Zakladatel Oculusu se rozhovořil o tom, že hraní ve virtuální realitě je zatím spíše pro opravdové hráče kvůli drahému hardwaru, jak si v tom případě poradí PlayStation 4 s VR, která vyžaduje vysoký výkon?
Podle Palmera Luckeyho, zakladatele Oculusu VR, se zatím hraní ve virtuální realitě nemůže plně prosadit, především za to mohou vysoké ceny, a to nejen samotných headsetů, ale i herních PC, protože většina počítačů zatím na takovéto hraní výkonově nestačí.

"V brzkých dnech a pravděpodobně příštích dvou letech VR bude určeno hlavně pro hráče a nadšence, kteří jsou s to utratit velké peníze do high-endových soustav," řekl Palmer Luckey, zakladatel Oculusu VR. "VR se sice stane mainstreamem, ale to není na pořadu dne. Zatím na trhu nejsou dostatečně výkonné, ale zároveň levné počítače, které by stačily pro virtuální realitu, ale které by zároveň mohly být ve skoro každé domácnosti."





Palmer Luckey tím chtěl naznačit nejen to, že se musí zvednout výkon grafických karet v počítačích, ale i to, že se bude muset zvednout optimalizace headsetů. Tím narážel hlavně na PlayStation 4, který bude muset "utáhnout" Project Morpheus.

Zkusme si tedy rozebrat, o čem zakladatel Oculusu VR hovoří. Oculus nedávno představil nároky na hardware, aby se na Oculusu VR headsetu vůbec dala spustit hra. Hrubým výpočtem zjistíme, že za jednu vteřinu u Oculusu Rift bude potřeba vygenerovat (rozlišení krát snímkovací frekvence) 2160x1200x90 = 233 miliard pixelů pro obě oči. Project Morpheus bude potřebovat 1920x1080x120 = 249 miliard pixelů za jednu vteřinu, což je nepatrně více.

Pro hraní her na Oculusu Rift bude potřeba 8 GB RAM, což PlayStation splňuje. Po stránce grafického výkonu je potřeba alespoň GeForce GTX 970, jež má výkon 3,5 TFLOPS. To můžeme pěkně porovnat s PlayStationem, jehož grafická karta od AMD má "pouze" 1,8 TFLOPS, což je 2x méně. Ohledně procesoru hovoří Oculus o high-endu od AMD, což značí například model FX-8350, který disponuje 8 jádry na 4,0 GHz. Ale v PlayStationu se nachází postarší 8jádrový Jaguar na frekvenci 1,6 GHz.





To znamená, že PS4 může mít opravdu velké problémy, aby zvládl hry ve virtuální realitě. Obavy zakladatele Oculusu VR jsou tedy oprávněné a bude zajímavé sledovat, jak si Sony poradí s optimalizací, která v případě PS4 bude naprosto klíčová.

Podle zakladatele Oculusu VR je dále důležité, že i obsah her se musí přizpůsobit virtuální realitě, aby byla dokonalá. Herní světy musí být detailní, ovládání musí být intuitivní, hlavně ale musí být dostupný obsah.

"Obsah musí být mnohem rozmanitější, zatím se jedná hlavně o hry, protože pouze herní odvětví má dostatečně velké množství nástrojů a talent, aby vytvořilo působivé 3D světy," zakončil Palmer Luckey.

Nicméně je důležité poznamenat, jaké plány má Facebook, který chce z virtuální reality vytvořit novou sociální síť, kde bude možné posílat obsah ve virtuální realitě, kdo ví, čeho dalšího se ještě dočkáme.

Zdroj: KitGuru.net