reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Office Online nyní podporuje Dropbox

9.4.2015, Michal Hala, aktualita
Office Online nyní podporuje Dropbox
Nová verze Microsoft Office Online podporuje populární úložiště Dropbox. Nejde ani tak o něco překvapivého, jako spíš o dnes zcela standardní řešení. Poskytovatelé softwaru či služeb budu muset – chtě nechtě – podporovat řešení a služby konkurence.
Napříč různými platformami od mobilů po stolní počítače existují tři významné kancelářské balíky - Office od Microsoftu, Google Docs a Productivity Apps (dříve iWork) od Applu. Analogicky existují značková úložiště: OneDrive, Google Drive a iCloud. Kromě nich je tu ještě populární Dropbox.


Office - logo


Dříve byly věci jednoduché a pro uživatele nepohodlné. Každý výrobce podporoval ve vlastních operačních systémech či aplikacích pouze vlastní úložiště. Pokud chtěla firma poskytující úložiště uspět na konkurenčním systému či v rámci aplikací konkurence, musela vytvořit a distribuovat vlastní doplněk (aplikaci) ke konkurenčnímu OS.

Doba se ale mění a řada poskytovatelů služeb začíná podporovat cizí služby – a to doslova křížem krážem. Další konkrétní krok tedy teď udělal Microsoft, když začlenil podporu Dropboxu přímo do aktualizované verze Office Online. Pro jejich uživatele to znamená, že přímo z browseru mohou z Wordu, Excelu nebo PowerPointu otevřít dokument, tabulku nebo prezentaci přímo z Dropboxu.

Microsoft tak pokračuje ve své politice maximální podpory cizích platforem či řešení - ať jde o Android, nebo OS X a iOS, respektive v tomto případě Dropbox. Zajímavé je srovnání Microsoftu s jeho přímými konkurenty. Apple drží svůj ekosystém co možná uzavřený (přitom zrovna Dropbox podporuje – psali jsme o tom tady) a Google se víceméně nechová o nic lépe.


Cloudová úložiště - loga


Každá ta strategie má svou logiku, jak dovnitř každé konkrétní firmy, tak k jejím zákazníkům. Apple nabízí unikátní ekosystém s jistým nádechem exkluzivity. Google pojímá své neplacené služby jako lákadlo k dalším službám, na nichž vydělává – převážně z reklamy.

A Microsoft se snaží dostat maximum svých aplikací na všechny platformy a přilákat tak uživatele do svého ekosystému. Ale přitom nepřestává s pokusy získat se svým operačním systémem výrazný podíl ve všech segmentech. Aktuální pokus se jmenuje Windows 10.

Zdroj: Neowin
reklama
reklama