Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Our Next Energy: 416 Wh/l na úrovni celého akumulátoru a 200 kWh v Tesle

, , aktualita
Our Next Energy: 416 Wh/l na úrovni celého akumulátoru a 200 kWh v Tesle
Společnost Our Next Energy (ONE) prezentovala architekturu Gemini v elektromobilu Tesla Model S. Dosáhla stěží uvěřitelné hustoty 416 Wh/l na úrovni celého akumulátoru (packu), což je o 70 % více než u standardu.
Our Next Energy: 416 Wh/l na úrovni celého akumulátoru a 200 kWh v Tesle
Na trhu s lithiovými akumulátory máme dalšího hráče, který představil zajímavý produkt. Jde o společnost Our Next Energy (ONE), kterou vede Mujeeb Ijaz. V jeho profesní historii najdeme např. vývoj solárních vozů Solaray, téměř 16 let pracoval u Fordu, mimo jiné i na vývoji elektrických a vodíkových vozů, další roky pracoval na bateriích např. v Applu. ONE nyní představuje projekt Gemini 001, který má demonstrovat schopnosti akumulátorových technologií dneška. Je však škoda, že jsme se o použitých technologiích moc nedozvěděli. To projektu přidává trochu více skepticismu.
 
 
Připomeňme, že dnešní akumulátory v elektromobilech mají objemovou energetickou hustotu někde kolem 210-240 Wh/l u NCA a NMC na úrovni celého "packu" (tedy články, ochranný obal i chlazení a řízení akumulátoru), přičemž jen samotné články mohou mít i přes 700 Wh/l. Mercedes-Benz před pár dny představil koncept Vision EQXX, který přináší hustotu 400 Wh/l na úrovni packu a ONE jde ještě o něco dál. Přináší dokonce 416 Wh/l, přitom ale firma říká, že jde o NMC článek s grafitovou anodou. Není tedy jasné, kde se vlastně nabrala o 70 % vyšší objemová hustota. Jak byly změněny články, které dle tohoto popisu vypadají vcelku standardně, nešetřilo se třeba na obalu, který pak bude méně bezpečný?
 
ONE Gemini 001
 
Demonstrace proběhla na Tesle Model S, jejíž akumulátor byl demontován, a dostala baterii od ONE. Gemini 001 má mít o 99,8 kWh více než standardní akumulátor, a poněvadž má 203,7 kWh, tak se dozvídáme také to, že standardní Tesla má akumulátor se 103,9 kWh. ONE zmiňuje také objemovou hustotou 245 Wh/l baterie od Tesly. Akumulátor ONE pojme nejen téměř 2násobné množství energie, váží také o 331 kg více než standard a disponuje hmotnostní objemovou hustotou 231 Wh/kg (to je opravdu velmi dobrá hodnota, neboť tolik mají obvykle spíše samotné články bez všeho okolo). Takže můžeme počítat dál. Z těchto čísel nám vychází, že akumulátor od ONE váží 882 kg, takže ten v Tesle by měl mít 551 kg a 189 Wh/kg. Tesla s touto baterií byla otestována a při průměrné rychlosti 55 mph (88 km/h) ujela 752 mil (1210 km). Nezávislý test na dynamometru ukázal dokonce dojezd 882 mil (1419 km).
 
Společnost ONE z Michiganu chce v budoucnu přinést akumulátory se 450 Wh/l a 290 Wh/kg, přičemž by neměly mít nikl nebo kobalt. Do konce roku chce ale přinést architekturu Gemini pro akumulátory se dvěma typy článků, kde budou kombinovány články LFP s verzemi s vysokým podílem manganu.
 


reklama