reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Pět důležitých inovací pro příštích pět let dle IBM

21.12.2011, Jan Vítek, aktualita
Pět důležitých inovací pro příštích pět let dle IBM
Společnost IBM si připravila tiskovou zprávu hovořící o pět inovací, které mají v příštích pěti letech změnit naše životy. Ty prezentuje pod heslem IBM Five in Five, sleduje poslední tržní a společenské trendy a inspiruje se v nejnovějších...
Společnost IBM si připravila tiskovou zprávu hovořící o pět inovací, které mají v příštích pěti letech změnit naše životy. Ty prezentuje pod heslem IBM Five in Five, sleduje poslední tržní a společenské trendy a inspiruje se v nejnovějších technologiích, na jejichž vývoji se sama podílí.





Konkrétně jde o následující:
  • Energetické potřeby svého domova budeme schopni pokrýt energií vlastní výroby
  • Čtení myšlenek již nebude pouhou science fiction
  • Digitální propast přestane existovat
  • Z nevyžádaných e-mailů se stanou e-maily důležité
  • Nahrazení hesel biometrikou

Hned první inovace je vzhledem k rostoucím cenám energie velmi zajímavá a týká se využití kinetické energie nebo zbytkového tepla, třeba prý i z vodovodního potrubí. Ovšem celé nároky na elektrickou energii tak pokryjeme asi těžko. Co se týče hesel, ty má nahradit třeba sítnice našeho oka nebo hlas, čili biometrika. Čtení myšlenek se výzkumníci v IBM chystají využít ve spojení s počítači i chytrými telefony, takže pouhá myšlenka by mohla vytočit číslo nějaké osoby. O tomto se ale hovoří již dlouhou dobu.

Co se týče digitální propasti, zde jde o rozdíl mezi těmi, kdo efektivní přístup k informacím mají, a těmi, kdo jej postrádají. To mají změnit stále dostupnější a levnější technologie. A nakonec IBM hovoří o zániku spamu, čili nevyžádané pošty díky propracovaným protispamovým filtrům. Namísto této pošty máme dostávat relevantní informace na základě analýz údajů shromážděných z našeho života, tedy třeba aktivity na sociálních sítích. Toto může být jednak velmi užitečné, ovšem i nepříliš paranoidní jedinec v tom musí vidět jistá rizika pro svobodu jedince.

Zdroj: TZ IBM
reklama