reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Piráti našli recept na Denuvo, budou ho překonávat snáze

6.11.2017, Jan Vítek, aktualita
Piráti našli recept na Denuvo, budou ho překonávat snáze
Ještě loni bylo Denuvo postrachem pirátů, kteří mluvili i o brzkém konci jejich scény, které tato DRM ochrana přinese. Poté se objevilo několik her, jejichž ochrana byla nakonec překonána a dnes už se Ubisoft na samotné Denuvo raději ani nespoléhá.
Na začátku roku 2016 tak byly obavy, že Denuvo přinese konec pirátské scény. Ta se přitom spíše než do role zlodějů stylizuje do role ochránců kvality, která dává lidem možnost si hru v klidu vyzkoušet, než si ji koupí. To se pochopitelně velice často míjí s realitou, v níž se lidé se svými 60 eury za AAA titul loučí neradi, a to zvláště v případech, kdy hru dohrají ještě dříve, než je pořádně zaujme.
 

 
Není tak divu, že se firmy opravdu snaží své hry co nejlépe zabezpečit, neboť si tak chrání i své investice, jenomže v praxi to nezřídka znamená, že biti jsou poctiví zákazníci, jimž ochrana užírá výkon jejich počítače. Zvláště patrné to je nyní v případě titulu Assassin's Creed Origins od Ubisoftu, který kombinuje Denuvo a VMProtect, neboť zde je vytěžování procesoru kombinací těchto DRM skutečně extrémní. 
 
Pokud tedy mluvíme o labutí písni, pak dnes k ní nemá blízko pirátská scéna, jako spíše právě Denuvo, což nepřímo potvrdil právě Ubisoft a nyní už přímo i samotní piráti, pro které už toto DRM dle jejich slov není tak velká překážka. Ale to je otázka. Může se také stát, že vydavatelé půjdou cestou Ubisoftu a budou DRM kombinovat, i když snad ne tak nevhodným způsobem jako v případě nového Assassin's Creed. 
 
 
Dříve trvalo i měsíce, než byla hra chráněná Denuvem cracknuta, pokud se to vůbec podařilo, což v podstatě stačilo na to, aby si na sebe vydělala. Ale pak byla třeba ochrana Resident Evil 7 překonána za týden, což se dále zkracovalo a v případě Middle-earth: Shadow of War nebo Total War: Warhammer 2 to netrvalo ani den. 
 
Co se stalo? Dle pirátů za to může zcela nová metodika, která už není postavena na zpětném inženýrství pro překonání ochrany Denuva jeho obejitím, smazáním či emulací. Nyní se prostě vytvářejí generátory klíčů jako za starých časů, takže Denuvo ve hře zůstane, ale myslí si, že kopie jím chráněného softwaru je prostě pravá. To prohlásil jistý Voksi, jejž jsme citovali právě i ve zprávě o Assassin's Creed Origins a jenž patří do týmu Revolt. Proti tomuto způsobu navíc neohou vývojáři Denuva moc dělat, leda by zcela změnili způsob, jímž jejich DRM funguje. 
 
Vypadá to tak, že piráti nyní opět s vývojáři her a DRM ochran téměř srovnali krok a nyní můžeme čekat na to, jak zareaguje právě herní scéna. 
 
Zdroj: PC Games N


reklama