Poláci dosáhli hranice 1000 FPS v Doom Eternal
28.8.2020, Jan Vítek, aktualita

V březnu jsme se dozvěděli, že nový Doom Eternal je schopen reálně běžet i při 1000 snímcích za sekundu, což jsme mohli v té době považovat za spíše teoretickou hranici, ale i za hozenou rukavici pro ladiče a overclockery.
Provozovat Doom Eternal při 1000 FPS má pochopitelně pramalý praktický význam, ale to mají i různé taktovací pokusy s využitím tekutého dusíku či dokonce helia. Polský tým x-kom, který vede Piotr "Lipton" Szymanski a Marcin "Ryba" Rywak, se do této výzvy pustili, a to pochopitelně právě s využitím vysoce přetaktované výkonné sestavy, která byla chlazena s využitím tekutého dusíku.
A pokud šlo pouze o to dosáhnout snímkovací frekvence 1000 FPS, je jasné, že nějaká kvalita zobrazení šla stranou, a to společně s vysokým rozlišením, to bylo nastaveno na 1280 x 720. Ale popořadě, využita byla následující sestava v rámci akce QuakeCon at Home:
- CPU: Intel Core i7 9700K @ 6,6GHz
- Motherboard: ASUS Maximus XI APEX
- GPU: ASUS RTX2080Ti Strix @ 2,4GHz
- RAM: HyperX Predator 4000MHz CL19 2x8GB
- Drive: Samsung 512GB M.2 NVMe Evo Plus
- Power: Be Quiet 1200W Straight Power
Tekutým dusíkem byl chlazen jak procesor, tak i grafická karta, což ostatně vyplývá z dosažených taktů a vedle nich se také hodily i rychlé 4000MHz paměti DDR4.
Dá se říci, že při běžném hraní se snímkovací frekvence dostávala i na 700 až 800 FPS, ovšem aby opravdu překročila 1000 FPS, musel jeden z členů týmu nějakou dobu hledat tu pravou scénu a úhel pohledu. A není překvapivé, že to byla pouze rovná a černá zeď, na kterou musela postava zírat, aby se snímkovací frekvence vyhoupla tak vysoko a občas si skutečně sáhla na čtyřciferné FPS.

Fotografie z videa také ukazuje čas snímku 1,01 ms, což pochopitelně neodpovídá 1006 FPS, ale v některých případech se skutečně dostane na 1,00 ms.
Zdroj: Bethesda Polska via YouTube