reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Připravuje se remaster Half Life 2: lepší modely a textury + path tracing díky RTX Remix

23.8.2023, Karel Polívka, aktualita
Připravuje se remaster Half Life 2: lepší modely a textury + path tracing díky RTX Remix
Máme tu oznámení dalšího zajímavého projektu využívajícího platformu RTX Remix od Nvidie. Tentokrát jde o komunitní remaster legendární hry Half Life 2, díky kterému tato hra z roku 2004 dostane výrazně lepší vizuál včetně podpory ray tracingu.
Po nedávném uvedení RTX remasteru modu Portal: Prelude jde o další příklad možností modding platformy RTX Remix, která byla vytvořena s cílem zjednodušit proces přidávání nových technologií do starších her a celkově je posouvat po technické stránce na vyšší úroveň. Na remasteru HL2 pracují zkušení moddeři ze 4 týmů, kteří vystupují pod záštitou subjektu Orbifold Studios. A přímo na svém webu uvádí, že jimi vytvořený Half Life 2 RTX by měl být k dispozici zdarma.
 
Half Life 2 RTX: An RTX Remix Project (tak zní plné označení) bude využívat např. vylepšené materiály, textury a modely (více geometrických detailů), přičemž Nvidia uvádí, že textury mají mít v průměru 8násobek pixelů a modely jako třeba ikonický HEV oblek Gordona Freemana až 20násobek geometrických detailů v porovnání s originální verzí. Mezi další zmíněná vylepšení patří ray tracing (konkrétně metoda path tracing umožňující co nejvíce realistické nasvícení celé scény) a technologie Nvidie jako DLSS 3 pro zvýšení FPS, RTX IO pro rychlejší načítání a Reflex pro zlepšení odezvy.
 
Práce na remasteru jsou v rané fázi, takže datum předpokládaného dokončení zatím nebylo stanoveno. Nějakou dobu si tak budeme muset počkat, ale podle dosavadních ukázek to vypadá na hodně velký posun kupředu, který bude velkou motivací pro opětovný průchod v novém podání, viz následující trailer:
 
 
Následuje několik srovnávacích screenshotů z webu Nvidie, u kterých je třeba poznamenat, že mají poněkud zavádějící označení "RTX ON" u screenshotů z remasterované verze a "RTX OFF" u screenshotů z originální verze (ty se zobrazí po přejetí kurzorem nebo tapnutím na obrázek) vzhledem k tomu, že došlo i k výraznému vylepšení geometrie modelů a kvality textur, takže přestože má způsob osvětlení scény a takovéto využití ray tracingu zásadní vliv na celkový vizuál, v tomto případě by bylo lepší u srovnávacích screenshotů využití popisků např. "RTX Remaster" vs. "Original" nebo "RTX Remix" vs. "Original", ale je jasné, že by to pak nebylo marketingově tak úderné.
  
- přejeďte kurzorem nebo tapněte na obrázek pro změnu na originální verzi (a pro změnu zpět pak tapněte někam mimo) -
 
- přejeďte kurzorem nebo tapněte na obrázek pro změnu na originální verzi (a pro změnu zpět pak tapněte někam mimo) -
 
- přejeďte kurzorem nebo tapněte na obrázek pro změnu na originální verzi (a pro změnu zpět pak tapněte někam mimo) -
 
- přejeďte kurzorem nebo tapněte na obrázek pro změnu na originální verzi (a pro změnu zpět pak tapněte někam mimo) -
 
- přejeďte kurzorem nebo tapněte na obrázek pro změnu na originální verzi (a pro změnu zpět pak tapněte někam mimo) -
 
Zdroj: Nvidia
Budete chtít si zahrát Half Life 2 RTX: An RTX Remix Project?
V anketě šlo hlasovat od 23.8.2023 do 23.9.2023. Počet hlasujících: 32
Ano66 %
Ne34 %
reklama