reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Prodeje grafik šly dolů a tratí především AMD

7.9.2018, Jan Vítek, aktualita
Prodeje grafik šly dolů a tratí především AMD
Včera jsme se podívali na prodeje grafických čipů, ovšem do toho spadaly i integrované. Nyní nám půjde už jen o samostatné grafické karty a počítače jimi vybavené. Překvapení se ale nekoná, prodeje šly dolů, a to na úkor především AMD. 
I tyto údaje pochází z analytické společnosti Jon Peddie Research, ale už do nich nepatří Intel, který samostatné grafické čipy (zatím ještě) nevyrábí. Ve skutečnosti si tak tento trh v podstatě rozděluje už jen AMD a Intel, protože jejich podíly dle JPR tvoří celých 100 %. Na trhu ještě figuruje přinejmenším Matrox, ale to je evidentně už naprosto okrajová záležitost. 
 
 
Jak je vidět z tabulky, podíl AMD se vrátil těsně pod 30,9 %, které firma držela ještě před rokem, zatímco ještě v prvním kvartálu při vrcholící druhé vlně těžby na grafických kartách to bylo dle JPR téměř 35 %. Dá se říci, že AMD mohlo získat ještě větší podíl, kdyby dokázalo dodat na trh více karet, protože jeho Radeony byly mezi těžaři oblíbenější, ale to už se nikdy nedozvíme.  
 
 
Dále tu máme graf s vývojem prodejů desktopových PC a samostatných karet, kde je jasně vidět sešup prodejů karet na úroveň 2. kvartálu 2017. Jde přitom souhrnně o všechny karty od celkem 48 AIB, čilli Add-in Board partnerů firem AMD a NVIDIA. 
 
V celé historii prodejů grafických karet mapované od roku 1987 nastal vrchol v roce 1999, kdy se na trh dostalo na 114 milionů kusů. V předchozím roce to bylo 52 milionů a letos můžeme očekávat, že to bude asi spíše méně. Nicméně v druhém kvartálu už tradičně nastává oproti prvnímu pokles, ale rozhodně není obvyklé, aby to bylo o 28 procent. Nyní je tak otázka, jak moc zákazníky zaujmou nové GeForce RTX 2000 a obecně jak velký zájem budou mít především v předvánoční sezóně o upgrade. 
 
JPR ale poukazuje na to, že hraní na PC je stále oblíbenější, přitahuje nové zákazníky a o to se zasloužily také eSporty. Jenomže to vše na celém trhu s PC představuje jen malý podíl, takže hry samotné jej zachránit nemohou. 
 


reklama