reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rozhovor: Aleš Pícl z D-Link

16.4.2010, Michal Huspeka, rozhovor
Rozhovor: Aleš Pícl z D-Link
Máme tu vyhodnocení posledního rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa IT. Tentokrát se týkaly společnosti D-Link - odpovídal Aleš Pícl, manažer prodeje pro ČR a SR.
Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž jste mohli pokládat otázky přímo vy - čtenáři Světa hardware, se týkal společnosti D-Link. A kdo vlastně odpovídal?


Aleš Pícl se představuje


Ve společnosti D-Link pracuji 4 roky a jsem zodpovědný za prodej v České a Slovenské Republice. V IT se pohybuji již 16 let a toto odvětví považuji za jednoznačně nejdynamičtější se stále velkým potenciálem do budoucna. Ve svém volném čase se věnuji rodině a své 12hlavé smečce psů, kteří jsou vycvičeni pro tahání saní v zimě.


Aleš Pícl – manažer prodeje společnosti D-Link


O společnosti D-Link


D-Link, který slaví v tomto roce 23 let "budování sítí pro lidi", dosáhl pozice jednoho z předních dodavatelů síťových broadbandových digitálních prvků pro hlasovou a datovou komunikaci a řešení pro digitální domácnosti, malé a střední podniky či velké společnosti. Celosvětově dodává 21 % všech LAN přepínacích portů a před ním se drží již jen společnost Cisco. D-Link byl nedávno zahrnut do přehledu nejúspěšnějších světových společností působících v oblasti informačních technologií v BusinessWeek Magazine "Info Tech 100".





D-Link má zastoupení ve 20 zemích po celé Evropě s centrem v Londýně. Tento region je pro společnost strategicky důležitý a představuje jednu třetinu jejích globálních příjmů.



Jak šlo pokládat otázky?


Po dobu 7 dní bylo možné pomocí jednoduchého formuláře psát otázky do odpovídajícího tématu na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit (Zajímavé/Nezajímavé). Pod každou otázkou se zobrazovalo i její aktuální skóre a kdo ji hodnotil. Po uplynutí jednoho týdne bylo téma uzamčeno, redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.

Pokud chcete nahlédnout na všechny navržené otázky pro tento rozhovor, přejděte na:
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/46984-ales-picl-manazer-prodeje-d-link




1. otázka od: peter.sx


Záleží vám ako výrobcovi vôbec na mene značky, keď povolíte firmám ako sú T-com a podobné nahrávať vlastný firmware a znehodnocovať Váš výrobok a tým ho uviesť do stavu nepoužiteľnosti?

Doplňující komentář:
Po skúsenostiach s Vašími výrobkami s takto upraveným firmwarom by som ho neodporučil ani svojmu najväčšiemu nepriateľovi, myslím, že to nevrhá dobré svetlo na značku D-Link a to nepíšem o jednom Vašom produkte, je ich celá rada takto upravených, čiže nefunkčných. Myslím, že ste stratili dosť fanúšokov za posledný rok a ja sa len pridám, že D Link treba obísť z ďaleka a poobzerať sa po kvalitnejšom výrobku, kde firme záleží na mene a značke, čo u D Linku už dávno neplatí, za pár drobných predá meno a kvalitu.

Aleš Pícl: Všem, kdo pracují pro D-Link, záleží na dobré pověsti, a proto stále zlepšujeme nejen naše výrobky, ale také podporu pro zákazníky. Co se týče upraveného firmware pro T-COM, zde se jedná o zařízení, které dodáváme pouze do T-COM. Jde o produkt DSL-2641R/SK. Firmware byl upraven na základě požadavků společnosti T-COM tak, aby bezchybně pracoval v této síti. Pokud máte potíže s nějakým produktem D-Link, prosím, obraťte se na naší hot-line, rádi Vám pomůžeme.



2. otázka od: mstejska


Kolik lidí zajišťuje provoz firmy D-Link pro Českou republiku a pro Evropu?

Doplňující komentář:
Podle vašeho webu generuje Evropa pětinu příjmů.

Aleš Pícl: Chod lokálního zastoupení v současné době zabezpečuje 7 kmenových zaměstnanců. Na další aktivity používáme ještě externisty. Logistiku a finance nám zajišťuje přímo Evropské vedení z Londýna. Region Evropa (který je počítán bez Ruska a Pobaltí) je velmi úspěšným a hlavně stále rostoucím regionem.



3. otázka od: mstejska


Plánuje D-Link továrnu i v Evropě?

Aleš Pícl: D-Link vlastní několik továren, které jsou hlavně v Číně. Zajišťujeme i OEM výrobu pro další výrobce. V Evropě se továrna neplánuje.



4. otázka od: mstejska


Plánujete rozšířit vaši nabídku zařízení PoE (Power over Ethernet)?

Aleš Pícl: Ano, stále přidáváme nové produkty s podporou PoE. Nedávno jsme např. uvedli nový Smart switch třetí generace s podporou PoE s označením DGS-1210-10P. K dispozici jsou také IP kamery a samozřejmě portfolio Wireless AP.



5. otázka od: Sommer


Který segment trhu je podle Vašeho názoru pro Vaši firmu i z budoucího hlediska zajímavější - firemní či domácnosti?

Doplňující komentář:
Firmy samozřejmě představují ohromnou kupní sílu. Nicméně se domnívám, že popularita domácích bezdrátových sítí a datových úložišť stále roste a tak domácnosti jistě budou zajímavým cílem.

Aleš Pícl: Právě domácnosti mají velkou kupní sílu. Můžete to pozorovat u některých výrobců, kteří se dříve zaměřovali pouze na firemní segment a postupem času začali svoji aktivitu zvyšovat i v segmentu SOHO. D-Link je tradičním výrobcem produktů pro digitální domácnosti. Na tomto poli jsme velice úspěšní.



6. otázka od: Petr S.


Jak často vydává D-Link nové verze firmwaru routerů? Podle čeho určujete, že například pro tento router bude nový firmware vyvíjen a pro tento již nikoliv?

Aleš Pícl: Nové firmware vychází poměrně často. Frekvence vydávání se snižuje se stárnutím produktu. Velmi často se firmware upravuje na základě požadavků od zákazníků nebo samozřejmě oprava chyb, které se mohou vyskytnout. Např. u DNS-323 jsme již vydali 8 verzí FW, kde byly přidávány funkcionality vyžadované zákazníky.



7. otázka od: Petr S.


Vidíte budoucnost v technologii PoE (Power over Ethernet), nebo je to podle vás spíše slepá vývojová větev?

Doplňující komentář:
Jak moc se na zařízení založené na této technologii ve vaší firmě zaměřujete?

Aleš Pícl: Standard PoE (802.3af) bereme jako součást produktů, u kterých to má význam. Například WiFi AP, IP kamery a samozřejmě k tomu příslušné switche tak, aby bylo možné tyto produkty napájet. Tento standard pomohl zjednodušit instalaci produktů na potřebné místo.



8. otázka od: Petr S.


Jaký router z vaší produkce byste doporučil úplným začátečníkům a jaký síťovým expertům? Máte v nabídce také nějaké specifické routery, které například umí něco, co modely jiných výrobců ne?

Aleš Pícl: Nemyslím, že je to o rozdělení zákazníků na začátečníky a na experty. Spíše na zařízení, které neposkytují tolik pokročilých funkcí a naopak. Jako základní domácí router mohu doporučit DIR-600 nebo plnohodnotný N router DIR-615. Pro ty, kteří např. chtějí využít pásma jak 2.5 GHz, tak i 5 GHz, doporučím DIR-825 nebo DIR-855. No a pro ty, co hledají vše v jednom včetně úložiště dat, pak DIR-685 s perfektním designem.



9. otázka od: Petr S.


Myslíte si, že pro pokročilejší uživatele stále oblíbenější řešení typu RouterBoardů s OS Mikrotik apod. představují pro vaše produkty reálnou hrozbu?

Aleš Pícl: RouterBoardy mají své kouzlo ve své variabilitě. Osobně v nich nevidím hrozbu, protože my se orientujeme na zákazníky z řad domácností, kteří si řešení na Routerboardu ani neumí správně objednat. Musíte vědět, co s čím pasuje a co je vhodné si koupit. Naši zákazníci koupí hotový produkt, nainstalují pomocí přiloženého CD a používají.



10. otázka od: najx


Pri uvedení 802.11n produktov cca pred 2 rokmi ste sľubovali 11 ročnú záruku na n-kové produkty, na web stránkach uvádzate už len štandardnú 2 ročnú záruku. Platí stále 11 ročná záruka na n-kové produkty?

Aleš Pícl: 11 let záruky jsme nabízeli na první produkty s normou 802.11N (draft). Pokud jste tento výrobek v té době koupili, záruka samozřejmě platí. Nyní již na všechny výrobky s normou 802.1n poskytujeme 2 roky. Důvodem bylo posílení záruky na technologii, která ještě v té době nebyla standardizována.



Závěrem


Tímto děkujeme panu Píclovi za zodpovězení všech otázek.

Redakce Světa hardware
reklama