reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
22.11.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Do ruky se nám dostaly dva nové chladiče od Arctic Cooling, které jsou opět sázkou na tichý provoz systému. Ovšem kromě toho přidal výrobce i na účinnosti a integroval do chladičů měděné trubičky - heatpipes. Ty by měly být podle slov společnosti schopné odvádět až 200W tepla. Otestovali jsme je na Pentiu 4 a Athlonu 64.
Tomyk (:oD | 11.7.20052:41
Tak Vám lidičky povím, že já problémy s XP nějak zvláštní nemám a pokud už se teda někdy sesypou, tak se s tím moc nehraboším, prostě koupím nový HDD a udělám kompletní čistou instalaci. ­(:oD Taky bych měl jeden dotaz, jak je to s XP a ovladači pro SATA, hodně lidí píše, že s tím má problémy, vyhlídnul jsem si desku ASUS K8N­-E DELUXE nForce3 a HDD Maxtor SATA 300GB, tak by mně zajímalo, jestli s tím má někdo zkušenosti..... no a nebo to prostě koupím a uvidím.... ­(,o)
Odpovědět0  0
ROKI | 4.3.200515:11
Zaujimalo by ma ci chladenie tohto chladica ovplyvnuje to ci je doska vodorovne alebo zvislo ako v norm. case. A ta vrtula je otocena smerom dole­(chipset­) alebo smerom k panelu s konektormi? Vdaka
Odpovědět0  0
neph04 (31) | 4.12.200421:31
to souhlasi... ale ten freezer jede i po pretoceni prociku na 2.3ghz na 65% coz je neslysitelny.. a teplota je + ­- 42C :­-­)
to si s boxem asi netroufnes ;­-)
Odpovědět0  0
samboush (52) | 4.12.200418:53
Jo jeste , se to bez nejaky externiho dochazovani , za normalni pokoj teploty
Odpovědět0  0
samboush (52) | 4.12.200418:51
No vetracky vypadaj fakt pekne, taky jsem si objednal freezer 64 kdyz jsem si kupoval winchestera 3000+ 939, ale nejak nebyl tak jsem to sestavil s default box chladicem od procesoru . No a pri pretoceni z 1.8 na 2.4 GHz , to ma pri zatezi 43 stupnu a normalne tak 39 s defautnim chladicem. Tak jsem tu objednavku zrusil. Myslim si ze to nema cenu, ten box to v pohode zvladne. U Bartnu to bylo neco jinyho ale ten winchester je faklt lednice.
Odpovědět0  0
neph04 (31) | 4.12.200411:39
Ooops ty poznatky :­-­)
1­) kdyz board nalezne pulku pameti... upgrade biosu to resi... problem ma hodne lidi...
2­) stahnete si nove hyperiony... ty stare na CD jsou k nicemu
3­) GL & GG
Odpovědět0  0
neph04 (31) | 4.12.200411:38
Mam A64 3000 winchestra a desku K8T NEO2
kde je teplotni cidlo u tyhle desky?? MSI core center mi hlasi: CPU TEMP 29 a SYS TEMP 41 ... neni to opacne?
SPEED fan mi to opacne hlasi... ale zase kdyz sahnu na toho freezera tam mam pocit ze ma ­-10C :­-­)
Kde je teplotni cidlo procesoru? Jak poznat kolik ma skutecne procik?
mam 1800@2200 a jede to na 41C kde je chyba??? ­(zavreny bigtower s dobrou cirkulaci­)

mam nekolik poznatku, snad tim nekomu ustetrim cas kdy mu to bude delat taky:
Odpovědět0  0
Tikytak | 3.12.200414:40
icq 318916346 no ja nie som Intelak...vychadzam len z testou napr v Sandre a pod. Ja som intel nikdy nemal...mal som vždy len AMD 2000+ 2600+ 64winch.3200 to je všetko. čakal som od 64ky ovela viac....pozri si test na sandre sache­-memory benchmark a pochopíš ,že nikdy amd nedosiahne na uroven Intelu je o 100% rychlejši než amd,aspon v tomto skutočnom teste....radšej zaplatit o niečo viac a mat kvalitu....ver mi. Kto uvažuje mad kupou amd tak ako som to urobil ja,nech radšej siahne po intelu,určite nebude ľutovat tak ako ja....
Odpovědět0  0
orgic@atlas.cz | 3.12.200416:56
Ja bych do procesoru od Intelu asi nikdy nesel, ­(vlastne jsem mel Celerona, ale to kupoval otec:­-­)­)­) aspon teda ne do pocitace na doma a na hry, Pentia hodne topi, ve hrach jsou o dost min vykonny ­(srovnavam procaky co stoji stejne­) a jsou drahy. Podle syntetickejch testu na pameti jsou sice vykonnejsi a napriklad pri kodovani videa diky frekvencim taky, ale to pri normalni praci a ve hrach uz vubec nepoznas. AMD je ted podle me pro normalniho cloveka jednoznacne mnohem lepsi nez produkce Intelu. Navic uvaz, ze Pentium potrebuje na stejnej vykon o hodne vyssi frekvenci=vysoka teplota!!! Benchmarky jsou pekna vec, ale vyhodit tolik penez za par bodu navic v nekolika malo testech je kravovina.
Odpovědět0  0
mrnin (2) | 3.12.200416:57
myslis ten test tady http:­/­/www.pcstats.com­/articleview.cfm?articleid=1666&page=5 uplne dole...?
Sice tam je Athlon64 3800+ a P4 3,2 Ghz, ale nepride mi ze by P4 vedl...
Odpovědět0  0
Tikytak | 1.12.200421:48
....inak tento chladič je super s použitím utilitky speed fan.....a ešte niečo AMD64 je fakt na nič....INTEL JE INTEL a vždy bude!!!stači spomenút že pri kopírovani súborou intel dokáže mat vždy takmer 2nasobok rýchlosti oproti CPU AMD vid.SANDRA test....a je jedno akeho.XP,64,FX a pod.vlastna skusenost...
Odpovědět0  0
Brgul | 2.12.200420:07
No když jseš zasednutej na intel, tak si buď, ale pro ostatní je přeci AMD lepší volbou. Je to věc názoru, ale ja bych zbytečně nevyhazoval prachy za cpu od intelu, když mužu mít stejně výkonný cpu od AMD o 1500 Kč levněji. Všichni nemůžeme investovat do pc takové sumy.
Odpovědět0  0
Tikytak | 1.12.200421:38
Ahoj ľudkovia! Tak som si kúpil arc.cooling tc s reguláciou...a žiadna sláva. lepší je box,chladič AMD + Speed fan ....v ktorom a aj ostatnych programoch aida,everest,astra a motheboard monitor mi ukazuje teplotu ....pri bežnom surfovani na nete 14­-19stupnou.....je to vôbec možne????myslím,že speed fan je super vec...neoplati sa menit chladič.amd je fakt tichy a vykonny....ja bežím na 1800ot a je nepočuteľny...
Odpovědět0  0
pajamat | 2.12.200413:22
To by mě zajímalo, jak jsi to udělal, já se svým AMD64 3000+ box se pod 3500ot­/min a 35°C nedostanu... navíc se mi nedaří regulace otáček Speedfanem, 100% se nijak neliší od 5% a když dám 2%, tak se větrák zastaví...
Odpovědět0  0
sHITMAKER | 1.12.200421:15
Caute lidi ted sem si pred tydnem koupil za necele 4 kila AC TC2 rev. 2 a nemuzu si vynachvalit.Sice se potvora nechtela vlezt,ale to byl kouset takze to pinik na zelezo zpravil.no problem.pri zavrenem kejsu v noci temer neslysitelny,max.teplota procesoru­(barton 2,5­) je do 40°c po 3hodinach HL2­(mereno speedfanem­).jinak je to asi nejtizsi chladic co znam, zadne GlobeFan na to nema. Hluk do 13bd,ukazte mi jiny chladic za ty prachy co toto dovede.jinak 2000 bych do chladice nikdy nesel,protoze si prihodim litr mam skveleho vodnika.
Odpovědět0  0
mrnin (2) | 28.11.200417:57
Skoda ze ste nenahrali jak vetrak huci... :­( Uz sem to u vas v nektere recenzi videl...a kdyz je to s cim srovnat, tak to je parada...
Odpovědět0  0
john.don | 23.11.200423:30
Tak nevím, jaká asi může být životnost těch pipek?
Ať je kapalina jaká chce, tak přece vždy obsahuje nějaké množství vody a vzduchu.
Voda, teplo a vzduch jsou nejlepší kamarádi oxidace­(koroze­).
Tak nevím, co to s těma pipkama udělá za pár let???
Nezhorší se účinost chlazení?
Odpovědět0  0
smoox | 24.11.20048:19
za par let? :­-­)­)­)
...pri sucasnom trende vymeny socketov ti myslim tych ­"par let­" ani nevydrzi... :­-­)
...btw med a hrdza moc dokopy nejdu...
Odpovědět0  0
wikina (115) | 24.11.200416:35
bud klidnej. V heatpipe je jen cista destilovana voda, ale ve vakuu. Takze vře ­"trochu­" dřív. Je to oficialni informace od jednoho vyrobce HeatPipes fy AVC.
Odpovědět0  0
blecha2 | 23.11.200419:25
Koukam vitezem v obru ticho x vykon bude opet nastupce meho oblibeneho Zalmanu 7000 :oD. Mam dojem, ze se ted nekdy objevi nebo uz objevil.
Odpovědět0  0
snilard (11) | 23.11.200422:05
Co ta cena. Vždyť Zalman7700 stojí skoro 2000Kč.
Odpovědět0  0
blabla | 23.11.200411:37
Ja si poridil na SocketA Gigabyte 3DCooler Ultra, sice tech pezez.. :­( ,lec jsem si rikal ze casem pujde i na A64.Neni sice uplne tichy ,ale na moje pozadavky staci az az ,mam ho na +­/­- 2500ot a teplota na mem 1866@2375 ­(3400+ Bartonu­) nesla nikdy pri burn nad 52°C kdyz bylo v mistnosti hodne zatopeno :­-­) ,vetsinou se i pri 100% zatezi drzi tak na 48­-49°C
Odpovědět0  0
snilard (11) | 22.11.200420:14
Nedal by se náhodou freezer 64 přidělat na socket A?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 22.11.200421:41
Určitě ne, uchycení je úplně jiné.
Odpovědět0  0
mpastor | 23.11.20048:51
Kurna, vzhladom na cenu super chladic, ale zase nic pre majitelov AMD XP ...grrr. To si fakt musim kupit ten predrazeny Tower od ThermalTake ?!? :­-­(
ThermalRight ma tiez super HP hlinikove chladice ­(SI­-97pre AMD XP a XP­-90 a XP­-120 pre P4 a A64­) ale su este drahsie ­(vyse 40euro az 55euro­) ako ­"veze­" od Tt ...:­((
Odpovědět0  0
viki AT centrum.cz | 10.1.200520:32
Nebyl bych tak rychly s odsouzenim montaze na SOCKET A.Sam jsem ted instaloval Freezer 64 na svou Athlon 2500+ ­(braton­)@2700+ a dokonce chladi i BEZ VETRAKU ­- cili pasivne !!
Odpovědět0  0
mpastor | 11.1.200512:07
uff, a akym sposobom si upravil uchytenie ???
inak co sa tyka pasivneho chladenia vypol som vetrak na tomto chladici a aj vsetky ostatne v case okrem 12cm pomalobezneho odsavacieho vetraku v napajacom zdroji, ktory odsaval horuci vzduch von z casu cez zdroj a P4 NW uchladil aj pri zvysenej voltazi na 1,55V ­- max teplota bola podla predneho panelu 71stC , ale panel mi ukazuje o 6 stC viac ako BIOS ­(doska Gigabyte i865­). Ako zataz som pouzil asi 15min preratavanie videa v AdobePremier...
...inak po otvoreni casu som nebol schopny dlhsie udrzat ruku na pasive. ale po zapnuti vetraku isla teplota behom par min na 34st
Odpovědět0  0
mpastor | 11.1.200512:16
kurna, zabudol som dopisat, ze to bol P4NW 2,6GHz na 1,55V
Odpovědět0  0
viki AT centrum.cz | 12.1.20058:10
K uchyceni jsem pouzil jen jinou sponu z chladice pro Socket A a jeste jsem troscku vylestil medenou cast, ktera doseda na CPU, aby byl lepsi prechod tepla ­(samozrejme s pouzitim bile pasty­). V Case mam pak jen ­"nasavaci­" pomalobezny 12cm vetrak a ve zdroji 12cm ­"odsavaci­" vetrak.
Odpovědět0  0
PcBuh | 21.1.200520:12
viki AT: Nemaš Foto ???
Odpovědět0  0
-- DiL -- | 18.5.20050:15
...jj, na socket A je tenhle chladič jako dělanej. nepoužil jsem ale normální sponu, ale spešl home­-made uchycení. XP2400+ ­/ XP2800+ chladí v poho na 31°C­/45°C ­- Prime95 po ustálení ­(cca 2hod­)...navíc běží na 7V, tzn. prakticky není slyšet...když se navíc natočí tak, aby proud vzduchu směřoval směrem k zadní straně case, odsávací větráky teplej vzduch rovnou odvádějí ven...vřele doporučuju, fakt povedenej kousek...
Odpovědět0  0
viki AT centrum.cz | 4.11.20058:43
Jeste doplnim, ze spona kterou jsem pouzil k uchyceni na SOCKET A neni soucasti baleni chladice a mela by byt co nejsilnejsi, pokud ma udrzet chladic na MB pri montazi ­"nastojato­". Jednodussi je to pri montazi MB ­"nalezato­".
Odpovědět0  0
Bfree@seznam.cz | 22.11.200417:24
Lidi pls na tenhle chladic sm narazil kdyz uz pred par dny a pripadal mi jako idealni volba pro moje PC... chci se zeptat, nenastane nejakej problem pokud bude PC stat? precijen je to trochu veci kousek a pusobi na desku jako paka... a pripadne zase jestli nenastane problem pokud se PC bude prenaset, prevazet? nevyrve mi to ten chladic z desky? mam desku se slotem 775
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 22.11.200421:34
Toho, že by Freezer 7 poškodil desku, bych se opravdu nebál. Jako jeden z mála velkých chladičů totiž váží méně než půl kila. Mimochodem, recenze tohoto chladiče vyjde společně s dalšími ­(např. Asus Star Ice či Zalman CNPS7700­-Cu­) začátkem prosince.
Odpovědět0  0
XXray | 2.12.200415:52
urcite ne, ja mam kilovyho Zalmana Cu taky ­"na paku­" a su vpohode, uz jsem ho i parkrat prevazel autem
Odpovědět0  0
Karkulaq | 22.11.200416:23
Zdravím, nechce někdo koupit nový a nepoužitý Cooler Master Hyper 6? Trošku jsem přecenil rozměry mého case:­-­(.
Odpovědět0  0
dZIRO | 24.11.20040:53
Za kolik?mel bych zajem.Co mate za skrin??Diky za odpoved.S pozdrevem dZiRO
Odpovědět0  0
Karkulaq (1) | 24.11.200413:23
Za 1400. Koupil jsem ho před týdnem a neuvědomil jsem si, že je dost široký ­(má totiž obdélníkový půdorys­), takže mi zhruba 4mm koliduje s rohem zdroje. A nový case se mi kupovat zatím nechce. Sice mám case starší, ale byl dost drahý.
Odpovědět0  0
Haninek | 15.12.200422:57
4 mm nejsou tak moc..to se na ten zdroj použijí kleště a kladivo a je to :­-)
Odpovědět0  0
major | 22.11.200414:39
Takže by sa dal použiť ako pasív ­(odpojiť, prípadne úplne odmontovať ventilátor­) pre Athlon 64 s jadrom Winchester?
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 22.11.200416:41
to bz som nedoporucoval :|
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 22.11.200421:40
To určitě ne, pasivní chlazení je u moderních procesorů velký kumšt. Bez větráčku by se Freezer velmi rychle stal Heaterem.
Odpovědět0  0
major | 23.11.200414:55
Ja som vychádzal z recenzie Petra Orla z 27.9.2004 ­(90nm od AMD ­- Athlon 64 3000+ pro socket 939­), kde píše: ­"Fungování na 1000 MHz pouze s pasivním chlazením je naprosto bez problémů a domnívám se, že bez přetaktování a s větším chladičem ­(zejména těmi s heat­-pipes­) by bylo možné chladit ho pasivně i na standardním nastavení 1800 MHz.­"

Takže upresním: Skúšali ste uchladiť Athlon 64 3000+ s jadrom Winchester pasívne s týmto chladičom a ak nie, nestálo by to za skúšku? Alebo tá, mnou citovaná veta pramenila z prílišnej eufórie Petra Orla nad novým kúskom od AMD a ak aj je na nej niečo pravdy, tak treba použiť ešte prepracovanejší a väčší chladič? Pretože myšlienka na kvalitný desktopový procesor s týmto lacným pasívom sa mi vidí celkom lákavá...
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 23.11.200421:22
V zahraničí se běžně používá k chlazení procesorů nejlepší současný vzduchový chladič, kterým je gigantický Thermalright XP­-120 ­(http:­/­/www.thermalright.com­/a_page­/main_product_xp120.htm­). Domnívám se, že tento chladič uchladí Winchester i bez větráku, ostatně on běžně s větrákem s 2000 otáčkami za minutu uchladí i nejrychlejší Pentium 4 Prescotty na teploty, které s běžným BOXem uvidíte leda ihned po startu. V žebříčku Overclockers.com je z prvních deseti pozic pět obsazeno značkou Thermalright, XP­-120 je největší jejich chladič ­(pořadí viz. http:­/­/www.overclockers.com­/articles373­/p4sum.asp­).

Až si budu pořizovat Athlon 64, tak jedině s tímto chladičem. Jako větrák patrně zvolím Panaflo L1A na 7V ­(nebo na 5V­) ­/ kapalinová ložiska, což jsou společně s GlobeFan s kluznými ložisky nejtišší dostupné větráky.
Odpovědět0  0
major | 23.11.200415:05
Ja som vychádzal z recenzie Petra Orla z 27.9.2004 ­(90nm od AMD ­- Athlon 64 3000+ pro socket 939­), kde píše: ­"Fungování na 1000 MHz pouze s pasivním chlazením je naprosto bez problémů a domnívám se, že bez přetaktování a s větším chladičem ­(zejména těmi s heat­-pipes­) by bylo možné chladit ho pasivně i na standardním nastavení 1800 MHz.­"

Takže upresním: Skúšali ste uchladiť Athlon 64 3000+ s jadrom Winchester pasívne s týmto chladičom a ak nie, nestálo by to za skúšku? Alebo tá, mnou citovaná veta pramenila z prílišnej eufórie Petra Orla nad novým kúskom od AMD a ak aj je na nej niečo pravdy, tak treba použiť ešte prepracovanejší a väčší chladič? Pretože myšlienka na kvalitný desktopový procesor s týmto lacným pasívom sa mi vidí celkom lákavá...
Odpovědět0  0
wikina (115) | 23.11.200419:14
Freezer64 nam bez problemu uchladil AMD FX­-55 v uzavrene skrini, kde na max. vykon ­(CPUBURN!­) byla teplota cca 52­-55°C ­(mereno Speedfanem­).
Pasivne tento chladic neuchladi zadne A64, ale na bezne CPU A64 2800 az 3200+ staci 700­-900ot­/min. ­(opet se bavim o uzavrene skrini­).
Nicmene existuje jeden chladic, ktery uchladi bez problemu a na 100% P A S I V N E A64­-3000+ 90nm Winchester...ale to uvidite co nevidet v nejblizsim megatestu...
Odpovědět0  0
mpastor@procs.sk | 24.11.200423:13
Hmm, mozte prezradit, o ktory chladic ide ? ­- nie je to nahodou Thermaltake103Fanless alebo NCU2000 ?­- bohuzial ani jeden znich nie je urceny pre AMD XP, takze mi zostava len ­"veza­" od Tt ­"Silent Tower­"... :(
Odpovědět0  0
smoox | 22.11.200411:56
"heatpipes jsou natolik účinné, že nepotřebují chlazení rychlostí 2400 ot.­/min. Kdyby bylo možné větrák ručně zpomalit, dočkali bychom se opravdového ticha ­(že by výzva pro kutily?­)­"
...chcete tym povedat, ze ak mam manualny regulator otacok, tak je Silencer 64 ta spravna volba? o kolko odhadujete, ze vzrastie teplota, ak by som vetrak zreguloval napr. na 1500­-2000 otacok?, resp. od kolko otacok za minutu je podla vas tento chladic ­"nepocutelny­"?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 22.11.200421:38
Máte velmi složité otázky :­) Freezer 64 ­(předpokládám, že jste se spletl v názvu­) je kvůli heatpipes na odvod tepla háklivý. Znamená to, že při příliš nízkých otáčkách se nestačí zbavovat tepla a také pak trvá déle, než se ochladí. Nicméně účinnost Freezerů je opravdu velká, takže bych ho klidně na 1500rpm zpomalil ­(záleží na procesoru­). Protože se jedná o 70mm větrák s keramickými ložisky a horním zavěšením, řekl bych, že nebude takto pomalý téměř slyšet ­(mluvím o zavřené skříni­).
Odpovědět0  0
Hon_za | 22.11.200411:29
Na AMD64 3000+ s754 jsem mel nekolik mesicu boxovany chladic ­- hlucnosti mnohem lepsi nez jakykoli box od Intelu­/P4 ­(to se fakt musi vymenit za Arctic Cooling­). Zkusil jsem pred par tydny noveho Freezera 64 a... zda se mi stejne hlucny jako puvodni boxovany AMD ­(MB mam priprevneny na zdi, nekryty­).
Heatpipes jsou super, keramicka loziska dobra zivotnost ­- ale souhlasim s autorem: meli dat i termoregulaci otacek a pokud by to bylo jen trochu mozne i puvodni vetrak s vetsim prumerem. Musi se vsak nechat, ze takto vysoka ucinnost je opravdu prekvapujici.
Odpovědět0  0
Mastr (6) | 22.11.200412:24
Jako termoregulace se dá použít program Speedfan, který má daleko lepší možnosti nastavení než hardwarová termoregulace
Odpovědět0  0
smoox | 22.11.200412:47
to je vec nazoru... unavuje ma vecne nastavovat speedfan po starte ­(k tomu ne vzdy je napr. 10% speed taka ista!!!­)... speedfan sa na manualnu regulaciu s kvalitnymi tepelnymi cidlami nechyta...
Odpovědět0  0
Mastr (6) | 22.11.200413:25
nic nemusíš nastavovat po startu. Jednou si prostě nastavíš regulaci podle sebe a automaticky to funguje vždy. Tj. Třeba víš, že při brouzdání na netu ti při 10% otáček nevyleze teplota nad 55 stupňů, tak si nastavíš spínání na plný výkon při 56­-57 stupních a máš ticho. Když budeš mít hw regulaci, která bude spínat při 50, tak budeš mít sice teplotu nižší, ale zase horší to bude s hlukem
Odpovědět0  0
Hon_za | 22.11.200414:36
Diky za tip na SpeedFan ­- ale se zda, ze mi Speedfan nejak s MB MSI MS­-6702 nefacha, resp. hodnoty teplot cte, ale otacky natoz jejich nastaveni ne. Jeste zkusim CPU Cool, ktery by mel tuhle desku podporovat, ale na to budu muset ­(server­) restatovat...
Odpovědět0  0
pajamat | 30.11.200413:04
Mám doma taky novej AMD64 3000+ s754 BOX a mám problém s chlazením...při brouzdání se mi drží teplota kolem 60°C při cca 4100 ot­/min, když pustím nějakou náročnější aplikaci ­(zkoušel jsem to na Codename:Outbreak­), vyleze teplota až k 70°C při skoro 6000 ot­/min. Nevíš, v čem by mohla být chyba?
Odpovědět0  0
smoox | 30.11.200413:50
bud ti mera zle bios, resp. soft, ktroym si to zistil alebo si zle nasadil chladic...
Odpovědět0  0
pajamat | 30.11.200413:59
chladič jsem nenasazoval já, ale kámoš, co mi tu sestavu dával dohromady a ten tvrdí, že je nazazenej správně...a víš o nějakým spolehlivým softu, který to ukáže přesněji? jak teplotu, tak otáčky? a jak zjistím, že mi to BIOS ukazuje blbě?
Odpovědět0  0
smoox | 30.11.200414:06
v prvom rade skus dat dole chladic... na proc nanes jemnu!!! vstvu tepolovodivej pasty. chladic opat opatrne nasad...
templotu skus cekovat cez speedfan, alebo podobny soft...
...nikdy nemas zaruku ze ti hociktory soft ukazuje spravnu teplotu...
Odpovědět0  0
pajamat | 30.11.200414:26
to je ale procesor v BOX verzi a tam má ten chladič už tu pastu na sobě v docela pevný formě... to si mám tedy přikoupit teplovodivou pastu? co by se dalo zkazit na přichycení chladiče na procesor, když už tam ta pasta je od výroby?
Odpovědět0  0
smoox | 30.11.200414:39
to ani nie je pasta, co je na box chladicoch... prec s tym!
kup pastu ­- bielu ­(nie striebornu titan!!!­)...
pri nasadzovani si davaj pozor, aby si neposkodil procesor... ale ak nebudes nejak brutalne ­"pacit­", tak nemozes nic pokazit...
vela stastia :­-­)­))
Odpovědět0  0
pajamat | 30.11.200416:20
díky zkusím to, na druhou stranu jiná pasta mi stáhne teplotu max. o 2 stupně... myslím, že bude problém někde jinde, bojím se, aby nebyl přímo v procesoru...
Odpovědět0  0
orgic@atlas.cz | 1.12.200421:45
Je dost mozny ze je problem v BIOSu, ja mam desku MSi se socketem 754 a s novym BIOSem ­(1.4­) je teplota na procesoru min. o 15 stupnu nizsi nez se starsim. Desku jsem koupil uz s BIOSem 1.4, ale na forech jsem cetl ze starsi biosy mely s teplotama problemy, takze zkus najit novejsi bios nebo se koukni na fora ke svy desce, jestli ma nekdo podobnej problem. Procesorem by mel bejt v pohode, jestli ti ho ovsem kamos nepretaktoval nebo nezvysil napeti:­)­) Ja mam standardne na prociku tak 30, pri zatezi 45 stupnu ­(A64 2800+­)... Cus.
Odpovědět0  0
guru_cz | 2.12.20049:46
ja mel stejny problem s chlazenim moji 64 2800+; problem byl v tom, ze jsem mel spatne odvetravanou case­(pridavny vetrak vse vyresil­)­- schvalne si zkontroluj jestli kdyz otevres za chodu case jestli je uvnitr znatelne vyssi teplota nez v pokoji ­(hlavne u cpu­) ; jinak dopurucuji nanest co nejtenci vrstvu chladici pasty
Odpovědět0  0
pajamat | 2.12.200413:19
Dík, myslím, že u mě to bude podobný problém...přidám větrák do skříně...jinak si ale myslím, že ta pasta na to zas takový vliv nemá, mám tam teď boxovej procesor, tak tam zatím nechám tu originální pastu...
Odpovědět0  0
orgic@atlas.cz | 2.12.200415:57
Ja co jsem ted na jenom netu tak mam na procaku ­(A64 2800+­) 40 stupnu, mam program Core Center od MSI, kterej hlida teploty a reguluje otacky vetraku, dost se snizila hlucnost, vetrak ­(BOX­) toci tak 3400, nekdy i treba jenom 1200 ot­/min, nejvyssi teplota co jsem kdy na svym proc videl bylo myslim 59 stupnu, vic nikdy. Zvlastni je, ze Aida32 i Sandra ukazujou jeste asi o 3­-5 stupnu nizsi teploty. Urcite se zkus kouknout na ten bios jak sem psal a napis kdyztak jeste jakou mas desku. Cus.
Odpovědět0  0
pajamat | 2.12.200416:08
Ten Core Center mám taky, ale stává se mi, že někdy to se zvýšením teploty vyžene otáčky až na nějakých 6000 ot­/min, což je šílený...Ale to bude nejspíš tou špotnou cirkulací, neboť když jsem měl komp tou stranou, kde jsou otvory pro větrání, přiražen k boku počítačováho stolku, tak se hodně přehříval, a co ho mám odsunutý a zároveň i vzadu dál ode zdi, tak už to neni tak hrozný...Horší je, že už po startu mi teplota ukazuje asi 35°C na CPU a točí kolem 3500 ot­/min. Proto nechápu, jak jste dokázali udržet otáčky na 1200 ot­/min...Jinak s tím BIOSem to zkusím a dám vědět, jestli to pomohlo..
Odpovědět0  0
guruguru | 2.12.200420:35
pajamat: vetrak toci tech 1000rpm pouze pri zaple funkci cool n quiet, kdy se cpu znatelne podtaktuje pri nepotrebe vykonu. Pri normalni frekvenci odpovidaji ty 3500rpm standartu. Aby jsi cool n quiet aktivoval musis jednak zapnout tuto funkci v biosu a navic aktivovat ve winech minimalni spotrebu energie!!!!
Odpovědět0  0
pajamat | 2.12.200422:40
to všechno jsem nastavil, přesto mi větrák točí v klidu kolem 3500 ot­/min. při teplotě CPU 27°C. To už je normální? Stále mi to nepřijde...frekvence je teď opravdu 1000 MHz ­(200x5­)...mám desku MSI K8T Neo s čipem VIA K8T800...
Odpovědět0  0
pajamat | 3.12.200411:17
Ještě dovětek: zvláštní je, že se otáčky i teplota při výše uvedeném nastavení pohybují kolem hodnot, které jsem uvedl do chvíle, než restartuju. Po restartu naběhne ihned teplota na cca 58­-60°C a otáčky drží kolem 4000 ot­/min a už to nejde dolů a po půl hodině. To je taky nějaký divný, ne?
Odpovědět0  0
guruguruguru | 3.12.200416:35
to je nejaky divny... a tech 60°C ti to hlasi i pri pusteny studenyho pocitace? Pak bych to jednoznacne videl na spatnou instalaci chladice. Nahoda je blbec ja si obcas rikam, ze jsem pasiv nasadil vyborne a pak ouha. Zkus si sehnat toho kamose a zkontrolujte to­- tzn. rozebrat a kouknout zda­-li je obtisk od pasivu po cele plose cpu, za to nic nedas.
Odpovědět0  0
pajamat | 4.12.200423:02
to gugruguruguru: nevím, ale myslím, že chladič je nasazený dobře, při puštění studenýho kompu a tom nastavení na min. spotřebu to ukazuje teplotu kolem 27°C při cca 3500 ot­/min. pak ale po chvilce restartuju a oboje to vyleze, jak jsem psal a tam to zůstane.. nedej bože, kdybych to nastavil na Doma a kancelář ­(200x10 MHz­), pak to vyleze až na těch 60°C při 4000­-4500 ot­/min. a to jen při surfování...nevím kdybych pustil nějakou náročnou akční hru...
Odpovědět0  0
kruzitko | 4.12.200410:15
to nebude spatna nasazeny chladic.to zjistis jednoduse kdyz na nej sahnes.mival jsem podobny problem a chladic byl opravdu zhavy.I ted mi teplota po zapnuti v klidu vyleze na 42 ­- 43C.staci kdyz PC uspim treba jen na 30sek a sleze na 35C. ­(ja mam starej komp Abit KT7 Athlon XP 1,7 na 1413 ­- 113 x 12,5 vys se s tou deskou nedostanu nedostanu.­) tenkrat se mi ten problem dostavil tusim po reinstalaci win a ne chladice i podle huceni zdroje bylo znat ze proc jede naplno to bylo na tktovanym Duronu 650 na asi 850.
Odpovědět0  0
gurug | 5.12.200412:40
pajamat: tem co radi aby jsi vymnenil boxovanou pastu za silikonovou never. Boxovana bohate postacuje, jeji nevyhoda je ta, ze pokud jednou sundas pasiv, tak je velice obtizne ji podruhe rozetrit ­- je totiz dost netvarna. Jakou ma ten pasiv teplotu, kdyz ti to core centrum ukazuje pres 60°C ? Ja ted upgradoval z boxoveho chladice ­(a64 _2800+ ­) na ac freezer 64 a rozdil v ucinnosti neni zas az tak markantni, takze kupovat novej chladic ti nedoporucuju jestli nemas vetsi prebytek penez. To jen tak okrajem...
Odpovědět0  0
pajamat | 6.12.20049:51
gurug: máš pravdu, i ten kámoš říkal, že pasta na tom až tak moc nespraví a ten boxovej chladič je dobrej...v neděli jsme to spolu řešili a jednak jsme otočili ten chladiš, tak to vypadá, že se ta pasta možná líp rozprostřela na procík a pak jsme přidali větráček dopředu pod HDD a vháníme dovnitř chladnější vzduch z okolí a vypadá to líp...budu testovat a zase dám vědět, ale zkouželi jsme to chvilku na zátěž programem SETI, tam jsou dost složitý výpočty a procík jel na 100% a při 2000 GHz to chladilo na cca 48°C při asi 4200 ot­/min., což už je docela slušný...tak uvidím dál :o­) PS: dík za rady, je vidět, že tomu opravdu rozumíš :o)
Odpovědět0  0
gurug | 6.12.200421:06
paja: k tomu vhaneni vzduchu vetrakem do casu... ja s tim mam zkusenosti negativni. Nevidim zadny duvod proc vhanet do casu vzduch, hlavni je odsavat teply vzduch ven­(to znamena mit u procesoru vetrak­), ten studeny z vnejsku se tam dostane samovolne pomoci podtlaku ­(ja mam otevreny tri pci sloty­); tim nechci rict, ze bys neco kazil tim ze vhanis vzduch dovnitr, ale je to dle mych zkusenosti uplne zbytecne a navic to dela bordel. Neco jineho je to vsak u pocitacu se sofistikovanym hardwarem, kde potrebujes ten proud vzduchu nejak smerovat
Odpovědět0  0
pajamat | 6.12.200422:17
guru: tak musím říct, že tentokrát nemáš pravdu... zatím to u mě vypadá, že to 100%ně pomohlo, teď jsem připojen k inetu a ještě něco stahuju, a mám teplotu CPU 34°C při 3000 ot­/min., takže super... takže u mě to teda fakt zbytečný neni, právě naopak... :o)
Odpovědět0  0
pajamat | 7.12.200413:41
gurug: Prosím tě, mám ještě další problém...Nerozumíš náhodou i instalaci XPček na ten můj novej HW? Stal se mi průser, totálně zbožený XPéčka :o­(­(­( Popíšu problém: Včera se mi totálně zbořily WinXP...Nejdřív to vypadalo, že chcípla grafárna, po restartu to naběhlo, ale napsalo to, že byl poškozen nějaký soubor ­(myslím že nějaký od ICQ­) a abych provedl Checkdisk. Tak jsem znovu zrestartoval, provedlo to chdsk a Winy už nenaběhly, hodilo to Blue screen ­(bohužel jen na cca 2 vteřiny, takže nevím, co tam píše za chybu­), a pak to spadne do nabídky Nouzovýho režimu. Ten nejdřív fungoval, tak jsem zkoušel znovu chkdsk, ale nepomohlo to, zkoušel jsem to i vrátit ze zálohy asi dva dny zpátky, ale taky nic...Instaloval mi je tam kámoš a říkal, že byly problémy s instalací, protože si XPčkový ovladače ­(hlavně disku SATA­) nerozuměly s HW, tak prý musel připojit IDE disk, nainstalovat, připojit stažený ovladače a pak udělat klon na SATA disk... Máte někdo zkušenosti s instalací XPček na SATA disky? PC je: CPU Athlon64 3000+ s754, graf. ATI ­(Sapphire­) Radeon 9600, 256 MB DDR, zákl. deska MICROSTAR K8T NEO­-FIS2R ­(MS­-6702­) VIA KT800, RAM 512MB DDR 400MHz PC3200 A­-DATA, HDD SEAGATE Barracuda 7200.7 PLUS 160GB, S­-ATA, OS Win XP Professional...Díky tobě i ostatním za radu ... :o)
Odpovědět0  0
gurugu | 7.12.200416:12
k tomu vetraku... neprimontoval jsi ho nahodou obracene, tak ze naproti tvemu presvedceni ti vzduch vysava ;­-­) ? S tim problemem s widlema ti muzu jenom doporucit prinest disk k nekomu jinemu tam zalohovat dulezity veci a pak disk zformatovat atd. ­(alespon ja to tak delam, jelikoz nemam cas a hlavne naladu se s takovym povlem patlat a navic se nepovazuju za uspesneho resitele softwarovych problemu­) Vubec winy xp jsou tak zku.... software, ze pravidelne formatovani disku je takova pravidelna zalezitost, casem si na to zvyknes :­-­). Horsi je to s tou kompatibilitou, ktera v tevem pripade asi nebude zrovna ok...Muzes zacit planovat koupi nove desky
Odpovědět0  0
samboush (52) | 7.12.200416:44
Ty reci okolo XP si delas srandu vid?
Odpovědět0  0
pajamat | 7.12.200417:15
gurug: ne, opravdu vzduch nasává, věř mi... a k tomu upgrade MB, ani náhodou, celý je to nový, takže ani omylem nebudu měnit MB, navíc jsem viděl, že podobný sestavy se běžně prodávaj a používaj, takže si nechám co mám, a nějak to vyřeším... ale dík...
Odpovědět0  0
BlackOne | 27.11.200511:25
pajamat: k ty instalaci XPecek s SATA diskem musis mit driver pro SATA disky. Vetsinou byva disketa s driverem u desky a nebo ji musis stahnout nekde z netu. Jinak podle toho co popisujes, tak to taky muze znamenat, ze Ti odchazi HDD. Jestli mas zaplou obnovu systemu, tak by jsi taky mohl zkusit spustit system s posledni funcni konfiguraci!
Odpovědět0  0
sae | 1.6.200522:44
A co tak miesto vetraku vhanajucemu vzduch do case dat ohybnu hadicu na vetrak CPU a tahat vzduch zvonka? Usetrilo by to trochu ­"hlucnosti­".
Odpovědět0  0
Mastr (6) | 22.11.200410:14
Byl běhan testu umístě chladič běžne ve skříni nebo byly testy proveny ve vodorovné poloze základní desky?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 22.11.200410:41
Základní deska byla položená na stole, aby měly chladiče dostatečný přísun vzduchu. Nicméně funkce heatpipes by měla být prakticky stejná, rozdíly se pohybují kolem 2 °C.
Odpovědět0  0
xmates (20) | 22.11.200412:00
neskodilo by provest nejaky test kde by se porovnaval vykon jednotlivych chladicu v realnych podminkach tj. v zavrene case a postavene na kolmo. Zajimalo by mne jak by si potom vedly heatpipes v porovnani s klasickymi chladici, vim je to sice casove daleko narocnejsi, ale na druhou stranu vypovidaci hodnota takoveho testu by byla mnohem vyssi nez nyni. Prece jen ne kazdy ma desku polozenou na stole...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.