reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: BenQ FP202W - černý elegán
31.3.2006, Pavel Kovač, recenze
Širokoúhlých monitorů stále přibývá a firmy se předhánějí v ceně a snaží se ukrojit co největší kus trhu. Firma BenQ samozřejmě nemůže zůstat pozadu a před nedávnem přišla se zajímavým modelem FP202W, který má úhlopříčku 20,1" a poměr stran 16:10. Jak si poradí v našich testech?
Hanx | 12.11.200616:49
Je při připojení přes D­-Sub kvalita opravdu tak špatná? Poznal bych zhoršení, když přecházím ze 17 palcového CRT monitoru?
Odpovědět0  0
Satiriasis (2) | 23.4.200617:46
Tak jsem si vsiml ze uz se tu resil. Ale stejne jak to tedy ted je asi nikdo nevi? jestli nove monitory jsou porad S­-IPS nebo MVA? A pokud uz ma nekdo MVA jak je na tom s odezvou,ale toho chci vedet asi uz vic nez je mozne:­).
Odpovědět0  0
Satiriasis (2) | 23.4.200617:34
Zdravim, rozhoduji se mezi temito monitory,ale nevim jakej. Philips je lakavy diky lepsi technologii,ale jak moc je to zase znatelne? Nepotrebuji zase super rychlou odezvu,ale abych si i zahral nejaky rychlejsi 3D hry, aniz by nebylo znat nejake patrnejsi rozmazavani obrazu. Poradte jakej je lepsi o design zas tolik nejde, i kdyz se mi ten Benq libi vic,pripadne poradte nejaky jiny ve stejny cenovy kategorii.Klidne bych i uvital link na nejakou recenzi toho Philipse,abych pravdu rekl nejak mi tato znacka u monitoru nesedi... A jeste se chci zeptat jak je mozne, ze u toho Philipse je na jedne strance ze ma kontrastni pomer 800:1 a na jine zase 600:1, nebo odezvu 8ms a na druhe zase 16ms,jak to tedy opravdu je? Dik moc
Odpovědět0  0
MArtin Faro | 16.4.200613:23
Zdravim.. Pisal som tu ze mam vadny pixel, ale to som sa ... !!! Mal som iba taku zazratu botku na monitory.. hehe.. Takze 2tyzdne mam benq 202w a som nad mieru spokojny, matny display, podsvietenie 100per, jas a kontrast parada, hry slapu super ­(conterstrike, civilization4­) a filmy no uuuplna parada.. Pred tym som mal 17palc CRT... Vyberal som dlho, ale som spokojny.. A navyse je dobry aj pre konstrukterov, kreslim v Catii V5 a V4 a uuuplna bomba, vela miesta.. Odporucam.. Iba bacha na ten pixel.. Ja mam stastie..
Odpovědět0  0
Martin Faro | 16.4.200613:31
A este k tomu pripojeniu!!!! DVI je super obraz, d­-sub­(analog VGA­)­- nic moc, mam ho pripojeny iba cez DVI!!!! Takze ked ho chcece tak treba mat grafiku s digital vystupom ­(ci ako sa tomu hovori­)..

A co sa tyka odozvy, je to v norme.. Bol som zvyknuty na CRT, takze chvilku to trva.. Ale mam aj slabu grafiku, ­(radeon 9200, ale jednu z tych najvykonnejsich, ktore sa potom prestali vyrabat..­)
Tak napiste aj vy nieco.. Inac rozmyslal som aj nad Belineou. Nakoniec ma presvedcil BENQ svojou cernotou, je fakt elegantny!
Odpovědět0  0
Budha | 12.6.200618:46
Hm ja som si ho dnes akurat objednal, tiez som vewlmi dlho nad tym rozmyslal ale sa mi pritrafila nahoda ze ho mozem kupit o 20% lacnejsie ako je velkoskladovy nakup tak som neodolal, a zajtra uvidim ked ho postavim na stol, inak som chcel ViewSonic VX2025wm ale takto mam beng o 4500,­-Sk lacnejsie a to sa oplati
Odpovědět0  0
MartinFaro. | 13.6.20068:11
Myslim, ze ked nie si nejaky moc narocny, tak budes spokojny.. Ja uz ho mam treti mesiac a je fajn. Niekto tu pisal ze tam piska zdroj: Co sa tyka toho piskania, je velmi velmi slabucke, musim mat ucho presne nad monitorom, aj tak je to skoro nepocutelne. A este jedna vec, rozmyslal som ci 16:9 alebo 4:3. Teraz po troch mesiacoch mozem z istotou povedat, ze uz by som 4:3 nikdy nechcel!!! Jednoznacne davam zelenu 16:9, a to kreslim v Catii, autocade, photoshope a pod.. A tym co drtia COUNTERSTRIKE, tak je to bomba ­- vidite viac okolo seba, menej oblohu ­- idealne pre gemblerov. Samozrejme na filmy tiez super. Jedine co mu mucim vytknut a to aj väčšine LCD, pri 1680x1050 je frekvencia iba 60HZ..
Odpovědět0  0
Michal_X | 12.4.200612:11
Koupil jsem si tenhle panel u Alzasoftu a jakepak bylo nemile prekvapeni, ze na me zasvitil spatnej pixel ­- cerveny...a doposud sviti. Alzasoft, ze pry by tam museli byt alespon 3 a BenQ, ze pry to odpovida norme. TAKZE POZOR, radne si jej prohlednete nez ho koupite ­(a vubec vsechny BenQ­), jinak si nad Vami vsichni umejou ruce. Je to pekna vobloz na zakazniky.
Odpovědět0  0
Martin Faro | 12.4.200612:17
jj.. Mas pravdu, aj ten moj ma vadny pixel.. nastastie je cierny, ale uz to neni ono... inac je ten panel super... mam ho treti den! kurnik sopa ale ten pixel! aaaaaaaaaa!!!
Odpovědět0  0
Michal_X | 12.4.200613:07
Presne to je ten pocit ­- UZ TO NENI ONO. Proste zklamani. Neni to tak hrozne, monitor je jinak cool, ale neni to proste 100% spokojenost. Ani 90%...mozna tak 70% spokojenost...a to kuli jednomu blbymu pixelu. A pro zajimavost, oficialni stanovisko od BenQ:

"oficiální stanovisko je takové, že LCD monitory BenQ jsou vyráběny dle ISO normy 13406­-2, která určuje max. možný počet určitého barevného druhu vadných bodů na základě max. rozlišení daného monitoru. Vždy však záleží na posouzení v servisním středisku asupport..­(www.asupport.cz­), které určí zda­-li se na panelu nenachází také další vadné body, případně zda­-li umístění vadných bodů, jejich počet nepostačuje na reklamaci, je důvodem pro reklamování výrobku."
Odpovědět0  0
Jorlas | 6.4.200612:20
dotas na abill: Kde jsi nakonec toho Panasonica koupil? Chci si ho taky poridit je to paradni kousek. Chtel bych si ho, ale rad pred koupi prohlednout a nerad bych za nej daval vic nez musim Dik Lubos
Odpovědět0  0
Pistacik | 4.4.200616:29
Ked som sa na helpline BenQ spytal na showroom v Prahe, odporucali mi predajnu firmy Suma ­(http:­/­/www.sumanet.cz­/­), kde maju monitor vystaveny. Obraz bohuzial v standardnom ­(cca 1280*1024­) rozliseni ­(paralelne zapojeny s inymi panelmi­), ale obraz je pekny ­(A velkyyyyyyy....­). Piskanie je pocutelne len pri nakloneni hlavy za monitor, vecer doma v uplnom to snad prebiju ventilatory od PC. Zajtra objednavam! ;­-­)
Odpovědět0  0
truss@centrum.cz | 3.4.200615:15
Philips je SUPER, za ty prachy mám vše co jsem od něj čekal... a konečně mám širší monitor než klávesnici :­) mimochodem v jakým rozlišení ho používáte ?
Odpovědět0  0
abill (2) | 4.4.200613:45
samozřejmě v nejvyšším, jinak není obraz dost ostrý :)
Odpovědět0  0
Joker | 15.4.200614:35
Pche, videl jsem kamose co ho vali na 2048x rozliseni, a je to des a hruza, tak jsem dal JESTE VYSSI rozliseni a mas pravdu je to ostrejsi :­-­)­)­) ... hned jsem rozliseni vsech lcd panelu v praci prenastavil z tech ubohejch 1024x alespon na tech 2048x at si taky uzijou ostreho obrazu :­-)
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 3.4.200610:09
Jo, už jsem si vzpoměl na co jsem se chtěl zeptat :­) V jakém prográmku či v po jaké úpravě se povedlo rozběhat NFS MW či cokoliv jiného a rozlišení 4:3. Už jsem se díval na zahraniční fóra, mám soslé dva programy ale stejnak mi to nefunguje. Jeden mi akorát detekuje UT2004...ale ta stejnak širokoúhlé rozlišení umí ­(ale stejnak nabízí jen mýš 1680*1050 což není nic super­) Prostě si na r9800pro moc nezapařím. Nvidia to prý v ovladačích má... No, rozhodně by neškodil nějaký článek ­"jak na to­" když už se širokoúhlé displeye tak rozmáhají, ne? pls :)
Odpovědět0  0
Tom.. | 31.3.200622:08
Chtěl bych Vás upozornit že máte u Acera 2051W uvedenou technologii MVA výrobce udává TN
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 1.4.200613:55
Od jiste dobry jsem se naucil byt opatrny co se tyce specifikaci od vyrobcu ­(resp. specifikace ktere uvadeji na webovych strankach­). Kazdopadne zde se zda ze opravdu jde o technologii TN. Tabulku upravim. Odpovidam teprve ted protoze jsem overoval zda nema Acer chybku na strankach. Ono uhly 176­/176 a technologie TN nejdou moc dohromady.
Odpovědět0  0
tom.. | 1.4.200615:50
no jasný 176 je na tn blbost taky si to myslím. Al je to aj na prade že je to TN tak nevím. Chtěl jsem ho ale ty hodnoty mě odradili. Nebylo by špatný ho dát taky na test co? Jinak si myslím že by měli výrobci dostávat pokuty za neprávé udaje co uvádí protože je to klamání spotřebitele. Hlavně ohledně rychlost
Odpovědět0  0
Pistacik | 31.3.200614:47
Este spravit test Beliney 102035W a cely 20­" lowend bude hotovy. Myslim ze Acer AL2051Ws sa diskvalifinuje lesklym panelom. ;­-)
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 3.4.200610:14
No, mám ji doma a displey bych asi hodnotil stejně jako má FS 20­' ­(jsou totožné­) Co mi něm vadí je kontrast pod úhlem +­/­-10° a pak zesvětlání obrazu. Dobré TN to má lepší...místo zesvětlání dochází ke stmavnutí, ale není to tak vidět ­(pokud je to kvalitní TN­). Samozřejmě že MVA má lepší barvy..
Odpovědět0  0
Pistacik | 16.4.200613:14
Tako to nakoniec vyhrala Belinea 102035W. V Mediastore mi ju na poziadanie predviedli ­- vyborny obraz a 0 vadnych pixelov je jednoznacny argument. Mysilm ze ma lepsi obraz ako BenQ, ale zase je trosku menej rovnomerne podsvietenie ­(ale vidiet to len v uplnej tme na ciernej obrazovke, za beznych podmienok je sanca spozorovat rozdiely v podsvetleni nulove­). Integrovany USB hub potesi. V praci som ho mal zapojeny cez VGA, obraz nadherny, koduje sa na tom uzasne. ;­-­) Doma ho mam tiez zatial zapojeny cez VGA, na DVI musim kupit kartu a kabel. Zatial pasujem s linuxom, ale to chce cas ­(rady vitam­). Toz, v strucnosti: Odporucam!
Odpovědět0  0
Maros_Meszaros (6) | 31.3.200613:31
Rád by som si ho kúpil, tak sa chcem spýtať nejakeho majiteľa tohto panelu, či sa dá od neho čakať podraz, alebo či je to skutočne dobré LCD s MVA­-čkom za pozemskú cenu?
Odpovědět0  0
abill | 31.3.200614:26
Ja jsem si ho koupil minulý týden, 2 dny jsem v tom ležel co koupit a nakonec padla volba na něj. max. spokojenost. cena je super a navíc panel není MVA ale S­-IPS. Test her dopadl na jedničku, žádný duchové nebo rozmazaný obraz, testováno na Unreal Tournament v 1650x1050 dost dobrý. Jen NHL 2006 nepodporuje wide format což je škoda,snad 2007 bude podporovat :­( A v PES5 to jede take pěkně. Co dodat někde jsem četl že je to stejný panel jako je v LCD Nec, ale Nec stojí o půlku víc, jasně ještě záleží na řídící elektronice v LCD.
S tímhle Philipsem neuděláš chybu.



Odpovědět0  0
Lanci | 31.3.200618:12
Otázečka pro tebe Abill a pro p. Kováče taky.Kde jste vzali info o výrobní technologii Philipse 200W6CS?Na webovkách Philipse to není.
A zároveň doufám, že bude recenze, když je to MVA tak je to horký kandidát na vaše ocenění poměr cena­-výkon.Díky
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 31.3.200619:44
Abill ma s velkou pravdepodobnosti pravdu a nejspis to bude S­-IPS. Kazdopadne doufam ze se nebude zlobit kdyz to jeste overim.
Technologii TN poznáte celkem jednoduse ze ma male pozorovaci uhly ­(i kdyz dnes ma 170, ale vic asi mit nikdy nebude­). Rozliseni S­-IPS a MVA­/PVA je obcas problem ­(podle specifikaci­). S­-IPS ma obvykle nizsi kontrast, ale neni to pravidlem.
Takovej zakladni klic na ­"detekci­" technologie: TN ­- uhly do 170 a pokud jsou rozdilne je to 100%. MVA­/PVA ­- uhly kolem 176, 178° a kontrast kolem 800:1 a vice, ale klidne i 600:1. S­-IPS obvykle uhly kolem 176° a kontrast je nizsi ­(600:1­). Bohuzel S­-IPS a PVA­/MVA se celkem prolinaji a bez osobni zkusenosti nebo zarucenych informaci jej lze tezko od sebe odlisit.
Odpovědět0  0
abill (2) | 4.4.200613:43
tehle display opravdu nemá S­-PVA ale je S­-IPS, dle zahraničních webů to je a dokonce ten display jsem viděl rozebraný někde na webu, ale nevím už kde, slítal jsem toho dost.Má to být i stejný LCD panel co je v NEC 20WGX2 20.
Ještě maličkost, spousta eshopů uvádí dvě verze LCD panelů, platí ta lepší ten starší typ se už nevyrábí. Což je dost matoucí a odrazující a pak hlavně udávaná odezva u S­-IPS není porovnatelná se stejnou odezvou u TN panelu. Jo je v tom bordel.
Ale co je fakt bomba tak je cena za tento LCD, spadla o dost peněz dolů stál něco kolem 17 tisíc a dneska se dá pořídit za 11 500, protože přišli novější modely,který jedou v 1600x1200
Odpovědět0  0
juris | 14.4.200621:33
jaká je ta správna technologie S­-IPS nebo MVA http:­/­/axofiber.org.ru­/inside­/monitor_lcd_panels.php
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 14.4.200622:13
Do konce roku 2005 to byl MVA a od zacatku roku S­-IPS. Pokud si koupite dnes tento monitor, takbude na 99% S­-IPS. Lze to poznat i ze specifikaci.
Odpovědět0  0
juris | 15.4.200621:02
ja jsem si ho koupil v roce 2006 v 8.týdnu. Jakou mám technologii a jak jí poznám? Děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 15.4.200622:39
Omlouvam se za dezinformaci, spatne jsem prelozil rusky text. Je to presne naopak. Do konce roku 2005 to byl S­-IPS, ale od zacatku roku 2006 ­(resp konce roku 2005­) je to MVA. Pro Vas to tedy znamena jedno. Kouknete se na rok vyroby a hned budete vedet na cem jste. Pokud nenajdete rok vyroby, tak se na monitor kouknete ze strany, kdyz je zobrazena cerna barva ­(ale ne vypnutej monitor­). Pokud obraz ziska tmavemodry nadeh, tak je to S­-IPS.
Odpovědět0  0
juris | 16.4.200611:52
Děkuji za odpověď. Zkoušel jsem tu černou barvu a má tmavě modrý nádech. Datum výroby je 8. týden 2006. Podle pozorovacího úhlu by to mělo být S­-IPS a podle datumu výroby by to mělo být MVA. Takže Philips asi prodloužil výrobu technologie S­-IPS do roku 2006. Takže asi rusové mají mylné informace o technologii Philipsu.
Odpovědět0  0
mirhal | 14.4.200610:18
Chtěl bych vědět jestli ma matový displey nebo lesklý
..děkuji
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 14.4.200610:52
Povrch je klasicky matny.
Odpovědět0  0
fotr | 31.3.200619:56
Velká přednost Philips LCD je, že poskytují 100% záruku na vadné pixely a subpixely na 1 rok od prodeje. Což není zvykem ani u mnohem dražších značek.
Odpovědět0  0
mariena (2) | 31.3.200620:46
Vecne dilemy LCD.
Ozaj nelutujem ze som kupil CRT 19­"Viewsonic E92f+.
A pockam kym LCD budu fakt v pohode.
Akurat ze na stole zabera tolko miesta:­(, ale inac obraz ako pohadka:)
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 1.4.200615:21
LCD v pohodě nikdy nebudou...je to jen přechodná technologie, která už teď naráží na svoje maximum. Nikdy nebudou tak dobré jako CRT. Prostě v kvalitě obrazu na CRT nemají, ale mají spoustu jiných výhod...Ty si asi počkáš až na LED displeje :)
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 2.4.20062:26
Tenhle displej rozhodně nemá S­-PVA.
Odpovědět0  0
Styryx (39) | 26.4.200610:28
To už bohužel také není úplně pravda, 100% záruka se vztahuje pouze na panely se zárukou Perfect Panel, což pro tento neplatí. Také uvažuji o jeho koupi, proto jsem si to zjišťoval. Pro tento model 200W6CS patrně platí záruka uvedená např. zde: http:­/­/www3.p4c.philips.com­/files­/2­/230w5bs_00­/230w5bs_00_ppd_eng.pdf
tabulka na 3. stránce. Povoleno je poměrně dost defektů, obdobně jako u panelů ostatních výrobců ve třídě Class­-2.
Odpovědět0  0
Pistacik | 31.3.200610:59
V diskusiach sa objavuju staznosti, ze zdroj v tomto type piska velmi vysokym tonom. Vraj to zavisi od nastavenia jasu. Mozete to niekto potvrdit­/vyvratit?
Odpovědět0  0
Durino | 31.3.200612:56
Ano píska. vsimol si moj syn ja som to nepocul :­-­)
Zatial cakame ze ako sa to vyvinie a mysleli sme ze je to problem iba nas.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 31.3.200616:46
Testovany kousek take piskal. Zda se tedy ze to nebyla chyba konkretniho kusu. Nechtel jsem na to upozornovat v recenzi protoze to muze byt individualni, ale jak se zda tak neni.
Odpovědět0  0
Pistacik | 31.3.200620:35
Ako velmi to piskanie vadi? Mal som v umysle si tento model kupit, ale velmi som zneistel....
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 5.4.200620:32
Piskani me celkem vadilo, ovsem zalezi jak jste nachilni na danou frekvenci. Zvlastni bylo ze zvuk se pri ruznem obrazu menil. Nejvic byl slyset pri zobrazeni bile barvy tzn. kdyz je ­(u TN­) na pixelech nulove napeti a zdroj je nejmene zatizen.
Odpovědět0  0
Sefo | 8.4.200622:44
no, ja ho mam objednany a bojim sa toho piskania.. Neviem co mam spravit, ale velmi sa nan tesim..
Odpovědět0  0
kajman | 17.10.200621:31
no co piska ti to? chcel by som si ho tiez zaobstarat a som na to zvedavy
Odpovědět0  0
sefo | 18.10.20067:43
Nepiska. Mne nepiska.
Odpovědět0  0
fifo | 19.10.200715:30
Mam tento panel na stole asi rok a rozhodne nepiska. Jsem s nim naopak velice spokojen :D
Odpovědět0  0
jimdach (1) | 31.3.200610:37
mohli by jste nekdy otestovat i multifunkcni monitory ­(s tv tunerem)
Odpovědět0  0
Squish (13) | 31.3.200610:20
Dobře napsaná recenze. Bude taky někdy receze na NEC LCD20WGX2 ?
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1068) | 31.3.200617:03
NEC 20WGX2 byl již minulý týden na cestě k nám do redakce, avšak Česká pošta ten balík ztratila. Pokusíme se získat další kus ­- snad se cestou zase ­"nezatoulá k někomu domů­".
Odpovědět0  0
Durino | 31.3.20068:00
Obrazovka je veľmy matná, žiadne odlesky od vonkajšieho svetla, vo vypnutom stave odraza len matné tiene, dobrý na prácu, podla mna super :­-)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.