reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.5.2004, Zdeněk Michálek, recenze
Po všech těch multimediálních počítačích a bundlech s dálkovým ovládáním, které kdy prošly mýma rukama, mám nyní konečně jistotu: byla nalezena jedna z cest, kam směřuje multimediální centrum domácnosti v budoucnosti.
tomass7 | 4.11.200720:02
dobry den,zajimalo by me jak bude pracovat windows xp s 4 giga ram a jestli bude vykon viditelny jak ve windows tak treba ve hrach.mam 64bit pc.dekuji za odpoved.t
Odpovědět0  0
LaFox (1) | 17.8.20076:31
Pouze můj názor :­-­)­))
Odpovědět0  0
xlukyc | 9.7.20041:30
ja mam jen jeden prostej dotaz.mam windows xp a chtel sem se zeptat co se stane kdyz ho do mesice nezaregistruju.to prijdu o vsechny data.obnovi se mi predchozi windows98.byl bych moc vdecnej za radu.
Odpovědět0  0
Hurrican | 24.5.200418:29
ma to aj e­-mail a podobne ­"ficurky­" ako napr. rozne chatovacie programy radoby MSN, ICQ atd.? A nejaku zabudovanu web kameru, ked uz ich montuju aj po mobiloch? :)
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 24.5.200420:56
no, protože operačním systémem jsou Windows XP, samozřejmě má :­-­) ne,vážně, asi by bylo zbytečné Outlook Express a další duplikovat na úrovni MC. Smysl by to mělo v okamžiku když XP budou nehrazeny jiným OS, který v sobě tyhle klienty implicitně neobsahuje.
Odpovědět0  0
Dirigent | 24.5.200416:09
Osobne se mi ta myslenka ­"dat vse do jedne bedny­" moc nelibi. Co kdyz si nekdo za rok vzpomene, ze chce vetsi obrazovku nebo treba tuner pro digitalni TV? Myslim si, ze lepsi reseni je mit oddelenou obrazovku a vlstni bednu s moznosti alespon updatovat jednotlive oduly.
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 24.5.200416:23
Ne, myslím že půjde o jinou kategorii zařízení. Připodobním to stejně jako u hifi věží: ty vyloženě drahé, kvalitní a nevím co ještě stojí těžké desetitisíce, je zvlášt zesilovač, tuner, přehrávač atd. Prodává se jich ale pár ­- ve srovnání s obrovskými kvanty různých mikrověží a přehrávátek za pár tisíc typu ­"all­-in­-one­" kde nevyměníte ani kousek, všechno je pevně spojeno.

Tím chci říct že jsem přesvědčen, že do budoucna půjde vývoj dvojkolejně: jedna cesta je tohle CEPC, druhá systémy stylu stávajících MEGA PC nebo jak se to všechno jmenuje ­- krabice zvlášť, monitor zvlášť.
Odpovědět0  0
avathar | 24.5.200418:01
Ono fakt je pravda v tom ze dat mnoho veci do jedneho zariadenia stlaci cenu dolu­(aspon by malo­) avsak v tomto pripade je to velmi diskutabilne. Ak si spocitate cenu njalacnejieho TV s 55cm uhloprieckou najlacnejsieho domaceho kina a najlacnejsieho PC je cena nizsia nez u tohto zariadenia a kvalita TV a DVD sa neda zrovnat­(aj v jednoduchosti ovladania­).
Skutocnost je naozaj taka ze klasicke PC sa z domacnosti zacnu vytracat... zostanuu len v pripade specialneho samostanteho stroja ale myslim ze MediaCenter system ako taky nepojde dvomi frontami ako ste to uviedli vyssie. Tu je len otazka ako sa na tomto poli dokazu presadit hraci ako je MS a podobne­(ako ste uviedli vyssie je pravda ze MS je neradno pocenovat a s tym suhlasim.. ved uspech MS je zalozeny skor na masrketingu ako na kvalite, tym nechcem ale povedat ze maju nekvalitne produkty­).
Avsak myslim ze najviac tu prehovoria vyrobcovia spotrebnej elektroniky nez vyrobcovia HW ako je FIC ci MSI, ASUS, DELL a podobne.
Osobne by som vsadil na niekoho takeho ako je SONY ze zacne tlacit tento smer do urcitych realnych pozicii a MS asi pojde v navese za SONY­(i ked MS nema taky potencial na vyrobu komplexnych produktov ako SONY ­- osobny nazor­).
Inak velmi zaujimavo vyriesila otazku MediaCentra Toshiba... vyrobili notebook s 15­"" LCD ktory ma vystup na dalsi monitor alebo na TV a obsahuje vsebe vsetko ako tu popisovany pristroj len zvlast su dodavane repro...
Je dost mozne ze AAC holding uvedie vlastnu platformu postavenu na WinXP MediaCenter Edition 2004.. pokial viem pracuju na tom­(ProCA Slovakia­)... len prosim ak si to budete overovat nie ze im prezradite ze to mate odo mna :)
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 24.5.200420:19
.. ještě k té ceně ­- dovolil bych si nesouhlasit. Kdyby to byl modul ­(stejně jako třeba teletext­) který by se zabudovával do běžné televize, není v zásadě důvod aby stál o hodně víc než nějakých 3000 za HDD + 5000 za další elektroniku ­(board ­"na míru­" s integrovanou grafikou, koprocesorem pro komprimace videa a dalšími věcmi na jednom čipu a příslušné paměti­), tj. 8000 Kč. Umím si představit že v osekané verzi by to mohlo jet i bez toho hardu, který by se dodával třeba jako samostatný modul. A navýšení o 5000 Kč ­- to už je malina ;­-­)

A naprostý souhlas že ­"tahouny­" budou spíše stávající výrobci CE než IT ­- nebo ještě spíš nějaká účelová nově založená sdružení nebo asociace ­(protože jimi navržené standardy budou samozřejmě úmyslně nekompatibilní a bude třeba sjednat nějaké příměří­).

Ohledně AAC se určitě poptáme :­-)
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 24.5.200415:48
mna by zaujimalo ci upevnenie subwoofra na ten komplet nema negativny vplyv na disk ci ine pohybujuce sa casti ale aj nepohybujuce ­(napr. chladic na CPU­). ako kazdy subwoofer produkuje nizke frekvencie, tzv. basove tony ktore, pokial ste niekedy polozili ruku na take zariadenie za chodu, sposobuju dost silne vibracie ­(aj preto sa subwoofery vyrabaju vacsich a tazsich rozmerov­). zaujimava by bola napr. situacia pri prehravani akcneho filmu z DVD kde pri roznych exploziach ci silnych basovych zvukoch, ktore filmari tak radi pouzivaju pri vesmirnych lodiach, roztrasie cele zariadenie a sposobi neplechu pri prehravani DVD. to by viedlo k vysokej poruchovosti.
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 24.5.200416:00
Dobrá připomínka :­-­) Myslím ale že ne. Subwoofer a zdroj jsou v ­"noze­" přístroje, HDD a DVD jsou v těle ­- a spojené je to v jednom bodě a navíc poměrně pružně. Nějaké ty otřesy se určitě přenesou, díky poměrně velké hmotnosti obou částí ­(nohy i těla­) bych ale řekl že setrvačnost obou mas bude slušná a většinu otřesů ­"odfiltruje­".
Odpovědět0  0
avathar | 24.5.20049:37
Co sa tyka spustenia WinXP MCE hned po starte je to mozne uz od prvej verzie. Staci zadat odkaz na MC do ponuky Start ­- po spusteni a vsetko sa spusti hned po spusteni pristroja. Nevyhododu WinXP MCE je hlavne jeho cena a podpora HW a podpora zo strany MS. Takisto existuje riesenie postavene na linuxe s nazvom MythTV­(www.mythtv.org­). Obidva systemy vsak maju hlavnu nevyhodu a to je ze aplikacne rozhranie pre ovladanie daneho zariadenia bezia pod OS ktore je robustne a navyse neexistuje ziadne mozne spetne nastavenie pokial sa rozhodi konfiguracia,alebo spadne system a atd. A spatna instalacia pre obycajneho laika je rozhodne zlozitejsia nez instalacia obycajnych WinXP. Pracoval som na projekte s WinXP MCE a osobne mozem povedat ze to nie je spravny system pre multimedialne centrum zabavy­(a takisto ani MythTV­). Osobne by som sa skor priklanal k tomu aby aplikacna cast pre multimedia a internet bol natvrdo oddeleny od OS a medzi nimi sa dalo jednoducho prepinat, a tato aplikacna cast by bola nezavezna od pouziteho OS­(moznost volby akehokolvek OS­).
Ale inak super clanok a pochvala pre SvetHW... :)
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 24.5.200410:22
ad Spuštění­) coby ­"počítačovému­" uživateli je mi to naprosto jasné; umíte si ale představit ten zmatek v mysli ­"nepočítačovce­", který nic neví o nějakém Media Center, tím pádem ani netuší že by měl něco spouštět nebo přetahovat zástupce do Po spuštění ? Já vím, jde o blbost, ale tahle konzole by prostě měla být nastavena ke spuštění automaticky, ne aby ji tam uživatel musel tahat

ad OS­) tohle je přesně dilema, které mě taky hooodně dlouho pronásledovalo. V podstatě souhlasím ­- v CEPC se určitě objeví i ­"konkurenční­" OS, který bude ­"ROMovatelný­" ­- a který určitě nebude Open Source. Třeba XBox nebo jiné herní konzole bych viděl jako horkého adepta ;­-­)

I ty XPčka se ale dají udělat tak, aby se ­- v případě velkých problémů ­- ­"přehrály­" originálem uloženém na nějaké chráněné partition, pro většinu problémů by to mělo stačit.
Odpovědět0  0
avathar | 24.5.200412:11
ad Spustenie­) co sa tyka toho spustenia je to len chyvba v FIC ze to tak nenastavili defaultne nie chyba WinXP MCE, takisto ako synchronizacia s mysou, klavesnicou a DO.

s tym prehratim XP to povodnej podoby je trochu problem ako uchranit uzivatelske nastavenia a data ktore ma uzivatel.. data a nastavenia by sa museli ukladat mimo samotnych XPciek co je ale problem riesenia od MS.

ad OS­) ROMovatelny OS nie je problem dat dokonca toto riesenie je aj jednoduche a ci to bude OpenSource alebo nie je uplne jedno pretoze koncoveho zakaznika zaujima jednoduchost ovladania a ci to ide alebo nie... cize aplikacne rozhranie pre multimedia a internet moze byt kludne OpenSuorce alebo nie to nie je podstatne podstatne je aby to chodilo :­)

ad CEPC ­) ak by chcela dajaka firma v cechach alebo na slovensku dat 100 000 do vyvoja nie je porblem urobit oddeleny aplikacne rozhranie od OS­(toto aplikacne rozhranie je mozne napr. dat jednoducho na pamatovu kartu pripojenu k PATA z ktorej je mozne citat nie na nu zapisovat a jednoduchym rebootom alebo nejakym sposobom prepinania medzi OS a aplik. rozhranim multimedii­), aplikacne rozhranie spravit ako minidistro Linuxu s priamim pristupom na multimedia bez prihlasovania a podobne na jednu CF.

ad CEPC od FIC­) dodavat CEPC s LCD alebo monitorom je v dnesnej dobe trochu problem vzhladom na cenu a podobne­(predstavte si sledovat TV doma na 17­"LCD... aspon 21­"" ale to je ina cena:­) ­) takze ak sa ma tato platforma ujat tak z mojho pohladu jedine bez monitoru ci LCD panelu, tam vsak momentalne narazame naproblem k comu to pripojit.... ak k TV narazame na kvalitu obrazu ­- kvalitaobrazu sledovaneho TV programu je u TV vyssia nez na PC a kvalita obrazu pri PC je lepsia na monitore ci LCD nez na TV....

ale ako som napisal nakoniec je to super clanok nakolko uz aj u nas sa daju zohnat dobre info o tychto produktoch a podobne... preto chvalim SvetHW
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 24.5.200413:47
Jasně, souhlas.. jen k tomu ­"oddělenému­" aplikačnímu rozhraní ­- jedním z důvodů proč si myslím že konzoli JE dobré napsat pod nějakým OBECNÝM OS ­(ať už XP, CE nebo třeba Symbian­) a ne šitou na míru pro daný HW je skutečnost, že aspoň horní vrstvy je pak možné napsat univerzálně, nezávisle na spodní hardwarové vrstvě, která se bude stále a rychle měnit.

Pokud to navíc udělá nějaký velikán stylu MS ­(nebo skupina pod jeho vedením­), je velká šance že se tohle rozhraní podaří vnutit dost velkému procentu výrobců ­- a díky tomu BĚŽNÍ uživatelé tohle ­"monopolní­" rozhraní rychleji budou akceptovat ­(než aby se učili stále něco nového­).

A tohle jsem měl i na mysli když jsem psal že ­"ne Open Source­" ­- určitě by to technicky šlo napsat třeba nad Linuxem stejně dobře nebo špatně, jen by to bylo pro tyhle ­"velikány­" nepřijatelný z hlediska možného prodávání licencí a inkasování peněz z nich.

Odpovědět0  0
avathar | 24.5.200414:41
Pokial sa zariadenia typu MediaCenter sa maju brat ako univerzalne zariadenia pre pracu s multimediami a pocitacom je vyhodnejsie ak alikacne rozhranie pre multimedia a internet nebude pordukovat vyrobca softwaru ako je MS, ale aby si ich produkovali samotny vyrobcovia tychto zariadeni. Je tak moznost vytvorit bud novy standard alebo je to moznost presadenia sa inych firiem v oblasti v ktorej MS nie je doma­(predsa len WinXP MCE nie je nic moc, je to mozne spravit aj so softwarom ktory nie je od MS napr. od Intervideo ­- produkt HomeTheatre vid. ich stranka ktory dokaze to iste­).
Ak by aplikacne rozhranie malo fungovat na baze obecneho operacneho systemu je jednoduchsie pre firmy vyrabajuce zariadenia to urobit pod OpenSource OS pretoze nemusia byt viazany na vyrobcu tohto aplikacneho rozhrania ale spravia si ho sami, cim si aj stanovuju cenu za toto aplikacne rozhranie. Updaty aplikacneho rozhrania je v ich rukach to znamena ze ak sa objavi dajaka chyba alebo hcu pridat nieco nove do existujucich modelov je flexibilnejsie pre tieto firmy ak si to spravia a mozu to ponukat ako sluzbu za ktoru je mozne brat peniaze­(pokial viem OpenSource nie je o peniazoch ale o urcitej slobode softwaru:­) ­).
Osobne si vsak myslim ze najvacsiu sancu presadit sa v tomto segmente maju asi herne konzoli pretoze uz v terajsej dobe zacinaju ponukat viac nez dost.... prehravanie CD, DVD, MP3.. a to aby slapali pre operacne systemy je otazka casu­(aspon podla mojho nazoru­)...
Inak skuste si overit informaciu u SONY ze maju vo vyvoji zariadenie takehoto typu avsak aplikacne rozhranie pre multimedia a internet ma byt nezavisle na OS.... a dodavat sa to ma bez monitoru... funkciu TV a radia to bude prebrat z TV od SONY ci ako...
Takisto moj nazor je ze tieto zariadenia v momentalnom prevedeni nemaju sancu uspiet na trhu, dovodom je cena za ich kvalitu­(ako ste sami poznamenali 50 000,­-Kc je dost­) a ich dostupnost. Myslim ze tieto zariadenia sa zacnu hromadne predavat az o dva ci tri roky...­(aspon u nas:­) ­)
Inak MS teraz pracuje na lokalizacii MS WinXP MCE do CZ a cena za ne by mala byt okolo 6000,­-Kc...
Este jedno upozornenie mate chybu v clanku co sa tyka podpory tunerov zo strany MS. Tych tunerov je viac, ale MS podporuje len urcity cip na tychto tuneroch­(ide o cip Conexant ale cislo si uz nespomeniem­). Co sa tyka vyrobcov tunerov najdete ich na strankach MS o podpore HW pre WinXP MCE... a vsetky tieto zariadenia podporuje aj produkt HomeTheatre od Intervideo a aj zmienovany MythTV ktory bezi pod Linuxom­(ale ten je zdarma:­) ­).
Inak ked tak pozeram vcelku dobra vymena nazorov a tak ... myslim ze tento clanok je fakt super­(aspon co sa tyka diskusie o moznych rieseniach a pod.. nazoroch a tak­).. fakt super vydarilo sa...
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 24.5.200416:57
S dobrými vyhlídkami herních konzol jako výchozí platformy pro budoucí CE PC souhlasím, sám jsem zvědav. Skutečně bych ale nepodceňoval schopnosti MS ­- třeba v případě kapesních počítačů začínal na poli pro něj zcela novém ­(Pocket PC­) a v současné době je už nadpoloviční. U mobilů mu zabránilo zopakovat scénář jen chybná strategie a příliš silná pozice Nokie, Siemensu atd. na to, aby mohl diktovat.

S tunery to bylo myšleno jinak ­- chtěl jsem tím říci že XP ME může ovládat jen jeden tuner SOUČASNĚ ­(přitom v lepších televizích jsou typicky dva ­- kvůli PIP atd.­).

Každopádně ale díky za zajimavé názory a připomínky, potěší :­-)
Odpovědět0  0
Rescator (30) | 24.5.20049:03
Co je tohle ?
2.6Hhz HT 800MHz FSB
H jako hepta nebo co ?
Ekonomický model ?
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 24.5.20049:10
:­-0 jo, vedlejší klávesa, díky za upozornění, opravím
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.