reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler

28.5.2012, Petr Štefek, recenze
Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler
GeForce GTX 670 je levnější možností, jak si do svého výkonného herního počítače pořídit novou architekturu GPU Nvidie pod názvem Kepler. V tomto testu se podíváme, jak si povede oproti konkurenci v podobě Radeonu HD 7970.
Jak už jsme si ukázali v naší předchozí recenzi GeForce GTX 680, je tato architektura vhodná především pro hry. Konkurenční Radeon HD 7970 s jádrem Tahiti je pro GeForce GTX 680 poměrně slušnou konkurencí, ale v průměrném výkonu přeci jen o něco zaostává. K vyrovnání výkonu zde dochází až ve vyšších rozlišeních, kde Radeony profitují z větší propustnosti svého paměťového subsystému.
 

 
GeForce GTX 670 je v podstatě náhradou za dosluhující GeForce GTX 570 s jádrem GF110 (Fermi) a srdcem je GPU GK104 (Kepler) s mírně okleštěnými možnostmi. V základu zde máme 1344 stream procesorů, což je menší počet (1536), než jakým disponuje dražší model GTX 680. Podobný příběh je to také v případě texturovacích jednotek, jichž je k dispozici 112 z celkového počtu 128. S těmito úpravami klesla adekvátně hodnota pixel/texel fill-rate, což ale ještě nemusí nutně znamenat, že reálný výkon bude nižší v podobném poměru.

Na straně paměti zůstalo vše stejné, takže je zde k dispozici 256bitová paměťová sběrnice v kombinaci s 2 GB GDDR5 paměti na taktu 6008 MHz (efektivně). Nižší propustnost pamětí by zřejmě znamenala značný úbytek výkonu. Je zřejmé, že Nvidia šla cestou nejmenšího odporu a kombinace relativně běžné 256bitové sběrnice.

Grafická karta
Radeon HD 7850
Radeon HD 7950
Radeon HD 7870
GPU
Pitcairn
Tahiti Pro
Pitcairn
Počet tranzistorů
2.8 mld.
4.31 mld.
2.8 mld.
Výrobní technologie
28 nm
28 nm
28 nm
Frekvence jádra
860 MHz
800 MHz
1000 MHz
Frekvence shaderů
860 MHz
800 MHz
1000 MHz
Počet shaderů
1024
1792
1280
Pixel fillrate
27 520 Mpix/s
25 600 Mpix/s
32 000 Mpix/s
Texel fillrate
55 040 Mtex/s
89 600 Mtex/s
80 000 Mtex/s
Počet RBE
32
32
32
Počet TMU
64
112
80
Velikost paměti
2048 MB GDDR5
3072 MB GDDR5
2048 MB GDDR5
Frekvence paměti
4 800 MHz
5 000 MHz
4 800 MHz
Šířka sběrnice
256-bit
384-bit
256-bit
Propustnost sběrnice
153 600 MB/s
240 000 MB/s
153 600 MB/s
Verze DirectX
DirectX 11.1
DirectX 11.1
DirectX 11.1
 
Grafická karta
Radeon HD 7970
GeForce GTX 680
GeForce GTX 670
GPU
Tahiti
GK104
GK104
Počet tranzistorů
4,31 mld.
3,54 mld.
3,54 mld.
Výrobní technologie
28 nm
28 nm
28 nm
Frekvence jádra
925 MHz
1006 MHz
915 MHz
Frekvence shaderů
925 MHz
1006 MHz
915 MHz
Počet shaderů
2048
1536
1344
Pixel fillrate
29 600 Mpix/s
32 192 Mpix/s
29 280 Mpix/s
Texel fillrate
118 400 Mtex/s
128 768 Mtex/s
102 480 Mtex/s
Počet RBE
32
32
32
Počet TMU
128
128
112
Velikost paměti
3072 MB GDDR5
2048 MB GDDR5
2048 MB GDDR5
Frekvence paměti
5500 MHz
6008 MHz
6008 MHz
Šířka sběrnice
384-bit
320-bit
320-bit
Propustnost sběrnice
264 000 MB/s
192 256 MB/s
192 256 MB/s
Verze DirectX
DirectX 11.1
DirectX 11.1
DirectX 11.1
 
reklama