Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler
, Petr Štefek, recenze

GeForce GTX 670 je levnější možností, jak si do svého výkonného herního počítače pořídit novou architekturu GPU Nvidie pod názvem Kepler. V tomto testu se podíváme, jak si povede oproti konkurenci v podobě Radeonu HD 7970.

Kapitoly článku:
- Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler
- Gigabyt GeForce GTX 670 OC - bližší pohled
- Testovací sestava a testy
- Anno 2070
- Batman: Arkham City
- Battlefield 3
- Crysis 2
- Civilization 5
- Metro 2033 The Last Refuge
- StarCraft 2
- Spotřeba a teploty
- Závěr
Jak už jsme si ukázali v naší předchozí recenzi GeForce GTX 680, je tato architektura vhodná především pro hry. Konkurenční Radeon HD 7970 s jádrem Tahiti je pro GeForce GTX 680 poměrně slušnou konkurencí, ale v průměrném výkonu přeci jen o něco zaostává. K vyrovnání výkonu zde dochází až ve vyšších rozlišeních, kde Radeony profitují z větší propustnosti svého paměťového subsystému.
GeForce GTX 670 je v podstatě náhradou za dosluhující GeForce GTX 570 s jádrem GF110 (Fermi) a srdcem je GPU GK104 (Kepler) s mírně okleštěnými možnostmi. V základu zde máme 1344 stream procesorů, což je menší počet (1536), než jakým disponuje dražší model GTX 680. Podobný příběh je to také v případě texturovacích jednotek, jichž je k dispozici 112 z celkového počtu 128. S těmito úpravami klesla adekvátně hodnota pixel/texel fill-rate, což ale ještě nemusí nutně znamenat, že reálný výkon bude nižší v podobném poměru.
Na straně paměti zůstalo vše stejné, takže je zde k dispozici 256bitová paměťová sběrnice v kombinaci s 2 GB GDDR5 paměti na taktu 6008 MHz (efektivně). Nižší propustnost pamětí by zřejmě znamenala značný úbytek výkonu. Je zřejmé, že Nvidia šla cestou nejmenšího odporu a kombinace relativně běžné 256bitové sběrnice.
Na straně paměti zůstalo vše stejné, takže je zde k dispozici 256bitová paměťová sběrnice v kombinaci s 2 GB GDDR5 paměti na taktu 6008 MHz (efektivně). Nižší propustnost pamětí by zřejmě znamenala značný úbytek výkonu. Je zřejmé, že Nvidia šla cestou nejmenšího odporu a kombinace relativně běžné 256bitové sběrnice.
Grafická karta | Radeon HD 7850 | Radeon HD 7950 | Radeon HD 7870 |
GPU | Pitcairn | Tahiti Pro | Pitcairn |
Počet tranzistorů | 2.8 mld. | 4.31 mld. | 2.8 mld. |
Výrobní technologie | 28 nm | 28 nm | 28 nm |
Frekvence jádra | 860 MHz | 800 MHz | 1000 MHz |
Frekvence shaderů | 860 MHz | 800 MHz | 1000 MHz |
Počet shaderů | 1024 | 1792 | 1280 |
Pixel fillrate | 27 520 Mpix/s | 25 600 Mpix/s | 32 000 Mpix/s |
Texel fillrate | 55 040 Mtex/s | 89 600 Mtex/s | 80 000 Mtex/s |
Počet RBE | 32 | 32 | 32 |
Počet TMU | 64 | 112 | 80 |
Velikost paměti | 2048 MB GDDR5 | 3072 MB GDDR5 | 2048 MB GDDR5 |
Frekvence paměti | 4 800 MHz | 5 000 MHz | 4 800 MHz |
Šířka sběrnice | 256-bit | 384-bit | 256-bit |
Propustnost sběrnice | 153 600 MB/s | 240 000 MB/s | 153 600 MB/s |
Verze DirectX | DirectX 11.1 | DirectX 11.1 | DirectX 11.1 |
Grafická karta | Radeon HD 7970 | GeForce GTX 680 | GeForce GTX 670 |
GPU | Tahiti | GK104 | GK104 |
Počet tranzistorů | 4,31 mld. | 3,54 mld. | 3,54 mld. |
Výrobní technologie | 28 nm | 28 nm | 28 nm |
Frekvence jádra | 925 MHz | 1006 MHz | 915 MHz |
Frekvence shaderů | 925 MHz | 1006 MHz | 915 MHz |
Počet shaderů | 2048 | 1536 | 1344 |
Pixel fillrate | 29 600 Mpix/s | 32 192 Mpix/s | 29 280 Mpix/s |
Texel fillrate | 118 400 Mtex/s | 128 768 Mtex/s | 102 480 Mtex/s |
Počet RBE | 32 | 32 | 32 |
Počet TMU | 128 | 128 | 112 |
Velikost paměti | 3072 MB GDDR5 | 2048 MB GDDR5 | 2048 MB GDDR5 |
Frekvence paměti | 5500 MHz | 6008 MHz | 6008 MHz |
Šířka sběrnice | 384-bit | 320-bit | 320-bit |
Propustnost sběrnice | 264 000 MB/s | 192 256 MB/s | 192 256 MB/s |
Verze DirectX | DirectX 11.1 | DirectX 11.1 | DirectX 11.1 |