Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler
28.5.2012, Petr Štefek, recenze
GeForce GTX 670 je levnější možností, jak si do svého výkonného herního počítače pořídit novou architekturu GPU Nvidie pod názvem Kepler. V tomto testu se podíváme, jak si povede oproti konkurenci v podobě Radeonu HD 7970.
Kapitoly článku:
- Gigabyte GeForce GTX 670: odlehčený Kepler
- Gigabyt GeForce GTX 670 OC - bližší pohled
- Testovací sestava a testy
- Anno 2070
- Batman: Arkham City
- Battlefield 3
- Crysis 2
- Civilization 5
- Metro 2033 The Last Refuge
- StarCraft 2
- Spotřeba a teploty
- Závěr
Jak už jsme si ukázali v naší předchozí recenzi GeForce GTX 680, je tato architektura vhodná především pro hry. Konkurenční Radeon HD 7970 s jádrem Tahiti je pro GeForce GTX 680 poměrně slušnou konkurencí, ale v průměrném výkonu přeci jen o něco zaostává. K vyrovnání výkonu zde dochází až ve vyšších rozlišeních, kde Radeony profitují z větší propustnosti svého paměťového subsystému.
GeForce GTX 670 je v podstatě náhradou za dosluhující GeForce GTX 570 s jádrem GF110 (Fermi) a srdcem je GPU GK104 (Kepler) s mírně okleštěnými možnostmi. V základu zde máme 1344 stream procesorů, což je menší počet (1536), než jakým disponuje dražší model GTX 680. Podobný příběh je to také v případě texturovacích jednotek, jichž je k dispozici 112 z celkového počtu 128. S těmito úpravami klesla adekvátně hodnota pixel/texel fill-rate, což ale ještě nemusí nutně znamenat, že reálný výkon bude nižší v podobném poměru.
Na straně paměti zůstalo vše stejné, takže je zde k dispozici 256bitová paměťová sběrnice v kombinaci s 2 GB GDDR5 paměti na taktu 6008 MHz (efektivně). Nižší propustnost pamětí by zřejmě znamenala značný úbytek výkonu. Je zřejmé, že Nvidia šla cestou nejmenšího odporu a kombinace relativně běžné 256bitové sběrnice.
Na straně paměti zůstalo vše stejné, takže je zde k dispozici 256bitová paměťová sběrnice v kombinaci s 2 GB GDDR5 paměti na taktu 6008 MHz (efektivně). Nižší propustnost pamětí by zřejmě znamenala značný úbytek výkonu. Je zřejmé, že Nvidia šla cestou nejmenšího odporu a kombinace relativně běžné 256bitové sběrnice.
Grafická karta |
Radeon HD 7850
|
Radeon HD 7950
|
Radeon HD 7870
|
GPU |
Pitcairn
|
Tahiti Pro
|
Pitcairn
|
Počet tranzistorů |
2.8 mld.
|
4.31 mld.
|
2.8 mld.
|
Výrobní technologie |
28 nm
|
28 nm
|
28 nm
|
Frekvence jádra |
860 MHz
|
800 MHz
|
1000 MHz
|
Frekvence shaderů |
860 MHz
|
800 MHz
|
1000 MHz
|
Počet shaderů |
1024
|
1792
|
1280
|
Pixel fillrate |
27 520 Mpix/s
|
25 600 Mpix/s
|
32 000 Mpix/s
|
Texel fillrate |
55 040 Mtex/s
|
89 600 Mtex/s
|
80 000 Mtex/s
|
Počet RBE |
32
|
32
|
32
|
Počet TMU |
64
|
112
|
80
|
Velikost paměti |
2048 MB GDDR5
|
3072 MB GDDR5
|
2048 MB GDDR5
|
Frekvence paměti |
4 800 MHz
|
5 000 MHz
|
4 800 MHz
|
Šířka sběrnice |
256-bit
|
384-bit
|
256-bit
|
Propustnost sběrnice |
153 600 MB/s
|
240 000 MB/s
|
153 600 MB/s
|
Verze DirectX |
DirectX 11.1
|
DirectX 11.1
|
DirectX 11.1
|
Grafická karta |
Radeon HD 7970
|
GeForce GTX 680
|
GeForce GTX 670
|
GPU |
Tahiti
|
GK104
|
GK104
|
Počet tranzistorů |
4,31 mld.
|
3,54 mld.
|
3,54 mld.
|
Výrobní technologie |
28 nm
|
28 nm
|
28 nm
|
Frekvence jádra |
925 MHz
|
1006 MHz
|
915 MHz
|
Frekvence shaderů |
925 MHz
|
1006 MHz
|
915 MHz
|
Počet shaderů |
2048
|
1536
|
1344
|
Pixel fillrate |
29 600 Mpix/s
|
32 192 Mpix/s
|
29 280 Mpix/s
|
Texel fillrate |
118 400 Mtex/s
|
128 768 Mtex/s
|
102 480 Mtex/s
|
Počet RBE |
32
|
32
|
32
|
Počet TMU |
128
|
128
|
112
|
Velikost paměti |
3072 MB GDDR5
|
2048 MB GDDR5
|
2048 MB GDDR5
|
Frekvence paměti |
5500 MHz
|
6008 MHz
|
6008 MHz
|
Šířka sběrnice |
384-bit
|
320-bit
|
320-bit
|
Propustnost sběrnice |
264 000 MB/s
|
192 256 MB/s
|
192 256 MB/s
|
Verze DirectX |
DirectX 11.1
|
DirectX 11.1
|
DirectX 11.1
|