reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.6.2011, Jan Vítek, recenze
Společnost HP letos na jaře představila osm nových notebooků ProBook slibujících kvalitní zpracování z hliníku i hořčíkových slitin a samozřejmě také novou hardwarovou výbavu s procesory Sandy Bridge. My se nyní zaměříme na model 6560b.
GunmanTheH | 21.8.201121:36
Nedávno jsem si koupil tento notebook. Byl sem sním spokojenej, bohužel až do doby než jsem si pořídil 802.11n wifi router. Po připojení jsem ale zjistil že se notebook připojil pouze rychlostí 72Mb­/s. Začal jsem pátrat proč tomu tak je. Napřed jsem myslel že mám něco špatně nastavený na routeru, tak sem si trochu pohrál s nastavením, bohužel to vůbec nepomohlo. Asi po 3 hodinách pátrání jsem zjistil že tento notebook obsahuje Wifi modul Broadcom 4313 802.11 b­/g­/n. Našel jsem oficiální dokumentaci k tomuto wifi modulu a zjistil jsem že modul není schopen pracovat na vyšší rychlosti než 72Mb­/s. Podle reakcí na různých fórech jsem zjistil to 802.11n označení je tam jenom jako technikalita, protože ostatní kategorie mají maximální rychlost 54Mb­/s.
Pokud tedy plánujete používat tento notebook na 802.11n síti, tak si radši najděte jiný model, nějaký který má lepší wifi modul, protože tohle je pjeknej zmetek, aji bych řekl že to hraničí s klamáním zákazníka.
Přístí týden ho nesu zpět k prodejci s tím že odstupuji od smlouvy pro klamání spotřebitele, nebo ať my ho vymění za model se stejnýmy parametry ale s lepším wifi modulem.
Odpovědět0  0
mart4 | 12.6.201122:01
Sériový port velice ocení různí technici. Používání převodníků USB­/RS232 není vždy úplně ideální. A navíc implementace USB přímo do vlastních konstrukcí je většinou naprosto nevýhodná. USB je přecejenom dosti neforemná a těžkopádná platforma, která je vhodná spíše pro masivně vyráběná zařízení.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 12.6.201122:35
jo to mě nenapadlo, hodně těch jejich hraček je do serial portu, ale běžnej člověk to nevyužije, stejně jako disketovou mechaniku
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 9.6.201114:30
Ta klávesnice je fakt směšná, každej ThinkPad i za 15 000Kč má opravdovou klávesnici, proč tohle HP ne?
Odpovědět0  0
BlueSpirit (4) | 14.9.201113:56
Čím je ta klávesnice směšná? Podobnou používá kde kdo ­- Sony, Apple, myslím že i Acer...
Já mám ProBook předchozí generace a právě na jeho klávesnici nedám dopustit ­- skvěle se na ní píše, je tichá, naprosto spolehlivý stisk.
Čím má ThinkPad tu klávesnici lepší? předpokládám že ProBook jste neviděl ani ve výloze.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 14.9.201116:00
Tohle pochopí jenom někdo kdo vyděl HP klávesnici na vlastní oči a psal na ní. Notebooky od HP maj nejhorší klávesnice zevšech značek. Teda aspoň ty nový notebooky.
Odpovědět0  0
BlueSpirit (4) | 14.9.201119:27
Říkám, psal jsem na tom noťasu přes dva roky denně a velmi intenzivně, a nevím, co je na té klávesnici špatného. Notebook je můj pracovní nástroj ­(jsem programátor­) a kdybych byl nespokojený šel by ProBook hned z baráku.
Co jste na té klávesnici vIděl špatného? ;­-)
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 14.9.201120:58
To se asi bavíme o rozdílný cenový kategorii notebooků od HP, já myslim ty dnešní obyčejný HP kolem těch 15 000Kč ty jsou fakt strašný.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 14.9.201120:58
Já jako uživatel ThinkPadu Tčkový řady vim co je špatná a co je dobrá klávesnice. :­-D
Odpovědět0  0
BlueSpirit (4) | 14.9.201122:27
Ale no tak... tohle zavání flamewar jako když se hádá zavilý majitel Oktáfky v metle a na hlínách.
Taky bych mohl napsat, že jsem dělal v IBM a tak mám ThinkPady ošahaný.
Souhlasím že HP šlo u některých modelů s kvalitou dolů, jsou to plasťáky, ale který výrobce to dnes nedělá ­- a to se netýká jen notebooků. Ale zrovna u těchto plasťáků byla ta klávesnice jedna z věcí, která se fakt povedla. Další věci už byly poněkud horší, ať materiálem, nebo logikou ­- umístění USB na bocích u klávesnice, takže se velmi lehce vylámaly, když tam člověk něco strčil, audio konektor zepředu, takže na klíněvadí konektor sluchátek... ale tyhle blbosti umí i jiné firmy ;­-)
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 14.9.201122:55
Dobře necháme toho, uznávam že nejde porovnávat think pad za desetitisíce s levnym HP ­(je repasovanej takže nestál desetitisíce :­-­). Já se staršíma HP neměl nikdy problém, ale nedávno si kupoval bratranec ňákej novej asi za 15 nebo za kolik a musim říct že něco tak strašnýho jsem ještě neviděl, ale možná je to v týhle cenový kategorii normální co já vim, já měl vždycky všechny notebooky použitý a ve svý době to byly top modely. :­-)
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 14.9.201122:57
Teď když prohlížim obrázky k tomuhle HP tak nemá tu klávesnici ­(tu strašnou­) co má bratranec na tom svym HP takže bohudík aspoň u těhle ­"manažerskejch­" dávaj něco lepšího.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 14.9.201123:00
Aha já kliknul tady u diskuze na odkaz na jiný HP :­-D tak beru zpět, tenhle má tu děsnou. Já už jsem tenhle článek četl tak dávno že už jsem zapomněl o jakym notebooku se vlastně bavíme. :­-D Tohle je ta klávesnice která nemá zkosený hrany a má okolo lesklej plast, podle toho jí poznam, problém u ní je že se ty klávesy dost hejbou a je to nepříjemný a musí se dotoho ťukat seshora jako na psacim stroji, jinak se to nezmáčkne a jakobi to uvízne během stisku, takže asi tak.
Odpovědět0  0
BlueSpirit (4) | 15.9.20116:54
Tak to jsem ani nezaregistroval. Co mi krapet vadilo že ten lesklý plast se za chvilku zafláká otisky prstů, na hodně používaných tlačítkách po roce slezly popisky ­(ctrl, shift,šipky­) a do těch mezer spadne jakákoliv špína. Jinak na psaní mi to vyhovovalo dost dobře. Hlavně je tichá :­-)
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 15.9.201112:15
Ono je to asi taky o zvyku, já mam prostě rád klasický klávesnice a teprve nedávno jsem rezignoval a vzdal jsem to schánění klasický klávesnice s velkym zdvihem a tyhle klávesnice u těch levnejch notebooků mě fakt ničej. Opravdu nejvíc mi vyhovuje klávesnice na ThinkPadech, ale ne na těch Think Pad Edge, myslim opravdový ThinkPady řady T a nejlíp starý ještě od IBM.
Odpovědět0  0
v2 | 8.6.201111:18
Mam starsi notebook podobne rady HP4720S a po mesici provozu se u nej pokazila klavesnice,prestaly fungovat jednotlive klavesy,reklamace byla uznana, klavesnici mi vymenili,udelal jsem doporuceny update BIOS.
Na forech jsem se docetl ze pravdepodobnou pricinou je nevhodne konstruovana vodotesna klavesnice,kterou poskodi spatne odvadene teplo z MB a procesoru.
Jinak souhlas na starsich radach noteooku HP 6720S se mi klavesnice libila vice,byla super.
Odpovědět0  0
blr (21) | 8.6.20119:07
Máme k dispozici tento NB ve verzi s rozlišením 1600x900 a musím upozornit na jednu věc. Není tam grafika od AMD, ale je tam integrovaný Intel. Takže vyšší rozlišení není automaticky záruka lepší grafiky, resp. není to svázáno. Klávesnici nemá smysl komentovat, rozložení kláves je naprosto tragické, kdo píše všemi deseti prsty, pro toho je to trest ­(ten vertikální enter vymyslelo nějaké prase a ten malý levý shift s obráceným lomítkem vedle je taky k vzteku­). Celkově nedoporučuji. Rozhodně lepší volbou jsou notebooky od Dellu ­(vlastní zkušenost­) a také nová řada od Lenova.
Odpovědět0  0
matusco (1) | 8.6.201112:28
1. ten ENTER je sice maly, ale chvalabohu za to, ze je stale vertikalny
2. HP patri vdaka, ze spatne lomitko dava stale na vedla laveho SHIFT­-u. Ja viem, ten kto vacsinou pise vo Worde a zlozky prechadza myskou ­- ten mozno uvedene tlacidlo nikdy nevyuzije. Pri pisani rucnych prikazov a batch davok vsak takto poruke ma toto tlacidlo maloktora klavesnica.
3. moja jedina vytka ku klavesnici smeruje ku skupinovo neoodelenym ­"klucovym­" klavesam. Skoda, pri programovani pouzivam casto F4 a F5 a vtedy by sa medzierka medzi nimi zisla ­(opat ­- pre MOUSE generation nepodstatna sada klaves­).

Za mna HP ­- palec hore za pracovnu klavesnicu ku pracovnemu notebook­-u ­(pouzivam mensieho brata HP 6360b)
Odpovědět1  0
pidalin (1478) | 9.6.201114:28
Ten notebook celkově vypadá strašně.
Odpovědět0  0
aragorn (29) | 7.6.201110:04
klavesnica neklavesnica, rozlisenie nerozlisenie.. hlavne ze to ma seriovy port!... ­(keby tak bol seriovy aj na nejakej lahuckej 13tke alebo 14tke, ale ked neprsi aspon kvapka­) :)
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 9.6.201114:28
Serial port? Co to je? Jo aha, to je to přes co se v albertu připojuje pokladna k pc. :­-­) Nechápu že v dnešní době nekdo u notebooku potřebuje serial port, mechaniku a podobný kraviny.
Odpovědět0  1
pidalin (1478) | 9.6.201114:29
Serial port? Co to je? Jo aha, to je to přes co se v albertu připojuje pokladna k pc. :­-­) Nechápu že v dnešní době nekdo u notebooku potřebuje serial port, mechaniku a podobný kraviny.
Odpovědět0  1
Lucas (13) | 7.6.20119:40
Měl jsem tento NTB možnost na vlastní kůži používat cca 10 dnů a děkuji nechci. Oproti levným NTB stejného výrobce je klávesnice naprosto stejná a tragická. Tlačítka oproti ­"poctive­" obstarožní 6230 jsou příšerná ­(zdvih, pohodlnost psaní atd­). FN klávesy nejsou označeny modře jak bývalo dobrým zvykem, takže všechno v jedné barvě. Jak bylo zmíněno výše 1366*768 je opravdu bída, ale na druhou stranu je to low entry Businness model. Osobně bych si vybral raději DELL, nebo Lenovo. Co ovšem všichni výrobci svorně dodržují je množství balastného SW, který je předinstalován.
Odpovědět0  0
aurelius (23) | 7.6.20118:08
S tím rozlišením 1366*768 už by měli jít všichni výrobci, však víte kam. Na 15,6­" je to fakt bída, kdejaký tablet má jemnější display než takovýto notebook. Doufám, že se už brzy dočkáme změny k lepšímu.
Odpovědět6  0
pidalin (1478) | 9.6.201114:32
Nedočkáme, protože dneska lidi nevěděj co to je rozlišení, jde jim jenom o to aby to bylo celý lesklý a cool a hustý a stylový. Bohužel. Doby kdy se dávaly do notebooků displeje s rozlišenim 1400x1050 a pozdějc 1680x1050 jsou dávno pryč.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 9.6.201114:33
Jediná volba jak získat slušný rozlišení je vymlátit z bankomatu tak minimálně 30 000Kč, potom už muže bejt 1600x900, ale to 16:9 u notebooků fakt nesnášim. chci zpátky 16:10!!!!
Odpovědět0  0
blr (21) | 10.6.20118:13
Svatá pravda. Plnohodnotné rozlišení 16:10 aby dneska člověk mikroskopem hledal. A to nejen u notebooků. Je to škoda.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 10.6.20118:25
Mně by to ani tak nevadilo u velkejch monitorů na filmy a hry, ale u notebooku to fakt nechci, už jsem viděl pár těch novejch notebooku s rozlišenim 1366x768 a to jako fakt ne, tam je pixel velkej jak kráva a vypadá to strašně. Ale když už jsme u velikosti pixelu tak na mym 22­" LCD s 1680x1050 je pixel ještě větší :­-­) a taky to vypadá strašně. Mam od táty pujčenej notebook IBM ThinkPad T60p, kterej má 1680x1050 na 15,4­" monitoru a to je luxus.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 10.6.20118:26
A navíc má ten notebook IPS panel, žádnej TN, takže ty barvy a pozorovací úhly jsou uplně o něčem jinym než u dnešních notebooků.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.