reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.7.2007, Petr Papež, recenze
Dnes se podíváme na testy a vyhodnocení našeho testu high-endových grafik, který jsme včera začali představením účastníků (GeForce 8800 Ultra, 8800 GTX, 8800 GTS 640MB a 320MB, 7900 GTX, ATI Radeon HD2900 XT, X1950 XTX / XT). Podíváme se i na testy hlučnosti.
Mr._Dragon | 19.10.200711:20
vym ze tenhle clanek je starsi, ale kam jinam to napsat. co skusit test 2xATI proti nvidia na X38 ­(plny CF ­)stejna cena, ale co to udela z vikonem
Odpovědět0  0
9trip | 25.9.20072:01
Test je to si myslim skvelej a dost sem se dozvedel,ale mam jeste jednu mensi otazku ke spotrebe.V testu je uvedena spotreba napriklad 238W ­(8800 GTX­) a je tam ze je to spotreba cele sestavy,tak se chci jen zeptat proc v obchodech doporucuji u graficke karty 12V vetev dimenzovanou naprodovou zatez 30A?Nejak me totiz tahle vec vrta hlavou a chtel bych trochu presneji vete kolik by muj stroj spapa W­/h.predem diky za odpoved
Odpovědět0  0
9trip | 25.9.20072:18
A jeste bych se chtel zeptat jak moc muze hlucnost a spotrebu ovlivnit grafika s jadrem na frekvenci 610MHz a pameti na 2000MHz u typu 8800GTX ,ktera ma jinak 575 a 1800.
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 25.9.200710:07
Hluk: Paměti spotřebují velmi málo el. energie = málo topí, takže tam rozdíl nebude téměř žádný. Jádro o 35MHz také není žádný skok. Rozdíl v hluku bude minimální. Záleží na chlazení.
Spotřeba: pozorovatelný rozdíl bude odhadem sotva v jednotkách wattů.
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 25.9.200710:02
Protože NVIDIA udává naprosto předimenzované hodnoty, chrání se tak proti zničeným PC, na které nestačil zdroj. Např. ­(pokud mě paměť neklame­) 8800 GTS má od NVIDIE dán 400W zdroj, v SLI prý dokonce 1000W. Výrobci zdrojů se pak na tom jenom přiživují... EShopy berou také oficiální specifikace, brání se tak stejným problémům jako NVIDIA. On je rozdíl PC s GF 8800 GTX a C2D a PC s GF 8800 GTX a Pentiem D.
Odpovědět0  0
9trip | 25.9.200715:07
A jakej by byl tak potreba zdroj na 8800GTX s C2D 6750?
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 26.9.200722:18
Zkoušel jste nějaký PSU Calculator? Např.: http:­/­/www.extreme.outervision.com­/psucalculatorlite.jsp
Odpovědět0  0
eric appla (43) | 3.9.200717:13
Chtel bych se zeptat jestli uvedene rozdily mezi 320MB GTS a 640 MB GTS budou tak male i v rozliseni 2560x1600
Odpovědět0  0
cert123 | 12.7.200716:09
V grafu mate nizsi spotrebu ve 2D u 8800GTS oproti 2900XT a na konci pak doporucujete 2900XT kvuli nizsi spotrebe ve 2D. Nechapu...
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 13.7.20078:02
Omlouvám se, upsal jsem se. Má tam být stejná, protože rozdíl 3W je zanedbatelný. Opravím to až budu mít přístup k redakčnímu systému. Děkuji
Odpovědět0  0
Drakechy | 9.7.20072:36
Zdravím,

má někdo nějaké bližší informace o tomhle typu 2900ky? Kdy by mohla přijít na trh, cenu..? Myslím, že by tahle varianta mohla být docela zajímavá,

Dík.
Odpovědět0  0
ET (129) | 5.7.200717:14
-byla 8800 Ultra od MSI testovana na referencnich taktech nVidie?
pokud ne slušelo by se to uvést v závěru a v grafech. Protože pokud byste jednu z karet testovali na nestandartních frekvencích a obecně jí v závěru doporučíte jako kartu daného typu a ne přímo konkrétní model od výrobce docela to ublíží jinak skvělému testu.

-proč je jako trefa označena GTS 320MB za cena­/výkon, když podle Vašeho grafu má lepří poměr cena­/výkon X1950XT?? Pochopím že to je vhodná varianta, ale když už si jí autor vybral tak by se hodilo rozumné zdůvodnění proč.
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 5.7.200717:38
Samozřejmě byla testována na referenčních taktech. Jedná se o test NVIDIA GeForce 8800 Ultra obecně, nikoliv nějakého typu.
-­-­-
Jak již jsem několikrát psal ­(tuším, že i v článku­). X1950 XT je jistě skvělá karta, ale je otázkou zda ještě patří do highendu. Je to karta ­(alespoň dle mého názoru­) někde na pomezí. Vybral jsem jí jako zástupce starší generace, XTX verze totiž disponuje docela nechutnou cenou s ohledem k výkonu a funkcím ­(pokud ji neseženete jako někdo ve výprodeji pod 5000 Kč­). Kdyby byla to testu zařazena PRO verze, jistě by vyhrála ona. Ale ta již není highend. NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB zcela jistě highend je, navíc je i DX10 kompatibilní.X1950 XT je tam tedy ze zajímavosti jak si vede dnešní highend oproti minulé generaci.
Odpovědět0  0
ET (129) | 5.7.200721:00
supr, to sem rad, ze ste ji recenzoval na referencnich taktech. Takhle je ta recenze nejlepsi co jsem videl minimalne rok zpatky...
-­-­-
jj, s tim x1950XT to chapu, byl tam tedy spis jako alternativa k HIGH­-endu...
diky...
Odpovědět0  0
Jan Kisler | 5.7.200715:16
Nevím kde chodíte na tak vysoké ceny u této karty. Já osobně jsem ji koupil před asi třemi měsíci ve 100mega za 4700,­- i s DPH ve verzi s referenčním chladičem od Sapphiru. Je pravda, že to byla výprodejová cena, ale to by snad už měla být všude, jelikož tato karta se již nevyrábí. A při takové ceně by samozřejmě dopadlo hodnocení v poměru cena­/výkon úplně jinak. Jinak s kartou jsem zatím maximálně spokojen. Jediné co bych vytknul je opravdu velký hluk chladiče při maximálním zatížení, např. při hraní Lost Planet. Mimochodem tato hra mi jede v 1280x1024, vše na max. pouze s vypnutým antialiasingem velmi pěkně ­(25­-50 fps­), což jsem ani nečekal.
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 5.7.200715:30
Ve výprodeji není normální cena. Vyhledávám pomocí vyhledávačů nejnižších cen a zde je nejlevnější stále za cca 9700 Kč na dotaz. Skladem byly 10000 Kč ­(už nejsou­). Opravdu ještě nemám čas projíždět výprodeje :­).
-­-­-
Samozřejmě za takovou cenu je to slušná karta a jsem rád, že se Vám povedl solidní kup.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 5.7.20071:10
Na zaciatok musim povedat, ze recenzia velmi pekna a testy zaujimave, no coje zaujimave, ze na konci odporucate skor Radeon HD2900XT ako Geforce 8XXX, no nedostal ziadne ocenenie, je to take zaujimave a pripada mi to trosku protichodne vyhodnotenie, aj ked je pravda, ze to najvykonejsie co mozte dnes zohnat je 8800 GTX Ultra.. ;)
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 5.7.200710:39
Nejvýkonnější je NVIDIA GeForce 8800 Ultra. Poměr cena­/výkon jsem se rozhodoval mezi X1950 XT a GTS 320MB. Nakonec jsem to dal GTS, protože je to ­"více highendová­" karta než XT. Takhle by tam mohl být třeba X1950 PRO a taky by vyhrál poměr cena­/výkon, ale highend to prostě už není. XT je tak někde na pomezí.
HD 2900 XT jsem také chtěl udělit Trefu, ale nakonec jsem nepřišel za co. Nenabízí ani nejlepší výkon, ani nejlepší poměr cena­/výkon, navíc je celkem problémový. A dávat Trefu kartě jenom proto, že je to ATI ­(tedy něco jiného než NVIDIA­) rozhodně nebudu.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 5.7.200713:33
Suhlasim, Je to jasne, len trosku take protichodne..... Inak suhlasim a recenzia bola dobra, je jasne ze X1950XT je dobra karta, ale starsej generacie, co dava tiez zaporne body do hodnotenia cena­/vykon, ale ludia co ju vlastnia nemusia zufat a oproti XTX ma zanedbatelny rozdiel o 30 MHz nizsie takty a DDR3 pamete, o 400 MHz nizsie taktovatelne, rozhodne to nie je zla volba ale su tu aj lepsie karty ;­) Urcite davat nejakej karte trefu, len za to, ze je tej alebo tej znacky je blbost....
Odpovědět0  0
Jezevec (111) | 4.7.200717:23
Děkuji za pěkný a přínosný, musím se ztotožnit s obsahem i závěrem. Osobně za současého krále poměru výkon­/cena považuji stále 8800GTS 320MB a testy mi toto mé přesvědčení potvrdily, uvidíme, s čím příjde ATI­/AMD a nV během léta co se týká cenové politiky.
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 5.7.20078:39
Současný král je zde http:­/­/www.pcmag.com­/image_popup­/0,1871,iid=178344,00.asp a nejvýkonnější karty tam chybí i jejich ovladače, ty grafy slyšitelnosti jsou pozoruhodné?
Odpovědět0  0
Libor (54) | 5.7.20078:49
hmm, pěkný test :­), zajímavé, že v 3DMarku06 mám s jednou 8800GTX podobný výsledek, jako oni se dvěma ve SLI :­), něco tu smrdí
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 5.7.20079:01
jednalo se vždy o jednu kartu
Odpovědět0  0
Libor (54) | 5.7.20079:27
no mě mátlo to Crossfire a SLI v tabulce, ale upřímně, moc těm výsledkům nevěřím, až to bude na nezávislém webu, tak jo, ale 16000 bodů v 3DMarku 06 jedna karta, to mi přijde až moc optimistické, když HD2900XT v Crossfire udělá tak 14000
Odpovědět0  0
Libor (54) | 5.7.20079:33
ještě teď dodám, že na COguru má jeden uživatel v Crossfire dvě HD2900XT přetaktěné na 820­/1900 a s C2D 3,5GHz má 15000 bodů, takže že jedna karta udělá 16000 je z říše snů
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 5.7.20079:39
Již jsem napsal dva příspěvky, jen čekají na vyjiti:
Diamond Viper ATI Radeon™ HD 2900XT
OcUK ATI Radeon™ HD 2900XT
V obou případech jde o spojení R600+1GB DDR4 s datovou propustností blízkou 130GB­/s
http:­/­/www.overclockers.co.uk­/showproduct.php?prodid=GX­-062­-OK&groupid=701&catid=56&subcat=922
Odpovědět0  0
Libor (54) | 5.7.200711:04
vypadá pěkně , ale pořád těm 16000 v 3D06 nevěřím
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 5.7.200711:25
Jsem zvědav, kdo jako první použije dvojici R600+DDR4, tak 2­-4GB, to potom bude karta, která bude ostatní ceny tlačit dolů.
Odpovědět0  0
Miko (230) | 5.7.200717:01
nezávislej web? co je to? Nepřímé závislosti můžete najít jakékoliv u jakéhokoliv webu, podle mě má SWH dostatečný odstup.
Odpovědět0  0
-M&N- (19) | 4.7.200716:33
všiml jsem si, že 320MB verze GTSky stojí cca 1­/2 GTX. Zajímalo by mne srovnání 2xGTS ve SLI vs. 1 GTX.

Přeci jen za GTS bych byl ještě ochoten zaplatit a až by nestačil její výkon a ramka, koupil bych další ­(a za daleko nižší cenu)
Odpovědět0  0
Konny | 4.7.200723:19
Za toto se také přimlovám. O tomto řešení uvažuji už dlouho a také mi připadne nejelegantnější. Hlavně když uvážíte, že případnou druhou 8800GTS 320 by jste si kupovali o nějaký ten měsíc později ­(levněji­). Jen ten test chybí, ale popravdě jsem už někde toto porovnání v DX9 na zahraničním netu viděl a teď to nemohu najít. Nevíte alespoň někdo kde to je?
Odpovědět0  0
Jan Zapletal (74) | 5.7.20072:10
On je problém, že paměť se v SLI ani CF nesčítá, takže 320MB, které omezují v hodně případech už výkon samotné GTS, bude ještě větší brzdou při SLI. Je to možná teoreticky zajímavý srovnání, ale zároveň hloupost dávat 2 tyto karty do SLI...Jako rozumnější srovnání už mi připadá 2xGTS 640 vs Ultra...
Odpovědět0  0
ree | 4.7.200714:02
Odpovědět0  0
Stratos. | 4.7.200721:22
jj tento beta ovladac zveda vykon rapidne nahoru dokonce je ATI rychlejsi nez nvidie a tudiz se situace ktera panovala v demu uplne obratila :)
Odpovědět0  0
jardik2003 (53) | 28.7.20079:02
No to je uzasne jak a typicke pro ATi, aby si mohl zahrat nejkaou hru tak si musim stahnout specialni ovladac. Krasa nevydane!!!! Mam 8800 GTX a jsem v klidu. OOOO jak je to uzasne kdyz ATI vyda pul roku po 8800 svuj krap ktery 95% nestaci ani na GTX a pokud v jednom testu se to poradi a jeste s otazniky tak ATI masturbatori nastupuji a haji neobhajitelne. No a to se ani nemusim zminovat o novych ovladacich 7.7 tusim ­- mene vykonu za nic. Parada.
Odpovědět0  0
littleon | 7.8.200716:10
2 jardik2003

1­) Tvoje vyjadřování je opravdu příkladné. Doufám, že admini prostě tyhle pubertální výroky začnou už konečně mazat.
2­) Že ATi 2900XT podělala všichni víme. Proč se zpozdila taky všichni výme. Ale že by to byl propadák, jak tady uvádíš stylem ala Hudlán, to je daleko od pravdy.
3­) 7.7 výkon nesnižují, musíš se lépe naučit anglicky. Tedy pokud to nemáš z Hulánovo blogu :D
4­) Měl si vůbec 2900XT v ruce, natož v PC? Asi ne. Jsi evidentně zarytý nVidiot.
5­) Co se týče této hry, tak jistě víš, proč ATi pro ni nemohla optimalizovat ovladače. Navíc tebou uváděné ovladače 7.7 už podporu pro Lost Planet mají, ale nikoliv bezproblémovou.
6­) A jestli chceš tvrdit, že jsi s 8800GTX v klidu, tak si nainstaluj Visty a pusť si nějakou DX10 hru v high či ultra nastavení. Ujišťuji tě, že nVidie nemá pro Vistu lepší ovladače než ATi ­(pro XP ano­). Navíc bychom se mohli začít bavit o funkci 8800 v DX10.

2 stratos.
Nepsal si přesně typ 8800, kterou 2900XT poráží. Ale snad si nechtěl tvrdit, že všechny. Testoval jsem na podobné HW konfiguraci jako SHW s beta ovladači někým tady uváděnými i se 7.7 a jen tak tak se vyrovná GTX. Ale že by jí jednoznačně porazila? Ale no tak !!!

Měl jsem v PC obě, jak 2900 tak 8800. Tyhle bláboly ať fanATIků, tak nVidiotů mi pijou krev.

Reakce vznikla na základě ­"dumm­" vyjádření. Omluvte jinak klidného čtenáře :)
Odpovědět0  0
Sammo | 4.7.200713:23
RAd by som poprosil aj o nejaku recenziu profesionalnych grafickych kariet typu Quadro FX 560, FX 1500... , Ati FireGL a ich porovnanie s ­"normalnymi­" hernymi grafikami v tradicnych testoch ako aj v profesionalnych aplikaciach ako je 3DS, ACAD a pod.
Sam pouzivam Quadro FX 1400 ale aky je prakticky rozdiel medzi nou a normalnou grafikou mi nie je prezne znamy, kedze testov tejto kategorie nie je na nete vela....
...popripade ak vie niekto link na podobne linky, nech mi da vediet

dakujem
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 4.7.200716:31
Momentálně na tom pracuji. Rozhodl jsem se minimálně pro 3 softwary: 3Ds MAX, Maya a Cinema 4D. O Lightwave, XSI či Modo příliš neuvažuji, dle mého jsou celkem na okraji zájmu ­(Cinema 4D možná také, ale je cenově přístupná, sám jsem v ní přes rok pracoval a navíc jako jediní ­- pokud vím ­- mají volně šiřitelný benchmark­). Hodně se rozmáhá i ZBrush, ale tam si testování příliš nedokáži představit. Prozatím jsem koukal, že FRAPS v Cinemě funguje. Takže je téměř jisté, že půjde i v ostatních OpenGL aplikacích.
-­-­-
Předně sháním scény. Samozřejmě udělat HyperNurbs na krychli a narvat tam max. segmentaci je řešení, ale příliš elegantní mi nepřijde. Hledám tedy nějakou scénu s vysokým počtem polygonů ­(tedy, aby karty měly nějaký normální počet FPS. Ani 2, ani 150. Okolo 50­-60 by to měla být ideálka­) a camera trackem ­(což je většinou kámen úrazu­). Sám camera track v maxovi či maye asi nevytvořím a momentálně na to ani není moc čas.
-­-­-
S Autocadem moc zkušeností nemám. Existuje nějaký benchmark, test či animace. Cokoliv zautomatizovaného co by se dalo použít?
-­-­-
Možná by nebylo od věci to řešit zde na fóru: https:­/­/www.svethardware.cz­/forum­/showthread.php?t=6430 . Pokud Vám to nevyhovuje, můžete samozřejmě odpovědět i zde.
-­-­-
Děkuji
Odpovědět0  0
fxAsh | 6.7.200717:13
Mel bych par napadu ohledne tohoto smeru testovani grafiky vcetne velke primluvy za mozna i ne uplne profesionalni, ale aspon orientacni testy :
1­) zajimave by bylo zaclenit jak profi karty, tak vic CG aplikace testy pro mainstr. grafiku ­- z duvodu casto plne dostatecnosti techto karet pro specificke ukoly.
2­) cilem testu by melo byt predevsim pracovni prostredi aplikace ­(vykon v renderu je momentalne stale ukolem pameti a procesoru­) a to v 1viewportovem a 4viewportovem prac. modu, pokud mozno s plnym aplikacnim interface. Idealni scena by byla flyby s velkym poctem objektu a jejich druhu­(geometrie, svetla,atd.­) ­(a rozumnym poctem polys­) a animace postavy ­(s animaci ­(teda hlavne RT deformace­) :­) a vetsim poctem polys + texturovy mod obou, to si myslim v zasade pro dobry obrazek dostacuje. K tomuto bodu bych se rad primluvil za XSI z mnoha duvodu ­(jednim z nich je bezpochyby nejlepsi interface+OGL ve smyslu ergonomie, rychlosti a stability ­- zkusenost byvaleho, dlouholeteho, maxare a mayisty­) a rad pomuzu s testovaci scenou i metodikou, bude­-li z vasi strany zajem. Max i Maya samozrejme included, mohly by z toho vzejít i další zajímavé srovnání. Jiné aplikace jsou dle meho zbytecne, specielne Zbrush. Z techto 3 aplikaci myslim, je schopny kazdy otriskanejsi 3Dckar dovodit vykonnost pro jiny 3Dsoft, respektive bude­-li v techto aplikacich vykon grafarny rozumný, bude dobrý či lepší v ostatních. Napr C4D znam, a vim ze je to zrovna tak solidne napsaná aplikace s velmi stabilním a svižným interfacem, ale CineBench neni uplne idealni test, jelikoz se testuje bez intarfaceu na holem enginu a rendertest je zbytecny ­(otazka procesoru­).

Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 6.7.200719:33
Mám podobnou představu, ale v zásadě jí narušuje jedna dost základní věc. Nelze měřit FPS. Takže pokud se nenajde dobrý způsob jak je změřit, nelze benchmarkovat. FRAPS bohužel v Maxovi počet fps nezměří. Ideální by byl nějaký interní skript, ale dělat nový pro každou aplikaci ­(a ještě kdo by ho naprogramoval...­). MAX akorát dokáže zobrazit fps v okně a tím to hasne. Nemá náhodou MAX zabudovaný benchmark?
Odpovědět0  0
fxAsh | 8.7.200714:38
Bohuzel s Maxem uz nemam delsi dobu ­(tak od verze 5­) kontakt a pocitam, ze od te doby se hodne zmenilo, ale par maxaru znam, i mayista by se nasel. V XSI lze zapnout cosi jako HUD se statiskou primo v aplikaci pro kazdy viewport, takze tam by problem nebyl a vzhledem k testovani pouze graf.karet ­- cili porovnani prislusnych FPS mezi sebou by se dala mala nepresnost tolerovat.V Maxovi 9 by mela byt stejne statistika pro viewport, myslim pres kontextmenu ­(mel by tam byt i fps­). Spis bych pro vas jako testera videl narocny problem v tom, ze tyto aplikace jsou dost citlive na ­"cistotu­" a vyladenost celeho systemu, ovladace atd. Asi by se musela tolerovat vetsi nepresnost, nebo mit k dispozici vic platforem ­(min. 2, stejne konfigurace­), specielne Max ma ­(mel !­) vlastnost silne podlomit vykon a stabilitu dalsich 3D aplikaci v systemu ­(s narustajicim poctem pluginu i svoji vlastni uz tak dost chatrnou­). Mozna, ze od te doby, co Autodesk koupil Alias, tak se Mayovske kvalitni knihovny pozitivne promitly v Maxove enginu ;­-­) , ale to nevim. Kdybyste pristoupil na ty mstr. grafiky, tak tam ma ­(mela jeste tak rok zpet­) Nvidia zretelny naskok v ovladacich, ktere jsou podstatne stabilnejsi v techto aplikacich nez ATI. Mel jsem dva roky softmodovanou Atinu ­(myslim Pcolorku x_cosi GT­) ­- na FGL 7100 ­- v XSI pohoda, gamesy suck, s normalnima ovl. bordel v XSI, gamesy better..., but still sucking :­-­( . Nvidia bezi dobre na Detonatorech ­(ci jaxe to ted menuje­) i v aplikacich iv gamesach ­(sic!­)Rekl bych, ze Atiny budou v tomto este porad horsi. Nakonec neni divu, Nvidia vznikla jako odstep z materske SGI, coz byla vlajkova lod OGL. Na druhou stranu v Maxu by se dal testovat vykon v directech coz je ale pro zbytek neMaxaru zase irelevantni. Je to pravda chlebicek tvrdy, coz dokazuje i nicotny pocet podobnych pokusu, byl byste zkratka prukopnik 8­-­) .
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 13.7.20078:07
Asi jste stále nepochopil základní kámen úrazu. Možnost měřit FPS tam sice je, ale ta je mi ­"prd­" platná. Já potřebuji měřit FPS kontinuelně a pak vypsat výsledek nebo např. vypisovat počet FPS po každé vteřině apod. Jenže tyto programy umožňují akorát zobrazení FPS v daném okně, ale nic víc. A tužkou to po každém vykreslém snímku psát nebudu. Možností by byly SPEC benchmarky, mrknu na ně a uvidíme co z toho vzejde :­).
Odpovědět0  0
fxAsh | 13.7.200715:15
A...omlouvam se, ted je mi to jasne, trzebujete prumerne fps za nejakou dobu, nejlepe s co nejmensim intervalem. Toz to asi teda jedine ten SPEC, i kdyz pro maxe asi nejake skripty jsou
http:­/­/features.cgsociety.org­/story_custom.php?story_id=2689&page=2
pro zajimavost jeden test poslednich highendu
http:­/­/www.mcadonline.com­/index.php?option=com_content&task=view&id=243&Itemid=1
Odpovědět0  0
JohnyTesla | 4.7.200712:06
Konečně pořádný test jak má být. BTW kvůli hluku to aby si majitelé těchto karet koupili stádo ovcí do uší xD
Odpovědět0  0
meeee (38) | 4.7.200712:56
Mám X1950 XT od Sapphiru a musím souhlasit s tvrzením, které se objevilo v nějakém testu ­- při zapnutí kompu je to fakt jak start letadla :)
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 4.7.200714:10
Souhlas, mam ji taky :­) uz planuju poradny chlazeni ;­) jinak jsem s ni velmi spokojeny :)
Odpovědět0  0
Geo22 | 4.7.200711:57
Diky za pefektne zpracovany clanek. Koupi grafiky z tohohle sgmentu pro osobni potrebu nezvazuji, nicmene ... . Tesim se na dalsi recneze v teto kvalite. Nespletu se moc kdyz reknu ze tento clanek v anglictine by se velmi dobre vyjimal i na svetovych HW webech.
Odpovědět0  0
ati9800pro | 4.7.200711:18
Tenhle test jen potvrdil že mi stačí ma 2roky stará sestava a až bude nejhuř přejdu na xbox360.Dávat za grafiku tisíce korun je blbost,za pul roku zase budou jiné a stále dokola.
Odpovědět0  0
FrantaXX | 4.7.200711:58
Přesně... ­"ATI Radeon X1950 XT 512MB ­- Naopak tato karta vám umožní HD hraní za celkem příjemnou cenu. Máte­-li hluboko do kapsy, určitě nezapoměňte zahrnout tuto kartu do svého výběru.­"

Cena týhle karty je tak maximum, co jsem ochotnej dát za grafickou kartu. Ne že bych neměl peníze na kartu za 8000 nebo 14000, spíš jde o to, že bych si pak za půl roku spílal do pitomců :­-D.
No, prostě high­-end je pro lidi, kteří nevědí co lepšího s penězma :­-­).
Odpovědět0  0
Hyjena_ | 4.7.200711:02
Velice pěkný test!! Tohle si zaslouží pochvalu!! Jen tak dál SH!
Odpovědět0  0
xerox | 4.7.20079:42
mooc pěkný test.masakr je,že hru pod DX 10 si na plné detaily+vyhlazování a filtrovaní nezahraju ani s nejvýkonnější grafikou.......­"ACH TEN POKROK,KDE SE TO ZASTAVÍ.... :­-­)"
Odpovědět0  0
Thunder.m66 | 4.7.20079:22
Ještě by bylo moc pěkné porovnat výkon v Linuxu, tam je totiž ATI uplně na h....
Odpovědět0  0
Libor (54) | 4.7.20079:39
a není to u herních grafik tak trochu jedno
Odpovědět0  0
meeee (38) | 4.7.200710:52
klid, oni budou flamovat furt a všude.
Odpovědět0  0
xzombie | 4.7.200711:01
Me to nepripada jako flame. Je pravda, ze nikdy nikdo ­(alespon ne SHW­) nezkousi nic pod linuxem. U higendovych grafik to vazne nema moc smysl, ale u mainstreamu by to me osobne dost zajimalo. Nove hry zrejme hned nepujdou rozchodit pres wine, ale trochu starsi uz by nemel byt moc problem. Ja bych se rad windows zbavil, ale muj HW ma na linuxu s grafikou problemy, ktere se mi bohuzel zatim nepodarilo odstranit. Ono je totiz dle me dost problem vybrat si dobry HW, kdyz nechci neco uplne stareho a overeneho, protoze nikdo nic pod linuxem netestuje.
Odpovědět0  0
meeee (38) | 4.7.200711:25
To tu nejsou servery o linuxu ­(testy hardwaru, kompatibility, atd.­)? Podle toho, jak se linuxová komunita prezentuje, musí být hodně rozsáhlá­-­-> měla by si umět pomoci. Tohle taky neberte jako nalejvárnu na flame, je to jenom můj pohled založený na zkušenostech s výkřiky tučňáků v diskuzích o hardwaru ve spojitosti s OS od Microsoftu. A zpátky k té otázce v úvodu této mé odpovědi ­- opravdu nevím, o linux se nijak moc nezajímám, ale nějaké takové weby by měly existovat, nebo?
Odpovědět0  0
V3N3C3D | 31.7.200720:33
Jo sou, ale jestli je svethardware solidni stranka o hardware a celem IT tak by mohla nabydnou nejaky testy taky pro Linux. Pritahlo by to pozornost a urcite by to ujasnillo o kolik ma Linux mnsi vykon, atd tech veci je spousta. Linux je jeste nepoznanej a nekdo o nem vubec nevy. Bylo by to tim padem super najit text recenz: ­'­'Vykon Linux vs Windows­'­'.
Nebo neco takovyho
Odpovědět0  0
Mirek545835 | 7.7.200710:44
No není, chci si nějakou herní grafiku koupit, protože s tou stávající se mi většina novějších her v Linuxu seká, NFS MW, Stalker, NFS Carbon, CnC 2, Tomb Raider Legend i Anniversary i 3DMark 2006 je celkem pomalý, bohužel nemám jinou možnost než koupit NVidia grafiku, jelikož výkon a podpora ATI karet v Linuxu je naprosto směšná a pochybuji že by nějaká z těch her chodila vůbec dobře.
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 7.7.200711:25
Odpovědět0  0
Mirek545835 | 7.7.200716:08
Ale já vím kde najít ovladače a také vím jaký mají výkon nedávno jsem to měřil a také vím že ty ATI ovladače nechodí v posledních verzi X serveru ­(něco jako kdyby ještě ATI nevydala ovladače pro Win Vista ve Win světě­). Bylo by jen dobré aby to také věděli uživatelé co si to kupují, Linux není tak že se plánuje, prostě to jednou přijde, nebo snad myslítee že budete mít Windows XP na PC ještě pár desítek let? Výkon ATI karet je obecně v Linuxu o 50 ­- 90% nižšší než ve Windows, stabilita je naprosto směšná a podpora ještě horší. Nvidia nemá žádné zásadní problémy.
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 7.7.200717:04
To jsou stinné stránky Linuxu, když vyšly Visty tak jim okamžitě šla Evropská unie po krku, že není plně kompatibilní. U Linuxu to nejde a samotní „uživatelé“ tvoří to co je jim nejbližší. Kdyby měli všichni ATI tak by zase nešly NVIDIE.
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 7.7.200717:11
Nevyvíjí ty ovladače sama ATI a nikoliv uživatelé? ­(dotaz, nikoliv pokus o flame)
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 7.7.200717:59
Mám pocit, že je to věcí výrobce HW i SW. Tedy samotné ATI a Microsoftu, Linuxu či dalších výrobců OS. V podstatě je to taky o komunikaci a spolupráci.
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 7.7.200718:18
:­)­) děkuji za odpověď, ale vůbec nebyla na to co jsem se ptal. Vy jste napsal: ­"U Linuxu to nejde a samotní „uživatelé“ tvoří to co je jim nejbližší­". Dyť ty drivery tvoří samo ATI, nezávisle na uživatelých, ne ­(na to jsem se ptal­)?. No a když už jste odpověděl... To že má ATI špatné ovladače ve Windows absolutně není chyba Microsoftu. Stará generace je ­(celkem­) bez ­(větších­) problémů, takže proč by nemohla být i nová? Driver se nijak významně neměnil ­(v DirectX 9 samozřejmě, v DirectX 10 ano­) a stejně tam nové ATI blbnou. Todle neházejte na hlavu mrkvosoftu...
-­-­-
Co se týče Linuxu... zdrojové kódy jsou buď volně šiřitelné nebo jsem si na 100% jistý, že je daná společnost poskytne ­(takové mamutí společnosti jako je ATI­). Popř. nastolí nějakou spolupráci. A zde je kámen úrazu. Jestliže ATI v linuxu pořádně nefunguje ­(nevím, sám jsem nezkoušel­), potom je to chyba jen a pouze ATI ­(potažmo jejího managementu­), že není schopná se domluvit s jinými společnostmi ­/ není schopná ty drivery napsat. Ale to mě, jako uživatele, vůbec nezajímá. Uživatelé si nebudou kupovat ATI jenom proto, aby se ATI rozhodlo, zda má nebo nemá vyvíjet drivery pro jiný OS než linux. Já ­(jako teoretický uživatel linuxu­) si koupím NVIDII a nebudu čekat, zda se počet uživatelů linuxu zvětší natolik, aby ATI zereagovala.
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 7.7.200718:20
*pro jiný OS než Windows
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 7.7.200719:03
Rozhodně bych si nedovolil na kohokoliv cokoliv házet. Kdo psal jakýkoliv ovladač tak ví, že je jedna věc jej napsat a druhá věc co ukáže praxe. Pak se opravují chyby, dodělávají věci, o kterých se zatím ani nevědělo … Prostě to chvíli trvá, než to funguje podle představ a vždy je co vylepšovat. U Linuxu bych netvrdil, že jsem uživatel, spíše jde o komunitu.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 7.7.200717:59
No ako sa vravi u nas na slovensku, ­"jedna moznost nevylucuje druhu...­" ;)
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 5.7.20078:43
a co OS
Odpovědět0  0
Igoreso | 4.7.20079:19
Hluk u 2900XT neni zas o tak vetsi nez u 8800. mel jsem vedle sebe obe karty­(moje je 2900xt­) a v 2D nepoznate rozdil,jen ve 3D je 2900XT o neco vice slyset... ale rozhodne ne vice jak o 1­/4 vice.. Ale nejvice zalezi na pouzite skrini a chlazeni.. pri kvalitni skrini a dobrem chlazeni nemate s hlukem problemy..­(teda pokud hrajete se zaplejma reprakama­) :)
Odpovědět0  0
ghjgfj | 4.7.20076:37
díky
Odpovědět0  0
phihůivbůgůigb | 4.7.20076:42
Opravdu, konečně celkově recenze na úrovni.Doufám, že to není na SH jen taková vlaštovka.
Odpovědět0  0
goelr (6) | 4.7.20079:16
jj, velmi kvalitni a dobry clanek! jen tak dale!!
Odpovědět0  0
ptipi_ | 4.7.20073:24
mám dojem, že se autor lehce zamotal při vysvětlování hluku. Konkrétně věty ­"Tedy neplatí, že 60 dBA je trojnásobná hlučnost oproti 20 dBA, ale čtyřnásobná. Každých 10 dBA navíc je dvojnásobný nárůst hluku.­" si lehce protiřečí.

Jestliže každých 10dBA znamená zdvojnásobení hluku, pak rozdíl 40 dBA je 2^4 = 16­-ti násobné zvýšení hluku.
Odpovědět0  0
PetFish (188) | 4.7.20079:56
Hehe ... taky jsem na to koukal a chtel upozornit :o­).
Odpovědět0  0
bumlic | 4.7.200714:11
Možná se pletu, ale spíš ne, když řeknu, že ­"více než 15kHz­" se značí >15kHz, nikoli <15kHz ­(podle x>15kHz, kde x je zkoumaná proměná­). Jinak ale moooc pěkná recenze.
Odpovědět0  0
Petr Papež (215) | 4.7.200715:41
Díky všem. Máte samozřejmě pravdu. Každých 10 dB je zdvojnásobení hluku. Tedy rozdíl 40dB je 16x vyšší hluk.
-­-­-
Děkuji za technickou poznámku :­).
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 4.7.200716:28
možná ani tato verze tak úplně správná taky nebude ;­-­) ale jinak taky díky za opravdu hezký článek
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 5.7.20078:47
6dB je dvojnásobek akustického tlaku
20dB je desetinásobek
40dB je stonásobek
60dB je tisícinásobek
.... akustika je zajímavá...
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 5.7.20079:58
to sice jo, ale vzhledem k nelinearitě citlivosti lidského ucha má intenzita akustického vjemu logaritmickou závislost na akustickém tlaku.

Jinak řečeno ­- zvýší­-li se akustický tlak například o 20dB, zvýší se 10x ­(tak jak píšete­), subjektivně se však zdá, že se hlasitost ­"zvedla­" jen 4x ­(zvýšení akustického tlaku o 10dB má za následek subjektivní pocit zvýšení hlasitosti 2x­).

Teda doufám že si to pamatuju dobře a že nekecám..
Odpovědět0  0
Federmann (487) | 5.7.200710:54
To by, jsme se museli začít bavit o jednotkách
Son
Fon
dB
někde to mám velmi pěkně zpracované, měl bych to dát asi na svůj web.
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 5.7.200721:45
tak tak, son už je definován tak, že odpovídá subjektivně vnímané hlasitosti, takže kolikrát je větší hlasitost udávaná v sonech, tolikrát je vyšší i subjektivní pocit hlasitosti.

Ale samozřejmě není problém ­(a není to nesprávné­) uvést poměr subjektivně vnímaných hlasitostí i v dB tak, jak to udělal autor, dB jsou koneckonců poměrové jednotky, jen je to trošku matoucí.

Ideální by proto možná bylo, kdyby buď uváděl hodnoty akustického tlaku ­- v dB ­(v technické praxi nejčastější­) nebo hlasitosti ­- v sonech ­(výrazně víc vypovídající, ale tady bude problém s měřením­).

Radši jsem se na to už kouknul, abych nebalamutil ctěnou veřejnost případnými nesmysly, pamatoval jsem si to dobře :­-­) viz třeba http:­/­/homen.vsb.cz­/~ber30­/texty­/varhany­/anatomie­/pistaly_akustika.htm
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.