reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Druhý díl našeho megatestu bude pravděpodobně zajímat nejvíce lidí. Zahrnuje totiž grafické karty v rozmezí ceny od 3000 do 7000Kč a poměr cena/výkon zde bývá suverénně nejlepší. Mezi testovanými kartami najdete jak GeForce 6600GT a 6800, tak Radeon X800, X800GT a GTO a pro srovnání také X1300Pro, který bude otestován tentokrát proti výkonnějším kartám.
1  2  
Hajaja | 30.12.200514:54
GTO je dobra karta. Mam ji od HIS ­(256 MB GDR3, 256bit­). Kdyz jsem ji pretktoval na 500 MHz ­/1100 MHz ­(sla by jeste vice­), tak mi to dalo s AMD64 3000+ v 3D marku03 10500 bodu, v 3d marku 05 5022 bodu, coz je na kartu za 5500 KC, celkem slusny
Odpovědět0  0
Ascorti_Pepa | 31.10.200520:02
Zdravím! Pomozte prosím! Chtěl bych si koupit x800 gto, ale nikde ji nemůžu najít na AGP ­- všude samý PCI Express :­(.... To je diskriminace!!!!! Napiste prosím! Aj vy, bratia zo Slovenska! ­(doufám že je to dobře:­) )
Odpovědět0  0
rednax | 2.11.200517:52
taktiez som hladal, ale bezvysledne.. cakam na to agp uz hodnu xvilku ale situacia sa zatial zial nemeni :­( ak by si nieco zistil ty tak daj tiez vediet...
Odpovědět0  0
meny (7) | 30.12.200513:45
ja sem ji taky hledal a nenasel a tak sem si koupil x800GT pro AGP. sem s ni spokojenej :­)­)­). Mam Pentium 4E 3GHz 800MHz FSB, 2x512MB DDR ram 400MHz a 300W zdroj i presto ze je doporucenej aspon 350W. x800GT jsem nataktoval
a mam takt u pameti 1143MHz­(571,5MHz­) a čip ma takt 542,25MHz
mam vo neco malo lepsi vysledky nez tady v testech zhruba vo 3­-10FPS
Odpovědět0  0
Daniel | 24.10.200519:44
Aky je priblizny vykon GeForce 6600 so 64­-bitovou pamatovou zbernicou oproti plnohodnotnej 6600? Ma zmysel taku kartu vobec kupovat?
Mimochodom super clanok. Jedine co som v nom nemasiel je zmienovana karta, ale tusim ze jej vykon je tak podradny, ze sa ju neoplatilo testovat.
Odpovědět0  0
Ladis. | 24.10.200521:19
Logicky, 64bit pametova sbernice je polovina oproti plnohodnotne 128bit, takze pri stejnych­/podobnych taktech pameti mas polovicni prenosovou rychlost, takze i ­"polovicni vykon­" ­(pokud jde o fillovani trianglu, pokud mas hoooooooodne dlouhe shaderove programy, tak to brzdi takt a pocet pipeline u grafickeho cipu, ale to je jen ve vyjimecnych situaci v dnesnich hrach­).
Odpovědět0  0
Daniel | 24.10.200523:43
Vrela vdaka za zachranu grafickeho vykonu. Radcej si teda zainvestujem do normalnej 6600. Osobne nechapem, aky ma teketo prznenie vykonnych kariet zmysel. Kto si nieco take kupi?
Odpovědět0  0
Ladis. | 24.10.200523:53
Je hodne lidi, co tomu nerozumi. Ti si casto kupuji karty jen podle mnozstvi videopameti, ne podle sirky pametove sbernice. Vyrobcum se to vyplati ­- koupite­-li si ted shit, brzo si koupite dalsi kartu ­(nejlepe od nich ;­)­).
Odpovědět0  0
_geralt | 23.10.200515:23
...z testu vysli vyrovnane, realne ceny jsou taktez temer stejne, co je lepsi koupe k A64 3200+? R430 min topi, ale taky zadne OC, DDR vs GDDR3 pameti, 12 vs 8 pipek. Velmi zajimavym udajem by pro me bylo srovnani minimalnich FPS v jednotlivých testech

dekuji za autorovi za pekny clanek, az na zaverecne cenove prorovnani moc pekne ­(uprednostnil bych zdroje cen jako Obchod.cz, CzC, Alza, Agen, apod.­)
Odpovědět0  0
zardoz_Kua_kolikrat to budu psat | 22.10.200520:18
Mam dotaz, jelikoz uz delsi dobu nesleduji vyvo j v graf. hw ­- Ati vs. NV je v OGl lepsi nebo horsi ? A vyrazne ?
Odpovědět0  0
Ladis. | 23.10.200515:27
dnes jsou ATI i NV v OGL hodne podobne dobre ­(NV mela vzdycky OGL nejlepsi, ATI ji vyrazne v posledni dobe dotahla)
Odpovědět0  0
panacek | 22.10.200513:19
Uz to tady bylo jednou receno.V kazdym prumerenym kramu stoji GTO 5500 kc a ne 6400 co je to to za blbost.Ukazte me obchod kde stoji 6400kc.Mozna tak Fireblade ale i ten stoji 6100kc.Jestli si mam koupit 6600GT za 4500kc nebo GTO za 5500kc tak volba je myslim jasna.:­-)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 22.10.200513:48
Pro závěrečné srovnání, které vyjde zítra, vezmu cenu trochu nižší a mrknu se na rozsáhlejší zkušební vzorek. Předtím jsem se omezil na menší počet obchodů, ve kterých byly ceny takové, jaké zmiňuji v článku.
Odpovědět0  0
pa | 22.10.200518:07
Ja nekritizuji ale pouze konstatuji.Jinak dekuji za pekne zpracovany clanek.Tu cenu musite VYRAZNE upravit smerem dolu.Nejlevnejsi stoji cca 5500 a nedrazsi je za 5800kc.6400 je opravdu ulet.Bylo by to nefer vuci GTO.
Odpovědět0  0
kruty | 26.10.200511:14
Ja bych ceny uplne vynechal a psal ciste orientacni, cili radove, rozdeleni by mozna slo provest do nekolika katergorii­(napr 1500­-2000 atd­) a at si kazdy spocte cenu za vykon sam, pokud by jste meli uvadet ceny presne a nejlevnejsi tak by jste museli stravit hodne casu hledanim a to si ja radeji odpustim a radeji si prectu vas clanek s nespravnymi cenami nez clanek s cenami dobrymi ale ... ?
Odpovědět0  0
Vladimir | 20.10.200515:26
Mate niekto informacie o tom zeby boli Ati karty ­"problemovejsie­" na nforce 3 chipsetoch ako samotna Nvidia? Osobne mam nforce 3 250G Ultra, alebo tak nejak a chcem upgradovat svoju starucku GF2. Cpu je A64 3000+. Otazne je ci sa skorej pozerat po NVidiach , alebo mozem zvazit i Atiny?
Odpovědět0  0
Pulytr | 20.10.20058:46
Hmm pěkná recenze
Dostal jsem se tam jako ostatní zvolit lepší AGP ? nebo lepší počítač ? Mám Bartna 2500+ a ATI9500Pro a taky se mi nezdá ještě slabá kdyby fungovala tak jak má :­( Je mi jasné že už dávno přicházím o potěšení z grafiky ale jsem Online Hráč a to chvilkové potěšení mě opustí dřív než hru dohraju. Otázka je jestli postavit nové PC na PCIe nebo jen lepší AGP grafiku ? Kdo mi poradí ? Jak už někdo tady psal pro PCIe nic není tak kam spěchat ?
P.S. Nejvíc mě n.....e když zjistím že chyba byla deskou a ne AGP grafikou loooool :)
Odpovědět0  0
tomasjerry (207) | 20.10.200513:30
Ak chces novu gracu tak potrebujes pretaktovat CPU, lebo budes limitovany CPU­-com. aspon na bardon 3200+ ­(2200MHz­). Inak odparucam 6800LE ­- AGP od asusu v poho ide odomknut na 16­/6 a pekne pretaktovat ­(430­/902­) a to uz hadze ine vysledky. Ale treba vymenit stary chladic za napr zalmana.
Odpovědět0  0
B@stHunter | 19.10.200522:18
TAKZE pro poradek Quake4 jede na Gf 6600GT 555­/1150 na HIGH 1280x1024 uplne v vpohode na maximum detail nechutne swapuje disk !!! a F.E.A.R to same 1280x1024 vse na maximum akorat stiny vyple a texture resulution vyple taky swapuje disk jinac to uplne v pohode Moje PC Prosesor­-AMD AthlonXP 2500+@3500 1833Mhz­-2400Mhz 1,675V 218x11 ­- Serie CPU­-AXDA2500DKV4D,Z421917E40372,KQYHA0420FPMW
Deska­-MSI K7N2DELTA­-L nForce2 FSB­-400 BIOS Revision 5.90
Pamět­-2x512MB RAM Kingmax DDR 433MHz CL2.5 v DUAL Chanelu s časováním 7.3.3.2,5 a 436MHz 2,7V
Chladic CPU­-Gigabyte PCU31­-SD Cooler­-ULTRA Super Silente­-P4&K8&K7
Chladic VGA­-ZALMANA VF700­-CU
VGA­-Gegorce 6600GT Leadtek 500­/900 @ 555­/1150 + nVidia ForceWare 81.85WHQL Bios 5.43.02.46.CC
HDD­-120GB Maxtor 8MBcache + CoolDrive 4 HDD chladič
DVD ROM­-aOpen 16xDVD 1648­/BKH
Zvukovka­-Hercules Gamesurround Fortissimo III
Monitor­-AOC 7glr 1600x1200
Klavesnise­-Samsung SDM 4510P
Repro­-Logitech Z640
Mouse­-Logitech MX510
Printer­-HP Deskjet930C
Zdroj­-Nexus NX­-4090 400W 16.2dB 120mm
Vetraky­-80x80­-4x 45x45­-2x
OS­-WindowsXP SP2
Odpovědět0  0
Marzo (96) | 19.10.200523:22
Hmm, to tu akoze predavas ten PC ci co??
Odpovědět0  0
alanc | 19.10.200521:31
zdravim,
mam dve X800,jednu aj od MSI X800 TD 256 E,ale ta je v zaklade­/ aj ta druha od Sapphire­/ na frekvenciach 392­/350, kde ste zobrali 400­/490 ?
to ste ju akoze uz pretaktovali ,lebo nemal som ten pocit ze testujete pretaktovane karty.....Alebo ste ju vobec nemali v rukach a pouzivate ine testy do tohto testu,co je velmi neobjektivne....
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200521:47
Chyba v tabulce, opravím. Ale věřte mi, že jsem měl v rukou nejen tuto, ale dalších 30 grafických karet a po otestování v 5 syntetických a 14 herních testech ­(v 6 různých nastaveních­) už se ani nedivím, že se stane taková trapná chyba ve frekvencích.
Odpovědět0  0
sdsdf | 25.10.200518:15
Da se tam naflashovat bios treba z GTO­(na tu MSI­)?
Odpovědět0  0
Roboque | 19.10.200520:54
No jenom jako doplneni k tomu fearu, urcite neposle tyhle grafiky k sipku, jelikoz je na nizsi detaily v klidku hratelny na 6800 i x800gt. Tim v pohode myslim nepoklesnuti pod hranici 40fps. Jo s rozlisenim 1280*960 kvuli lcd uplne v klidku.
Odpovědět0  0
Marzo | 19.10.200518:58
Podla mna v mainstreamoch je jednoznacnym kralom Sapphire X800GTO, kupil som si ju nedavno a som uplne spokojny, rozmyslal som nad NV6800 ale asi by som si trhal vlasy keby som ju nakoniec kupil a nakoniec sa dozvedel o tejto karte. 800GTO ma stala 7700Sk,­- co je cca 5400Kč. Je tam pamäť 256mb Samsung 1,6 co je teda uplny vypek a čip R 480 co spolu dava výkon o ktorom sa nemoze ani snivat ziadnej karte za taku cenu, po pretaktovanni za sebou nechava NV6800GT­/Ultra!!! a to su karty ktore stoja raz tolko!!Sice NV v defaultnom rezime ale aj tak. Nebol som sice zastancom Ati ale toto proste nema cenu komentovat a spochybnovat. Ale je pravda ze je dost neprehladne portfolio tychto kariet, na ich oficialnej stranke sapphiru som videl ze pamäte 1,6 davaju len do specialnych verzii a tu co som kupil ja, bola uplne najklasickejsia, dokonca mam pocit ze je to Lite Retail, v malej krabicy bez bonusoveho CD s hrami a na jednej diskusi som pocul ze pri nich je pravdepodobnost najst pod chladicom procesor R 480 99%. Proste z tejto situacie ze Ati vyprazdnuje sklady so starsimi prosesormy mozeme mi hraci len profitovat, ved uznajte sami, za 5400Kč dostat kartu ktora sa vyrovna 6800GT je neuveritelne a tymto NVdii prsote vypalili rybnik. A co potesi, na instalacno CD ktrore dostanete je soft TriXX ktorym par kliknutiami pretaktujete kartu, takato podpora od vyrobcu je vzdy vytana podla mna, aspon nemam pocit ze robim nieco nelegalne ked ma v tom podporuje a ulahcuje mi to samotny vyrobca.
To je vsetko co som cel:­)
Maťo, Banska Bystrica
PS: Clanok je super
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200521:16
Mohu vám už předem říct, že Radeon X800GTO rozhodně ocenění dostane, protože mě tahle karta taky hodně nadchla. Víc se dozvíte v závěrečném článku v pondělí :­-)
Odpovědět0  0
Marzo (96) | 19.10.200523:18
Tak uz sa tesim na pokracovanie. Budem este viac pysny na to ze tuto kartu mam;o)
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 19.10.200523:57
jen aby ti to nadšení vydrželo :­) já mám dokonce k otestování i x800GTO2 ;­) a podle mých informací se jich i pár dostane do ČR ­(za 8000,­- DPH­) ale už jsou beznadějně rozebraný ... ono když je tu 100% jistota předělávky na x850XT tak se není čemu divit že ... takže x800GTO je pecka ale GTO2 je bomba :­) ­(pro pár vyvolených ­(neplést z exotama v TV­) jedinců ...

BTW: o ale proč jsem to mám v současné době x800XL jenže při pohledu na nové gamesy to s x800řadou nevypadá vůbec na pěkné pohrání takže měním na x1800XL :­) z toho důvodu x800GTO sem zvědav jak dlouho ti to nadšení vydrží :­(
Odpovědět0  0
Marzo (96) | 20.10.20058:38
Ved ale sa bavime o mainstreamoch. Nie o karte za 12 000. Tak jasne, keby som mal prachov tak si kupim 2xNV7800Sli a nieje o com, ale cena­/vykon nema tato karta konkurenta
Odpovědět0  0
Viliam Vida (41) | 19.10.200518:50
Velmi povedeny clanek autor v nem napsal opravdu konkretne co mysli a jeho obsahlost obohati i ti mene zkusene musim jenom pochvalit.Co se tyka ty Geforce 6600GT i ked ma jenom 128bit sirku pametovy zbernice je to stale ta nejlepsi kuope v meinstreamu­-osobne jsem testoval od nekolika vyrobcu a proste za velmi dobrou cenu dostane zakaznik velmi dobry vykon.V novych hrach sice jeji sila uz tolik nestaci ale kdyz si clovek vypne AA a AF a trosku ubere z detailu da se na te graficke karte velmi slusne zahrat.Co se tyka Geforce 6800LE musim jenom souhlasit naprosto se nevyplati porizovat si tak oklesteny GPU a za takovou cenu­-Radeon X800GT ji v cene a vykonem za nu proste prerazi.Nektery muzou oponovat vyhodou Geforce 6 v podpore Shader Model v3 efektu ale ta se nebude dat vyuzit protoze architektura Geforce 6 proste neni na takovou podporu a nasledne vyuziti SM v3.0 stavena­-je to ciste jen reklamny tah dokonce i 7800 GTX a GT neni nic jineho nez vylepsene NV45 jadro kde se pridalo par instrukci navic pro podporu SM v3.0 a opravili se chyby v ktere se nachazeli v predchozi architekture.G70 ma i tak problem s dosti znamou optimalizaci vypoctu­-sice tym dosahuje vyssi vykon v 3DMark testech ale to je nasledne videt v mene kvalitnym vyslednym obraze.Nehovorim ze Geforce 7800 GTX&GT je shit ale to optimalizovany vypoctu za naslednym dosazenym vysokym vykonem oproti konkurenci ve strate kvality obrazu no nevim­-pridje mi docela smesne kdyz si clovek koupi grafickou kartu za 15000 a vyse a ked nastavi Anisotropic Filtering na 16x nejde mu ani na polovicu co vic dodat!Ale spet k testum­-X800GT a X800GTO maji velikou pravdepodobnost v odemceni zbyvajycich 4 Pixel Pipelines jednotiek a celkove se mi ti karty paci jedine co im dela takovou skvrnu na pohare je absence SM v3.0 ale podle mne to zas takova rana neni protoze je lepsi aby graficky cip by na podporu novych instrukcii pripraven poradne a ne ako nam to ukazala NVIDIA s jeji Geforce 6 Family.Co se tyka tych X700 sou to naozaj zbytky neoplati se vubec­-dokonce sem se setkal s modelem Gigabyte Radeon X700 kde se svetosvate psalo ze tato graficka karta ma pameti GDDR3,podporuje plne DirectX 9.0c a takovy blby recicky clovek jen pohledem vydel ze se jedna o OJeb­-pardon ale musi to von pretoze me docela stve kdyz se snazi takto vyrobci zakaznika ktery se do toho moc nevyzna osrat!K panovi Zdenku mam len jednou otazku:planujete v brzke dobe urobit podobny test i s grafickymi kartama urcenymi pro AGP rozhrani?Je dosti zname ze vela lidi ma postavenou vykonou platformu prave na zakladni doske obsahujici AGP port a nevidi smysl prechazet na PCI­-Express.Pane Zdenku ved uznejte okrem grafikych karet nas vlastne na prechod do PCI­-Express sveta nic nenuti­-kde sou slibovane zvukove karty do PCI­-Express x1?Proc Ageia uvadi svuj PPU pro PCI a ne pro PCIe?Kde sou slibovany pridavny karty do PCIEx???Kdyz vidim jak Creative vesele rozdava svoje nove zvukove karty postavene na X­-Fi zvukovych cipech pro PCI je mi z toho zle.Sam osobne a mozna nejen ja zastavam prave ten nazor ze prave technologie sparovani 2xgrafikych karet­-CrossFire a SLI posunula prechod do PCI­-Express protoze 2 AGP proste neboli tak se nabidlo neco noviho pro zisk.Velice dobre se vi za takovou Geforce 7800 GTX by v pohode uzivila datami i AGP jediny problem je ale to vlastne ani takovy problem neni pridavne napajeni­-Molex AGP ­-6pin PEG.Ak chcete svou informacni kampan o grafickych kartach opravdu zkompletovat objektivne prosim vas doplnte ji este o jeden testik ktery bude primarne urceny grafickym kartam pro AGP.Dekuji
Odpovědět0  0
X800 GTO | 19.10.200520:37
X800 GTO sa neda odomknut zvisnych 4 Pixel Pipelines. Iba na X800 GTO2 a ta sa nepredava ani v CR ani SR.
Odpovědět0  0
Hind. | 19.10.200515:21
Mno jen taková technická, nebylo by lepsi misto ceny prumerne uvadet nejnizsi nalezenou cenu? Skoro kazda karta ma svoje noname varianty a prumerna cena je tedy dost zavadejici..
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200515:34
Zavádějící by bylo i hledat nejnižší ceny, protože to by si vyžádalo ještě mnohem více času a stejně bych vám nezaručil, že kartu nekoupíte výhodněji. Zde prostě nelze být striktně objektivní. Ale také proto jsem při hodnocení karet vycházel spíše z jednotlivých výsledků a vlastních zkušeností, samozřejmě s přihlédnutím k poměru cena­/výkon.
Odpovědět0  0
-=daQuirm=- (13) | 19.10.200513:56
jde mi hlavne o kompromis mezi solidnim vykonem nizkou spotrebou a dobrym chlazenim...tyto aspekty jsou pro me stejne dulezite jako vykon a pri koupi se orientuji podle nich...kdyz jste tu recenzovali x800gto tak jste uvedli i tabulku se spotrebama ruznych karet...nechapu proc se z toho nestal zvyk...
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200514:00
Test spotřeby v recenzi Radeonu X800GTO byl proveden přes integrované měření ve zdroji Thermaltake. Bohužel u hi­-endových karet již není tento způsob odečítání dostatečně přesný a měřák do zásuvky nebyl k dispozici. Nicméně pokusíme se spotřebu do testů opět zařadit.
Odpovědět0  0
SataN XerxeS (31) | 19.10.200515:27
Spotreba karet ktery muzes narvat do toho tvyho barebonku te stejne prilis zajimat nemusi. Ze by se spotreba karty nejak promitla na uctech za elektrinu nebo ze by ti to nezvladl zdroj asi v tvym pripade nehrozi ­(ten tvuj zdroj je 300 nebo 350W zejo?­). Spis by me na tvym miste zajimaly rozmery a vyzareny teplo. Jestli shanis kartu tak pockej na mainstream ATI co ted vychazi nebo X800 GT resp. GTO, nejspis pujde odblokovat a i normalne ma slusnej vykon. Velikost by nemela byt problem, spotreba taky ne :­) Jediny co asi problem bude, vhledem k tomu jaky chladice se na tyhle karty davaj je hlucnost...ale ta jde taky vyresit jinym chlazenim......volba je na tobe...
Odpovědět0  0
-=daQuirm=- (13) | 20.10.200519:07
tak jasny...spotreba a vyzareny teplo to je neco jako prima umernost co tam funguje no a na tom zavisi uz neprime hlucnost zejo? o x800gt seriozne premejslim asi od HIS...sice je neznam ale zda se mi co sem tak cet ze maj na tech kartach dobry chladice...GTO tywe me az prekvapilo jak moc zere...v my situaci by bylo asi nejlepsi x800 normalni na 430 zalozeny akorat ze neni zrovna ekonomickej..nicmene x800gt od hisu stejne nigde moc nemaj jak se mi to tak jevi..tywe cekat na x1600 nevim nevim...buchvi kolik pak budou stat a nez se zacnou prodavat s nakym solidnim chlazenim tak to taky zabere cas...rvat do toho myho case nakej pasiv je asi sebevrazda co? podporujou tyhle karty nakej power managment ci neco podobnyho jak cool n quiet od amd?
Odpovědět0  0
miro.kaso | 19.10.200513:48
mám grafiku Asus GeForce 6800LE HTD 256MB. Ako sa dajú odomknuť pixel piplines?
Odpovědět0  0
hacki | 19.10.200511:13
Určitě bych začal na ­-CENSORED­- ­- jejich ceny podle definice v článku posouvají do mainstreamu i pár Hi­-End karet.
Odpovědět0  0
rustyx | 19.10.200512:18
jak censored jsem nic nenasel
Odpovědět0  0
lubofm (40) | 19.10.200512:42
Pro je proboha název toho obchodu cenzurován? To už tu nesmíme ani používat některá slova? Hlavně že na MS každý nadává, že smlouvou s Čínou porušuje lidská práva, ale tady člověk chce někomu poradit, kde dobře nakoupit a je mu to zcenzurováno.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 19.10.200512:55
Příspěvky obsahující reklamní zprávy budou mazány. Odkaz na zmíněné webové stránky zde byl pravidelně uváděn u všech článků z poslední doby, tedy se nejedná o dobrou radu, nýbrž o klasickou propagaci.
Odpovědět0  0
lubofm (40) | 19.10.200513:13
Nemyslím si, že byste měli příspěvky s ­"reklamou­" mazat. To byste mohli rovnou mazat i příspěvky obsahující slova ­"Windows, Linux, AMD, Intel­" a označit je za reklamu pro danou firmu. Navíc když se podívám na vaši stránku, kde naprosto všude jsou reklamní banery, nebo reklama formou textu ­"PC TRIBE computer AMD 3000+ ­/ Celeron 3 Ghz se 17­" DVDRW 16x 19 999 s DPH!­"
Klidně tady napíšu, že nejraději mám firmu Next Comp, jsem zvědav, jestli to zcenzurujete.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200513:20
Diskuse pod článkem není prostorem pro soukromou reklamu. Windows­/Linux­/AMD­/Intel je naprosto něco jiného, to srovnání nemůžete myslet vážně. A co se týče vámi zmiňované reklamy, tak tu si firma zaplatila a z těchto peněz jsou mimo jiné hrazeny honoráře autorům. Takže kdybychom reklamu zrušili, mohli by k nám psát tak maximálně brigádníci.

Dodatek ­- Kdyby obchod, nahrazený v úvodním příspěvku slovem ­"censored­", nebyl zmíněný u několika dalších článku v poslední době, nikdo by si toho nevšiml. Takhle už si autor samozřejmě koleduje.
Odpovědět0  0
rustyx | 19.10.200513:14
to: hacki napis mi prosimtě ten obchod na mail rustyx@post.cz kdyz je to reklama predem dik
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 19.10.200514:40
.. a protože nechci, abychom byli nařčeni z cenzury, jen tolik, že stejný autor zadával reklamní příspěvky z počítače připojeného ke stejnému malému lokálnímu providerovi jako server, na němž běží web firmy, na kterou odkazoval. Dnes poprvé přistoupil ze sítě Eurotelu ­(zřejmě GPRS­), ale ona se identita uživatele dá vysledovat i jinak. Odkazování tohoto typu ­(navíc off­-topic k danému tématu, protože směřovalo na homepage webu­) považujeme za typickou inzerci a je proti pravidlům diskuzních fór SHW.
Odpovědět0  0
garat (8) | 19.10.20059:33
Poprosim, maly napad.

V testoch sa uvadzaju vsetky karty bud z Low endu, main streamu, alebo HIGH endu. Povedzme, ze v main stream­-e, ako je tento clanok, by sa do testov zahrnula aj graficka karta nejaka priemerna ­/ v grafoch viditelne ina farba ­/ z LOW endu, a rovnako aj z HIGH endu ­/ tiez ina farba ­/. Bolo a davalo by to lepsi obraz o tom, kde sa asi nachadzaju dnesne Low endr karty, main stream a high END.
Myslim, ze by to bolo fajn.
Odpovědět0  0
Comby (55) | 19.10.20059:58
V takom pripade by islo skor o porovnanie lowend a mainstream zostavy, lebo lowend bol testovany na procesore 2,0 GHz a mainstream na 2,6 GHz. Pricom take porovnanie si mozes spravit aj sam, ked si v jednom okne otvoris grafy zo vcerajska a v druhom grafy z dneska.
Odpovědět0  0
bzzz | 19.10.20058:55
Pro běžného uživatele velmi přehledně zpracováno a článek jim má co říci. Herní nadšenci a t.zv.profíci, ať se poohlédnou jinde a přestanou vždy a všechno kritizovat.
Odpovědět0  0
lubofm (40) | 19.10.20058:28
Tak, včera jste do mě dupali, co si dovoluju mít námitky proti vašemu článku a stalo se to, co jsem předvídal. Samozřejmě že pro tyhle karty je sestava nastavena úplně jinak než pro low­-end. Takže jsem opravdu velmi zvědav, jak poté budete porovnávat karty mezi sebou. Adios.
Odpovědět0  0
Jeff M. | 19.10.20059:04
A jak bys to ty porovnával se svou vcera navrhovanou sestavou se Sempronem 2800? To bys na te sestave testoval i high­-end grafiky? To by asi nebylo nejlepsi reseni.
Odpovědět0  0
lubofm (40) | 19.10.200510:24
Samozřejmě, že bych je neporovnával. Já jen, že mi někdo včera oponoval, že na konci bude velké srovnání všech karet. Jenom si myslím, že kdyby byly low­-end karty testovány na např. A64 3000+ nebo Sempron 3100+, tak, ačkoliv by samozřejmě nebylo možné srovnání s ostatníma kartama, by měl test poněkud vyšší vypovídací hodnotu než při testu na podtaktovaném FX55. Ale do jisté míry je pravda, že podtaktováním se ten FX55 těm procesorům, které navrhuji, alespoň částečně přiblížily, ale např. grafiky sdílející RAM paměť by se na low­-end desce s nForce 4 4x, která má pouze 800 Mhz HT, chovaly trošku jinak, než na použité desce.
Jak jsem psal, já se nechci hádat, Zdeňkovi jsem se omluvil za své narážky, sice značně totalitní přístup pana Orla mě následně vytočil, ale už jsem na to nechtěl reagovat.
Trochu mi na všech testech vadí, že i pro levné grafické karty se používají výkonné procesory. Já chápu, že je třeba zařídit, aby karta nebyla limitována výkonem CPU, ale jsou mezi námi i lié, kteří mají ­"pomalé­" CPU a rádi by upgradovali grafickou kartu. Je sice pěkné, že o dejme tomu 2000 Kč dražší grafika X je rychlejší než grafika Y, ovšem v případě pomalejšího CPU by výkonostní rozdíl byl klidně i nulový a vyplatí se v tom případě investovat ty 2000 do grafiky X? Nebo raději třeba koupit více RAM, DVD vypalovačku, nebo jít ty 2000 prostě prochlastat? Je poměrně dost jasné, že GeForce 6500 je rychlejší než 6200, ale bude rychlejší i na nejlevnějším Sempronu 64?
Prosím, až budete mít někdy čas a chuť, udělejte nějaký, klidně malinký, testík na pomalejší sestavě, pár grafik, např. řada X600 a G6200 a G6600 neGT, na nějakém Sempronu, zda se vyplatí kupovat místo té X600 něco lepšího, nebo raději koupit celé nové PC i s CPU a deskou. Díky.
Odpovědět0  0
lubofm (40) | 19.10.200510:31
A jinak Jeffe, jsem na tvé straně. Taky mám Athlona XP, konkrétně 2600+ a k tomu Radeona 9600XT, taky by mě potěšil test AGP grafik, uvažuji o 6600 s DDR3, kámoš ji nedávno koupil od MSI za cca 3900 Kč, je parádní. Nebo 6800???? Na to bych rád znal odpověď, snad se ji i dočkám. :)
Odpovědět0  0
sabko (1) | 19.10.200511:18
Ja mam doma tiez AGP 6600 s DDR3 od MSI. Najprv som tam mal Celeron 2600 a v 3D Mark03 som mal 6100 bodov. Minuly tyzden som si kupil P4 3000 s 800FSB a 1MB Cache a v 3D Mark03 mam teraz 7500 bodov. Takze nie je jedno aky CPU pouzijú na test.
Odpovědět0  0
azirek | 19.10.200512:11
A to jsi ještě testoval testem, který je výhradně závislý na vga. Kdyby jsi pustil něco jiného, tak by ten rozdíl ve prospěch PIV byl daleko markantnější.
Odpovědět0  0
lubofm (40) | 19.10.200512:38
Jsem rád, že se mnou někdo souhlasí. Není pravda, že dnešní hry nejsou na CPU závislé. Naopak, jsou a moc. Proto říkám, že na slabším CPU by se ty karty chovaly jinak, než na tom FX55.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200513:15
Nikdo neříkal, že budu porovnávat všechny grafické karty proti sobě. Low­-endové karty nemá žádný smysl testovat stejnou metodikou jako mainstream a hi­-end, protože by z většiny testů vypadávala čísla kolem 5­-20 fps. To nemá smysl za prvé z hlediska, že si vůbec nezahrajete, za druhé protože hráči se neohlíží po grafické kartě do 3000 Kč. S vaším přehledem určitě víte, že na většině světových serverů se za herní kartu považuje minimálně Radeon X700 nebo GeForce 6600, což je u mě spodní hranice mainstreamu, od které budu karty v hrách souhrnně porovnávat. U low­-endu by to ani dost dobře nešlo, protože jsem omezoval i detaily v hrách, aby dosahovaly karty hratelných výsledků. Hromadného srovnání se dočkáte jen u syntetických testů, u kterých jsem sestavu ponechal se standardní konfigurací.
Odpovědět0  0
Lar | 19.10.20057:42
Měl bych takový dotaz, týkajíc se dekódování a enkódování videa. Bylo by možné nějak otestovat akceleraci při práci z videem ­(MPEG2, MPEG4, H264­).Představoval bych si třeba otestovat enkodování nějakého videosouboru a sledovat zatížení procesoru, nebo celkový čas.
Docela by mě to zajímalo, protože uvažuji o nový grafice a tak trochu se v poslední době zabývám zpracováním videa. A protože u většiny novějších grafických karet výrobce tvrdí,že jsou vybaveny čipem pro akceleraci videa, zajimaly by mě reálná čísla a ne marketingové kecy.
Díky,
Odpovědět0  0
Jeff M. | 19.10.20059:28
Nejsem v tom nejakej extra odbornik, ale myslim si pro práci s videem ­(enkodovani­), je stezejni vykon procesoru, prehrat video umi bez problemu i vcerejsi low­-end, jakakoliv karta z dnesni varky musi byt pro tyto ucely naprosto v pohode .... si myslim. Jak jsem jiz uvedl na casy pro enkodovani ma hlavni vliv procesor a tam je tusim o neco lepsi Pentium 4, ....kdo se zastane Athlona 64? :­-)
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 19.10.200510:29
Athlona se zastávat nebudu, protože tady si Intel vede opravdu lépe.

Ale k věci. Enkódování má na starosti CPU. Aby mohlo video enkódovat GPU, musela by být podpora ze strany software ­(enkódování přes pixel­-shaders???­). Nejsem si jistej ­(kdo ví, ať doplní­), ale řekl bych, že nic takového není.

K dekódování ­"obyčejného­" ­(MPEG 2, DivX, XviD, ...­) videa opět stačí běžný procesor a slušná grafická karta. Ale, nové kodeky pro HD video ­(soupeří jich mezi sebou více­) budou doopravdy potřebovat novou grafickou kartu, protože to nestíhají dekódovat ani dnešní nejrychlejší procesory ­(třeba H.264­).
Odpovědět0  0
Moas | 19.10.20057:20
Kez by tak nekdo udelal poradny test hry Serious Sam II ­(ne second encounter­). Na vicero typech CPU, na vicero grafickych kartach... Moje GF4Ti4200 to zvlada jen v 800x600xlow a to je dosti nehezke :(
Odpovědět0  0
ShanDo (42) | 20.10.200515:25
no to by si najrpv redakcia musela doniest SS2 s USA a az potom by ho mohla testovat, pretoze v EU vyjde az na konci novembra...
Odpovědět0  0
Moas | 22.10.200511:58
Mel jsem na mysli kohokoliv, ne nutne PCt, klidne z Ameriky nebo z Japonska, grafy by byly vymluvne dostatecne... zatim nenechazim.
Odpovědět0  0
snajprik | 19.10.20056:54
Velmi pekna recenzia, myslim ze ovela lepsia ako vcera tu hnet vidno co je zac ten RADEON1300PRO a ze to nieje ziadny smejd a ze je lepsi ako nvidia6600, a RADEON X700, a ze za tu cenu sa ho do LOV­-ENDU oplati kupiť. Velmi pekne spracovane.
Odpovědět0  0
Roob (179) | 19.10.200519:14
ta testovana 6600 je asi najpomalsi model co existuje na svete. Zly vyber inak dobrej karty do testu. MSI ma diamond model, ktory je standardne taktovany 400­/400 a som si isty ze po pretaktovani dosiahne hodnoty zhodne s testovanou 6600gt za ovela nizsiu cenu.
Odpovědět0  0
pfy@bt.com | 19.10.200522:14
Až na to, že 6600GT můžeš taky přetaktovat a.. :)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200523:23
Testovali jsme referenční designy, tedy GF6600 na 300­/275MHz ­(tj. 90% všch prodávaných modelů­). V závěru, kde 6600 doporučuji ke koupi, jsem se o verzích s GDDR3 zmínil, protože jsou za tu cenu opravdu ideální.
Odpovědět0  0
joint | 5.12.200521:04
a 6600 gt je taktovana na 500­/1000 takze to zabal
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 19.10.20050:52
Tak se musím opět durazně ozvat ! test velice kvalitní jako obvykle ale vyhodnocení je poněkud špatným doporučením :­(

odkud ste vzal ty ceny?!

schválně jsem se podíval do několika největších e­-obchodů a má doměnka se potvrdila ...

6600GT má ceny nejlevnější obyč modely od 4100 ale většina 6600GT ­(shodná s estovaným kusem­) se pohybuje okolo 4600­-4800,­- takže žádných průměr 4500,­- !

x800GT 256MB 256bit ­(už jen pro 256bit sběrnici se vyplatí daleko víc ... zapněte u her vyhlazování a uvidíte hlavně když se v mainstreamu motáte kolem 40FPS což je hranice hbezproblémové hratelnosti a se 6600GT se ve většině případech ocitněte pod 40FPS takže je to znát ;­) ­) ... u všech obchodů kam se se díval se cena pohybuje od 4900,­- do 5400,­- ! tak kde je průměr 5600,­- ?!

mě se zdá že tady nějaký obchod potřebuje doprodat 6600GT! :­) ;­) ­(FOX?­) ... novou mainstreamovou kartu s 128bit sběrnicí ?! zapněme se vyhlazování u stávajících her a 6600GT můžem rovnou hodit z okna ­(sme vtšinou pod 40 FPS­) zatímco x800GT si klidně funguje ­(těsně nad 40FPS což je u téhle hranice kažé PS znát ;­) ­) a co teprva až přijdou nové hry a mi i na x800 budem muset vypnout vyhlazování ?! to už bude 6600GT opravdu total lowend ­(výkonem­) ... a ta doba není daleko ;­)

takže já bych upravil to vaše konečné hodnocení přepočetl bych průměrnou cenu:

6600GT za průměrnou cenu 4600,­- ­(4700,­- by bylo přesnější ale že existují i modely 6600GT levnější tak ne ­)
x800GT ­(256bit 256MB­) za průměrnou cenu 5200,­- ­(nezapočítavám 128MB veraiantu! ­)

a pak to máme:

GeForce 6600GT 54,64 88,2% 4 600 Kč ... Fps­/kč 84,18
Radeon X800GT 55,78 90,1% 5 200 Kč .... FPS­/Kč 93,22

BTW: stejně jsou ty výsledky divný to je asi tím že i když x800GT ve všech testech vcelku s přehledem 6600GT porazí pak přijdou 2testy z mnoha OpenGL a Doom3 a rázem vypadají půměrné výsledky trochu jinak , že ? ;­) jo miluji průměry ... pak nám vetšinou vyjde blbost v podobě toho že 6600GT je výhodná koupě ... nechci žádné flame ATi vs NV ­(na to nehraju kupuji to co je lepší koupě, z pohledu ceny,použitelnosti a blízké budounosti her ;­) ­)­) a to je podlé mého x800GT s 256bit sběrnicí která bude hodně zapotřebí ... zatímco 128bit u 6600GT je značně limitní už teď :(
Odpovědět0  0
MadCap (57) | 19.10.20051:51
sorry clovece ale ty si asi padol na hlavu alebo sa dost nudis ... vrazat do textu take mnozstvo prihluplych smajlov znaci vselico, ale radsej k veci >
do toho handrkovania o cenu ti ripat nejdem, ale kde je vyznam tychto slintov co sem pises? tak ci onak je 6600GT najvyhodnejsia kupa vo svojej cenovej kategorii ­(do 5k kc­) a tvoje ohromne zistenia nic menenia na fakte ani na inych vyhodnoteniach ­(nad 5 nad 6­) takze o co ti slo? asi sa velmi nudis, ked siahodlho vyhladavas ceny po vsetkych prdeliach aby si ukazal aky si sef a ze ta tvoja x800GT* je to NAJlepsie na zemeguly ci skor prilahlych vesmiroch ... kazdy si v teste moze pozriet ako je ktora grafika kde vykonna, ja ­(a urcite nie som sam­) v 6600­(gt­) nevidim problem ked hodlas hrat v ~1024 a kludne aj s AA­/AF a bude to v klidku stihat bez dalsich problemov. Zobud sa do realneho sveta, kde su aj ludia co nehodlaju priplatit co i len tych par stoviek za tu ­"OMNOHO BRUTALNE HROZNE LEPSIU­" kartu, ktorej Zdenek tak kruto ukrivdil ze si sa jej MUSEL zastat takto dlhym a zbytocnym prispevkom :­) este aj si vyprovokoval mna, aby som ti napisal takto dlhu a ofenzivnu odpoved ;­) gratulujem!
Odpovědět0  0
radek cicak | 21.8.200817:40
v akom pasme je argentina
Odpovědět0  0
john.don | 19.10.20057:56
No já s tebou v podstatě souhlasím.
Než 6600GT je lepší 6800LE nebo 6800LE AGP ­(kde se obvykle odemyká bez problémů­)

X800GTO koukám solidně dodejchávaj.
Od papírově slušné karty, byť používající zastaralá defektní jádra 9.0b která ATI zbyla, bych čekal víc.

Podle mě se teď nevyplatí kupovat VGA.
Nvidia musí odpovědět na rodinu X1­-00.
A to budou zřejmě deriváty sedmitisícovky.
Takže si myslím, kdo si počká do vánoc ­- ten se dočká.
Odpovědět0  0
john.don | 19.10.20057:57
Jinak jsi mohl článek ocenit. Protože si s ním mr.Kabát dal dost práce.
Odpovědět0  0
jesper (66) | 19.10.20058:09
Nazdar Johne,

tak som sa tu dlho neukázal a smelo môžem povedať, že tentokrát s tebou súhlasím na 1000 %. S tým odomykaním máš absolútnu pravdu a čo sa týka pretaktovania, to je tiež v pohode. Mám 6800GT AGP a to prosím pekne od INNO3D, čiže by som sa mal skôr hanbiť, ale mám to pretaktné už skoro rok na 6800 ULTRA a ide absolútne v pohode.
Odpovědět0  0
MadCap (57) | 19.10.200511:56
a vsimol si si ze toto je test grafik pre PCIe?
Odpovědět0  0
antiDUSAN-NULA! | 19.10.200514:23
Příspěvek byl odstraněn redakcí pro použití vulgárních výrazů.
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 19.10.200514:47
prosím, své případné protislovenské ­(protičeské, proti­-x­) nálady si nechávejte pro sebe, diskuze na SHW jsou o něčem jiném než o ubohém nacionalismu :(
Odpovědět0  0
Miko | 19.10.200515:21
zcela souhlasím
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200515:29
Ano, nehledě na to, že Dušana i přes jeho časté rýpání v diskusích ­(sorry, já musel :­-­) považuji za jednoho z nejlepších ­"československých­" novinářů a jednoho z mála, který si zachovává objektivitu.
Odpovědět0  0
MadCap (57) | 19.10.200515:27
takyto ludia ma vzdy bavia, ked uz nemaju co povedat, tak sa snazia kopat do ­"slabych­" miest. A zhodou okolnosti je na rane narodnost tak som chudak z chlieva :­) diky, od ludi ako si TY je to pre mna lichotka :­) Ak mate nieco proti mojej praci, mozete to vyjadrit v diskusii pod nou alebo napisat na adresu redakcie, nech sa paci ... btw znalca so mna nerobia, ale mam na vec svoj nazor a mozem ho vyjadrit ked zvolim vhodnu formu co je zjavne pre niektorych ludi dost problem ... FUJ ;)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200514:35
No tak proti tomu se musím ohradit. Za prvé, podle testu je GeForce 6800LE nejhorší karta v poměru cena výkon ­- je dražší než 6600GT a při standardním nastavení méně výkonná. Na PCIe většinou odemknout nejde, protože používá zmetky z výroby NV41 ­(12pp­) a ne jako na AGP z NV40 ­(16pp­). Jestli bych v tomhle dílu nějakou kartou vyloženě nedoporučoval, je to 6800LE.

A že X800GTO dodýchává? Přečti si sólovou recenzi ­(odkaz např. vpravo v nejčtenějších­). U té karty máš cca 80% šanci, že budeš mít jádro R423 nebo R480, což znamená přetaktování ze 400MHz na 520­-560MHz s jistotou ­(v recenzi dokonce 610MHz­). Navíc Sapphire prodává Ultimate a Fireblade edice s 1,6ns paměťmi, což je zase z 490MHz přibližně na 600MHz +­- 20MHz. Výkonem je pak ta karta na hranici X850XT, která nestojí 6400Kč, ale 12 tisíc Kč.

A kdo si počká, ten se dočká... Radeon X800 sice nepodporuje SM3.0 a Avivo, ale zato je výkonný a dostupný. X1600XT v žádném testu zrovna nepřesvědčila a když stihne předvánoční trh, bude to zázrak. To pro doplnění.
Odpovědět0  0
Stin | 19.10.20058:09
Ceny nema cenu rozebirat ­- ty se meni den ze dne. Co mne ovsem pobavilo ­- ta hranice 40fps. Tak to jsi dost ujel. Kdysi se za hranici povazovalo 25fps ­(diky filmu, lae zapominalo se na motionblur­), pak se hranice posunula na 30fps. Ale kde jsi prisel na 40fps mi nejde do hlavy. Takze jen pro vysvetleni ­- idealni plynulosti je dosazeno kdyz dosahnes fps obnovavci frekvence ­(vsync­). Takze kdyz budes hrat na 60Hz, tak je to 60fps, u 85Hz je to 85 fps. Jenze tu se jedna o udrzeni fps ­- idealni stav by bylo, kdyby hra bezela za vsech okolnosti na jednom fps ­- treba 85fps. Z tohoto hlediska je karta schopna udrzet ­"nizsi­" fps mnohem lepsi, nez jeji kolegyne ktera beha od 30 ­- 200fps. Bohuzel testy casopisu a serveru jsou zamereny max. na prumerne fps, coz je v podstate nicnerikajici hodnota ­(i kdyz sve opodstatneni ma­). Pri zapnutem vsync se obraz udrzuje na ­"prijatelnych­" hodnotach ­- takze u 60Hz to je vetsinou 30fps. A ver, ze pokud budu mit zapnuty vsync pri 30fps, bude hra plynulejsi nez pri vypnutem a 40fps ­(bavim se o 60Hz­).
Udajne existuji i hry, ktere jsou udelane dost prasacky ­(slusne receno­), kdy jejich fyzika je primo umerna vysi fps. V praxi to pak vypada tak, ze nemuzes preskocit diru, pokud mas slabou kartu. Pisu udajne, protoze tomu neverim, ale zastanci Quake mi to vytmavi :o­)­) Jo a mimochodem pro profi hrace je hodnota 40fps smesna ­- takze prosim priste neplacej neco o hranici 40fps.
Odpovědět0  0
dodoCC (38) | 19.10.20058:37
Synak, profi hraci sa nehrabu v mainstreamu. Profi hrac investuje do highend­-u. Aj ked tych 40 fps byva naozaj malo.
Odpovědět0  0
maslow (25) | 19.10.20059:54
Zdar. Simtě, profi hráč neznamená, že si kupuje nejnovější počítač :O . Jestli si pod profi hráčem představuješ kyberbeta, kterej sedí u e­-shopu a hledá nejnižší ceny nejnovějších hyper grafik, tak se mejlíš. Profi hráč je ten, který se věnuje hraní v podobě onlinovek, takže si dá nižší rozlišení ­(to aby ěl větší hlavy...? :D­) a lítá mu to i na 6600GT v jinejch sférách. Nepotřebuje hyper rozlišení a vyhlazování obrazu a další vymoženosti, potřebuje, aby se dobře trefil..
No a druhá věc, můj osobní tip je ta x800GT, ač sám jsem vlastníkem 6600Gt, při stavbě počítače pro kamaráda jsem mu řekl, ať si raději tu pětikouli připlatí a nutno uznat, že nevím, zda jsem udělal dobře. Nové hry? Myslíš například F.E.A.R.?? Tak tahleta gameska ­(demo­) chodí např. na 6600Gt mnohem lépe a to jsem měl k dispozici ještě horší procesor, takže o přínosu ­"nových karet­" bych se příliš nehádal.
Nechal bych to na ­"Dr. Kabátovi, neb ten jest skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí..A já srazím k zemi divokým hněvem a trestem všechny, kdo se pokusí otrávit nebo zničit mé bratry. A když uvalím svou mstu na Tebe, seznáš, že jméno mé je Bůh.­"
Tak, howg, domluvil jsem

p.s. kdo remcá at si udělá vlastní testík. Připomínky beru ale ne to zatracený kritizování..ach jo, se toho snad nezbavíme
Odpovědět0  0
Stin | 19.10.200511:20
1. Ja zminil profi hrace v navaznosti na 40fps. Nemluvil jsem o grafice.
2. Asi tak ­- oznaceni profi hrac je trosicku zavadejici, protoze myslim, ze neexistuje zadny ktery by misto chozeni do prace hral hry a pak vydelaval jen na hrani ­(nemam na mysli flakace, co se jim nechce do prace­). Myslim, ze to oznaceni se spis hodi na lidi co se hrani opravdu venuji. Nevim, kolik jich znas ty ­(proc usuzujes, ze musi mit high­-end?­), ale ja jich par znam jeste z doby kdy hrali svetovy sampionat v Quake ­(napr. Jakuza­) a muzu ti rict, ze pro ne tyhle serepeticky jako DX9, FSAA apod. nejsou. Pro ne je dulezite mit vybornou mys a podlozku pod mys ­(mnohdy za to davaji vic, nez za grafiku ­- ja to nechapu­). Dale si uvedom, ze co bylo vcera HI, je dneska MAIN a zitra LO. Ti profi hraci, co jezdi po turnajich nejsou nadlide a nemaji neomezene prijmy, vetsinou to je opacne.

A jedna vec na konec ­- vypnout vsechny efekty ­(povolene pravidly turnaje­), nastavit co nejnizsi rozliseni, koukat na 15­" monitor ­(u 17­" aspon zmensit viditelnou plochu­) a muzes vyhravat. No dneska uz snad na turnajich maji 17­" :o)
Odpovědět0  0
kruty | 26.10.200511:08
Proc do toho tahas frekvenci monitoru ci lcd, to je jen a jen vystup a rad bych videl sebevraha ktery jede na crt monitoru frekvenci 60 Hz. Navic co maji delat lide co jsou zvykli jet na obnovovaci 100Hz jako jsem ja, to bych pak v tom pripade potreboval SLI z 2*7800GT nebo crossfire s 2*X1800XT. A co se tyce toho vypoctu idealni plynulosti, nevim nikdy jsem se o to tolik nezajimal abych to resil, ale kdyz vidim ze na neco nestaci muj comp tak osekam detaily a kdyz nestaci moc tak jdu a koupim nejakou novou hracku.
Navic jakykoli limit na pocet fps je naprosto smesny a je individualni u kazde hry a lisi se, nevim sice o kolik, protoze zas nehraju vsechno ale lisi se.
p.s:stojim si za tim pokud se budeme bavit o amaterskem hrani, netvrdim profihrani, tam je to o necem jinem.
Odpovědět0  0
_karf_ | 19.10.200511:45
já bych hodnocení tak kriticky nehodnotil. průměr platí pro všechny a ne jen pro 6600GT vs x800GT.
každej, kdo se rozhoduje mezi nima se pak koukne na podrobné testy a zjistí, že v hodnocení těhle dvou karet je většinou vyzdvihovaná výhoda 256bit sběrnice a možnost odemknout 4 pipky ­(což jde sice u r480 blbě ne li vůbec)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200513:08
Ach jo.

1­) ceny ­- Kdybyste se na věc nedíval tímto těžce zaujatým pohledem, možná by to bylo lepší. Já jsem si teď pro jistotu ještě projel také pár obchodů a Radeon X800GT s 256MB paměti jsem našel nejlevněji od Club3D za něco přes 5000Kč, ostatní ceny se pohybovaly podstatně výše a maximálně bych připustil toleranci 200Kč od mého průměru. GeForce 6600GT je nejlevnější za 3800Kč, když už na těch cenách trváte a do 4500Kč se dá sehnat poměrně slušné portfolium. Cena je tedy přibližně o 800Kč nižší než u X800GT.

2­) Pak se tady oháníte 256­-bitovou sběrnicí, ale to je jen teoretické číslo a v testech se to jeví úplně jinak. Ztráta při zapnutí FSAA je u GeForce 6600GT 37,4% a u Radeonu X800GT 33,6%, takže to je ten váš ­"drtivý­" ani ne 4% rozdíl, při kterém se má 6600GT házet z okna.

3­) Výsledek to stejně neovlivnilo a Radeon X800GT jsem doporučil v ceně do 6000Kč, takže kde je pořád ten problém? Spíš mi připadá, že jsem si dovolil sáhnout na Vaši hračku a teď kolem sebe naprosto neoprávněně kopete.
Odpovědět0  0
MrCPU | 19.10.200514:24
Nebylo by spravedlivější a i přehlednější rozdělit mainstream, který je od 3000­-7000Kč do dvou čí tří podskupin? Vyhlásit tak několik výtězů. Podle mne se v takovém rozpětí tězko nachází pouze jedna nejlepší nejvýhodnější grafárna. A je to vidět i zde v diskusy.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200515:35
Přečtěte si prosím nejdříve článek a pak teprve pište připomínky. Tohle bylo trochu mimo mísu.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 19.10.200519:01
ach jo.

1, ne bohužel jako minule když ste naoposledy dělal recenzi a porovnání podobného typu zdela špatně jste uvedl cenu x800XL a tím ste ji absolutně znevýhodnil přitom se již v té době jednalo o jednu z nejlepších koupí ... na tuto skutečnost jsem onehdá neupozorňoval jen já ­(jsem jejím majitel byl i v té době ­) ale i jiní majítelé co ji kupovaly a pokuď si vzpomínám tehdy jste ji také výrazně předražil ... a to samé ste udělal i dnes ... špatně hledáte špatně se díváte ... HIS RX800GT 256 ­(256MB­/256bit, PCI­-Ex16, TV, DVI­) ­(rozhodně lepší než nějakej Club ;­) ­) stojí v jednom z největších ­( a hlavně momentálně co se týká ceny a přístupu k zákazníkovy ­) obchodů se prodává běžně za 4950,­-

BTW: jelikož se to nestalo poprvé ­(!­) a vždy byla uvedená průměrná cena z vaší strany správně u NV a oprvadu někdy hodně přemrštěná u ATI nemohu se zbavit dojmu že to nejsem já kdo je těžce zaujatý :­(

3, vynechme průměry a podívejme se na hodnoty FPS při zapnutí FSAA ... nezřídka se 6600GT dostane pod hranici hratelnosti ...že ?!

3, Ano výsledek by to neovlivnilo ale x800GT by dopadlo poněkud lépe možná i 2há ... pokud se týká ceny do 6000,­- tak nevím nevím ... Sapphire RX800GTO ­(256MB­/256bit, PCI­-Ex16, TV, DVI­) ... 5580,­- ­( http:­/­/www.obchod.cz­/products_detail.php?kod_zbozi=00024031 ­) je tedy podle mě lepší volba ­(a stojí ten váš průměr x800GT ­) ta vaše průměrná cena je opět dost ujetá ­(i dkyž ste testoval Ultimate ale to je Ultimate jen v ceně :­( ­)

takže nevím jestli je to jenom můj dojem ale mám pocit že favorizujete značku NV když to řeknu naplno ... mě osobně je uplně ukradený jakou značku mám v PC čučím do monitoru ne na štítek na grafice ...

takže já bych se přimlouval abyste zvážil abyste nedělal napříště to hodnocení dle průměrné ceny apod ... to kazí jinak celkově pěknou recenzi ...

jo a ještě něco s příchodm nových her co jsem se tak díval an beachmarky ­(F.E.A.R atd­) to s 6600GT ­(128bit­) opravdu nebude tak růžové jak se podle výslédků teto recenze může jevit ;)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.10.200519:54
Tak znovu :­-­)

1­) Tu recenzi, na kterou se odkazujete, jsem nepsal já a neměl jsem s ní nic společného. Navíc v té době bylo zvykem používat ceny, které poslali distributoři. Jestli si dobře vzpomínám, šlo o Sapphire Radeon X800XL Ultimate, který byl s chladičem od Zalmanu podstatně dražší než základní verze. To jsem chtěl schválně odbourat tím, že vyberu ceny z maloobchodů a nebudu spoléhat na nějaké pseudo­-ceny distributorů s různými maržemi apod. Když se vrátíme k dnešnímu článku, tak si za průměrnými cenami stojím a maximálně bych snížil cenu u X800GT na 5400Kč. I kdyby byl rozdíl větší, na výsledku testu to nic nezmění. Navíc jsem kartu v dané cenové kategorii doporučil, takže bude jen a jen na čtenáři, jakou cenu si ve svém obchodě najde ­(nebo myslíte, že moje konstatování v článku, které bylo navíc jen orientační, bude mít vliv na obchodníky? :­-­).

2­) Dobře, podívejme se na srovnání Radeonu X800GT a 6600GT při zapnutém FSAA, dejme tomu v 1280x1024 ­(X800GT­/6600GT­) ­- HL2 47,6­/43,3, Far Cry 40,2­/29,4, Battlefield 2 26,5­/24,0, TRAOD 35,4­/28,8, UT2004 64,5­/62,6, NFSU2 31,0­/31,1, Doom 3 32,5­/35,7, Riddick EFBB 20,2­/22,0, Pacific Fighters 25,3­/32,6 ... Hmm, nepřesvědčil jste mě. V některých hrách je sice rozdíl 5­-10 fps ve prospěch Radeonu, ale v dalších dokonce vede 6600GT, a to i když nemá super­-256­-bitovou sběrnici.

3­) Jak jsem říkal, extrémy neberu. Kdybych měl vybrat pro každou kartu minimální cenu, byly by výsledky mnohem méně objektivní než takto. Kdybych to udělal jen u těchto Radeonů, pak by se začaly ozývat fanoušci nVidie, proč to dopadlo, jak to dopadlo. Navíc nemám čas na to, abych hledal desítky obchodů a analyzoval trh, který se navíc týden od týdne mění.

Favorizuji nVidii? A já jsem si naivně myslel, že když doporučím 2 levné karty od nVidie a 2 dražší od ATi, že tím nikoho nenaštvu. A ejhle, asi byste chtěl, aby Radeony X800GT a GTO dostaly zlatý metál a obětoval bych pro ně při úplňku kuře. Já tvrdím, že to jsou výborné karty, a proto jsem je také vyhlásil jako nejlepší koupě ve svých cenových třídách. V sólové recenzi GTO dostala tato karta ocenění SHW, tak já v podstatě nevím, na co si stále stěžujete

Ad F.E.A.R. ­- hry této kategorie pošlou celý mainstream k šípku, takže bych to jako nějak pádný argument nebral.
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 19.10.200523:51
1, pardon omlouvám se že jsem přisoudil neprávem autorství :­) ... no zase sílu recenzí bych v žádném případě nepodceňoval většina uživatelů interentu co nakupuje v e­-bchodech na recenze dá a pokuď vím SWH vypadává při zadání vyhledání ve vyhledavači nějaké recenze mezi prvníma ;­) takže bych sílu recenze nepodceňoval ... to jestli vaše konstatování bude mít vliv na obchodníky? no v téhle banánové republice to oprvadu nehrozí to máte pravdu ...

2,no stál si stojím zatím že u těchto karet je každé FPS dobrý a když se motámě na hranici hratelnosti ­(na max detaily se všim­) tak 5­-10% v ěkterých hrách je dobrá věc pravdou je že někde ­(OpenGL­) je samosebou NV lepší takže zde by se měla GK vybírat dle her co hodlám hrát takže celkově je každé FPS dobrý ...

3, to chápu ale projít největší i­-obchody snad takovou práci nedá ­(to dělám denně ­(musim­) ­) ale je pravdou že průměr je lepší avšak u toho x800GT je ten průměr opravdu přehnaný ­(i když si za to ATI může sama x800GT Ultimate je předraženej přitom nenabízí nic ­(spíš míň­) víc než ten obyč His 256­/256 ­) zvlášť když se většinou testoval právě ten His ­(ten si pamatuji když vyšel i za 4500,­-­) takže dobře chápu ve výsledku to sice nic nemění ale pro pořádek sem se ozvat musel ... za vář průměr u x800GT 5500,­- není oprvadu problém sehnat x800GTO! takže prostě to mě praštilo hned do očí tak sem se ozval ...

4, dobře dobře ... já sem rozhodně oprvadu nechtěl žádé flame ­(na to skutečně nehraju ATI nebo NV mě e to uplně ukradený stejně jako jsem ukradený já oběma firmám! ­) tak ju necháme to u toho 2:2 ... stěžoval jsem si na to v bodu 3 ...

ad F.E.A.R. ­- to souhlasím jenže ten kdo kupuje mainstream teď není nijak zvláš´t bohatý že bude upgradovat hned zase kartu když vyjdou co nevidět tyhle hry a podle testů jsou 26bit karty jednoznačně použitelnější alespoň na nějaké to hraní než 128bit 6600GT tak z toho důvodu dnes pokd se uživatel rozhoduje o GK do 5000,­- rozhodně 6600GT nedoporučuji ­(já prostě mám v paměti tu x800GT za 4900,­- tak se na mě nezlobte :­) ­) ....
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 20.10.20050:17
V pořádku, jenom se snažím být maximálně objektivní, takže když mě někdo nařkne z nadržování té či oné značce, zrovna nejásám. LOCK :­-)
Odpovědět0  0
Joint | 13.1.200612:18
F.E.A.R sem mel a hral sem tu skvelou hru na temer max detaily­(bez AA­/AF­) a mel sem cca 50 fps na sestave AMD sempron 2500+ 1024 mb RAM a leadtek 6600GT je dost mozne ze mi neverite ale je to tak..takze nerikej ze hry typu F.E.A.R
Odpovědět0  0
LOL | 22.10.200513:50
se podivej semhle ty schuline http:­/­/www.firingsquad.com­/hardware­/fear_performance_mainstream­/ ta tvoje paradni karta x800 nic moc nato jakeho hrajes machra.
Odpovědět0  0
natiwecz (1) | 10.1.200613:53
no jako dival sem se na tu stranku cos tu dal a moc me to neprevedcilo pokud se podivas poradne tak karty od nVidie maj sice navrch ale jakmyle se zapne AA a AF tak trochu nestihaj a pokles snimku je znacny a karty od Ati je doslova valcujou a slo vydet ze Ati ma hodne navrch v AA a AF ponevadz u karet od Ati byl pokles snimku prumerne o 10fps a u nVidie to byly skoky i o 20fps a i vice!! a 6600GT nekdy stracela dech az klesla pod x700Pro coz je taky znamy souboj 6600GT vs. x700Pro :­)
Nechci tu propagovat nebo povysovat ani jednu znacku je t opouze muj nazor a vase pripominky vam neberu!! A myslim si ze kdyz vysly prvni karty rady 6000 od nVidie s podporou SM 3.0 tak byly tak zbytecny jak sou zbytecny ted ponevadz uz nestihaj a prichodem novych her postavenych napriklad na Unreal Enginu 3 tak vam i verze 6800 bude k nicemu tak i karty od Ati starsi rady X800 nebudou stihat !! A ty vecny dohady o tom jestly je NVidia nebo Ati lepsi sou k nicemu protoze kazda ma neco!!
Odpovědět0  0
Jeff M. | 19.10.20050:23
Díky, zase je můj obzor o něco širší. Celkem bych přivítal i obdobné srovnání grafik pro AGP, jen nás stále poměrně velké procento :­-)
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 19.10.20050:54
proč ? žádné nové grafiky se do AGP nedělaj a dělat asi příliš nebudou ­(nijak významně­) stále zůstává a asi i zůstanou nejvýkonější AGP GK x8xx a 6800U :)
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.