reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.3.2012, Pavel Kovač, recenze
Microsoft připravil na dnešní rok jednu velkou novinu. Zbrusu nové Windows 8, jež představují revoluci v operačních systémech. Umožňují běh na platformě ARM a x86. Osmičky jsou také příslibem rychlého a svižného systému.
zjs (83) | 16.10.201212:57
Nové Metro postrádá úplně logiku na osobních počítačích. Už z názvu Windows je jasné, že systém byl založen na oknech. Při práci v systému jste si otevřeli více oken podle potřeby, měli jste tak náhled do více programů a rychleji a přehledněji se vám data přesunovali mezi okny. Obzvláště LCD s velkým rozlišením vám umožní pracovat s více okny velice přehledně bez neustálého přepínání. Třeba vlevo píšete nový článek a napravo máte web prohlížeč. Metro na displeji s velkým rozlišením udělá to, že ten jednoduchý obsah roztáhne na celý displej. Chcete přepisovat informace z jednoho okna do druhého? Přepínat se v ovládacích panelech mezi jednotlivým nastaveními v různých oknech? Zapomeňte. V Metro nezmáčknete tlačítko zpět, aby jste se vrátili v ovládacích panelech. Zatímco z okna se dostanete do metra, naopak už to nejde. Prostě musíte začít klikat od začátku. To propojení je naprosto nesmyslné. Měl by být jen operační systém Metro 3.11 a Windows 8. Jejich propojení nyní nefunguje smysluplně. Složitost naklikat vypnutí počítače mluví úplně za vše!
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 16.10.201216:22
Přesně, systém kde se člověk musí proklikat k vypnutí prostě předem odsuzuju k záhubě. To zas budou lidi vytahovat PC ze zásuvky protože nevěděj jak to vypnout jako to dělala dřív moje babička. :­-)
Odpovědět0  0
zjs (83) | 16.10.201217:11
No budou ho vypínat přidržením tlačítka power. Už vidím uspěchaného podnikatele, jak se proklikává na vypnout. Tady je jasně vidět, že v MS počítače nevypínají, tak jim ta nabídka nepřišla důležitá. :­-)
Odpovědět0  0
Mitisko (125) | 12.10.201211:23
Přesně tohle trápi také mně... Stačí se podívat na integraci socialných sití do Windows, připojíte se na facebook a už hned má možnost Microsoft vědět jaké máte známe, přitom je nebezpečný to, že facebook ukládá mnoho let to co kde napíšete tak podle toho trošku zkušený hecker případně vyšetrovatel anebo někto kdo vám chce ublížit zjistí typ vaší osobnosti, co se vám líbí kde jsou vaše slabiny a bude docela jednoduché už jenom prostředníctvom nejakého chatu zdiskreditovat cielenú osobu... Když budete vplyvný politik a budete si vylívat srce na facebooku a naserete microsoft, myslím že skončíte velmi rychle... Nejhorší je to že už miminkám se vytvářejí profili na facebooku teda když se člověk dostane k informacím o vašom potomkovi bude vidět celý jeho vývoj vrataně fotografií ... Myslím že tento trend je velmi nebezpečný a když se stanete pre společnost nebezpečný prostretdníctvom všech IT technologiích vás velmi rychle zničí ... Už len nucené vytvoření nejakého učtu kde vám poskytují zadarmo 25GB to mi rozum nebere, dnes zadarmo se ani pes nevy...re. Čili třeba být mimořádně opatrný!
Odpovědět3  0
krysarr (162) | 12.10.201214:39
Přesně to si myslím, moc pěkně napsané. Ale pro některé lidi budete ­"fóbik­", co se zbytečně bojí. Až budoucnost ukáže, kdo měl pravdu;­-)
Odpovědět0  0
Hadejkoho (25) | 3.10.201210:42
Jedinou výhodu bych viděl u starších lidí, kteří se učit nechtějí, ale pro děti a mladé lidi to není dobré. Ano, naučí se s tím pracovat rychle, ale řešení problémů pro ně bude naprostou neznámou, protože většinou nebude možné skrz ono jednoduché prostředí.
Ano, novější systém přinese pokročilejší funkce, ale dostáváme se pomalu k hranici, kdy prostředí je pro mě osobně tak jednoduché, že je pro mě složité. Vezměte si třeba některé menší e­-shopy, které produkty řadí do kategorií tak, aby se v nich vyznal BFU. Když tam pak přijde někdo, kdo to zná, bude tápat a nakonec bude muset proklikat všechny kategorie, aby našel co hledá. Nebo se budeme potýkat s něčím jako ­"Proč mají sakra CCFL a LED podsvícení vlastní kategorie a technologie samotných panelů jsou naházené dohromady?"
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 3.10.201211:04
Jestli si myslíš že metro bude lehčí pro BFU a starý lidi tak to si teda nemyslim. Klasickej desktop je totiž analogie normální kanceláře a neni potřeba se s tim moc učit, protš tam všechno vidíš a víš co máš dělat. U metra některý věci ani nejsou vidět, musíš někam najet aby se to zobrazilo, to neni pro BFU, to je spíš pro uživatele dotykovejch mobilů tohle ovládání. Třeba jenom obyčejný vypnutí přes metro mi zabralo několik minut zkoumání, jak to vypdne důchodce kterej naposled viděl Windows 98? Opravdu systém kde se musíš proklikat k tomu abys to mohl vypnout je podle mě odsouzenej k záhubě, protože to prostě o něčem svědčí.
Odpovědět0  0
jsmith1 | 7.5.201217:36
„Cesta do pekel je dlážděná dobrými úmysly“ zas jen to ukazuje, že když se dá něčemu dobrý kabát tak se nekouká co se kde děje. Že tu je větší kontrola neustálé účty u Microsoftu provozovaných serverech vše pokud možno přes ně ukládat a zpracovávat a kdo Vám zaručí že si to někdo nemonitoruje, vy musíte se vším souhlasit ale oni za nic neručí ­(viz. lic podmínky­), jen více kontroly přes net. Jen tak houšť je až neuvěřitelné jak někdy lidi sami lezou do oprátky.
Odpovědět1  0
pidalin (1478) | 7.5.201217:59
Za to může Facebook. :­-)
Odpovědět0  0
krysarr (162) | 5.3.201217:14
Tak kdo si tu vlastně stěžuje a kdo co ztěžuje? :­-p
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 7.3.20128:01
Díky :­-­) opravím
Odpovědět0  0
Jardaj | 3.3.201222:12
Nainstaloval jsem Win8 na netbook s Atomem N570 a 2GB paměti. A naprosto hlavní změna proti Win7 je v rychlosti. Třeba instalace Gimpu na Win7 je otázka 5ti minut a PC na kterém není možné dělat nic jiného. Na Win8 jsem k této instalaci pustil další 3 ­(VLC, Acrobat a Picassa­), k tomu pustil aktualizace a prohlížel web a netbook běžel bez zasekávání a všechny instalace hotové do tří minut. Takže rozhodně lepší správa paměti, threadů a nevím přesně čeho. Jako kdybych Atom vyhodil a dal i3.
Metro mi zatím nepřirostlo, ale je to o zvyku. Důležité programy mohu mít jak na Ploše, tak v Taskbaru, tak v Metru ­(otázka 2 kliknutí­), takže nemusím přepínat a spustím je odkudkoliv. Na Desktop se dostanu jedním kliknutím v levém horním rohu. Control panel a další nastavení v pravém dolním. Ani kliknutí navíc proti Win7. Opravdu jen zvyk.
Zatím běží naprosto všechny programy, které používám.
Jediný problém je s rozlišením. Netbook má klasiku 1024x600 a to ­"nechutná­" žádnému programu psanému pro Metro. Zřejmě budou mít všechny Win Tablety předepsané vyšší rozlišení. Ale že by v Redmontu odepsali všechny netbooky? Takže tak vychvalované nové programy nevyzkouším.
Jinak dobrá recenze. Psaná po normální uživatele a zatím nejpodrobnější a nejsystematičtější co jsem četl.
Odpovědět0  1
forsajd (4) | 2.3.201218:43
nedari sa mi vypnut heslo potrebujem aby mi to nabehlo do Metra bez zadávania pristupového hesla
Odpovědět0  0
forsajd (4) | 2.3.201219:18
Už som to vypol.
Odpovědět0  1
pidalin (1478) | 5.3.201217:53
stačí při instalaci žádný heslo nezadat :D
Odpovědět0  0
Jindra999 | 2.3.201218:18
Už je na to nějaký patch? Na starší verze jo, ale na tuto jsem zatím nenašel.
Odpovědět0  0
Jumperman (45) | 2.3.201218:55
Patch asi přímo ne, ale už mi to stáhlo asi 4 ­- 5 aktualizací... ;­-)
Odpovědět0  0
Jindra22 | 2.3.201221:06
Aktualizace s tím nesouvisí, mě zajímá odstranění watermarku. Tj. nápisu vpravo dole o verzi windows. Na předchozí buildy už patche byly, tak doufám vyjde brzo i na tuto verzi.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 2.3.201221:09
A neni to jedno? To opravdu někdo chce používat jako hlavní systém? Je to ani ne beta.
Odpovědět0  0
Jumperman (45) | 3.3.20128:26
Jj, už jsem si všiml... Mě tam ten nápis nějak extra nevadí...
Odpovědět0  0
pyramidak | 2.3.201216:58
Zkratky hledání mě pobavily. Chci hledat ­"A­"pplicaton, tak musím stisknout Win+­"Q­", chci hledat ­"D­"river, musím stisknout Win+­"W­" a když chci ­"F­"ile, tak dám Win+­"S­".
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 2.3.201217:25
Spis to bude jako Win+W hledání v nastavení ­"W­"indows. Win+Q je blízko W :­-­) a Win+F ­(upsal jsem se je to F na ne S­) je správně. Jinak aplikace hledáte stejně jako bylo zvykem u Win 7.s. stačí stisknout Win a psát.

Každopádně máte pravdu, že nejsou zcela logické. Spíš jsou vytvořeny pro ergonomii. Nahrazovat Win+D za něco nového ­(dodnes to je pro zobrazit plochu­) není asi úplně žádoucí. A dávat něco jako Win+O ­(Options­) není úplně ideální.

Odpovědět0  0
Jindra999 | 2.3.201216:40
Ještě si do těch zkratek přidejte Win+X. A nabídka start úplně klasická se vším všudy jde doinstalovat tímto programem: http:­/­/www.intowindows.com­/start­-menu­-for­-windows­-8­/ . Pozor na přidružený balast, odfajfkovat a odmítnout.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 2.3.201216:45
Díky. Tuto zkratku také používám, nějak mě ale v popisu vypadla.
Odpovědět0  0
forsajd (4) | 2.3.201215:48
Pre HTPC nepoužitelne.
Mala by byt možnosť botvania aj do klasického systému nie len do Metra z neho sa musím pre kliknúť aby som mohol cez diaľkové ovládanie spustiť XBMC čo je nepraktické
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 2.3.201216:33
V článku je psáno, že Windows Media Center není ještě upravený. Až je MS připraví, tak teprve můžem posuzovat. Třeba bude lepší než XBMC. Je také možné že XBMC připraví svojí cestu jak toto řešit.
Odpovědět0  0
forsajd (4) | 2.3.201217:11
Trochu som sa pohral a vytvoril som Create Desktop v menu startup a teraz mi to prepne automaticky z metra do 13 sekúnd
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 2.3.201215:14
Proboha lidi proberte se, ste udělaný z ňákejch dlaždic a vubec vám nedochází že je to na běžnou práci s PC nepoužitelný. Nedá se na tom pracovat, i jenom restartovat to trvá asi 100 000 kliknutí. Když jsem to vypnul a viděl znova svojí plochu ve Win 7 tak jsem měl pocit jak když se vracim z války zpět domů, prostě největší úleva.
Odpovědět4  5
Pavel Kovač (1033) | 2.3.201215:21
Ano rozdíl oproti Win 7 restartu: Win+I ­-> Power ­-> Restart
U Win 7: Win ­-> Vypnout ­-> Restart
Naopak já osobně shledávám tyto Win jako produktivnější oproti Win 7. Lépe se v nich hlavně hledají soubory­/aplikace atd. Na přepínání aplikací si musíte trošku zvyknout, ale ALT+TAB funguje stále stejně.
Odpovědět1  2
pidalin (1478) | 2.3.201215:25
A proč bych se měl kvuli každý banalitě učit nazpaměť všechny klávesový zkratky když to bylo dřív doslova na dosah myši? Navíc tam furt skáče to metro a když se chci někam dostat tak musim přemejšlet jakou oklikou se tam dostanu když tu neni star menu. :­-)
Odpovědět4  0
Pavel Kovač (1033) | 2.3.201215:31
Můžu vědět ten případ okliky? Nějak mě nenapadá co nejde ve Win 8 a jde ve Win 7.
Samozřejmě chápu, že pokud jste Windows 8 zhodnotil po jednom spuštění a následném přesunu do Win 7, že jste udělal takovýto ukvapený závěr. Osobně jsem byl také při prvním spuštění trošku rozpačitý, ale po chvilce používání jsem shledal některé změny za velmi přínosné. Windows 8 to budou mít velmi těžké. Lidé jsou totiž od přírody zvyklí hodnotit podle prvního pohledu a obecně nemají rádi změny.
Odpovědět3  2
pidalin (1478) | 2.3.201215:42
Já jsem si s W 8 hrál asi 2 hodiny ale bohužel nemam tablet takže to moc nešlo. Vám jako redaktorivy počítačového webu se líbí mít na PC systm pro tablet? Jak na tomhle budou lidi rozumně pracovat? Myslim lidi co dělaj třeba v CADU a podobně, ne Facebookysty.
Odpovědět2  0
Pavel Kovač (1033) | 2.3.201216:35
Mám tablet... tím myslím opravdu tablet a ne PC s dotykovou vrstvou. Konkrétně Wacom Intuos 4L. Název tablet se používal již hodnou řádku let právě pro tyto zařízení. Bohužel posledních pár let si to přivlastnili zcela jiné zařízení.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 2.3.201216:37
Abyste nemusel hledat. Jde o tablet co reaguje na přítlak, sklon a rotaci pera. Je určen pro grafickou práci. tzn. rozhodně ne pro FB atd.
https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-6AF9E9C2E5239CA1C125774500631C27.html
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 2.3.201216:52
To vypadá zajímavě, souhlasim že název tablet je hodně zneužitej. Dneska se vlastně tabletem nazívají i zařízení na hraní a krácení časeu, něco jako iPad a podobně. Ale o skutečnejch pracovních tabletech se nikde nepíše. A Win8 dam ještě šanci, minimálně se s tim chci naučit zacházet i když to nebudu mít na PC.
Odpovědět0  0
krysarr (162) | 5.3.201220:44
Jojo, s tabletem se ještě nazíváte... zííív!:)
Odpovědět0  0
Richmond (151) | 5.3.201217:26
@Pavel Kovač: Tak to buďte rád ­- díky přítomnosti snímání polohy kurzoru nad povrchem je to zatím nejideálnější možnost ovládání W8 ;­) Na touchscreenu je to fail největšího kalibru. Paradoxně přesný opak toho co si ms stanovil jako hlavním tahákem ­- ikdyž možná je vina na mé straně, čekal jsem minimálně přívětivé touchscreen GUI a místo toho dostal nové klávesové zkratky, které jsou přínosem pro desktop a ne pro tabletPC­/UMPC :D Nemůžu se ubránit dojmu, že se MS vydal jedním směrem vstříc alespoň trošku kapacitním displejům ­(nepřesné, zato nejvíc ­"spotřební­") ­- ne zas tak moc aby to bylo použitelné nebo dokonce lepší než x­-let staré slibované a nikdy dokončené Origami, ale zato se smajlíky integrovanými přímo v osk :D Mimochodem zkuste si najet na růžky při připojeném externím monitoru ­- zrovna dneska jsem s tím sklidil nemalou míru pochopení ze strany obecenstva a výsměch ajťáků při pokusu o prezentaci
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 7.3.20128:01
Ale to není fail MS! Je to dáno systémem ovládání tabletem ­(opravdovým tabletem a ne dotykovou obrazovkou ­- to si prosím neplést, uvádím to i v článku­). Tablety Wacom, tak zkrátka fungují a ten kdo s nimi někdy pracoval, tak jistě ví o čem mluvím. Váš příspěvek plete dvě věci dohromady.
Na touchscreenu se samozřejmě neovládá tím, že bych musel prstem ­"poletovat­" nad obrazovkou. Windows 8 se tomu přizpůsobí, stejně jako se přizpůsobil mému Wacom tabletu.
Odpovědět0  0
Richmond (151) | 9.3.201218:06
Já si v žádném případě významy slov tablet rozhodně nepletu. Pokud ovládáte W8 tabletem ­(nikoliv ne na tabletu, resp. tabletPC což jsem psal pro jedcnodušší odlišení­) tak se na ten pixel v levém dolním okraji trefíte rozhodně lépe než na touchscreenu, který lze trefit díky zapuštěnému displeji o poznání hůře. V obou případech je ovšem jak touchscreen tak tablet krátký na zmiznutí růžků při zapojení druhého monitoru protože zkrátka není co trefovat. Každopádně pokud má být GUI pro tablety tak zcela nechápu proč jsou některé ovládací prvky skryté a o jejich přítomnosti se lze přesvědčit pouze ­"onmouseoverem­" ­(pro tablet, chcete­-li wacom no problem, pro touchscreen problém ­"kurewskej­" kvůli nepřítomnosti virtuální myšky, která byla ve Vistách, ale od W7 už tam zase není­). Tady je úplně jedno jestli je touchscreen rezistivní či kapacitní ­- vždy se bude každý dotek počítat jako kliknutí myši ­(výchozí nastavení od Vist nahoru + platné i ve W8 installeru ­- podotýkám, že bez jakýchkoli instalovaných ovladačů takže je to MS výmysl a ne výmysl výrobce dotyk. vrstvy­). Z toho usuzuji, že tohle je FAIL MS a ne jen jeden což je u W8, které dotykem mávají na všechny strany celkem k smíchu
Odpovědět0  0
Mattttt | 2.3.201215:09
Co registry ­- všechno stejné nebo nějaký pokrok? Jelikož jsme na SHW, taky bych se přimlouval za trochu více technický ­(odborný­) pohled ­- zabezpečení, administrace, networking apod.
Odpovědět1  0
Pavel Kovač (1033) | 2.3.201215:25
Bohužel to zatím nebylo možné. Po cca 24h od vydání jsem opravdu nechtěl dělat ukvapené závěry. Na technický pohled to chce trošičku víc času a systém si opravdu pořádně prozkoušet.
Odpovědět0  0
Jrn2012 | 2.3.201210:38
Prispevek je zarazen do rubriky ­"Recenze­". Mluvi o hranatych vs. kulatych rozich, kde je zapalovani, jakou barvu maji sedacky, zda se daji prebarvit, jak rychle se otevira kufr.. To je recenze auta pro zeny.. Ale neni to recenze operacniho systemu. Ve vetsine se autor zameril na veci nepodstatne a podlehajici zmene a custumizaci. Casto se jedna o aplikace dodane s OS, ale o samotnem OS jsme se nedozvedeli temer nic. Co treba ASIO? jak to se slozitejsi podporou storage, co Brocade? Sitova infrastruktura, co bezpecnost? jak to bude s administrativou velkeho poctu stanic? Co monitoring? Jak se to da rychle opravit? Konecne nejaky licencni nastroj. kdyz uz je tu podpora Store? Integrita dat pri neocekavanych udalostech, co kooperace s jinymi platformami, jake nove normy jsou podporovane a co jsme uz prisli?.. Mam pocit, ze autor i MS si pletou pojmy OS s desktopovym prostredim..
Toto je ­"Prvni dojem konzumniho uzivatele­".. ne recenze. A jeste drobnost.. skutecne dnes vetsina pocitacu stale nepouziva i7 ani SDD natoz 260ku nVidii.. Prijde mi jako porovnavat verze firmwary pro BMW 7kove rady v casopisu pro mala auta..
Odpovědět2  7
Jumperman (45) | 2.3.201210:53
Mám AMD Athlon II X3 440 a spolu s Windows 8 který mám jako hlavní systém mám i Linux Mint a spolupracují dobře... Též AVG v této Customer Preview funguje bez problému... To jen pro doplnění vaší kritiky... :­-)
Odpovědět1  1
Pavel Kovač (1033) | 2.3.201213:17
Microsoft vydal Windows 8 Consumer Preview, ne Windows 8 server Administrator Preview.
Přijde mě v této fázi hodnotit funkce, které nejsou doladěny, trochu mimo.
Zaměřil jsem se na produktivitu práce. Ta je pro operační systém pro desktopy skoro nejpodstatnější. Zdá se mě, že si pletete pojmy jako Windows Server a Windows. Slyšíte ten rozdíl?
Btw kde jsem tvrdil, že většina počítačů využívá podobnou či stejnou konfiguraci jako testovací? Upřímně je váš příspěvek docela mimo...
Odpovědět5  1
boboe (123) | 2.3.20129:33
Ano, v plánu je skutečně verze pro AMR platformu, ale ta rozhodně nevyjde letos, proslýchá se něco o polovině příštího roku.

Osobně si myslím, že na integraci mobilní a desktopové platformy je brzo ­(rozdíl v ovládání, využití a konečně i výkonostní rozdíl mezi x64 a AMR platformou­) a uživatelé se rozdělí na mobilní ­(co budou používat metro­) a desktopové ­(co pojedou na klasickém Aeru­).
Odpovědět1  1
Jumperman (45) | 2.3.20129:12
Windows 8 jsem si stáhl přímo ze stránek MS a zatím po zkoušení nemám žádné výtky, jak co se týká rychlosti systému, tak i práce v něm... Dobře mi nainstaloval ovladače na grafiku, tiskárnu a další HW... A co se týká Metra jako grafické nástavby nabídky Start, tak to jen vítám... Podle mě má tento nový systém před sebou slibnou budoucnost ještě větší než Win 7... Tedy pokud tu finální verzi něčím MS nezkazí... ;­-)
Odpovědět2  3
Richmond (151) | 2.3.20128:59
Jestli si takhle MS představuje systém pro tablety tak je to řádný fail ­- dokud si člověk nenastaví gesta tak se nedá ovládat ani metro ­(kolečko myši se na dotyk. displeji dobře rozhodně nedělá, Win+Q taky ne...­) a když už si to člověk přizpůsobí tak mu ty gesta chybí zase jinde :­( Od WinXP přes Visty až po W7 tedy žádný posun kupředu
Odpovědět1  3
fenring (6) | 2.3.20128:57
jsem dlouholetym uzivatelem Win Xp 32bit, ale musim rict, ze osmicky se mi zacinaji vazne libit. u vist a jeste u sedmicek jsme se zdrahal, nezdaly se mi.
vcera jsem si nainstaloval CP verzi osmicek a jsem potesen. tahele verze udelal od te alfy, co vydali predtim vyrazny pokrok a nemuzu si stezovat. az na apr jsem na tom rozjel vsechny sve oblibene aplikace, at uz kancelarske, nebo soukrome a to vcetne her urcenych pro xpecka. subjektivne se mi zda, ze cele to ma lepsi odezvu, byt nektere veci chtej ijeste poladit. ale na rekneme beta verzi to je pekny vysledek.

ps: ale stejne si obcas pustim shell, at uz ve woknech, nebo linuxu, je s nim porad zabava a muzu si tak pripomenout roky, jez pomalu mizi.
Odpovědět4  2
pidalin (1478) | 2.3.201215:11
Windows 7 je uživatelsky nepřívětivější a nejstabilnější verze Windows která kdy byla. Win 8 je paskvil s kontraproduktivnim ovládání a nedá se na tom na pc rozumně pracovat. Kupte si Win 7 dokud se to ještě prodává.
Odpovědět5  5
Reader (14) | 2.3.20128:29
Zatím nevidím jediný důvod proč upgradovat z XP na Win 7 o Win 8 ani nemluvě.
Na domácím PC mám vyladěné XP a na pracovním Win 7 ­- rychlost obou těchto systémů je ­(i když Win 7 běží na podstatně lepším HW­) naprosto srovnatelná ­(u Win 7 po aplikaci všech záplat nepatrně lepší­), ale co se týká uživatelského rozhraní, tak tam mi XP vyhovují podstatně více.
TAK KDE JE SAKRA TEN POKROK? RYCHLOST NOVÉHO SYSTÉMU JE SROVNATELNÁ I KDYŽ HW JE NĚKDE JINDE, USER INTERFACE JE HORŠÍ ­(STEJNĚ JAKO U OFFICE 2010­). CO SE NÁM TO MS SNAŽÍ NAKUKAT??!!
Kdyby existovalo srovnatelné portfolio programů ­(grafika, DTP­), tak bych užvažoval o přechodu na Linux. Takhle mi zbývá jen Mac i před svou cenu :­-(
Odpovědět4  9
Pavel Kovač (1033) | 2.3.20128:43
Osobně jsem také grafik ­(3D, animace i 2D­). A přesto vidím v nových systémech výhodu. Ona i samotná podpora nových technologií se docela hodí. Pokud posoudím rychlost Windows XP­/7­/8, tak vyhrávají 8. Je to hlavně díky stále lepší správě paměti. V XP se mě několikrát stalo, že se nějaký program třeba zacyklil ­(nebo jsem použil nějaký overkill nastavení ­- třeba vlivem upsání v hodnotě­) a program prostě přestal reagovat, systém ovládat také nešlo ­(vyvolat takový Správce úloh byla otázka i minut­). To se u nových systému ­(Win7­/8­) nestává.
Navíc pokud si zvyknete na nové klávesové zkratky tak může být produktivita práce vyšší. Jen je třeba si systém důkladně projít.
Na druhou stranu naprosto chápu problém s přechodem na nový systém v běžném pracovním koloběhu. Chce si to zkrátka udělat čas tak dva dny na osahání nového systému.
Osobně jsem přešel na Windows 7 velmi rychle ­(Visty vyzkoušel a přeskočil­) hlavně z důvodu výrazně lepší správě paměti. Možnosti 64bit, Win XP 64bit jsem sice používal před 7, ale pořád to nebylo ono.
Odpovědět7  2
sroobik (602) | 4.3.20129:46
ani ja som nevidel dovod prechadzat od felicie 1,3 benzin na fabiu 1,9TDI. Ved to startuje, stlacim plyn pridava, stlacim brzdu brzdi. Na to novsie som prechadzal len koli spotrebe. Feliciu by som spet uz nechcel, ani keby ta fabka mala vyssiu spotrebu :­) ale ma o 30­-40% nizsiu ;)
Odpovědět1  0
pitrex | 13.3.201212:11
nj, ale jde o to jak moc pridava, kdyz stlacim plyn. Jestli 1.3 nebo 1.9 TDi, to je docela rapidni rozdil. V mem pripade bych se nemusel rozmyslet...samozrejme vic vykonu.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.