Respawn údajně vyvíjí FPS ze světa Star Wars, kde budeme hrát za Mandaloriana
4.3.2024, Karel Polívka, aktualita
Během posledních dní se objevily neoficiální informace, že by vývojáři z Respawn Entertainment měli vyvíjet FPS hru ze světa Star Wars, v které budeme hrát za mandalorianského lovce odměn a jež bude dávat důraz na možnosti pohybu. Doplněno: EA hru zrušilo.
UPDATE 4. 3. 2024: Společnost EA minulý týden oznámila záměr propustit cca 5 % své pracovní síly. A také jsme se dozvěděli o zrušení vývoje FPS akční hry ze světa Star Wars od vývojářského studia Respawn Entertainment, což okomentovala Laura Miele, jež v EA pracuje na pozici prezidentky divize EA Entertainment, Technology & Central Development:
Laura Miele | ENG:
"Respawn's unique ability to connect with players and create exceptional game experiences is unrivaled in entertainment. As we've looked at Respawn's portfolio over the last few months, what's clear is the games our players are most excited about are Jedi and Respawn's rich library of owned brands. Knowing this, we have decided to pivot away from early development on a Star Wars FPS Action game to focus our efforts on new projects based on our owned brands while providing support for existing games. It's always hard to walk away from a project, and this decision is not a reflection of the team’s talent, tenacity, or passion they have for the game. Giving fans the next installments of the iconic franchises they want is the definition of blockbuster storytelling and the right place to focus."
Laura Miele | CZ překlad:
"Unikátní schopnost Respawnu spojit se s hráči a vytvářet výjimečné herní zážitky nemá konkurenci. Když jsme si vyhodnotili jejich herní portfolio za několik posledních měsíců, bylo zřejmé, že tituly, z kterých jsou hráči nejvíce nadšení, patří do série Jedi a do bohaté knihovny vlastněných značek. Proto jsme se rozhodli opustit raný vývoj akční FPS hry ze světa Star Wars a zaměřit naše úsilí na nové projekty založené na námi vlastněných značkách a zároveň poskytovat podporu pro již existující hry. Vždy je těžké nějaký projekt opustit, nicméně toto rozhodnutí nemá nic společného s talentem Respawnu, jeho houževnatostí nebo vášní, jakou mají při tvorbě svých her. Poskytovat fanouškům další díly ikonických sérií, které chtějí, je definicí blockbusterového vyprávění a tím správným směrem, kam se zaměřovat."
Co k tomu dodat? Nebylo sice přímo uvedeno, že by mělo jít o FPS hru ze světa Star Wars, v které jsme měli hrát za mandalorianského lovce odměn, o níž se jen o několik dní dříve na základě neoficiálních informací mluvilo (viz níže), nicméně taková hratelná postava dosud ani nebyla ze strany EA oficiálně oznámena. Lze tak předpokládat, že jde právě o tento titul, protože je velmi nepravděpodobné, že by Respawn ještě donedávna připravoval rovnou 2 odlišné FPS hry ze série Star Wars (vedle 3. dílu série Jedi).
Kromě toho není jasné, co mělo být myšleno tou "bohatou knihovnou" Respawnu vedle her ze série Jedi, viz přehled jejich dosavadního portfolia v tabulce níže (přičemž Apex Legends a Titanfall jsou sice koncepčně odlišné tituly, nicméně patří do stejného herního světa).
Dále následuje původní obsah článku z 21. 2. 2024:
Už v roce 2022 společnost Electronic Arts (EA) oznámila, že její studio Respawn Entertainment připravuje 3 hry ze světa Star Wars. Vedle pokračování SW Jedi: Fallen Order, kterého jsme se dočkali už v minulém roce (v září pak byl potvrzen vývoj 3. dílu SW Jedi), mělo jít ještě o FPS a nějakou strategii.
A před pár dny Tom Handerson v magazínu Insider Gaming publikoval článek se zajímavými informacemi o připravované FPS hře ze světa Star Wars, které sice nelze brát jako potvrzené, jelikož k oficiálnímu představení tohoto titulu zatím nedošlo, nicméně v jeho případě je lze považovat za dostatečně věrohodné, abychom si mohli udělat lepší představu, co se v Respawnu vlastně chystá. Zároveň je třeba dodat, že ačkoli mohou tyto informace odpovídat dnešnímu stavu, během vývoje hry se před jejím vydáním může ještě mnohé změnit (včetně možnosti jejího zrušení). Takže berte zde obsažené informace s rezervou.
V nové FPS hře bychom měli hrát za mandalorianského lovce odměn (nebylo ale upřesněno, o koho konkrétně by se mělo jednat) v období rozmachu Galaktického impéria, přičemž by měla dávat důraz na mobilitu a styl. Ti, kteří znají dosavadní produkci tohoto vývojářského studia, nejspíše hned zpozorní:
Název | Vydání | Žánr | Engine | Platforma |
Titanfall | 2014 | FPS | Upravený Source | Windows, Xbox 360, Xbox One |
Titanfall 2 | 2016 | FPS | Upravený Source | Windows, PS4, Xbox One |
Titanfall: Assault | 2017 | RTS | Android, iOS | |
Apex Legends | 2019 | FPS | Upravený Source |
Windows, Switch, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S
|
Star Wars Jedi: Fallen Order | 2019 | TPS | Unreal Engine 4 | Windows, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S |
Medal of Honor: Above and Beyond | 2020 | FPS - VR | Unreal Engine 4 | Windows |
Star Wars Jedi: Survivor | 2023 | TPS | Unreal Engine 4 | Windows, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S |
Protože před nejnovějšími tituly Star Wars Jedi: Fallen Order a Star Wars Jedi: Survivor, což byly hry z pohledu třetí osoby (TPS), jsme se od Respawnu dočkali právě FPS stříleček s důrazem na rychlou akci a možnosti pohybu: Titanfall, Titanfall 2 a battle-royal Apex Legends. A aniž bychom je celkově nějak hodnotili, v tomto ohledu skutečně měly co nabídnout, přičemž Apex Legends se hraje i dnes 5 let po svém vydání a vývojáři z Respawnu do něj stále přidávají další obsah.
V nově připravované FPS hře bychom měli mít v roli mandalorianského lovce odměn k dispozici i jetpack umožňující bohaté možnosti pohybu jako dashing, posílený skok kupředu nebo sliding. A také širokou nabídku zbraní i různých gadgetů, které jsme mohli vidět v seriálu Mandalorian, včetně mini raket vystřelovaných z oblasti zápěstí, vystřelovacího háku nebo vizoru pro označování nepřátel a cílů. Gameplay by měl nabízet rychlou akci, kde bude např. docházet k regeneraci zdraví v závislosti na sérii po sobě jdoucích zneškodněných nepřátel (successive kills).
Dále bylo uvedeno, že by hra neměla mít charakter otevřeného světa, ale mělo by jít o lineární úrovně na různých planetách. O přítomnosti multiplayeru zatím nic nepadlo, přičemž termín dokončení je prý ještě aspoň 1 nebo 2 roky daleko. Více informací zatím není k dispozici, tak uvidíme, kdy se objeví něco dalšího.
Zdroj: Insider Gaming