Return to Castle Wolfenstein byl obohacen o path tracing, jak vypadá?
13.6.2022, Jan Vítek, aktualita

Return to Castle Wolfenstein už je 21 let stará hra, ale právě i proto jde o vhodného kandidáta pro úpravu, která umožní při renderingu využít velice náročnou metodu path tracing. Co to s grafikou udělá, na to se můžeme podívat.
Path tracing ve hrách lze označit za ještě lepší ray tracing, na který jsme se podívali už před dvěma lety v rámci hry Quake RTX. I ta používá path tracing, který je v ní schopen s prstem v nose vytížit i ten nejrychlejší hardware, ale záleží samozřejmě na tom, jak hru nastavíme.


Dihara Wijetunga, zkušený inženýr ze společnosti AMD, se nyní zaměřil na novější titul, než je původní Quake. Ovšem i tak má Return to Caste Wolfenstein za sebou už 21 let, a tak se nedá považovat za hru, která by dokázala v kvalitě konkurovat dnešním titulům a na tom už žádný path tracing pochopitelně nic nezmění. Autor zatím bohužel nenabídl více než jen několik srovnávacích screenshotů, ale slíbil, že brzy poskytne další materiály. Jde tu totiž především o nasvícení scén, které nejvíce vynikne až v pohybu, takže si můžeme počkat především na video.
Práce na path tracingu v RTCW (Wolf RT) jsou však zatím v rané fázi, čili ani obrázky nemusí ukazovat stav, jejž chce autor docílit. Jisté je zatím jen to, že path tracing může grafiku v této hře značně pozměnit.


Ukazuje se tu v tmavých scénách i velice značný šum, který se odstraňuje buď velice náročně počítáním více průchodů pro jeden snímek, anebo s využitím AI denoiseru. Obrázek dole nám ale řekne především to, že louče tu v řadě případů ani nefungují jako zdroj světla, a tak je celá scéna podivně nepřirozená.

Na hratelnou verzi takto upraveného Return to Castle Wolfenstein si tak ještě počkáme.
Zdroj: Overclock3D