Rozšířená realita má dle Tima Cooka větší potenciál něž VR
15.9.2016, Jan Vítek, aktualita
Nynější velitel Applu Tim Cook v rozhovoru pro Good Morning America vyjádřil větší důvěru v technologie rozšířené reality (AR) než ve virtuální realitu (VR). Jeho samotná firma přitom experimentuje s obojím.
Včera jsme se v krátkosti podívali na to, jak vypadá trh s headsety virtuální reality. Ten aktuálně stagnuje, ačkoliv je ještě velice mladý (nebo spíše právě proto). Potenciální zákazníci čekají na dostatek her na trhu a vývojáři zase čekají na rozšíření headsetů a problém je také celkový technický stav VR systémů. Nicméně potenciál do budoucna tu jistě je, ale dle Tima Cooka z firmy Apple větší potenciál tkví v technologiích rozšířené reality. Té ostatně více věří také Microsoft a Google, kteréžto firmy se do virtuální reality moc nemíchají. Microsoft má svůj HoloLens a Google zase projekt Magic Leap.
Společnost Apple dle neoficiálních zpráv experimentuje s VR i AR, což aktuálně platí i pro Intel, který má svůj Project Alloy. Tim Cook ale míní, že právě nyní je rozšířená realita mnohem zajímavější, a to právě kvůli své povaze. VR headsety nás vizuálně zcela odříznou od reality, zatímco AR nám umožní "si sednout, mluvit s ostatními lidmi, a přitom vidět jiné věci". Můžeme také dodat, že k AR nepotřebujeme žádný objemný headset, který si musíme celý nasadit na hlavu. Stačit může jen příslušně vybavený mobilní telefon, tablet, brýle či jiné zařízení, které se používá daleko snadněji. A že je široká veřejnost připravena takové technologie využívat, to už ukázala dnes již utichající mánie s chytáním Pokémonů.
Otázka je, co přesně Apple vyvíjí a v jaké fázi se zrovna nachází. HoloLens od Microsoftu je už k dispozici, ale jde o velice drahé zařízení (3000 dolarů), které má daleko k dokonalosti. Můžeme uvažovat i o tom, že Apple chystá rozšíření pro své mobilní telefony a tablety, které by v příští generaci byly pro AR lépe připraveny a je řada cest, jak tuto technologii zpeněžit. Jak ukazuje obrázek, jednou z cest je využít ji pro nakupování. Potřebujete sedačku? Stačí vzít tablet, namířit jeho kameru na volné místo v pokoji a už nepotřebujete živou představivost k tomu, abyste se přesvědčili, jak bude daný kus nábytku v domácnosti vypadat.
Nicméně osobně si nemyslím, že by měla rozšířená realita virtuální realitě v dohledné době konkurovat. Spíše jde o dva podobné proudy, které se zatím nebudou ovlivňovat, neboť AR se zaměřuje spíše na profesionály (pokud uvažujeme právě o HoloLens) a VR zase na zábavu a hry (HTC Vive a Oculus Rift).
Zdroj: KitGuru
Společnost Apple dle neoficiálních zpráv experimentuje s VR i AR, což aktuálně platí i pro Intel, který má svůj Project Alloy. Tim Cook ale míní, že právě nyní je rozšířená realita mnohem zajímavější, a to právě kvůli své povaze. VR headsety nás vizuálně zcela odříznou od reality, zatímco AR nám umožní "si sednout, mluvit s ostatními lidmi, a přitom vidět jiné věci". Můžeme také dodat, že k AR nepotřebujeme žádný objemný headset, který si musíme celý nasadit na hlavu. Stačit může jen příslušně vybavený mobilní telefon, tablet, brýle či jiné zařízení, které se používá daleko snadněji. A že je široká veřejnost připravena takové technologie využívat, to už ukázala dnes již utichající mánie s chytáním Pokémonů.
Otázka je, co přesně Apple vyvíjí a v jaké fázi se zrovna nachází. HoloLens od Microsoftu je už k dispozici, ale jde o velice drahé zařízení (3000 dolarů), které má daleko k dokonalosti. Můžeme uvažovat i o tom, že Apple chystá rozšíření pro své mobilní telefony a tablety, které by v příští generaci byly pro AR lépe připraveny a je řada cest, jak tuto technologii zpeněžit. Jak ukazuje obrázek, jednou z cest je využít ji pro nakupování. Potřebujete sedačku? Stačí vzít tablet, namířit jeho kameru na volné místo v pokoji a už nepotřebujete živou představivost k tomu, abyste se přesvědčili, jak bude daný kus nábytku v domácnosti vypadat.
Nicméně osobně si nemyslím, že by měla rozšířená realita virtuální realitě v dohledné době konkurovat. Spíše jde o dva podobné proudy, které se zatím nebudou ovlivňovat, neboť AR se zaměřuje spíše na profesionály (pokud uvažujeme právě o HoloLens) a VR zase na zábavu a hry (HTC Vive a Oculus Rift).
Zdroj: KitGuru