reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sam Lake v rozhovoru o Alan Wake II a Remedy Connected Universe

4.10.2023, Karel Polívka, aktualita
Sam Lake v rozhovoru o Alan Wake II a Remedy Connected Universe
Alan Wake II se blíží a vyjde už 27. října. Mezitím se Sam Lake, kreativní ředitel v Remedy Entertainment, rozpovídal o tom, co můžeme očekávat od jejich vize společného světa ve více hrách a propojení her Alan Wake, Control a Alan Wake II.
Hru Alan Wake II jsme si už přiblížili v dřívějším článku, kde jsme také informovali, že bude využívat path tracing a DLSS 3.5. Mezitím se ale Sam Lake, kreativní ředitel v Remedy Entertainment, který propůjčil svůj vzhled postavě Maxe Payna, v rozhovoru pro IGN rozpovídal o tom, jak to vlastně bude s propojením jejich her a co můžeme očekávat od Remedy Connected Universe (RCU). Zde se můžete podívat na celý rozhovor (nebo si přečíst jeho textový přepis):
  
 
Předně zdůraznil, že v rámci jednotného herního světa, který plánují dále rozvíjet, se teď jedná o jejich hry Alan Wake a Control, které nejenže vytvořili, ale mají nad nimi i kontrolu z hlediska práv, což se jejich dalších her jako Max Payne a Quantum Break netýká. Dále uvedl, že při vytváření prvního dílu Alan Wake představa propojeného světa ještě neexistovala a začala se rýsovat až o mnoho let později při vytváření příběhu pro Control, kde tak najdeme zmínky o Bright Falls a Cauldron Lake. 
 
Přesto se ale v Alan Wake II snažili o zapojení prvků z Maxe Payna, a to tím, že se objeví Alex Casey, kterému propůjčil vzhled Sam Lake (takže vypadá jako Max Payne) a kterého nadaboval James McCaffrey (takže zní jako Max Payne). Alex Casey je fiktivní postava z prvního dílu, kterou ve svých románech vytvořil Alan Wake, takže byla často zmiňována, ale dění ve hře se dosud přímo neúčastnila:
 
 
Za zmínku stojí poznámka, že Remedy teď uvažuje o propojování světů svých her stejně jako je to v případě Marvelu a DC. Z pohledu hráče se mi tento koncept hodně líbí a navíc při frekvenci, s jakou Remedy své hry vydává, kdy je mezi nimi vždy několik let (jejich dosud poslední hra vyšla v roce 2019), nehrozí pocit přehlcení, což je třeba případ právě Marvelu. Remedy pro své nejnovější hry využívá vlastní engine Northlight (viz video s komentáři vývojářů o práci v něm), v kterém byly vytvořené i hry Quantum Break (2016) a Control (2019).
 
Také doporučuji tento zajímavý rozhovor se Samem na wccftech, nicméně ten je pouze v textové formě. O další herní produkci Remedy víme momentálně následující:
  • hra Control 2, jež byla dříve známá pod kódovým označením Heron
  • remake dřívějších her Max Payne a Max Payne 2 (půjde o sjednocení obsahu obou her do 1 titulu)
  • hra s kódovým označením Condor, což by měl být multiplayer spinoff hry Control
  • Co-Op multiplayer F2P hra s kódovým označením Vanguard, jež by měla využívat Unreal Engine 4
Alan Wake II bude také využívat engine Northlight a vyjde 27. října 2023 na platformách PC (zde bohužel prozatím jen exkluzivně v Epic Games Store), PS5 a Xbox Series X|S. Už bylo oznámeno, že pro hru vyjdou minimálně 2 obsahová rozšíření: Night Springs a Lake House.
 
Líbí se Vám koncept společného herního světa pro různé hry od Remedy?
V anketě šlo hlasovat od 4.10.2023 do 4.11.2023. Počet hlasujících: 5
Ano100 %
Nevím0 %
Ne0 %
reklama