Samsung nabádá filmaře, aby natáčeli 360° filmy
23.6.2016, Jan Pánek, aktualita
Samsung spouští novou iniciativu, která má podpořit vznik nových filmů pro virtuální realitu, tedy s 360° úhlem záběru. Do kurzu se tedy nedostávají jen hry, ale i VR videa. Navíc Facebook umožní přímo reagovat na taková videa na jeho sociální síti.
První headsety pro virtuální realitu, pokud počítáme ty závislé na počítačích, míří do prodeje a další budou brzy následovat. V oblasti "mobilních" headsetů je situace zdaleka jiná, již jsou na trhu dlouho, a to i za nízkou cenu v případě Google CardBoard.
První hry na sebe nenechaly dlouho čekat, ale 360° filmů moc není. Důležitým milníkem byla podpora 360° videí na YouTube, což vytvořilo základní platformu pro šíření takovýchto videí. Dnešní videa v 360° úhlu záběru jsou však spíše demonstrativního charakteru, než aby byla schopna zaplatit svou produkci.
To chce ale Samsung změnit. Iniciativa Creators má nejen finančně filmaře podporovat, ale má je i hledat. Následně bude takové lidi i zaškolovat. Důvodem je samozřejmě exkluzivní obsah pro jeho headset GearVR.
Samsung dokonce má vlastní kameru, jež dokáže snímat svět v 360°. I když byla představena dříve, na pulty obchodů v zahraničí se dostává až nyní. Na opačných stranách má dvě kamery se clonou F/2.0, snímkovací frekvencí 20 fps a rozlišením 15 Mpx, resp. 3.840×1.920 px. Dohromady tedy rozlišení činí nadprůměrných 7.776×3.888 px.
Přitom se nejedná o přímo profesionální kameru, její cena byla stanovena na ekvivalent 350 amerických dolarů, tedy asi 8.400 korun bez daně. Na trhu tedy začínají přibývat kamery, kterými může téměř každý natáčet videa v 360° a následně se jimi třeba chlubit na sociálních sítích.
Pokud takové video někdo přidá na Facebook, nově máte ulehčenou možnost "lajknout" takové video. Stačí se jen při použití Samsungu GearVR nebo Oculusu Rift dlouze zadívat na ikonku "To se mi líbí" a otevře se nabídka výběru dalších reakcí. Podobná funkce má být zanedlouho přístupná i u 360° fotografií.
Zdroje: Enagadget ( 1, 2, 3)
První hry na sebe nenechaly dlouho čekat, ale 360° filmů moc není. Důležitým milníkem byla podpora 360° videí na YouTube, což vytvořilo základní platformu pro šíření takovýchto videí. Dnešní videa v 360° úhlu záběru jsou však spíše demonstrativního charakteru, než aby byla schopna zaplatit svou produkci.
To chce ale Samsung změnit. Iniciativa Creators má nejen finančně filmaře podporovat, ale má je i hledat. Následně bude takové lidi i zaškolovat. Důvodem je samozřejmě exkluzivní obsah pro jeho headset GearVR.
Samsung dokonce má vlastní kameru, jež dokáže snímat svět v 360°. I když byla představena dříve, na pulty obchodů v zahraničí se dostává až nyní. Na opačných stranách má dvě kamery se clonou F/2.0, snímkovací frekvencí 20 fps a rozlišením 15 Mpx, resp. 3.840×1.920 px. Dohromady tedy rozlišení činí nadprůměrných 7.776×3.888 px.
Přitom se nejedná o přímo profesionální kameru, její cena byla stanovena na ekvivalent 350 amerických dolarů, tedy asi 8.400 korun bez daně. Na trhu tedy začínají přibývat kamery, kterými může téměř každý natáčet videa v 360° a následně se jimi třeba chlubit na sociálních sítích.
Pokud takové video někdo přidá na Facebook, nově máte ulehčenou možnost "lajknout" takové video. Stačí se jen při použití Samsungu GearVR nebo Oculusu Rift dlouze zadívat na ikonku "To se mi líbí" a otevře se nabídka výběru dalších reakcí. Podobná funkce má být zanedlouho přístupná i u 360° fotografií.
Zdroje: Enagadget ( 1, 2, 3)