www.svethardware.cz
>
>
>
>

Shadow Warrior 2: vyšší FPS díky NVIDIA Multi-Res Shading

Shadow Warrior 2: vyšší FPS díky NVIDIA Multi-Res Shading
, , aktualita
Nový Shadow Warrior si už stihl získat srdce mnoha hráčů, ale jde také o první hru, která podporuje technologii NVIDIA Multi-Res Shading mimo VR. Ta je určena právě pro VR headsety, ale dokáže nabídnout i vyšší výkon při hraní s monitorem.



reklama
Shadow Warrior 2 se dostal na trh teprve minulý čtvrtek a nyní už má na Steamu hodnocení, které se dá shrnout jako velmi kladné, takže jde o dobré pokračování prvního dílu od 3D Realms a jeho předělávky z roku 2013. Celých 93 % zákazníků tak tuto hru doporučuje, k čemuž jistě přispěl i fakt, že ta je k dispozici ne za plnou cenu AAA titulu, ale za 37 eur. Může být také slušně náročná na hardware, pokud si nastavíme vysoké rozlišení a detaily, ale právě s tím nám na kartách GeForce může pomoci technologie Multi-Res Shading.





NVIDIA Multi-Res Shading známe už řadu měsíců jako technologii, která má ulevit sestavám pro VR headsety. Funguje jednoduše tak, že rozdělí plochu na střední oblast ostrého vidění, pro niž renderuje hru v plném rozlišení. Okrajové části obrazu mají daleko nižší pozornost, neboť se předpokládá, že je hráč bude sledovat jen periferně, takže je lze renderovat jen třeba ve 40% rozlišení.





Jak to ale ovlivní kvalitu zobrazení výsledné hry a má to vůbec cenu? Na to se zaměřil server wccftech, který tuto technologii vyzkoušel na sestavě s Core i7-6800K a GeForce GTX 1080 v rozlišení 4K. Testovalo se třikrát, a to bez Multi-Res, se 60% standardním nastavení a s pouze 40% rozlišením.




- bez Multi-Res - klikněte pro zvětšení -




- agresivní nastavení (40% rozlišení u okrajů) - klikněte pro zvětšení -


Pouze na nejmenších detailech, jako jsou ostré linky u nápisů, je vidět dopad zapnuté technologie Multi-Res Shading. Dá se říci, že při hraní nám takováto degradace kvality zobrazení nemusí vadit ani v nejmenším. Co za to ale dostaneme?





Dle testů wccftech může být přínos skutečně značný, a to celých 7 FPS (průměrných), což už může představovat rozdíl mezi trhanou a plynulou hrou. A když tím kvalita grafiky téměř neutrpí, pak není důvod, proč by se Multi-Res Shading nemělo dostat i do nabídky mnoha dalších her.

Zdroj: wccftech
reklama
Nejnovější články
Microsoft přidá do Správce úloh sledování GPU Microsoft přidá do Správce úloh sledování GPU
Microsoft se rozhodl vylepšit Správce úloh (Task Manager) ve Windows 10, který by měl brzy nabídnout sledování zatížení nejen procesoru, sítě, paměti či disků, ale nově také grafických jader. 
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře
Hondu napadl ransomware WannaCry, zavřela továrnu v Japonsku Hondu napadl ransomware WannaCry, zavřela továrnu v Japonsku
Ransomware WannyCry ještě pořád žije. Přesvědčila se o tom japonská automobilka Honda, jejíž počítačové systémy byly napadeny tímto virem a dokonce si to vyžádalo uzavření jedné z jejích továren v Japonsku.
Včera,  aktualita, Milan Šurkala
Vývoj trhu s DRAM a NAND Flash nenaznačuje brzké uvolnění cen Vývoj trhu s DRAM a NAND Flash nenaznačuje brzké uvolnění cen
Ceny pamětí DRAM i NAND Flash jsou už delší dobu vysoké, což přímo ovlivňuje i výši cen paměťových modulů a SSD. Dle Reuters se přitom situace na trhu nevyvíjí směrem, který by přinesl brzký pokles cen. 
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře
Intel Coffee Lake se šesti jádry se objevil Intel Coffee Lake se šesti jádry se objevil
V databázi benchmarkovacího softwaru SiSoft Sandra se objevil záznam o testu šestijádrového desktopového procesoru Intel Coffee Lake S. Ten naváže na Kaby Lake jako snad již poslední Intelovská 14nm generace. 
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře
Letní výprodej na Steamu začíná dnes Letní výprodej na Steamu začíná dnes
Společnost Valve i tento rok zavelela k letním slevám a právě dnes odstartuje obvyklý Summer Sale. Očekávat můžeme velké slevy na řadu her, a to podobné, jaké Steam obvykle nabízí i v zimě v rámci Winter Sale.
Včera,  aktualita, Jan Vítek