Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od shall
Taková snůška blbostí v jednom příspěvku.
Odpovědět3  0
Někteří vnímají jako poslední záchvěvy před smrtí cokoliv co Tesla udělala za posledních 15 let.

Smůla pro tyto lidi je, že Tesla je vysoce zisková, téměř bez dluhů a ještě má 20 miliard dolarů cash.
Odpovědět6  2
Model 3 byl v roce 2017 dodán pouze několika zaměstnancům. Zákazníci dostali první auta v roce 2018 a sériová výroba se rozjela až koncem roku 2018.
Odpovědět1  0
O polovinu spadla většina technologických firem. Což je během recese normální. Tesla byla během boomu přestřelená, tak to spadlo více. Pořád je na tom 10x lépe než před 2 rokama.

Twitter bych rozhodně nepovažoval za pitomý. Určitě má potenciál stát se největší komunikační platformou. A pak bude jen ku prospěchu Tesle když její CEO bude vlastnit takovou mediální sílu.

A Tesla nestagnuje vůbec v ničem. Semi jde do prodeje. CyberTruck půjde do prodeje nejspíše letos. Od modelu 3 uplynuly 4 roky. A je tu Model Y jako nejprodávanější model automobilky.

Tvrdit, že Model S 2022 je ten stejný jako 2012 je jako tvrdit že VW Golf 2022 je ten stejný jako ze 70. let.
A nevím jakou konkurenci Modelu S vidíte, protože já nic srovnatelného nevidím ani po 10 letech.
Odpovědět0  0
Je vtipné považovat 40% meziroční růst v době ekonomické krize za neúspěch, když ostatním automobilkám prodeje klesají o desítky procent.
Odpovědět1  1
1­) Nejsou volně přístupná, protože muskovo letadlo je v FAA PIA programu, kdy se z bezpečnostních důvodů frekvence letadel nezapisují do veřejného registru. Proto jeho letadlo není možné dohledat na žádném trackeru jako je flight radar atd. To si můžete snadno ověřit.
ËlonJet využívat neveřejná data k trackování Muskova letadla. Což sám autor přiznává.
https:­/­/twitter.com­/scottwww­/status­/1490553502640140288

2­) Ikdyby veřejné byly tak něčí cílené monitorování bez souhlasu toho člověka je stalking.
Stalking is unwanted and­/or repeated surveillance by an individual or group toward another person. Stalking behaviors are interrelated to harassment and intimidation and may include following the victim in person or monitoring them.
https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Stalking

Stalking je nelegální ve všech státech USA.
Odpovědět3  2
Nesmí to umožnit útok na někoho. Není možno zveřejňovat něčí polohu v reálném čase, jeho bydliště, kam chodí jeho děti do školy, kde se zrovna nachází jeho auto atd.
Odpovědět4  3
Nejspíše vlastní dedikovaná síť pro armádu, když píšou, že satelity pro Starshield budou mít extra senzory.
Odpovědět0  0
Kdyby mělo Rusko jakýkoliv spolehliuvý prostředek na vyřazení satelitů na orbitě, tak už to dávno dělá nad Ukrajinou. Starlink tam nabízí stabilní pokrytí pro Ukrajinskou armádu a Rusko s tím nedokáže nic dělat. A to Starshiled nebude fungovat na laciných komerčních komunikačních satelitech, ale na odolných satelitech určených přímo pro vojenské účely.
Odpovědět1  0
To je stejně nesmyslný argument jako tvrzení, že jim dojde benzín uprostřed zásahu.
Odpovědět4  2
To jsem myslel naprosto vážně. Jinak by ti domácí spotřebiče jely na naftový pohon a ne na elektřinu.
Odpovědět3  2
Cena bude nejspíše nakonec vyšší než u dieselu, protože se jedná o ceny 5 let staré. Ale i přes nynější ceny elektřiny je provoz výrazně levnější.
Odpovědět1  0
Jsou situace kde je to výhodné a jsou situace, kde je to nevýhodné. Logicky si to firmy koupí pro ty výhodné situace.¨

Život ohrožující to není nikde. Právě naopak je to život zachraňující, protože to prakticky řeší problém ztráty kontroly řízení při dlouhém klesání s těžkým nákladem.

Plynové elektrárny jsou obvykle zásobovány plynovody a ne cisternami. Následná distribuce elektřiny je výrazně jednodušší než distribuce nafty.
Odpovědět3  0
Semi truck = náklaďák
Odpovědět1  0
Ukradl sice 10 miliard dolarů, ale omluvil se, tak to hoďme za hlavu :D

je až neuvěřitelné, že většina amerických médií ho vyloženě omlouvá a dělá z něho chudáčka místo zloděje. Tenhle chlap má sedět ve vězení a místo toho jezdí na placené konference pod hlavičkou New York Times. Jestli to nebude mít něco společného s tím, že byl druhý největší dárce Demokratické strany USA.
Odpovědět5  0
Jenomže oni s tím vývojem nezačli včera. O tomhle se mluví už roky. Původní plán sériové výroby pro menší Teslu byl 2024. Ikdyby měli zpoždění, tak je možné, že ho do pár let minimálně představí.
Odpovědět0  0
Ty kapky taky nejsou na kameře ale na čelním skle za stěračema. To není tak, že by jedna kapka zaclonila celý výhled, ale rozmaže pouze malou část obrazu. Navíc AI je na tyhle podmínky trénovaný. Podle dostupných videí dokáže AI zpracovat obraz i za velmi silného deště.
Odpovědět0  1
Si představ, že AI umí fungovat i s mokrou či částečně zašpiněnou kamerou. A v noci vidí HDR kamery líp než člověk a dokonce zvládá lépe než člověk i oslnění či přechody ze tmy do světla ­(výjezd z tunelu­).

Videí jízdy za silného deště, sněžení, v mlze atd je plný youtube.
Odpovědět0  2
Tak to abys vůbec nevyjížděl na ulici, pokud nemáš na sobě ultrazvukové senzory.
Odpovědět1  1
SLedovanost toho videa mu vydělala mnohem více než kolik by mu vydělalo sešrotování auta.
Odpovědět0  0
No, vidím, že tady to nemá smysl dále komentovat, protože o problému moc nevíš a vzhledem k tvojí nenávisti vůči Tesle nemá další argumentace smysl. Přeji hezký den.
Odpovědět1  0
Mimochodem, díval jsem se na ty ostatní auta:
BMW I4 je kratší o 20 cm
Ford Mustang electric je kratší o 25 cm
Tesla Model 3 je kratší o 30 cm a taky zvládl zaparkovat.
Odpovědět0  0
Tesla nepoužívá k řízení AI. AI ­(neuronové sítě­) se používá k analýze videa a převodu do 3D. Planner je normální heuristický algoritmus.
Co se týče podélného parkování, tak tam bych spíše porovnával délku jednotlivých vozů, protože Tesla Model S je dost dlouhé auto ­- téměř 5 metrů a zrovna u tohohle podélného parkování hraje roli každý centimetr.

S FSD to nemá nic společného. Zvlášť když Tesla nepoužívá FSD pro parkování. Parkování a jízda po dálnici by měly přejít na FSD až s verzí 11 někdy na přelomu roku.

A co se týče toho tvrzení, že si FSD namaže na chleba libovolný asistenční systém, tak to bych chtěl vidět nějaký asistenční systém, který dokáže navigovat po městě. Já žádný takový neznám. Dokonce i Waymo to dokáže jenom na vymezeném území na předměstí.

A co já si představuju pod pojmem finální FSD je, dosažení úrovně 4. Tedy autonomní jízda po městě bez zásahu řidiče a tedy schopnost taxikaření.
Odpovědět0  1
Autopilot udělal velký pokrok ale od plně autonomní jízdy je ještě roky vzdálený.
Odpovědět2  0
Důvodem proč se radary vůbec přestaly montovat do Tesel byla právě jeho nespolehlivost. Radar často detekoval neexistující překážky. To byl hlavní důvod takzvaného fantomového brždění, kdy auto bezdůvodně prudce brzdilo, což samo o sobě je nebezpečné. A protože Tesla má kamery, které jsou citlivější než lidský zrak, a veškerý silniční provoz je určen pro lidský zrak, tak radary přestaly mít význam. Kamery podávají detailnější a spolehlivější výsledky než radar.
Odpovědět0  0
Sice tu píšete že NHTSA vyšetřuje autopilota ve 273 případech, ale pokud neuvedete i číslo, kolikrát jej označilo za viníka nehody, pak je takové číslo bezvýznamné. Já vím pouze o několika případech, kdy byl na vině skutečně autopilot a ty už jsou velmi staré. Já chápu, že dávat autopilota do souvislosti s nehodami je čtenářsky zajímavé a novináři to rádi dělají, protože se jedná o snadný clickbait, ale v absolutní většině případů tyhle nehody proběhnou médii, dávají se do souvislosti s autopilotem a když se o pár měsíců později zjistí, že s tím autopilot neměl nic společného, tak to už většina médií neprezentuje.

Dokonce i dnes píšete že autopilot může mít problém s motorkáři, jako by se jednalo o nějaký trend a přitom minimálně v jednom případě na autopilota nic neukazuje.
Odpovědět1  1
Pokud data z radaru zhoršovaly schopnosti autopilota, pak je to logické. Proč myslíš, že Tesla přestala vybavovat auta radarem a vypla je u těch, kde už jsou nainstalované? Protože výsledky z radaru byly často nespolehlivé.
Odpovědět1  0
Ona ta pokuta miliardy dolarů hrozí i Twitteru a navíc vyšetřování SEC a soudní stíhání, pokud se potvrdí, že si Twitter cucal čísla pro akcionáře z prstu. Navíc přímo podle pravidel SEC, není nakupující povinen nákup dokončit, pokud se prokáže, že zásadní informace pro investory byly nepravdivé
Odpovědět11  0
Tak snad karty budou obsahovat novou verzi LHR a karet bude na trhu dostatek a za doporučené ceny. Uvidíme jestli bude lepší nabídka AMD nebo NVidie.
Odpovědět0  0
Nic neohýbám. Ceny jsou přímo z ceníků Hyundaie pro ČR. A vybral jsem srovnatelnou výbavu,kterou jsem taky uvedl. A uvedl jsem v obou případech ceníkovou cenu a ne akční.
Odpovědět1  4
Není to tak že by za spalováky platili a za elektromobily platil někdo jim. Automobilky vyrábí elektromobily a hybridy právě na to, aby měly flotilové emise pod normou a žádné pokuty nemusely platit.
Odpovědět1  1
Nesmysl to není. Ta baterie mohla mít trochu lepší hodnoty už z továrny a pokles byl zřejmě malý.
Odpovědět1  0
LFP je taky Li­-Ion :)
Odpovědět0  0
Pokud někdo doslova vyzývá k násilí, pak dočasný ban nebo smazání Tweetu je vpořádku. Dnes Twitter permanentně blokuje za ­"nevhodné­" politické názory.
Odpovědět4  0
Hyundai Kona:
1,0l ­- 120 koní, řada Smart, automat ­- standartní cena 580k
electric 40kWh ­- 136 koní, řada Smart ­- standartní cena 840k ­- +44%

1,6l ­- 198 koní, řada Style, automat ­- standartní cena 700k
electric 64kWh ­- 204 koní, řada Style ­- standartní cena 1150k ­- +64%

WV
Golf Styl 2.0 TSI ­- 190 koní ­- cena 841k
Id3 ­- 201 koní 1184k ­- +40%

U vozů vyšších tříd je ten rozdíl ještě menší.

Absolutní většina lidí jezdí na delší cesty párkrát za rok. V tom případě opravdu není problém z dojezdem ani délkou nabíjení někde na rychlonabíječce ani s dojížděním na sjezdovku nebo s jízdou do Chorvatska. A při běžném použití nabíjíte doma s nízkým tarifem za 5 kč na kWh ­(dnešní vysoké ceny­). To je cca 1,25 kč na kilometr. Ve srovnání s cca 4kč u benzínu.

Kilometrová životnost se se zimou nesnižuje. Ta se snižuje naopak s teplem. A proto většina dnešních elektromobilů má tepelný management.
Odpovědět3  10
Ne všechny Li­-Ion snadno hoří. Například železo­-fosfátové baterie jsou taky Li­-Ion, ale mají oproti niklovým výrazně nižší nebezpečí zhoření. Ostatně požáry elektromobilů jsou velkou vzácností a stávají se výrazně méně častěji než požáry spalovacích vozů, ale o to větší je pozornost médií na tyto případy.
Odpovědět2  0
Jenomže elektromobily nestojí násobně více, byť tam nějaká přirážka je, ale nelze mluvit v žádném případě o násobcích. Výrazně horší službu taky nenabízejí ­(pro většinového zákazníka­) a je to jenom o změně návyků z provozu spalovacího vozu. A o podobnosti nákladů na km už vůbec nelze mluvit. Provozní náklady jsou násobně nižší při domácím nabíjení ­- ostatně kdo by si kupoval elektromobil, kdyby neměl kde nabíjet ­(doma či v práci­).

Jenom dodám, že nemluvím o autech typu Dacie, kde se cena baterií výrazně projeví v koncové ceně, ale o nejprodávanějších elektromobilech alespoň střední třídy.
Odpovědět3  14
To co mě vadí na podobných testech je, že obvykle schválně vypínají DLSS. Já chápu, že se snaží vytvořit shodné testovací podmínky, ale jako hráče by mě zajímalo jaké jsou reálné výsledky a s vypnutím technologie, která mnohdy přináší 20­-30% výkonu navíc jsou podobné testy bezvýznamné.
Odpovědět3  3
Tuhle cenzuru nenařizujou státy. Jedná se o rozhodnutí přímo sociálních sítí.
Odpovědět2  2