Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Škoda Enyaq dostává verzi Laurin&Klement s vyšším výkonem a až 570km dojezdem

28.5.2023, Milan Šurkala, aktualita
Škoda Enyaq dostává verzi Laurin&Klement s vyšším výkonem a až 570km dojezdem
Automobilka Škoda představila novou verzi svých elektromobilů Enyaq a Enyaq Coupé. Ty dostávají luxusní variantu Laurin&Klement 85 a 85x, které mají zvýšený max. výkon i dojezd. Ten může být až 570 km.
Škoda inovovala nabídku svých elektromobilů Enyaq a Enyaq Coupé. Vedle variant Clever, Sportline a RS se nově představuje luxusní varianta Laurin&Klement. Ta přináší nejen lepší výbavu, ale také lepší techniku. Zatímco verze iV 80 má max. výkon 150 kW a čtyřkolka iV 80x nabídne 195 kW (RS pak až 220 kW), varianty L&K 85 i 85x nabídnou shodně až 210 kW. Mělo by jít o stejnou pohonnou jednotku AP550, jakou dostane i Volkswagen ID.7. Rozhodně ale nečekejte trvalý výkon v této výši. On je totiž dostupný při splnění několika podmínek. Je to max. po dobu 30 sekund, teplota baterie musí být mezi 23 až 50 °C a musí být nabita minimálně na 88 %. Jestli je porušena byť jen jedna podmínka, výkon bude více či méně omezen (pokud tak budete nabíjet na doporučovaných 80 %, tak vysokého výkonu se nedočkáte nikdy). I tak půjde o hodně svižné svezení. Pokud ale cestujete na dlouhou trasu, výrobce nevylučuje, že je v takovém případě vhodné dobít i na 100 %.
 
Škoda Enyaq Laurin&Klement
 
Zatímco běžné verze (s výjimkou Enyaqu RS) mají max. rychlost omezenou na 160 km/h, L&K 85 a 85x budou mít omezovač posunutý na 180 km/h. Zadokolka (L&K 85) má z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,7 sekundy (iV 80 potřebuje 8,6 s), Čtyřkolka (L&K 85x) to zvládne za 6,6 sekundy (iV 80x potřebuje 6,9 s). Změnily se i nabíjecí křivky, takže nová varianta podporuje trochu rychlejší nabíjení a z 0 na 80 % to má zvládnout pod 30 minut (nynější modely iV80(x) vyžadují mezi 29 až 36 minutami). K dispozici je nově i funkce předehřátí baterie před nabíjením díky novému softwaru ME4. Toto předehřívání je spojeno s navigačním systémem. ME4 přináší i zjednodušení navigace nebo ovládání klimatizace.
 
Škoda Enyaq Laurin&Klement
 
Další výhodou nových variant je delší dojezd. Dnešní zadokolka iV 80 podle karosářské verze a výbavy nabídne dojezd mezi 536 až 550 km, L&K 85 prodlužuje dojezd až na 570 km. V případě čtyřkolky mají varianty iV 85x 512 až 526 km, L&K 85x slibuje dokonce 550 km dle normy WLTP. V obou případech je to tak zhruba 30 km k dobru.
 
Škoda Enyaq Laurin&Klement
 
Varianty Laurin&Klement budou mít barvu Platinum Grey, speciální verze nárazníků, zrcátek i difuzéru. Více prvků je v barvě karoserie, máme tu světla Full LED Matrix (Full LED jsou i vzadu). Dostávají speciální 20" kola (na přání i 21"). L&K je první model řady, který se zbaví přídomků iV. Interiér může být ve dvou barvách L&K Shell (s béžovou kůží) a L&K Shell s černou. K dispozici je i masážní funkce sedadel nebo hliníkové pedály.
 
Škoda Enyaq Laurin&Klement
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
Doporučujeme náš obsáhlý článek o rozdílech v technologiích baterií.