Sony nechce zpětnou kompatibilitu pro PS4, jde jinou cestou
18.6.2015, Jan Vítek, aktualita
Před několika dny Microsoft překvapil své zákazníky tím, že slíbil kompatibilitu her pro Xbox 360 na novější konzoli Xbox One. Pohledy se poté zaměřily na společnost Sony, zda ta nehodlá nabínout i to samé.
Microsoft tedy zajistí, aby majitelé konzole Xbox One si mohli snadno zahrát hry určené pro Xbox 360 a využít tedy i již dříve zakoupené tituly, aniž by ztratili uložené pozice, dodatečný obsah nebo "achievementy". Sony však nyní potvrdilo, že pro svou PlayStation 4 nic podobného nechystá a hodlá se vydat jinou cestou. Jaká to bude?
Jim Ryan, šéf evropské playstationové divize firmy Sony, uvedl, že se zaměří především na budoucí funkce jako je Shareplay, Suspend/Resume nebo Play as you Download. Dodal také, že namísto zajištění zpětné kompatibility raději napnou síly k tomu, aby budoucí tituly byly lepší a nabídly více možností. To ostatně firma Sony slíbila již při představení konzole PS4, tedy že bude "hledět dopředu" a zaměří se na sociální aspekt.
Dle Ryana se tak jednotlivé platformy od sebe alespoň více odliší a zákazníci se budou moci lépe rozhodnout, jaké dají přednost. Společnost Sony ostatně již jednou vsadila na zpětnou kompatibilitu, když umožnila uživatelům původních konzolí PS3, aby hráli tituly původně určené pro PS2. Ryan k tomu řekl, že tato funkce byla sice často žádána, ale ve skutečnosti ji tolik lidí nevyužívalo.
Zdroj: wccftech
Jim Ryan, šéf evropské playstationové divize firmy Sony, uvedl, že se zaměří především na budoucí funkce jako je Shareplay, Suspend/Resume nebo Play as you Download. Dodal také, že namísto zajištění zpětné kompatibility raději napnou síly k tomu, aby budoucí tituly byly lepší a nabídly více možností. To ostatně firma Sony slíbila již při představení konzole PS4, tedy že bude "hledět dopředu" a zaměří se na sociální aspekt.
Dle Ryana se tak jednotlivé platformy od sebe alespoň více odliší a zákazníci se budou moci lépe rozhodnout, jaké dají přednost. Společnost Sony ostatně již jednou vsadila na zpětnou kompatibilitu, když umožnila uživatelům původních konzolí PS3, aby hráli tituly původně určené pro PS2. Ryan k tomu řekl, že tato funkce byla sice často žádána, ale ve skutečnosti ji tolik lidí nevyužívalo.
Zdroj: wccftech