Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

S.T.A.L.K.E.R. 2: reakce vývojářů na diskuzi o downgradu grafiky v nejnovějším traileru

11.9.2023, Karel Polívka, aktualita
S.T.A.L.K.E.R. 2: reakce vývojářů na diskuzi o downgradu grafiky v nejnovějším traileru
Máme tu vyjádření od vývojářů hry S.T.A.L.K.E.R. 2 ohledně diskuze, která vznikla v návaznosti na nejnovější trailer zveřejněný v době konání Gamescomu a týkala se toho, zda došlo k downgradu grafiky. A tedy jak by měla vypadat finální verze.
Nejnovějšímu traileru na připravovanou hru S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, na základě kterého vznikla diskuze, zda v průběhu vývoje došlo k downgradu grafiky, jsme se věnovali před 2 týdny v době konání Gamescomu. Jelikož někteří hráči dávali najevo své zklamání z toho, jak trailer vypadal, vývojáři z GSC Game World se k tomu před pár dny vyjádřili v rozhovoru s IGN, konkrétně Maksym Yanchyi, programátor verze hry pro Xbox, a Zakhar Bocharov, PR manažer herního studia. Na úvod mohu shrnout, že jejich komentář odpovídá mé dřívější úvaze o tom, proč zveřejnili nový trailer, který obsahoval horší grafické zpracování než to, co prezentovali dříve. Ale vezmeme to postupně, co k tomu teď vlastně řekli.
 
 
Záměrně prý nezvolili marketingový způsob, který by spočíval v prezentaci vyladěné úžasně vypadající ukázky. Ale namísto toho ukázali, v jaké podobě to lze aktuálně hrát (označili to za "hráčský přístup"), přestože to ještě není ideální a jsou jim jasná rizika. Ale rozhodli se tak, protože chtěli ukázat skutečně hratelnou verzi.
 
Uvedli, že když se během vývoje průběžně zveřejňují marketingové materiály (jako trailery nebo screenshoty), vždy se objeví někdo, kdo bude mluvit o downgradu grafiky. Takže z toho bude vždy někdo zklamaný. V případě tohoto traileru jeho podoba v první řadě odráží to, že se na hře neustále pracuje. A může dojít ke změně. Hratelné demo na Gamescomu bylo pro vývojáře prioritou a jelikož nebylo určené pro zveřejnění, vytvořili nový trailer coby ukázku toho, co si novináři už mohli zahrát. A v některých aspektech prý to hratelné demo dokonce vypadalo lépe než ten trailer.  
 

Citace vývojářů z rozhovoru s IGN:
“We decided to take not a marketing approach, like showing something really polished and beautiful in a safe way, but rather a player approach, so you can play it even though it's imperfect.”
“Of course there are certain risks implemented because the polishing goes all the way through. But that's how we decided to approach that, to give players a chance to play the game.”
“When you are constantly releasing marketing materials, trailers, etc, it's like some people always say that it's downgraded. You can always see someone unhappy with what they see. I guess that downgrade thing is a result of the game being work in progress first of all. And it can be changed. In certain aspects the demo we showed, it looks more beautiful than the trailer we released."
“The build obviously was a priority for people to play here [gamescom]. Also we wanted them to have a glimpse of what's in the demo because we're not sharing it publicly. So it's like a showreel for the demo, the trailer itself.”

 
Dále mluvili o tom, že systém osvětlení, který umožňuje Unreal Engine 5, má obrovský vliv na výsledný vizuální dojem, protože stejná grafika jen s odlišným nasvícením může působit extrémně odlišně. Přičemž stále zjišťují a testují, jaké technologie Unreal Engine 5 nabízí, konkrétně např. technologii pro globální osvětlení Lumen. A že to ve hře ještě musí upravit, zatímco engine je neustále updatován. Takže pokud některé scény v nejnovějším traileru vypadají, jako by měly nižší kvalitu, je to možné, protože jde o rozpracovaný projekt. Pro připomenutí následují oba trailery, o kterých je řeč. Nejprve ten nejnovější a pak ten první z roku 2021.

 
 
Některé věci přitom prý vypadaly stejně jako ve dřívějším traileru, který představuje jejich cíl, aby se i přes všechny komplikace dostali při vydání hry na úroveň grafické kvality, kterou ukázali v prvním gameplay traileru v roce 2021. To je jejich cíl z hlediska vizuálního zpracování, ke kterému se přibližují a že také vidí, že se k tomu skutečně přibližují. Nicméně i přesto mohou být na této cestě nějaké zádrhele.


Citace vývojářů z rozhovoru s IGN:
“Certain things, they look exactly like they looked back when we showcased the gameplay demo. So I guess what we are aiming for, despite all the ups and downs, our goal in terms of the overall level of graphics on the release is the gameplay video we released in 2021."
“That's our target visuals, and we are getting there, we are seeing that we're getting there, but there can be certain humps on the way.” 


Kromě toho se rozpovídali o své situaci, jelikož jde o vývojářské studio původně pocházející z Ukrajiny, kterou z velké části krátce před počátkem invaze Ruska opustili a přesunuli se do Prahy. Více informací najdete v tomto článku na IGN. Podle jejich slov se teď 160 z celkového počtu 360 lidí pracujících v GSC Game World stále nachází na Ukrajině (jde o údaje platné k 1. září 2023).
 
- vlevo Volodymyr Yezhov v roce 2022 coby obránce Ukrajiny, vpravo jím inspirovaný vzhled postavy Loki ve hře S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat z roku 2009 -
 
Někteří se také přímo zapojili do obrany Ukrajiny, díky čemuž v prosinci 2022 přišli o dlouholetého člena svého týmu, jelikož v bojích u Bakhmutu zemřel Volodymyr Yezhov, který pracoval ve studiu už od roku 2007 jako herní designér a podílel se i na prvním dílu hry S.T.A.L.K.E.R. V obsahovém rozšíření Call of Pripyat byl dokonce podle jeho předlohy vytvořen vzhled postavy Loki.
 
Zdroj: IGN
Co si myslíte o vyjádření vývojářů o downgradu grafiky u hry S.T.A.L.K.E.R. 2?
V anketě šlo hlasovat od 11.9.2023 do 10.10.2023. Počet hlasujících: 21
Jejich vysvětlení chápu a na hru se těším, ať už bude grafika jakákoli.67 %
Věřím, že hra bude vypadat stejně jako v 1. gameplay traileru z roku 2021.0 %
Věřím, že hra bude vypadat hodně podobně jako v 1. gameplay traileru z roku 2021.5 %
Nevím, nedokáži to posoudit.0 %
Stejně jsem z toho zklamaný.0 %
K downgradu grafiky prostě došlo a teď se jen vymlouvají.29 %