Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.3.2023, Milan Šurkala, aktualita
Už dlouho se mluví o nové generace rychlonabíječek Tesla Supercharger V4. První taková byla dokončena v Holandsku a zajímavostí je např. to, že podporuje napětí až 1000 V. Co ale samotný výkon?
vilcoo (93) | 18.3.202322:15
Tých 250kw je maximum na súčasných batériách 400voltovej architektúry ktorá má práve to obmedzenie 615A .. batérie plaid verzii majú napätie okolo 410V ­(x615A­)... Zjavne Tesla počíta s prechodom na vyššiu voltaz batérií alebo nabíjanie ťahačov ­( tiez s vyššim napätím batérie)
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1584) | 18.3.202313:33
hezké, a jaký paragraf vyhlášky 50 musí řidič mít aby mohl nabíjet? Co jsem tak viděl většinou jsou superchargery bez střechy, v dešti se to obsluhuje jak?
Odpovědět1  9
Milan Šurkala (5135) | 18.3.202313:35
A déšť je pro nabíjení elektromobilů nějaký problém?
Odpovědět4  2
Tech-boy.lukas (1584) | 18.3.202315:46
Máte vyhlášku 50 probléme? Bych to viděl že může být velká spotřeba takových lidí kteří bodou v dešti manipulovat s 1000V. Pokud nemáte vyhlášku tak rád osvětlím. Proud kope, a při takoven napětí už je tak velký že spíše zabíjí. A ten déšť velmi snižuje iozolační odpor. Vono totiž špinavá voda vede elektrický proud.
Odpovědět1  9
Milan Šurkala (5135) | 18.3.202316:20
Podívejte, po celém světě jezdí už přes 20 milionů elektrických aut. Řekl bych, že za tu dobu, kdy elektrická auta existují, už alespoň někde na světě zapršelo a lidé to v tom dešti nabíjeli. Nebo si opravdu myslíte, že když prší, tak lidé přijedou na nabíječku a čekají tam hodiny, než přestane pršet?

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=kvSZHCgFqXc
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=NVMx8frhfRM
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=fDMKXyySpGQ
https:­/­/www.youtube.com­/shorts­/ibXXPE0efqw

Takže má otázka trvá, on je s nabíjením v dešti nějaký problém?
Odpovědět4  1
Budman (273) | 18.3.202316:22
Jenže ono to napětí tam je až v okamžiku zajištění spojeného konektoru a následného spuštění, takže pokud nedojde vysloveně z zaplavení konektoru, tak nějakých pár kapek na jednotlivých kontaktech ničemu nevadí, a žádnou odbornost nepotřebuješ, systém je navržen pro používání běžnými uživateli ­- je to stejné jako kdybys požadoval odbornost na zastrčení běžné zástrčky na 230V

Krom toho, vyhláška 50 už byla zrušena ;­-)
Odpovědět5  0
Tech-boy.lukas (1584) | 19.3.202312:58
a porucha třeba nastat nemůže? A kdy byla zrušena, mám ji od roku 2021?
Odpovědět0  4
Milan Šurkala (5135) | 19.3.202313:15
Porucha nastat může a pak to... nenabíjí. Neprojde to tím schvalovacím kolečkem, které potvrdí, že je vše v pořádku a může to tam poslat. Porouchaných nabíječek je vidět všude kolem spousty a výsledkem vždy bylo, že to nezahájilo nabíjení.
Odpovědět1  0
Budman (273) | 19.3.202316:48
Porucha teoreticky nastat může na každém zařízení, ale už tu s námi ty nabíječky nějaký ten rok jsou v počtu řádu desetitisíců a nevzpomínám si na jediný případ, kdy by došlo k úrazu zákazníka vlivem poruchy nabíjecího stojanu

A k té padesátce ­- je docela smutné a komické, že tu plkáte o elektro bezpečnosti, ale nejste schopen ani sledovat platnou legislativu oprávnění, které vlastníte ;­-­)
https:­/­/www.qcom.cz­/2022­/07­/26­/konec­-vyhlasky­-50/
Odpovědět2  0
ZipX (192) | 22.3.202312:15
Ty začiatočník čo sa tvariš ako elektrikár ­(to že si na strednej spravil kurz z teba elektrikára nerobí­)
V konektore žiadne napätie ani prúd nieje, nabíjačka ho do konektoru nepošle. Je potrebné spojiť konektor nabíjačky s autom, potom dôjde k handshake medzi autom a nabíjačkou, zvolí sa napätie a prúd podľa značky auta a stavu batérie, overí sa odpor kontaktov a až tak sa začne nabíjať.. kabel by mal byť aj odolný proti preseknutiu..

Ďalšia vec je že sa nejedná ani o striedavý ani o vysokofrekvenčný signál, pri jednoamernom prúde na zastavu srdca nikdy nezomrieš ­(to ťa v škole asi neučili­), ale smrť pri jednoamernom prúde je horšia. Prúd ti začne rozkladať hemoglobín a ešte neviem čo v krvy, takže z krvy sa stane voda a prestane roznášať živiny­/kyslík... Takže namiesto resuscitácie môžeš človeku robiť preplach krvy :)
Odpovědět1  0
ludek_jelinek (137) | 19.3.20239:13
Jasně, takže lidí, kteří jsou jistě s problematikou nabíjení EV seznámeni více než dobře a navrhují nabíjení bezpečné pro obsluhu, jsou vlastně blbouni. Přitom se stačilo septat guru­-elektrikáře Tech­-boy.lukas, který by jim to vysvětlil. :­-o
Odpovědět1  0
Tech-boy.lukas (1584) | 19.3.202313:04
máte +, nedávno se tu řešil málo blbu vzdorný přídavný napájecí konektor gpu, nevím nenavrhovali ho naprosto inteligentní lidé. Tak nevím co bfu brečí že se jim roztavil a zničil gpu za 30k. Když byl přeci navržen odborníky kteří vzali v potaz vše co může nastat. https:­/­/www.svethardware.cz­/intel­-doporucuje­-4pruzinove­-reseni­-problematickeho­-konektoru­-12vhpwr­/59166
Odpovědět0  4
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.