Tých 250kw je maximum na súčasných batériách 400voltovej architektúry ktorá má práve to obmedzenie 615A .. batérie plaid verzii majú napätie okolo 410V (x615A)... Zjavne Tesla počíta s prechodom na vyššiu voltaz batérií alebo nabíjanie ťahačov ( tiez s vyššim napätím batérie)
Odpovědět0 0
hezké, a jaký paragraf vyhlášky 50 musí řidič mít aby mohl nabíjet? Co jsem tak viděl většinou jsou superchargery bez střechy, v dešti se to obsluhuje jak?
Odpovědět1 9
A déšť je pro nabíjení elektromobilů nějaký problém?
Odpovědět4 2
Máte vyhlášku 50 probléme? Bych to viděl že může být velká spotřeba takových lidí kteří bodou v dešti manipulovat s 1000V. Pokud nemáte vyhlášku tak rád osvětlím. Proud kope, a při takoven napětí už je tak velký že spíše zabíjí. A ten déšť velmi snižuje iozolační odpor. Vono totiž špinavá voda vede elektrický proud.
Odpovědět1 9
Jenže ono to napětí tam je až v okamžiku zajištění spojeného konektoru a následného spuštění, takže pokud nedojde vysloveně z zaplavení konektoru, tak nějakých pár kapek na jednotlivých kontaktech ničemu nevadí, a žádnou odbornost nepotřebuješ, systém je navržen pro používání běžnými uživateli - je to stejné jako kdybys požadoval odbornost na zastrčení běžné zástrčky na 230V
Krom toho, vyhláška 50 už byla zrušena ;-)
Odpovědět5 0
a porucha třeba nastat nemůže? A kdy byla zrušena, mám ji od roku 2021?
Odpovědět0 4
Porucha nastat může a pak to... nenabíjí. Neprojde to tím schvalovacím kolečkem, které potvrdí, že je vše v pořádku a může to tam poslat. Porouchaných nabíječek je vidět všude kolem spousty a výsledkem vždy bylo, že to nezahájilo nabíjení.
Odpovědět1 0
Porucha teoreticky nastat může na každém zařízení, ale už tu s námi ty nabíječky nějaký ten rok jsou v počtu řádu desetitisíců a nevzpomínám si na jediný případ, kdy by došlo k úrazu zákazníka vlivem poruchy nabíjecího stojanu
A k té padesátce - je docela smutné a komické, že tu plkáte o elektro bezpečnosti, ale nejste schopen ani sledovat platnou legislativu oprávnění, které vlastníte ;-)
https://www.qcom.cz/2022/07/26/konec-vyhlasky-50/
Odpovědět2 0
Ty začiatočník čo sa tvariš ako elektrikár (to že si na strednej spravil kurz z teba elektrikára nerobí)
V konektore žiadne napätie ani prúd nieje, nabíjačka ho do konektoru nepošle. Je potrebné spojiť konektor nabíjačky s autom, potom dôjde k handshake medzi autom a nabíjačkou, zvolí sa napätie a prúd podľa značky auta a stavu batérie, overí sa odpor kontaktov a až tak sa začne nabíjať.. kabel by mal byť aj odolný proti preseknutiu..
Ďalšia vec je že sa nejedná ani o striedavý ani o vysokofrekvenčný signál, pri jednoamernom prúde na zastavu srdca nikdy nezomrieš (to ťa v škole asi neučili), ale smrť pri jednoamernom prúde je horšia. Prúd ti začne rozkladať hemoglobín a ešte neviem čo v krvy, takže z krvy sa stane voda a prestane roznášať živiny/kyslík... Takže namiesto resuscitácie môžeš človeku robiť preplach krvy :)
Odpovědět1 0
Jasně, takže lidí, kteří jsou jistě s problematikou nabíjení EV seznámeni více než dobře a navrhují nabíjení bezpečné pro obsluhu, jsou vlastně blbouni. Přitom se stačilo septat guru-elektrikáře Tech-boy.lukas, který by jim to vysvětlil. :-o
Odpovědět1 0