Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Tim Cook míní, že nepotřebujeme PC, stačí tablet

11.11.2015, Jan Vítek, aktualita
Tim Cook míní, že nepotřebujeme PC, stačí tablet
Marketingové veletoče firmy Apple jsou občas velice zajímavé. Nyní jsme se z úst Tima Cooka mohli dozvědět, že dnes už nemáme důvod ke koupi PC a že budoucnost i nadále patří tabletům. Co nám tedy konkrétně sdělil?
Zatímco Intel mluví o tom, že počítače PC čeká velký návrat, Tim Cook z Apple hovoří o tom, že jejich koupě nemá smysl a vidí budoucnost v tabletech. Ovšem Cookova slova nepotvrzuje už ten základní fakt, že prodeje tabletů začínají padat a nyní je již zřejmé, že nepřekonají prodeje počítačů PC. Nedokázaly to ani v minulém roce, kdy nastal jejich vrchol a nyní by se musel stát malý zázrak, aby byl tento trend zvrácen.





Tim Cook ale míní: "Když se díváte na PC, pak se můžete ptát sami sebe, proč bych si ho chtěl ještě koupit? Ne opravdu, proč byste ho měli chtít?". A dále pokračuje: "Ano, iPad Pro je náhradou za notebook i desktop pro mnoho lidí. Ti jej začnou používat a zjistí, že už nepotřebují nic jiného než tablet a své telefony". Dle Cooka se přitom nový iPad Pro zaměřuje na dvě skupiny dosavadních uživatelů PC - designéry, kteří používají počítač k tvorbě obsahu a pak ty, kteří chtějí na PC sledovat filmy a poslouchat audio.

My se zase můžeme ptát, kdo by chtěl na malém, relativně nevýkonném zařízení vůbec pracovat a ničit si zdraví chabou až nepřátelskou ergonomií a malou obrazovkou? Jak bychom mohli efektivně třeba jen psát text nebo tvořit tabulky, natož pak dělat náročnější a složitější práci, jako kreslit v CAD, Photoshopu, modelovat ve 3D Studiu, stříhat video nebo si jen kvalitně zahrát? Je zřejmé, že Tim se může odkazovat na hordy uživatelů, jimž prostě PC slouží ke sledování videí z YouTube, surfování po webu, využívání sociálních sítí, čili k prosté konzumaci internetových služeb, ne k tvorbě. Pak by se ale neměl zmiňovat o tom, že se jejich iPad Pro zaměřuje na designéry.

Za výroky tak můžeme vidět spíše jen poněkud neobratnou snahu podpořit nástup nových tabletů iPad Pro. Podobně jako když se Steve Jobs v roce 2006 zmínil o tom, že svou reprosoustavu asi nahradí novým Apple BoomBoxem pro iPad v ceně 350 dolarů: "Jsem audiofil. V životě jsem vlastnil reprosoustavy v ceně, kterou vám ani neřeknu, protože byste si mysleli, že jsem blázen. Prostě stály daleko více. A nyní přemýšlím o tom, že svou nynější nahradím tímto" (čili BoomBoxem). V té době se přitom vědělo, že používá Wilson Audio Grand Slamm, reprosoustavu ne v ceně pár set dolarů, ale v ceně mnoha desítek tisíc dolarů.

Zdroj: Telegraph.co.uk