reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Twitteru údajně klesly příjmy z reklamy o 59 %

12.6.2023, Milan Šurkala, aktualita
Twitteru údajně klesly příjmy z reklamy o 59 %
Sociální síť Twitter to pod vedením Elona Muska neměla lehké. Nyní ji sice už vede Linda Yaccarino, nicméně podle New York Times se síti v poslední době snížily příjmy z reklam o velmi citelných 59 %.
Elon Musk už není ve vedení Twitteru a jeho místo nedávno přebrala Linda Yaccarino. Každopádně jeho vedení se na výsledcích firmy hodně podepsalo a ne zrovna pozitivně. Cílem Muska je výrazně snížit závislost Twitteru na příjmech z reklamy a naopak výrazně zvýšit podíl předplatných, kde by to mělo dosáhnout zhruba poloviny. Podle New York Times se toto zatím nedaří, zatímco příjmy z reklamy padají k zemi. Ve studovaném období od 1. dubna do 1. týdnu v květnu si měl dle zprávy Twitter přijít na 88 milionů USD. To jsou ale proti loňskému roku za stejné období o 59 % nižší příjmy. A to je opravdu velmi vážný rozdíl.
 
Elon Musk Twitter
autor: Daniel Oberhaus, CC BY-SA 2.0, přes Flickr (přidáno logo)
 
Musk se nechal slyšet, že největší odliv inzerentů je z Evropy a Severní Americky, kteří dle jeho slov chtějí nechat Twitter zbankrotovat. Bohužel Muskovo chování v uplynulých měsících důvěru inzerentů zrovna nepodporovalo, ba právě naopak. Vyhazoval, koho jen mohl, od vedoucích manažerů až po řadové zaměstnance, šířil a šíří kontroverzní tweety, dovolil se vrátit zabanovaným uživatelům a velkým problémem je především typ reklam, který se na síti objevuje. Pro společnosti začíná být problém, když se na jedné síti vyskytují jejich příspěvky a reklamy spolu s reklamami na hazard, produkty z marihuany nebo různé produkty se sexuální tematikou.
 
Největší společnosti jako jsou Apple, Amazon nebo Disney, neměly v minulosti problém objednat si velké bannery na stránce s trendy, přičemž tato pozice má údajně stát 500 tisíc USD za 24 hodin, nicméně nyní je většinu doby prázdná. Šest manažerů reklamních agentur se měla nechat slyšet, že jejich firmy si na Twitteru zadávají méně reklam než v minulosti. Důvodem je nekonzistence podpory, náhodné změny na síti i toxický obsah na ní. Jedním z nejčastěji zmiňovaných je nedávný falešní snímek útoku na Pentagon, který se tu virálně šířil. Jak se to ale bude vyvíjet dál, když síť nyní vede Linda Yaccarino, to ukáže až čas. Podle posledních zpráv se nyní inzerenti opatrně vracejí.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama