reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.1.2020, Milan Šurkala, aktualita
Lithium-sírové akumulátory jsou jedním z nových typů, které možná mají šanci nahradit dnes používané typy akumulátorů. Vědci Monash University nyní pracují na odstranění jedné z nevýhod, nízké životnosti.
Jardadoma (1505) | 15.1.202018:45
Já nevim. Není na elektromobily ještě brzo? Nebo už máme takový nadbytek levné ekologické elektřiny, že nevíme co s ní?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4507) | 15.1.202019:02
Brzo? Tohle ale přeci nemá žádný časový počátek, jde o proces. Elektromobilita se bude postupně rozšiřovat, ale to je záležitost tak na zhruba 50 let, pokud budeme hodně optimističtí. Vždyť jen vozový park se v ČR obnoví jednou za 30 let a s elektromobily to rozhodně nebude rychlejší. Plnou elektromobilitu tu budeme mít možná tak v roce 2070. Takže pokud tam máme v roce 2070 dojít, tak už teď v roce 2020 jsou nové akumulátory naopak pozdě.

Pokud jde o elektřinu, tak už nyní ČR vyváží takové množství elektřiny, že by to zvládlo nabíjet v podstatě všechna osobní auta, pokud by byla elektrická. Pokud bychom tedy přestali vyvážet elektřinu, tak už nyní v roce 2020 máme elektřinu pro elektromobily, které tu budeme mít v roce 2070. Má to ale několik háčků. Za prvé, pokud přestaneme vyvážet, tak sice my problém mít nebudeme, ale budou ho mít naši sousedé. Za druhé, dnešní elektřina v ČR není zrovna ekologická. Sice je emisně ve výsledku čistější než spalování benzinu a nafty, není to ale extrémní rozdíl. A za třetí, naše stávající elektrárny doslouží, takže bude nutno budovat něco nového a těžko říci, co to bude.
Odpovědět0  0
Jardadoma (1505) | 17.1.202015:38
Však jo. Ve finále to dopadne jako se soláry. Zaplatí to všichni a to pořádně. Ekologické to sice moc nebude, ale aspon se budou ksefty hejbat. Podraží elektřina pro všechny, pár boháčů nakoupí elektro s dotacema a zbytek bude platit.
Urcite se objevi nejaka eko dan na palivo aby se lidi trochu podojili.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 12.1.202015:50
Copak o to. Pokud by baterie vydržela 100 cyklů plného nabití ­(alias napřed pár set cyklů částečného vybití a nabití­) a pak umírala pozvolna na snížení kapacity, nebyl by to neřešitelný problém. Určitě by šlo vytvořit systém, který snando vymění celý blok. Potíž je cena, dostupnost materiálu a chování v případě poruchy. Síra je levná a je snadno dostupná v množství milionů tun. Lithium je dost drahé a ložiska o potřebných milionech tunách materiálu ani nejsou známa. A co horšího, lithium je v kyslíkové atmosféře nepříjemně reaktivní. Poškozerná baterie je v podstatě samozápalná. Záleží jen na okolnostech, jestli jen ­"hřeje a smrdí­", nebo jestli vyšlehnou plameny.

PS: Spíš, jestli někdo netušíte, jak vypadá studie uhlíkové baterie? Vím, že s tím před několika lety vyhrála studentka Intelí soutěž na podporu mladých.. Tehdy slibovali, že je to velmi levné ­(uhlík je hodně levný­). že to má stejné množství uložerné elektřiny na kg jako li ion, plus, že se to dá do 80% kapacity nabít snad za 30s.. A že je to stabilní, samo že to nechytne. A pokud si to dobře pamatuji, tak hlavně, že jde o velmi snadnou úpravu současných linek, tudíž se to bude ta rok či dva vyrábět.. Je to asi 5 let a nic.. Místo toho hoří ajfouny a ťamťungy..
Odpovědět0  1
Jardadoma (1505) | 15.1.202018:50
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.