reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Xbox Series X/S konečně dostanou FSR 2.0, ukázala se světově největší Series X

24.6.2022, Jan Vítek, aktualita
Xbox Series X/S konečně dostanou FSR 2.0, ukázala se světově největší Series X
Podpora technologie AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR 2.0) na moderních konzolích Xbox vůbec nepřekvapí, neboť ty mají svou hardwarovou i softwarovou výbavou velice blízko PC. A co nám to vytvořil jeden youtuber?
Microsoft Xbox Series X/S tak dostanou podporu technologie FidelityFX Super Resolution 2.0, která tak už nebude k dispozici pouze na PC, jak potvrdil GPUOpen a Jason Ronald (Xbox). Vývojáři softwaru pro konzole Xbox už mají potřebný software k dispozici a nyní jej testují pro pozdější nasazení ve hrách. Ovšem FSR 2.0 skutečně není vybíravá technologie, co se týče hardwaru, což znamená, že bude dle odkazovaných tweetů k dispozici dokonce i na starých Xbox One vedle moderních modelů. 
 
 
Co se týče podpory her, lze pochopitelně očekávat, že ty tituly, které FSR 2.0 již podporují na PC, budou brzy upraveny i v xboxových verzích. O univerzální kompatibilitu ale nepůjde, prostě budeme muset počkat na aktualizace samotných her. 
 
Herní konzole přitom běžně využívají nějakou formu upscalingu obrazu, jako je třeba obvyklé TAA. Vzhledem ke kvalitám FSR 2.0 by se ale dalo počítat s tím, že tato technologie se zvláště mezi konzolemi značně rozšíří, čili i v jejich hrách. Jinými slovy, platformy Xbox a PC zde mohou spojit své síly, aby se FSR 2.0 coby otevřený a hardwarově univerzální standard co nejvíce rozšířilo. Na druhé straně tu ale bude stát DLSS od NVIDIE či XeSS od Intelu a velká otázka je, jak to bude v případě konzolí PlayStation, což se zatím prostě neví. V jejich případě samozřejmě nic nebrání tomu, aby rovněž využily FSR 2.0 a jde tu pouze o to, zda Sony bude chtít. 
 
Musíme si ale počkat, abychom viděli, jak rychle se bude FSR 2.0 ve světě PC a Xboxu šířit. Jeho implementace už vyžaduje větší zapojení ze strany autorů her a také vhodný engine, který dokáže této technologii poskytnout data různých bufferů (depth, color) a využít pohybové vektory. Pokud ale nějaká hra již podporuje DLSS 2.x či alespoň TAA, neměla by být integrace FSR 2.0 už žádný velký problém. 
 
 
My se zatím můžeme podívat na světově největší Xbox Series X, což je ovšem pouze projekt jistého youtubera vysoký 208 cm a vážící cca 115 kg. 
 
 
Tato konzole je plně funkční, čili jde o jakýsi protipól nedávno diskutované PS5 umístěné naopak v tenounkém měděném těle s vodním chladičem. V tomto případě jde ale prostě o velkou bednu tvořenou dřevěným rámem a překližkou, ovšem s velkým důrazem na detaily (jen trošku zvětšené). Máme tu tak i velké imitace portů S/PDIF, USB a dalších, funkční podsvícený vypínač, atp. Samotná konzole je umístěna v zabudovaném šuplíku, takže je možné využít i její optickou mechaniku, jen je poněkud hůře dostupná. Na účel tohoto projektu je ale jinak zbytečné se ptát, neboť jeho cílem bylo prostě vytvořit to, co vidíme ve videu: přerostlý Xbox, který ovšem následně putoval do Atlanty a tamního Youth and Teen Development Center organizace YMCA. 
 
Zdroj: THW


reklama