reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
28.1.2023, Karel Polívka, aktualita
Od uvedení Next-Gen updatu, který přinesl řadu vylepšení včetně ray tracingu (globální osvětlení) uběhlo sice už 6 týdnů, ale zvýšené HW nároky způsobily, že někteří čekají na další patch. Vypadá to, že se brzy přece jen něčeho dočkáme.
RapierCZ (8) | 3.2.202322:11
Tvrzení, že next­-gen TW 3 update je EPIC fail není rozhodně na místě! Původní TW 3, tzn. vanilla verze 1.32, vypadala na staré Xbox One S ale i nové Xbox Series X hrozně. Viditelné to bylo nejen v menším počtu postav na scéně ale i kvalitě textur. Grafický downgrade proti PC verzi byl markatní! Next­-gen update, verze 4.00 ­(a současná 4.01­), vypadá o generaci lépe a to jak na Xbox One S kde není RT mode dostupný, tak na XSX kde RT mode dostupný je.

Tvrdit, že není poznat zdali je RT zapnuto nebo vypnuto je nesmysl. Z vlastní zkušenosti vím ­(XSX a PS5­), že stačí stejnou scénu zapnout v RT mode, nebo Performance mode ­(= RT off­) a lze si ve vetšině scén okamžitě všimnout rozdílu v nasvícení scény. Dopad na vnímání scény je propasný, a to mluvím o zkušenosti s konzolemi kde je jen RDNA 2.0, tedy RX 6000 series GPU.
Odpovědět0  0
haunter (200) | 31.1.202311:03
A co má autor za grafiku? Já třeba s RTX 3060 nemám problém... na starších ani DLSS snad nemá smysl zapínat, ne? Ten čip na AI prostě v tom HW není :D
Odpovědět0  2
Karel Polívka (1068) | 31.1.202320:47
Záměrně jsem v článku komponenty neuváděl, jelikož konkrétní hodnoty FPS záleží také na nastavení jednotlivých detailů a rozlišení, protože každý nemusí mít nutně vše na maximum a každý hraje v jiném rozlišení. ˇŠlo mi o poukázání na ten procentuální pokles po zapnutí RT, který je zde opravdu velmi výrazný i na hodně výkonných kartách. Jinak mám RTX 3080, Ryzen 7 5700X a používám rozlišení 3840x1600 px. Pokud na tomto HW zapnu RT a nastavím všechny detaily na maximum, ten výkon teď na pohodlné hraní ani s aktivním DLSS v režimu Quality prostě nestačí. Ale pokud dostatečně snížím detaily, dostanu to do stavu, kdy je průměrné FPS na úrovni kolem 60 FPS, což už je pro takovýto typ hry OK. Osobně ale nevidím jako problém si počkat, až to celkově poběží lépe ­(ať už kvůli novému patchi, nebo někdy později po upgradu grafiky­).
Odpovědět1  0
cdwN (585) | 30.1.202321:53
Boha jeho, ten čas tak letí. 7 let stará hra, zdá se mi, jakoby vyšla teprve nedávno...:O
Odpovědět1  0
congi (317) | 30.1.202314:08
zpusobem jakym je RT pouzito moc propady ve vykonu neobhajuje, mnohdy lze jen tezce rozeznat oproti stejne scene tvorenou ciste rasterizaci, opravuje aspon ten patch nesmyslne faily, ktere byly videt ve videu u clanku k RT zaklinacovi o par dni drive? Nekteré sceny jsou hezci například stíiovani podloubi apd. a pak jdete kousek dal a narazite na uplne temna mista v regalu umistenem venku za slunneho dne, to same stin pod stromem kde to generuje totalni tmu v prave poledne, to je fakt smesne neco takoveho vypustit
Odpovědět1  1
thegrid (256) | 30.1.20238:08
Poslední update nvidia ovladačů mi zvedl fps ze 34 na 40. Pořád ale nic moc ­- velká špatná. Hlavně třeba časté pády hry !?!
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 28.1.202322:07
Ten ­"next gen­" update je epic fail a CD Project se zachoval fakt svinsky že to lidem updatnul automaticky, protože spousta lidí to prostě nerozjede. Kdybych neviděl porovnávací screeny, tak si ani nevšimnu že to je nějaká vylepšená verze ale FPS je tak 1­/3 a navíc hra má šílený lagy třeba při běhu nebo při jízdě na koni, tohle se fakt nepovedlo a aktivace DLSS tady kdoví jak nepomáhá, v Cyberpunku to funguje luxusně a běží ve 4K+DLSS pěkně, Zaklínač po tom updatu je skoro nehratelnej a přitom to líp fakt nevypadá. Jako kdyby to bylo volitelně že si člověk vyloženě musí sám nainstalovat tu next gen verzi tak nad tim mávnu rukou, ale to že to lidem updatnuli automaticky je fakt svinstvo, to by se prostě dít nemělo. Zkusim nainstalovat tu verzi co nemá v názvu complete edition ani goty a doufam že to bude ta původní verze bez toho updatu, jinak mě fakt naštvou. Vemte si že je plno lidí co maj třeba komp z doby kdy ta hra vyšla a po tom update jim to jede na 10 FPS, já mam RTX 2070 Super a běží to fakt mizerně.
Odpovědět2  7
wrah666 (6205) | 28.1.202323:26
RT je taková řekněme rozporuplná technologie. Na jednu stranu, některé scény umí vypadat lépe. Na druhou stranu: Na naprosté většina si rozdílu všimnete jen když zastavíte a začnete srovnávat. Ale potřebný výpočetní výkon se zvedá brutálně. ­(Ostatně nejen s RT. já posledně měřil prosté Wowko. Současný stroj: i7 10700f ­(než se někdo zeptá, kam jsem dal R5 2600, tak se prostě naskytla možnost výměny kus za kus jen tak­) a 1080ti. Rozdíl spotřeby na detaily ­"1­" a ­"10­" mi vycházel 150W. Ne, žíly mi to netrhá, ale na holé farmení kytek či rudy je to dost solidní rozdíl spotřeby­) A snad bych raději nezkoumal, co by si vzal raid v max detailech s RT. ­(Btw, spíš bych komentoval video týpka, co ukazuje, jak mu RT určuje, že kápě vrhá stín na xicht... A vůbec mu nevadí daleko podstatnější problém: že jak postava dýchá, tak tím armorem střídavě prochází. A to samozřejmě v RT a non RT...)
Odpovědět1  1
Karel Polívka (1068) | 29.1.20230:11
"Na jednu stranu, některé scény umí vypadat lépe. Na druhou stranu: Na naprosté většina si rozdílu všimnete jen když zastavíte a začnete srovnávat.­"
Což je naprosto logické vzhledem k tomu, co ray tracing vlastně je a na co vůbec může mít jaký vliv, nemluvě o různém způsobu využívání různými vývojáři v různých hrách. Tady je předně problém v tom, že hodně uživatelů neví, co ray tracing z hlediska principu vlastně představuje a mají tak ze začátku nesmyslná očekávání díky různým pompézním marketingovým prohlášením. Druhá věc je, že si kolikrát udělají názor na základě konkrétního způsobu využití v několika málo hrách, přestože je tam RT využíván třeba jen v naprosto minimální míře, takže takový názor se pak vůbec neodvíjí od nějakého reprezentativního vzorku.
Odpovědět4  0
wrah666 (6205) | 29.1.20230:18
Nebudu se hádat. To, co jste řekl podle mě dobře odpovídá realitě.
Odpovědět1  0
pidalin (1478) | 29.1.202314:05
Ten update neměl nikdy vzniknout, když už to chtěj vylepšovat, tak měli dát lepší textury a případně dát bohatší možnosti nastavení grafiky nad rámec původních hodnot a dál bych to nechal bejt. Ta hra je po tom updatu naprosto nehratelná a spousta lidí hlásí že i zabugovaná a updatnuli to lidem automaticky. To budou fakt lidi co hrajou na nějaký GTX1070 čumět po updatu že maj 15 FPS na low. Nějaký RTX efekty jsou mi na 2 věci když na to nemá výkon ani RTX4090 v týhle hře.
Odpovědět2  2
Karel Polívka (1068) | 29.1.202316:04
Četl jste vůbec, co jsem napsal v předchozí odpovědi? Zřejmě ne.

Je naprosto super, že ten update v takovémto rozsahu i tak dlouho po vydání této hry vzniknul, protože i přes stáří této hry jsem se do ní za celou tu dobu ještě pořádně nepustil. Takže já jsem za něj jednoznačně rád, protože ta hra teď díky němu dokáže vypadat o hodně lépe.

Pokud má člověk méně výkonný HW, tak si prostě podle toho nastaví v menu hry grafiku podle potřeby tak, aby mu to dobře běželo a nebude samozřejmě ray tracing ani zapínat.

Pokud chce člověk hrát hru z nějakého důvodu v dřívější verzi před next­-gen updatem, přestože Next­-Gen přinesl i řadu vylepšení netýkajících se grafiky, tak si prostě nastaví, že chce mít nainstalovanou tu dřívější verzi.

To, že vývojáři vydají patch, který se následně aplikuje na nainstalovanou hru automaticky a při nové instalaci se instaluje automaticky už právě tato nejnovější verze ­(s nejnovějším patchem­), je naprosto běžná praxe. Ale když to, co je naprosto běžná praxe, teď udělal CDPR zde u Zaklínače 3, tak je to špatně a neskutečné svinstvo i z nějakého jiného důvodu než jen proto, že je teď v kurzu a moderní CDPR co nejvíce kritizovat po patáliích s uvedením Cyberpunku 2077?

Pokud chcete mít nutně naprosto všechno nastavené na maximum ve 4K, tak potom s tím bude mít skutečně problém i karta jako RTX 4090, ale každý opravdu nemusí mít nastavené všechno na maximum možného jen proto, že nějaké takové nastavení existuje. S RTX 4090 se to dá už teď hrát naprosto v pohodě i s aktivním ray tracingem, jen se prostě v případě rozlišení 4K některé úrovně detailů o něco sníží a pak není problém.

Já mám RTX 3080 od EVGA s tím jejich hybridním chladičem ­(kompaktní vodník­), což je o hodně méně výkonná karta než RTX 4090 a pokud dostatečně snížím jednotlivá nastavení grafiky, tak i s aktivním ray tracingem ­(a samozřejmě s aktivním DLSS­) se už teď v rozlišení 3840×1600 dostanu na úroveň kolem 60 FPS a i s těmi sníženými detaily to vypadá hodně dobře, takže toto Vaše zhodnocení implikující, že dnes neexistuje grafická karta, na které by se to dalo s ray tracingem hrát, musím označit za naprostý blábol, jelikož to zkrátka neodpovídá realitě. Schválně jsem si to teď znovu pro ověření vyzkoušel ještě před napsáním této odpovědi a prostě to tak je. Ano, mnou používané rozlišení 3840×1600 není plné 4K ­(méně pixelů na výšku, protože mi na hry více vyhovuje ultra wide s poměrem stran 21:9­), takže mám o něco nižší potřebu výkonu, ale nejde o nějak zásadní rozdíl.

Podtrhuje to ale fakt, že pokud má někdo výkonnou grafiku, neznamená to, že by automaticky hrál v plném 4K. I pokud bych teď přešel na RTX 4090, nadále bych zůstal u aktuálního monitoru, protože v tomto ohledu u mě vůbec nejde o otázku výkonu, ale o ten poměr stran. No a pak jsou hráči, kteří obecně ­(v jiném typu her­) preferují maximální možnou obnovovací frekvenci, takže i s hodně výkonnou grafikou hrají třeba na monitoru s ještě nižším rozlišením. Zaklínač 3 není nějaký kompetitivní titul, kde by šlo o každý snímek, zde je důležité dostat se na nějakou minimální úroveň pro pohodlné hraní a pak je to už víceméně jedno.
Odpovědět2  0
pidalin (1478) | 29.1.202316:21
"Pokud má člověk méně výkonný HW, tak si prostě podle toho nastaví v menu hry grafiku podle potřeby tak, aby mu to dobře běželo a nebude samozřejmě ray tracing ani zapínat. ­"

Po tom updatu to nejede solidně na ničem, optimalizace je naprosto příšerná. Lagy a záseky nejsou způsobený slabou grafikou. A jak už jsem někde psal, spousta lidí má pořád komp z doby kdy ta hra vyšla a po tomhle updatu to nerozjedou prostě vubec.
Mam 3 roky starej komp s Ryzenem 3800X a RTX 2070 super, Cyberpunk mi jede uplně krásně i ve 4K+DLSS, ale tenhle updatnutej Witcher 3 je nehratelnej a oni ti to hoděj jako autoupdate. Nemluvě o tom že po zapnutí DLSS je hra rozmazaná a ani zapnutí vyostřování to nevyřeší. V Cyberpunku je to naprosto ostrý, případně to doladíš tim vyostřovánim. Ten patch nikdo nechtěl a nepotřeboval. Koukni se na testy na youtubu, ty vole dyť to pořádně nejede ani na tý RTX 4090, furt jsou tam vidět ty lagy a propady FPS. Tohle prostě neměli vypustit a už vubec ne jako autoupdate. Měli rovnou teda udělat pořádnej remaster a normálně ho prodávat, nic bych proti tomu neměl. Nechci žádný nevyžádaný dárky zadarmo.
Kdyby to tý hry jenom přidali podporu DLSS a dalších technologií, ale základ zůstal stejnej ­(se stejnejma HW nárokama a stejnym FPS­) tak bych byl asi nadšenej, ale takhle? Tohle se fakt nepovedlo.
Pokud to podporuješ, tak jsi korporátní ovce co sežere všechno co ti naservírujou a Jonny Silverhand si pro tebe přijde.
Odpovědět2  3
Karel Polívka (1068) | 29.1.202316:52
Píšete stále stejné nepravdy o tom, že na to nestačí ani RTX 4090, přestože jsem před chvílí jasně napsal, že jsem si to právě teď na RTX 3080 zkoušel nastavit se snížením detailů a dostal jsem to do naprosto v pohodě hratelného stavu s aktivním ray tracingem v rozlišení 3840×1600. Důležitý je zde také procesor ­- v mém případě jde o Ryzen 7 5700X ­(tzn. 8jádro z předchozí generace, žádný předražený top model­). RTX 2070 Super je z hlediska ray tracingu hodně pomalá karta. Řadu RTX 20 bych z hlediska ray tracingu charakterizoval spíše jen jako technologické demo. Zkušenosti s takovouto kartou opravdu nelze aplikovat na novější generace. Sám jsem mnoho měsíců používal RTX 2080 a také jsem na ní zkoušel hry s ray tracingem, které v té době byly k dispozici, takže z vlastní zkušenosti vím, o čem mluvím ­- technologické demo. RTX 3080 je v tomto ohledu už o něčem jiném. A opět Váš osobní názor, že ten update nikdo nechtěl, což prostě a jednoduše není pravda.

To, že se na YouTube neustále vytváří kolem něčeho drama, aby měli dotyční co nejvíce zobrazení a vyšší provize z reklam, na věci opravdu nic nezmění. Nevím, proč bych si měl o něčem, co jsem si teď sám na vlastní hardware a oči vyzkoušel, myslet něco jiného jen kvůli nějakým videím na YouTube. Ano, nějaká ta videa, o kterých mluvíte, jsem viděl. Na YouTube je obecně hodně zajímavého obsahu, ale také neskutečně mnoho nesmyslů, různých polopravd a lží. A co má být?

K tomu ostatnímu už v této diskuzi bylo napsáno dost, není potřeba to neustále opakovat. Stejně to nikam nepovede.

Jsem korporátní ovce, protože podporuji co konkrétně? Protože podporuji prezentaci mnou zjištěných skutečností? Nebo ony existují nějaké grafické karty, které by nevyráběla nějaká korporace? Zkuste tuto svou myšlenku prosím trochu rozvést, jelikož v ní vidím velký potenciál.
Odpovědět2  0
RapierCZ (8) | 3.2.202322:28
Na PC s Ryzen 3700X, X570 chipset, 32 GB DDR4 3200Mhz@3600Mhz a GPU Sapphire RX 5700XT Nitro+ TW3 next­-gen update v DX 12 běží od vydání next­-gen update 4.00 plynule, tzn. 60 fps v nativním QHD rozlišení monitoru.

RX 5700XT ­(RDNA 1.0­) je jen o pár procent pomalejší, než RTX 2070 Super ­(Turing­) dle testů HW Unboxed z roku 2022, a v QHD rozlišení stejně rychlá jako starší high­-end GTX 1080 Ti ­(Pascal­), a navíc o pár procent rychlejší, než novější RTX 3060 12 GB ­(Ampere­). Samozřejmě, AMD ovladače mám aktuální.

Nicméně z praxe od svých známých vím, že spousta lidí co má Nvidia GTX 1600, RTX 2000 a 3000 series měla problémy v DX 12, hra jim buď nešla spustit, anebo měli nízký výkon, řada z nich ovšem neměla aktuální ovladače GPU. :)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1068) | 28.1.202323:51
1­) Ray tracing si můžete v nastavení hry jednoduše vypnout a další nastavení detailů si případně stáhnout na nižší hodnoty tak, aby nebyl problém s poklesem výkonu. Jestli těmi lagy máte na mysli stuttering, tak ten jsem měl ze začátku taky, ale zmizel po instalaci nejnovějších ovladačů ­(v té době šlo o 527.56­) v kombinaci se zapnutím funkce NVIDIA Reflex Low Latency.

2­) Můžete si nastavit, jakou verzi hry chcete mít nainstalovanou ­(zda Next­-Gen nebo tu předchozí­):
Steam: ­"Properties­" ­-> ­"Betas­" a zde zvolit verzi ­"Classic ­(Patch 1.32­)­".
GOG: ­"Manage Installation­" ­-> ­"Configure­" ­-> ­"Beta channels­" a zde změnit výchozí hodnotu ­"Disabled­" na ­"Classic­".

3­) CDPR se zachoval svinsky kvůli tomu, že všem, co si tu hru kdy pořídili, poskytnul takto robustní update zcela zdarma? Aha, to je fakt sviňárna nejvyššího kalibru.

4­) Epic fail je tvrzení, že v tom není rozdíl, kterého by bylo možné si všimnout, pokud člověk neporovnává screeny, protože v závislosti na typu scény jde o velmi výrazný rozdíl vizuálu, viz následující videa:
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=_o59iS_4SHY
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=CYtx1MhmRC8
Člověk musí ale taky vědět, jaké změny lze vůbec očekávat a nemůže čekat např. nějakou nesmyslnou proměnu geometrie nebo prostě něčeho, co s RT vůbec nesouvisí. RT je o principu šíření světla, takže to, co se může aktivací RT změnit, je barva povrchů jednotlivých předmětů a intenzita nasvícení­/viditelnosti v jednotlivých místech.

RTX 2070 Super je obecně z hlediska ray tracingu hodně pomalá. Však je to první generace karet, které jej vůbec začaly podporovat. Řada RTX 30 už umí s ray tracingem pracovat o poznání efektivněji. Jestli pro Vás není RT natolik důležitá věc, abyste kvůli tomu upgradoval grafiku, no tak upgrade nedělejte a zůstaňte u této karty, však je to Vaše volba, co chcete a co ne, ale pak se nemůžete divit, že na starším HW poběží hry využívající novější technologie pomalu, resp. v tomto případě naprosto mizerně.

Já jsem coby hráč Zaklínače 3 s Next­-Gen updatem, co se týče vylepšení vizuálu, naprosto spokojený, protože výsledek výrazně předčil má dřívější očekávání toho, jak by to mohli jen v rámci dodatečného updatu vizuálně posunout dále. Výkonnostní stránka věci je momentálně přesným opakem, jelikož ten pokles výkonu je opravdu výrazný, na druhou stranu předpokládám, že by to právě ten budoucí patch mohl pomoci výrazně vylepšit. A pokud ne, no tak si tu hru zahraju někdy později až po výměně grafiky na nějaký novější­/výkonnější model, svět se mezitím snad nezboří :­-­). Určitě ale právě tuto hru už nechci hrát bez aktivního ray tracingu, když je zde takto použitý pro globální osvětlení. Takže tolik za mě, aneb každý máme jiné preference.
Odpovědět4  0
pidalin (1478) | 29.1.202316:30
Instalace novejch driverů zvedla celkově FPS, ale shuttering to nevyřešilo, furt to laguje když třeba běžim skrz město. Když to tam všechno na low, tak to pořád běží mnohem hůř než původní hra na ultra, prostě neni důvod ten next gen update instalovat. Původní hra běží nativně ve 4K i bez DLSS, ty nároky ­"next gen­" verze you fakt tak 3­-5x vyšší, to je prostě hnus.
Odpovědět1  2
vojtasoo (45) | 29.1.202312:22
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 29.1.202314:03
Lidi co dali mínus evidentně podporujou chování že vám korporát po letech sebere produkt kterej jste si koupili a dá vám místo něj něco co nechcete. To je fakt skvělý, proto všchno dneska stojí za prd, protože to lidi ještě podporujou.
Odpovědět1  7
Cemada (1210) | 29.1.202315:20
Ne, lidi co ti dali mínus vědí, že za automatický update si můžou uživatelé sami neb tak mají nastavený Steam, GOG apod.
A navíc taky vědí, že nikdo jim původní produkt nesebral, protože na původní verzi ­(nyní označovanou jako Classic­) se můžeš vrátit.
Takže argument ­"oni to automaticky updatovali­" a ­"oni sebrali­" je naprosto lživý.
A jdu ti dát taky mínus :­-P
Odpovědět5  1
pidalin (1478) | 29.1.202315:54
Jo, můžeš se vrátit, už jsem si to taky vygooglil jak to udělat, ale většina lidí na to sama nikdy nepřijde a prostě se smířej s tim že se ta hra ­"nějak změnila.­" Koukat na 50 GB update a pak 33 GB roll back je fakt zábava. Ale myslim že po týhle zkušenosti asi budu autoupdaty u starších her opravdu zakazovat, aspoň u klientů kde to jde. A nemůžeš teď klasickou verzi nainstalovat přímo, musíš nainstalovat next gen a pak dát roll back. Takže ať tak nebo tak, ta next gen verze by měla bejt ve storu jako samostatná hra a nikomu to necpat. Komu je 15 a chce si hrát, ten ať si to klidně nainstaluje sám, ale to by pak zjistili že to skoro nikoho nezajímá kromě streamerů co chtěj otestovat stoje RTX 4090 a dělat machry. :­-D Mě na tom nejvíc štve že CD Projekt mohl ten čas a prachy investovat do něčeho užitečnýho, ten update fakt nikdo nepotřeboval a nechtěl, hra na ultra vypadala dost dobře i po 7 letech. Mohli třeba přidat jenom lepší textury a zpřístupnit víc natavení grafiky, to by bohatě stačilo, ale marketing CD Projektu potřeboval vykázat nějakou práci tak udělal update kterej nikdo nechtěl. Navíc tim že to bylo zadarmo tak to ani nemohli udělat pořádně, tak ať prostě udělaj plnohodnotnej remaster když už a normálně ať ho zase prodávaj, vubec nic bych proti tomu neměl. Současnej CD Projekt a GOG neni ten CD Projekt z roku 2015, něco se jim stalo, už jenom to že tam v tom updatu přidali ty netflixovský šourkozbroje o nich hodně řiká, nějak jsou teď napojený na netflix a to je špatně.
Odpovědět1  3
Karel Polívka (1068) | 29.1.202316:19
Obrovský problém přenastavit něco v menu instalačního klienta a pak ještě jednou stáhnout daný objem dat. Drama!

Myslím, že pokud to i z řad běžných uživatelů někoho zajímá, tak si už v dnešní době vygooglí, co se změnilo a co s tím případně může udělat.

Proč stále opakujete, že ten update nikoho nezajímal a nikdo jej nechtěl, když to není pravda? Mě coby hráče této hry a zákazníka CDPR tento update zajímal a rozhodně jsem jej chtěl a čekal na něj. A dokonce si troufám tvrdit, že rozhodně nejsem jediný člověk na planetě, který ten update chtěl :­-­). Své osobní názory prezentujete jako nějaká obecná fakta aplikovatelná na všechny, což pak působí akorát úsměvně.
Odpovědět3  0
pidalin (1478) | 29.1.202316:35
Ty furt vubec nechápeč o čem mluvim. Tady jde o princip a zbytečnou ztrátu času, plejtvání kapacitou celosvětovýho internetu a v neposlední řadě ­(ať má Gréta radost­) taky o zbytečnou spotřebu a emise kvůli něčemu co ani nechceš. Tak dam příklad abys to pochopil i ty a lidi co volej Babiše:

Máš auto, výrobce ti přes noc vymění kola za hranatý s tim že si můžeš požádat o výměnu zpátky, ale bude to trvat další 2 dny. Budeš taky nadšenej z takový inovace? Asi těžko. A tyhle nevyžádaný ­"vylepšení­" her a tvoje logika jsou uplně to samý. Stejně jako Microsoft by neměl mít právo ti měnit OS pod rukama, tak vydavatel by neměl právo ti automaticky updatovat hru tak že z toho udělá jinou hru. Něco jinýho je to samozřejmě u nějakejch free to play onlinovek, ale toho Witchera jsem si tenkrát fakt koupil za plnou cenu. Jsem platicí zákazník, já je vlastně živim, muj názor by je měl zajímat. Lidi co kupujou hry po 5 letech za 3 stovky v akci je neživěj, já jo.
Odpovědět1  8
pidalin (1478) | 29.1.202316:42
Kdyby aspoň konečně vyřešili to nepřesný ovládání postavy, ani ten alternativní styl ovládání co tenkrát přidali to nevyřešil, furt je problém se s geraltem trefit do dveří nebo se pohybovat poblíž nějakýho útesu a nespadnout tam. Měli by přidat možnost aby se pohyboval jako ve FPS hrách že když dam A tak pujde bokem doleva a ne že se otočí velkym obloukem ­(během kterýho někam spadne­) a poběží doleva čelem vpřed.
Odpovědět1  0
Karel Polívka (1068) | 29.1.202316:58
Z diskuze o updatu Zaklínače 3, výkonu grafických karet a ray tracingu jsme se dostali do fáze, kde v rámci argumentace zmiňujete i Grétu a Babiše? Když už zmiňujete tu ztrátu času, tak takový argument bych aplikoval právě zde na tuto diskuzi :­-D
Odpovědět7  0
RapierCZ (8) | 3.2.202322:40
Upřímně?! Nebyl bych tak kritický. Roky používám GOG, Steam, konzole a nevěděl jsem, že Steam má tuhle funkci, tedy možnost se vrátit ke classic 1.32 verzi. Stejně jako jsem nevěděl, že na PS5 ­(má první PS vůbec­) musím manuálně zvolit ­(při již naistalovém TW3 GOTY!­) verzi pro PS5, abych měl dostupný RT. :­) Tím chci jenom naznačit, že zdaleka ne každý hráč ví, co si lze zapnout na Steamu, GOGu, PS5 apod.

PS: zrovna u PS5 je to velmi ne­-intuitivní! Na XOS i XSX se hra prostě updatovala na next­-gen update automaticky, a na XSX byl okamžitě dostupný RT mode v options. U PS5 jsem byl dost překvapený, proč nemám RT mode dostupný, než mi to došlo.
A, že jsem očividně nebyl sám kdo se spletel dokázali i borci z vortexu, viz https:­/­/www.vortex.cz­/kolik­-lidi­-si­-dnes­-na­-ps5­-stahne­-spatnou­-verzi­-zaklinace­/ , a to jsou zkušení pařani! :)
Odpovědět0  0
vaclav2211 (357) | 29.1.202322:47
a poznas taku vec ako je settings?
Odpovědět1  0
RapierCZ (8) | 3.2.202321:46
Dnes jsem naistaloval patch 4.01, viz. https:­/­/www.thewitcher.com­/en­/news­/47491­/patch­-4­-01­-list­-of­-changes na XOS, XSX, PS5 i PC.

Očividně v CDP zamakali na optimalizaci a chybách zobrazení při zapnutém RT. Nyní nepozoruji problémy s problikáváním v RT mode na XSX + PS5. Hra mimochodem jede velmi dobře ­(!­), a vypadá velmi dobře ­(jasně, že hůře než na PS5­/XSX­) i na starém Xbox One S.
TW3 má tak skvělý příběh, pozadí, a veškerou tu omáčku okolo, a navíc vypadá tak dobře i na staré konzoli, že je mi osobně více méně úplně jedno zdali ji hraji na XSX s RT mode on nebo na XOS bez RT, v obou případech na 4K TV­/monitoru.

Zkrátka si to užívám v obou případech. Na PC lze navíc zapnout na Steamu klasickou 1.32 verzi, případně si ji stáhnou z GOG. Ovšem není žádný důvod se k ní vracet, ledaže máte v úmyslu si hru zahrát ve vanila verzi před next­-gen upadate, nebo 1.32 modifikovanou.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.