reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Další čtyřiadvacítka - LG L245WP

5.2.2007, Pavel Kovač, recenze
Další čtyřiadvacítka - LG L245WP
Pod oko sondy se tentokrát dostal 24" model firmy LG s označením L245WP. Jde o širokoúhlý osmidoménový MVA panel se slušnými parametry a hlavně přívětivou cenou. Uvidíme, jak si LG povede v našich testech s tímto novým MVA panelem.

Pod kapotou



Rozebrat monitor není problém, a tak se podíváme na celou elektroniku a ovládací čip. LG vsadilo na čip Genesis, který zaručuje 8-bitové zpracování obrazu. Jinak se z tištěného spoje nic moc zajímavého nedozvíme.


Elektronika (Pro zvětšení klikněte)

Zde máme detail čipu. Jde o Genesis gm1601H-LF.

s
Čip na zpracování obrazu (pro zvětšení klikněte)

Dále se podíváme na to nejdůležitější. Ano je to štítek. Toho, kdo očekává panel z dílny LG.Philips s technologií S-IPS, musím bohužel trošku zklamat. Jde o AMVA (Advanced MVA) panel od AU Optronics s označením M240UW01, který obsahuje 12 podsvětlovacích trubic (Cold cathode fluorescent Lamp neboli CCFL). To je vzhledem k velikosti panelu vcelku normální a lze tedy očekávat slušné podsvícení.


Štítek na panelu

Zpět ale k samotné technologii panelu. Je to totiž první Advanced MVA panel v testu. Hlavní výhodou oproti klasickému Prem.MVA je zvýšení počtu domén ze čtyř na osm. Díky tomu se AU Optronics dostává technologicky na stejnou úroveň s panely Samsung (S-PVA) a díky tomu lze očekávat prakticky stejné výsledky v pozorovacích úhlech jako u S-PVA a také určitě barvy doznaly nějakých těch změn. Ale to uvidíme až v samotných testech.


OSD menu



Opět zde máme OSD menu s dostatečným nastavením. Lze volit podsvícení (HW regulace jasu) a ručně seřizovat barvy. Ovšem je zde jedno velké "ale", o kterém se zmíním až při testech barevného podání. Naopak příjemným překvapením je možnost zobrazit obraz v 1:1 (pixel na pixel, kdy nedochází k interpolaci). To využijete hlavně při hraní her a v konzoli. Pomocí menu lze také zobrazit obraz v obraze (PIP) popř dva obrazy vedle sebe (PBP).





Náhled průhledného OSD menu
reklama