Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Apple Car nebude tak chytré, jak mělo být, navíc je odloženo na rok 2026

9.12.2022, Milan Šurkala, aktualita
Apple Car nebude tak chytré, jak mělo být, navíc je odloženo na rok 2026
O chytrém plně autonomním autě od Applu se mluví už hodně let. Prozatím to ale nevypadá, že bychom se ho měli brzy dočkat, a rok 2024 už také vypadá jako nedosažitelná meta. Auto se údajně znovu odkládá a nebude ani tak chytré.
Apple Project Titan, aneb autonomní auto Applu, to je záležitost, kde v podstatě nikdo neví, co to vlastně bude, v jaké formě to má být, kdy to bude a kdo to vlastně kde bude vyrábět (u Sony je třeba už jasné, že jeho auto bude vyrábět Honda). Bylo to zrušeno, obnoveno, a především ze strany Applu je docela ticho po pěšině, což ale také poněkud znemožňuje říkat, že nebylo dodáno něco, co bylo slíbeno, když toho oficiálně vlastně ani moc nepadlo. Nicméně to vypadá, že Tesla, které se často vyčítají odklady, není jediná, kdo nabírá zpoždění. Apple Car se totiž podle úniků mělo objevit v roce 2024 a nyní se říká, že bylo společností odloženo o dva roky, tedy až na rok 2026.
 
Apple Tesla Car
ilustrační foto, zdrojové fotky: Alexandre Prevot [CC BY-SA 2.0], přes Flickr a Glozerwow [CC BY-SA 4.0], přes Wikimedia Commons (ořez, úprava barev, zaretušování masky a náhrada loga)
 
Mark Gurman z Bloombergu tvrdí, že Apple měl značně slevit ze svých plánů, a přestože tak učinil, vůz přijde o dost později. Pracuje na něm okolo 1000 zaměstnanců ve 4 lokacích rozmístěných do 3 různých zemí. Auto nebude tak drahé, jak se původně mělo plánovat, a z ceny okolo 120 tisíc USD se má dostat spíše pod 100 tisíc USD, což by ho pozicovalo jako konkurenci základních verzí Tesly Model S nebo vozu Mercedes-Benz EQS. Stále ale není rozhodnuto o konečném designu auta, prozatím má být jen v plánu vyčerpávající testování v průběhu roku 2025.
 
Zatímco ústup z ceny můžeme vnímat pozitivně, znamená to také ústup z podporovaných funkcí (a možná i luxusu). Z plně autonomního auta bez volantu a pedálů na 4., ne-li 5. úrovni autonomního řízení, se nám tu plán scvrkává na 2. až 3. úroveň. Vůz tak má mít pedály i volant, a plně autonomní řízení má umět jen na dálnicích, nikoli však ve městech, což už např. Tesla u svého Full Self-Driving víceméně podporuje ve své veřejné betaverzi. Zdá se, že auto tak bude za 3-4 roky stále "hloupější" než třeba již dnešní Tesla a jiné automobilky, které koketují s 3. úrovní autonomie (např. Mercedes-Benz). A to by pro Apple nebyla moc dobrá vizitka.