reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Autonomní auta od Googlu rozpoznají i signály rukou cyklisty

7.7.2016, Kateřina Hoferková, aktualita
Autonomní auta od Googlu rozpoznají i signály rukou cyklisty
Cyklisté na kolech jsou na silnicích především v letních měsících velmi častým jevem. Google se proto rozhodl vylepšit systém svých autonomních aut, aby dokázal lépe rozpoznat úmysly cyklisty.
Pokud mají autonomní auta na cestách fungovat tak, jako by za volantem seděl lidský řidič, a být dokonce ještě spolehlivější, musí si dávat pozor na všechny účastníky silničního provozu. S cílem, aby byla autonomní auta ještě bezpečnější, Google u svých vozidel rozšířil jejich schopnosti i tím, že dokážou lépe rozpoznávat cyklisty a jejich signály, které na cestách vysílají.

Když se stane nehoda, kterou způsobí autonomní auto, kolem události se strhne velký poprask, a to i když se takové nehody stávají jen skutečně výjimečně. Za zmínku stojí událost s autonomním SUV od Googlu, které zavinilo kolizi s autobusem.

Lidé jsou tak přirozeně vůči dopravním prostředkům bez řidiče skeptičtí, proto je důležité udělat celý systém, který auto řídí, ještě spolehlivější. To povede k zamezení podobných nehod. Na cestách jsou časté případy, kdy "normální" auto srazí cyklistu, a proto by se tomu autonomní auto mělo vyhnout a být v těchto ohledech prozíravější.





Google se tedy snaží schopnosti svých autonomních aut vylepšovat co nejvíce. Nedávno své autonomní vozy naučil i ohleduplně troubit. Nyní ve své zprávě zveřejnila společnost informace o tom, jak jejich vozy dělají pokroky v oblasti sdílení silnic i s cyklisty, které rozpoznají jako speciální účastníky silničního provozu. Důležité je následně především rozpoznat záměr člověka na kole, v opačném případě může cyklista velmi snadno zkřížit autonomnímu autu cestu.

Ve zprávě se uvádí, že autonomní systém řídí kolem cyklistů velmi opatrně a že senzory na palubě autonomního vozu detekují i signály, které dává cyklista rukou. A to zejména pokud chce například odbočit nebo přejet na druhou stranu cesty. Zajištěno je i to, že když cyklista dá signál rukou i se značným předstihem, autonomní systém si bude informaci pamatovat pro pozdější použití. Tohle všechno pomůže k lepšímu rozpoznávání záměru jezdce na kole, kteří jsou často obtížně předvídatelní.

Dále Google uvádí příklad, že pokud na kraji cesty stojí zaparkované auto a cyklista se mu bude muset zanedlouho vyhnout, autonomní systém navede vozidlo při předjíždění jezdce dostatečně daleko, protože počítá s tím, že cyklista bude objíždět překážku směrem do cesty.

Nezapomnělo se ani na podmínky, kdy není dobrá viditelnost, a systém tak obdržel vylepšení i v ohledu rozpoznávání cyklistů ve tmě. Právě při snížené viditelnosti dochází k častým nehodám. Problém není ani s rozpoznáváním různých typů a velkostí jízdních kol, takže autonomní auto dokáže přesně určit, co má zrovna objíždět. Cyklisté by tak měli být díky těmto opatřením na cestě s autonomními auty od Googlu v bezpečí.

Zdroje: engadget.com, Google
reklama