Zatím si běžný spotřebitel může koupit vozy s jízdními asistenty 2. úrovně, jen v několika málo případech se dostalo už i na 3. úroveň autonomního řízení (SAE Level 3). Ve velmi omezeném množství případů je sice možné využít dokonce i 4. úroveň jako v případu Mercedesu-Benz na letišti ve Stuttgartu, běžně je ale 4. úroveň, která nevyžaduje pozornost řidiče, pro majitele vozů stále něčím nedostupným a asi to tak ještě nějakou dobu zůstane. O dost jinak je to ale na komerční bázi v případě robotaxi. Tady se naopak SAE Level 4 bez potřeby záložních řidičů rozšiřuje do stále většího počtu lokací a jednou z nich je čínský Peking.

Zde byla v říjnu 2021 otevřena Beijing Intelligent Connected Vehicle Policy Pilot Zone, která má rozlohu 20 km2, a kde se mohou testovat autonomní auta. Projekty mají 3 fáze, přičemž v té první není nikdo za volantem, ale musí být bezpečnostní operátor na sedadle spolujezdce. Druhá fáze ho přesouvá na zadní sedadlo a ve třetí fázi pak ve voze není nikdo. Dohled nad vozem pak probíhá čistě vzdáleně. A právě do této třetí fáze se nyní v Pekingu dostaly společnosti Baidu a Pony.ai.
V případě Pony.ai byla společnosti udělena taxikářska licence v dubnu 2022, v červnu 2022 se dostala do 2. fáze s operátorem na sedadle spolujezdce a možností vybírat za jízdy poplatky. Listopad 2022 přenesl operátora na zadní sedadlo a nyní na přelomu roku 2022 a 2023 operátor z vozu mizí úplně a vozy jsou autonomní na 4. úrovni. Pony.ai testuje plně autonomní vozy také v Kantonu.
Druhou firmou, která toto povolení obdržela, je Baidu. To už takové vozy testuje v Čchung-čchingu a Wuhanu, kde mohou jezdit po plochách o rozloze stovek km2. V roce 2023 chce mít Baidu v čínských ulicích dalších 200 autonomních vozů. Pokud jde o Peking, zde budou obě dvě firmy provozovat 10 autonomních aut.