reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

BMW vyzkouší hybridní akumulátor ONE v iX, očekává se 965km dojezd

15.6.2022, Milan Šurkala, aktualita
BMW vyzkouší hybridní akumulátor ONE v iX, očekává se 965km dojezd
Jedním z řešení nevyhovujících vlastností akumulátorů může být i hybridní konstrukce, o kterou se snaží startup Our Next Energy (ONE). Ten už vytvořil 200kWh Teslu, nyní ve spolupráci s BMW vytvoří SUV iX s téměř 1000km dojezdem.
Vývoj akumulátorů probíhá mnoha různými směry a zajímavě vypadá startup Our Next Energy, se kterým se nesetkáváme poprvé. Ten už vytvořil Teslu Model S s 200kWh akumulátorem, která při testu ujela přes 1200 km. Nebylo to ale jen vysokou hustotou, ale také tím, že tam použili výrazně více článků (akumulátor byl těžší o dalších 331 kg). I tak byla ale energetická hustota nadprůměrná a znatelně dál než to, co je dnes zvykem. Do firmy investovala i automobilka BMW, což naznačuje, že mezi obrovským množstvím více či méně pochybných startupů je toto pro ni jeden z těch, kterým více věří (investiční kolo bylo ve výši 65 mil. USD a BMW mělo největší podíl). A právě ve spolupráci s BMW vznikne SUV iX, které dostane hybridní akumulátor Gemini. Výsledkem by mělo být SUV s dojezdem okolo 600 mil, což je 965 km.
 
 
Akumulátor Gemini s hybridní konstrukcí má dvě různá chemická složení, což ve výsledku znamená, že má proti standardu o 20 % méně lithia, o 60 % méně grafitu a výrazně méně niklu a kobaltu. Toho bylo dosaženo tak, že jedna část baterie je typu LiFePOC (LFP), která má vysokou životnost a je i ekologickým dopadem výhodnější díky absenci problematických prvků, jako je nikl nebo kobalt. Druhá část je typu LiMnO (LMO), která má naopak vyšší energetickou hustotu. Akumulátor tak dokáže na základě podmínek využívat výhod každého z obou typů směsi. Dá se však předpokládat, že navzdory vyšším hustotám bude stěžejní část vysokého dojezdu dána vysokým množstvím článků.
 
Zdroj: one.ai


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama