reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Budman (2)
Vzhledem k velikosti toho trhu s elektrickými ojetinami je to opravdu pouze na úrovni dohadů, protože ten vzorek není početně moc reprezentativní.
Co se týče toho kobaltu, tak já právě mluvím specificky o kobaltu, protože ten je zmiňoval, že už je vyřešen, ale ono v těch baterkách není jen kobalt, že? A právě jsem si nějak nevšimnul, že by v diskuzích byl nějak výrazně kritizován jen ten kobalt na úkor ostatních těžkých prvků v akumulátorech.
Emise jsou podobná story, většina těch kalkulací vychází z různých teoretických modelů, která jsou od reality vzdáleny tu více, tu méně ­- ale samozřejmě, že se to vždy zaonačí aby to vycházelo jak je třeba, ostatně to není v automobilismu žádná novinka
Odpovědět2  1
No nevím, jediné co z toho je reálné je ta životnost baterek ­(a i tam stále zůstává ta otázka, jak moc se to projeví na prodejnosti ojetého auta­), zbytek je z Vaší strany dost přikrášlování a ohýbání, viz například to dobíjení ­- ne fakt, pro normálního člověka není rozumná hranice ­"pod půl hodiny­", dojezd 500+ je stále spíš teoretická utopie ­(a to ještě jen u pár aut­), které musíte podřídit vše, cena je pořád mimo ­(vyšší segmenty směrodatné nejsou, mluvíme o mainstreamu, tj cca 400­-700tis­), kobalt většinu lidí nezajímal, čistou energii nevyrábíme a vyrábět ještě dlouho nebudeme.
Dobře, ještě ta recyklace už jakžtakž funguje, ale také ještě s otazníky.
Reálně shrnuto ­- podstatné změny jsou dvě, dojezd a nabíjení se zlepšili z tragického na ­"jen­" otravné a podstatně se rozšířila síť nabíječek, takže je možné ty delší cesty plánovat rozumněji, ale stále se musí podřizovat řidič autu, nenabije kdekoliv
Odpovědět2  1
Jen tak pro zajímavost ­- co z těch podmínek nastalo? Já teda nevím jaké podmínky přesně máte na mysli, ale takové ty základní věci to má pořád horší než ICE ­- dojezd, komfort tankování­/nabíjení, pořizovací cena... vše pořád dost vzdálené tomu, aby se to vyrovnalo mainstreamu rodinných vozů.
Relativně použitelný je BEV jako druhé auto typu nákupní taška­/mamataxi do rodiny, na ježdění kolem komína dostatečné a nabíjet se to může přes den z panelů na baráku, takže provoz velice levný.
Odpovědět2  0
Bohužel musím souhlasit s předchozím komentářem ­- tohle už je čistý bulvár, který nemá s IT hardwarem nic společného a sem nepatří
Odpovědět2  2
A vy si myslíte, že ta trasa je z dolu přímou čarou 20km do přístavu? Celou dobu jen klesá a nikde nekříží žádnou infrastrukturu? Navíc teda nákladní lanovka na 20km trasu je už sama o sobě dost megaprojekt oproti pár BEV truckům
Odpovědět2  0
No 15 let životnost bych asi nepočítal, to si myslím, že ty auta budou měnit častěji bez ohledu na typ pohonu. Ale jinak je pravda, že tohle je aplikace, kde asi to BEV dává smysl, protože použitelnost auta to nijak nesnižuje, dojezd je dostačující, profil trasy s nákladem to dělá dokonce ještě výhodnější díky možnosti výrazné rekuperace a získávání potřebné elektrické energie je výrazně nízkoemisní ­- tady se imho nic kritizovat nedá, kdyby podobně smysluplné byla většina aplikací BEV, tak by přístup veřejnosti byl mnohem pozitivnější.
Odpovědět3  0
Tak zrovna za tohle bych ho fakt nekritizoval, vesmírný program je něco, co se díky své komplexnosti a finanční náročnosti vážně blbě plánuje, navíc bohužel stejně nakonec skončíte u variace na metodu pokusu a omylu a každý ten pokus je sakra drahej... ale i přes to všechno je právě Musk a SpaceX největším hybatelem pokroku ve vesmíru za posledních pár dekád
Odpovědět3  0
A právě proto jsem zmiňoval nová auta v záruce ­- protože to co zmiňujete jsou věci, které běžně opravdu nemění a neopravují na zánovních autech v záruce ­(olejové příslušenství je samozřejmě míněno v té výměně oleje, ale asi se shodneme, že těsnění nebo zátka fakt není klíčová položky při pravidelné výměně oleje, že?­). S těma brzdama je to všelijaké a bude hodně záležet na stylu jízdy, BEV je totiž zase výrazně těžší, takže i to snížené používání brzd díky rekuperaci nemusí mít na životnost výrazný dopad.
Emisní kontrola není servis, to je položka legislativní kontroly, takže bych to sem netahal, nemluvě o tom, že je dost velká jistota, že časem se vymyslí nějaká speciální kontrola pro BEV, aby to STK stanicím kompenzovali ­- třeba test kvality baterií.
Navíc netvrdím, že to levnější nebude, jen upozorňuji, že to zase takový rozdíl být nemusí
Odpovědět1  0
S těmi úsporami na servise bych si nebyl tak jistý, ano, není tu sice k servisování samotný motor a převodovka, ale všechno ostatní zůstává a ono je tam té mechaniky a elektroniky pořád více než dost ­- navíc se bavíme hlavně o nových a zánovních autech a jak často je u nich problém s motorem a převodovkou? Tam se většinou servisují věci, které jsou i na BEV, snad jedině s výjimkou oleje, to je taková jediná častější pravidelná položka.

Auto se už dávno většinou nevyplatilo, je to spíše otázka pohodlí a úspory času oproti hromadné dopravě, ale pro mnoho lidí je nepostradatelné, zvláště pokud bydlí někde v satelitech nebo menších obcích
Odpovědět3  1
Ten článek je takové dlouhé povídání o ničem ­- samozřejmě, že propad o 96% byl nesmysl a autor to správně popsal, jak ono číslo vzniklo, bylo to takové klasické vytržení z kontextu a vhodná interpretace pro clickbait titulky. Ale na nějaké celkové objektivnější hodnocení dopadu to není ani tak, protože Norsko má trh extrémně deformovaný a tohle zvýhodnění bylo jedno z nejmenších. Hodnotit by se dalo jedině, kdyby odstranili všechna zvýhodnění i znevýhodnění z BEV i ICE a teprve pak by se vidělo, co by si lidé vybrali... celý článek se dal vlastně shrnout do posledního odstavce :­-­)
Odpovědět11  0
Takže popořadě:
- konfiskace majetku západem se týkala nějaké množiny lidí a firem spjatých s kremelským režimem, bez ohledu na tom, zda měli s invazí něco společného, jen na principu kolektivní viny ­- pokud nechápete význam, tak je to jako by Vám sebrali majetek v zahraničí jen kvůli tomu, že jste Čech a v ČR byl premiérem Babiš, který nasekal dluhy. Taky hrozně férové, že? ­(a najednou se Vám ten kontext hodí, že?­)
- to že ta prvotní konfiskace západem byla odplatou invaze na Ukrajinu nijak nepopírám, ale když jste se tak oháněl právní subjektivitou, tak mi jistě rád a hned poskytnete odkaz na příslušný paragraf mezinárodního práva, který toto povoloval, zejména ve vztahu k jednotlivcům a ne státnímu majetku
- politiku sem zatáhl diskutující, na kterého jsem zareagoval prvním příspěvkem
- chápu, že jednodušším lidem Vašeho typu nevoní, když jim někdo připomene jejich pokrytectví, ale sám jste řekl, že krádež je pořád krádeží a já s tím plně souhlasím ­- západ ukradl majetek ruských společnosti a Rusko ukradlo majetek západních společností, odsouzeníhodné je oboje.

Užitečný i....t jste tak možná Vy, protože fanaticky opakujete stupidní urážky a samozřejmě už přidáváte urážky ad hominem, protože argumenty Vám docházejí a jen čím dál tím víc ukazujete svůj doublethink a schizofrenii
Odpovědět1  1
Čemu nerozumíte na tom, že ­"se tím Ruska nijak nezastávám ani jej neobhajuji­" ?

Ale jsem rád, že společně souhlasíme, že krádež je neomluvitelná a je jedno, zda Rusko krade letadla nebo západ krade majetek ruských firem v zahraničí :­-­)

Jinak kontext jakékoliv situace je sakra důležitý pro správné posouzení situace z pokud možno objektivního hlediska, krom toho utíkáte od tématu, ale to je jedno, stejně sem politická diskuze nepatří.
Odpovědět1  2
Leasingové společnosti vypověděly smlouvy jednostranně na základě sankcí vůči Rusku ­(viz Vámi odkazovaný článek­), takže se ptejte jich, jaká byla právní subjektivita těch, kdo ty sankce stanovili,
A znovu opakuji, že se tím Ruska nijak nezastávám ani jej neobhajuji, jen tuhle situaci uvádím v kontext.
Odpovědět1  2
Ten Musk vážně čím dál tím víc propadá megalománii ­- předchozí plán z většiny nesplnil ­(a přitom to byly body, které defakto závisely jen na Tesle samotné­), ale teď bezostychu představí plán mnohem ambicioznější ­- ale vyčůraně takový, na které se musí podílet celý svět, takže má vlastně alibi, když ho zase nesplní :­-)
Odpovědět2  0
Rozhodně se nechci nějak zastávat Ruska, ale se zabavováním majetku rusáků začal první západ a ty letadla zkonfiskovali až potom, co jim západ je znemožnil jak používat, tak i za ně platit...
Samozřejmě to nic nemění na tom, že Putin je vůl a nebejt jeho, tak se nic z toho nestalo, ale zase obviňovat firmy, který s tou valkou nemaj nic společnýho a defakto je pro ně i likvidační, je trochu nefér...
Odpovědět0  2
Zrovna Čina a udávané parametry baterií je kombinace, která vytváří veselé situace, takže dokud to nepotvrdí nějaká nezávislá autorita měřením, tak bych tyhle hodnoty životnosti bral s velkou rezervou :­-­)
Ale ono je to ve výsledku jedno, stejně vzhledem k celkové morální životnosti současných telefonů je většina lidí mění dříve než k nějaké viditelné degradaci baterií dojde, takže se to tak moc řešit nemusí.
Samozřejmě ale pomalé nabíjení bude k baterii vždy šetrnější než rychlonabíjení a osobně už v těhlech závodech smysl nevidím, když je mobil nabitý během 30­-60min, tak je to naprosto dostačující pro 99% uživatelů
Odpovědět1  0
Mě spíš fascinuje, že na tohle pořád ti investoři skáčou ­- však lidé, kteří investují do startupů musí být už v principu lidé s nějakým vzděláním­/zkušenostmi­/inteligencí ­(negramotný blbec většinou peníze nemá a když už, tak určitě neřeší podobný styl investování­) a tohle jakýkoliv technik se základní znalostí fyziky a elektriky okamžitě odhalí jako hrozně neefektivní. Tedy minimálně na osobních autech, na těch busech už to za určitých podmínek asi fungovat může i když to asi také hitparáda nebude.
A to nejsou jen solární auta, stejná volovina jsou třeba ty gravitační baterie nebo výroba elektřiny bržděním naložených tahačů a podobné vylomeniny... všechno to je funkční jen principiálně, ale prakticky ani náhodou
Odpovědět3  1
Ano, tahle aplikace bateriového napajení vozidel má logiku a je zřejmě opravdu použitelná
Odpovědět0  0
Já jsem spíš zvědavý na budoucnost těchto pronájmů, protože to opravdu vypadá, že to jde tímto směrem a v budoucnu to úplně nahradí osobní vlastnictví. Ale v tu chvíli vyvstane jeden zajímavý problém ­- co s těmi vozidly po skončení plánované životnosti v rámci předplatného­/operativního leasingu? Dnes se tato vozidla odprodávají do bazarů, ale pokud se osobní vlastnictví aut bude výrazně omezovat, tak i tento trh bude mizet a v tu chvíli tady budeme mít stále rostoucí množinu aut ojetých tak, že je již nebude možné pronajímat, ale stále pojízdných a proti tomu bude stále zmenšující se skupina potenciálních kupců těchto ojetin
Odpovědět0  0
Je zajímavé, že i tak zkušená automobilka jako je Ford má problémy s náběhem sériovky, zajímalo by mne v čem je kámen úrazu, procesy přece musí mít zvládnuté a nechce se mi věřit, že by se kompletace principiálně nějak výrazně lišila od klasiky
Odpovědět1  1
Osobně mám s dojezdem BEV hlavně ten problém, že je to něco hrozně těžko predikovatelného, když si sednu do ICE, tak se na údaj o aktuálním dojezdu můžu spolehnout bez ohledu na počasí a styl jízdy ­(bez nějakých výrazných extrémů­) s rozumnou tolerancí řekněme 15%, ale u BEV je to jak věštění z l´ógru, je vážně naprosto pitomé, když udávaný dojezd je něco hrozně idealního při téměř nereálných podmínkách, na tom by měli výrobci, zejména teda programátoři zapracovat ­- ano, vím, že ta spotřeba energie je dost rozdílná, ale tak by mělo být možné třeba aspoň nadefinovat parametry typu, zapnutá klimatizace, cestovní rychlost 130km­/h, atd.. aby se to té realitě začalo více blížit.
Odpovědět1  0
A kdo tě donutí respektovat pravidla, když tam nebude žádná autorita? ;­-­) Představa, že budou všichni daná pravidla dodržovat jen na základě dobrovolnosti je utopie
Odpovědět1  0
Pragmaticky si to asi opravdu nezdůvodníte a do běžného PC už vůbec ne, ale je ta tady pořád poměrně velká skupina lidí, kteří kupují prostě to nejlepší bez ohledu na cenu a reálný přínos. Navíc tyhle top produkty také slouží jako prezentace značky
Odpovědět0  0
Rusko je prakticky nemožné díky jeho rozloze porazit­/obsadit a myslím, že se o to ani nikdo pokoušet nebude, mnohem jednodušší je ho opět uzbrojit ekonomicky ­- což už se defakto děje
Odpovědět2  0
No bacha, ona je manipulace a manipulace ­- něco jiného je, když si běžný BFU ­(nebo třeba i řadový ajťák­) otevře PS a opraví snímek tak, aby to bylo na první a na druhý pohled v pořádku a něco jiného je, když si k tomu sedne profesionální grafik, který přesně ví, jak se podobné manipulace odhalují a při úpravách se na odstranění těchto znaků soustředí ­- je to pouze otázka nákladů.
Ale je nutné si uvědomit ten průšvih v lidské rovině ­- dejme tomu, že budu chtít někoho poškodit, tak udělám hanlivé video vhodného tématu ­(nevěra, rasismus, atd­) a pošlu ho jeho blízkým­/do zaměstnání a myslíte, že v tu chvíli bude příjemce řešit analýzu videa?
Odpovědět4  0
Vodíkovému pohonu fandím, ale dokud někdo nenajde méně energeticky náročný proces získávání vodíku, tak je to okrajová záležitost
Odpovědět0  0
A nemůže být za tím to, že zjistili, že pro ně bude jednodušší používat jednotný čip i pro zařízení bez 5G a to tam jen deaktivovat, resp nepoužít?
Nemluvě o tom, že si myslím, že zařízení bez 5G konektivity bude čím dál tím víc ubývat
Odpovědět0  0
Do tohohle mohl investovat jenom blázen, pro běžné použití je aplikace panelů na auto nesmysl, jejich přínos nevyváží zvýšení ceny a komplikace. Smysl by to možná mohlo mít ve speciálních případech typu golfové vozíky nebo podobné přibližovadla v tropických rezortech, kde to už z principu použití bude na tom slunci celý den stát a jen lehce popojíždět
Odpovědět1  0
Přesně tak, kdysi jsem telefony měnil maximálně po roce, protože každá nová generace byla o ohromný skok dále, ale dnes? Jaký je rozdíl mezi loňskou vlajkou a letošní? Změnu ve výkonu procesoru běžný člověk nemá šanci poznat už od nějaké střední třídy výše, paměti mají všechny modely dostatek a jestli vám přidají na záda o jeden objektiv víc nebo míň, to už také prakticky nepoznáte ­- tak proč bych za to každý rok platil znova? V klidu ten telefon mám 2­-3roky než začne degradovat baterka a teprve pak začnu řešit výměnu buď baterie nebo celého telefonu.
Je to ta samá situace, která už před mnoha lety nastala u PC, tam ten výkon pro běžného uživatele je také už dávno dostačující a k upgradu se ho snaží tlačit jen hry
Odpovědět0  0
Já jsem spíš zvědavý na to v jaké finální podobě o půjde do světa, protože tyhle ostrý hrany přece nemůžou v dnešní době, kdy se řeší i ochrana chodců, projít...
Odpovědět0  0
Však se taky v článku nepíše nic o tom, že by byly poškozeny při těžbě, ale že je vzhledem k dalším okolnostem pravděpodobné, že byly buď k těžbě určeny nebo na ní použity ;­-­) S těžkou to má společné to, že ­"normální­" uživatel nebo prodejce by neměl takové množství karet po kupě odložené v nějakých nevyhovujících podmínkách
Odpovědět0  0
Souhlasím, navíc i právě proto, že je v tom angažovaný takový slepenec včetně státu a jeho organizací, se nedá očekávat nějaká velká dynamičnost a flexibilita, tady půjde hlavně o prezentaci schopností národního průmyslu a odškrtání kolonek pro EU dotace
Odpovědět0  0
Tohle mi zavání spíš tunelem na státní subvence, protože přesně jak je psáno v článku, za tři roky spustit sériovku auta, který v tuhle chvíli mají jen prototypu ­(a to ještě možná­) je hodně odvážný plán i přesto, že staví na již existující platformě. Ostatně právě ta platforma je ale může dostat zase do problémů, protože byla představena už v 2020 a Čínani nejsou zrovna proslulí tím, že by neinovovali, takže v tom roce 2026 už také můžou začít přemýšlet o jejím nahrazování :­-)
Odpovědět0  0
Barák ti od tohohle taky nevyhoří, jen se odpálí karta ­- a tohle tu v minulosti už taky bylo, třeba když procesory ještě neměly vlastní tepelnou ochranu, tak stačilo blbě namontovat chladič a procesor ti mohl udělat pápá. Prostě PC nikdy nebylo absolutní Plug and Play, vždycky jsi musel mít alespoň základní představu co a proč děláš
Odpovědět6  2
To je hroznej kec :­-D Očividně jsi z PC historie moc nezažil....
Ale že jsou tyhle konektory špatně nadesignované je docela jasné, správný konektor má mít jasně definované správné spojení ­(nějaká výrazná zacvakávací pojistka)
Odpovědět0  0
Ano, BT má sice nezávislost na bankách a státech, ale na druhou stranu je zase v rukou velkých těžaˇřů, kteří ovladají trh a navíc je vysoce citlivý i na obyčejné ­"žvásty­" významných lidí ­- viz třeba Elonovy tweety. Jasně, nějaké rozhodnutí vlády nebo centrální banky také může také významně ovlivnit kurz daného FIAT, ale tam je to trochu náročnější a predikovatelnější proces než, že se Elon blbě vyspí, plácne něco na Twitter a ty máš hodnotu btc o 20% dole
Odpovědět4  0
V průměrné rychlosti problém není, ale ta agilita bude tristní, nedejbože, když v tom pojedou dva lidi s trochou nákupu...a tohle za 600K? Dokázal bych si to představit jako nákupní tašku pro manželku, ovšem tak za poloviční cenu, ne za cenu, za kterou se dá koupit už nové plnohodnotné rodinné auto.
Odpovědět4  0
Sentimentální hodnotu chápu, ale to by to musel být pohonný element, mít malý Wankel na dobíjení baterky je sentimentální stejně jako si vozit v kufru elektrického Mustangu malou V8 na dobíjení ­- spíš bych věřil, že si tohle vydupal nějaký seniorní japonský šéf jako trucprojekt.
Co se bude dát koupit nebo ne je teď pouze ve hvězdách, legislativa se bude měnit ostošest, ale to auto jde na silnice teď a teď tam prostě žádný smysl nevidím ­- ale třeba něco přehlížím

P.S.: Vystihl jste to imho přesně, technologie zvládne mnohé, ale ty náklady budou pak děsivé.
Odpovědět2  1
Obecně mám japonská auta rád, ale tady vážně marně přemýšlím o tom, co je přínosem toho komplikovaného řešení ­- nemá to extra výkon, nemá to extra dojezd, není to lehké, není to levné ­- vlastně všechno co umí tenhle vůz, tak umí lépe jak čistý elektromobil, tak i čistý spalovák, tak proč jít do tohohle hybrida? Navíc teda to omezení rychlosti na 140 už je brutální, 180 u Volva jsem ještě považoval za přijatelné ­(ani v DE většina lidí nejezdí vyšší cestovní rychlostí­), tak těch 140 už je dost omezující i u nás
Odpovědět2  1
V základu máte pravdu, ale dost mne pobavila ta formulace ­"tradiční firma s dlouhou historií­" :­-­)­)­) Coinbase byla založena 2012... deset let vážně není tradice ani dlouhá historie ­(nicméně oproti FTX to samozřejmě mnohem delší historie je)
Odpovědět0  0
Samozřejmě, že na slevu žádný nárok nemáte a těžko si jí zpětně vydupete jakoukoli demonstrací, ale na druhou stranu, když jako zákazník zjistíte, že zboží, které jste si právě koupil, nečekaně a skokově výrazně zlevnilo, tak to ve Vás nezanechá pozitivní dojem. Nad pár stokorunami mávnete rukou, nad pár tisícovkami už si asi zanadáváte, ale desetitisíce až statisíce nechají klidného asi málokoho... a zrovna na tomhle vysoce konkurenčním trhu si tím Tesla teda pěkně zahrává se svou pověstí.
Odpovědět1  1
Já neříkal, že je cena jistý ukazatel, ale že když někdo řeší JEN cenu, tak se pravděpodobně spálí. Máte pravdu, že je tam mnoho předražených šmejdů, ale když to člověk posuzuje komplexně i z recenzí, nejlépe fotek skutečného zboží, počtu objednávek, technických specifikací, ostatních nabídek daného prodejce, atd... tak je velká šance, že dorazí zboží v očekáváné kvalitě. No a když ty další ukazatele nejsou, tak si musí umět člověk buď říct ne a nebo jít do čisté loterie, to je celé :­-)
Odpovědět1  0
To máte pravdu, sám tam nakupuji hodně věcí okolo modelařiny a drobné elektroniky, ale člověk musí umět hledat a vybírat. Bohužel ale valná většina kouká jen na cenu a pak se diví
Odpovědět0  0
USB­-C je navrženo poměrně dobře a právě i s ohledem na odolnost, takže tam zas tohle tolik nehrozí, mnohem větší riziko bude zase v nějakých levných ošizených kabelech z alíku.
Ovšem druhá věc nesmyslnost takhle vysokých hodnot nabíjení ­- to fakt někdo potřebuje, aby se mu mobil nabil za deset minut na max? Běžně vydržím s telefonem celý den poměrně intenzivního používání a když už ho teda potřebuji v průběhu dne někde nebít tak fakt není problém ho odložit někde na nabíječku třeba na dvacet minut, což mi ­"normálním­" rychlonabíjení doplní třeba půl baterky a je to v pohodě.
Odpovědět0  0
Nechápete praktickou podnikovou ekonomiku v tržním prostředí a odmítáte si to přiznat, absurdní přirovnání Vám v tom ale vážně nepomohou. Ale to je bohužel mezi novináři dost častý jev
Odpovědět0  0
Není to záležitostí pouze Tesly, ale u Tesly je ten pokles o cca 85% vyšší než u zbytku trhu ­- to je dost velký rozdíl, který naznačuje velký problém pro firmu.

A brečet nebo oslavovat? Tady právě zase ukazujete, že jste jen typický internetový teoretik, protože na tohle jednoslovná univerzální odpověď neexistuje a i jednotlivá oddělení v samotné Tesle by Vám na to pravděpodobně odpověděla rozdílně ­- jenže tohle jsou věci, které člověk pozná až z praxe a tu Vy bohužel nemáte opakovaně to dokazujete například touto větou: ­"Je naprosto logické, že Tesla padá podíl v elektromobilech, ale pokud ji současně stále roste podíl v automobilech, tak to není nic negativního.­" Z pohledu dlouhodobého vývoje je to sakra negativní jev

Ale bohužel Vy se budete stále ohánět jen svými pseudoznalostmi vyčtenými z internetu, je to bohužel naprosto stejná situace jako když tenhle národ byl najednou plný zkušených vakcinologů... takže diskutovat dál nemá smysl
Odpovědět0  2
A já Vám říkám znova ­- běžte se zeptat akcionářů Tesly ;­-­) A proč do toho najednou taháte čínské značky, které fungují naprosto v jiném prostředí? Schválně, kolik máte akcií Tesly? Doufám že teď masivně přikupujete, protože podle toho co tvrdíte, tak to z vás udělá za pár let velmi bohatého člověka ­- a nebo snad nevěříte vlastním tvrzením a jen prázdně plácáte v diskuzích? To snad ne ;­-­)
Jste jak zaseknutý gramofon a bohužel stejně jako v ostatních diskuzích neustále trváte zabedněně na svých názorech a ostatní se snažíte vyvracet vytrháváním různých dat z kontextu jen aby Vám to horko těžko vyšlo do Vašich teorií. Navíc ty Vaše fabulace o budoucnosti jsou poněkud mimo, když vezmeme v úvahu trendy křivek z posledních let ­- což je jediné vodítko k dané aproximaci výsledku ;­-)
Odpovědět1  0
Běžte se zeptat akcionářů Tesly ­- Tak kde je problém? :­-­)­)­) Možná Vám to vysvětlí...
Odpovědět1  0
Ale očividně nerozumíte ­- prodeje Tesle opravdu klesají ­- v kontextu vzrůstajícího trhu. Zatímco dříve kontrolovala dejme tomu 90% tohoto segmentu, tak teď je to třeba 60% ­(hodnoty střílím od boku pro názornost, nechytejte mne za slovo­) a to je pro ni ten problém. Ještě před několika lety byla Tesla defakto synonymem pro slušné reprezentativní BEV a pro zájemce prakticky automatickou volbou, to teď mizí a zákazníci jdou i jinam. Ano v absolutních číslech Tesla roste, ale trh BEV roste ještě rychleji, takže Tesla ztrácí svou pozici a proto ten pokles její hodnoty.
V čem je zastaralost Modelu S problém? Lidé, kteří si kupují auta v hodnotách nad 2mil už mají auto i jako část sociálního statusu a s tím se pořízení 10 let starého designu úplně neslučuje, to auto už je prostě okoukané. Např před deseti lety jsme si všichni sedli na prdel z centrálního megatabletu, dnes už je to zaprvé zívačka a za druhé také víme, že to není rozhodně ideální řešení atd.
Odpovědět1  0
Model 3 byl uveden do prodeje v roce 2017, naučte se počítat ;­-­)

A ty vylepšení modelu S jsou srovnatelné maximálně s běžným faceliftem jiných značek, takže se zase uklidněte :­-­)
Na ten Cybertruck si vsadíte?
Odpovědět0  0
To si ojete škodovky drží také a není to známka žádné kvality, je to jen psychologický efekt
Odpovědět0  0
Tady je vidět jak to vypadá, když někdo chce zkreslovat dat ­(a nebo s nimi neumí pracovat­) ­- Proč by měly prodeje Tesly klesat? Množina uživatelů BEV za těch posledních deset let výrazně roste, takže tady rozhodně neplatí, že když jednomu zákazníci přibývají, tak druhému musí mizet. A když se na to podíváte touto optikou, tak Tesla si drží ustálený objem zákazníků, který se pomalu navyšuje, ale tam, kde před deseti lety prakticky nebyla konkurence a tím pádem 0 potenciálních zákazníků Tesly, tak teď jsou nemalé počty kupujících, kteří při rozhodování dali přednost jiné značce.
Takže třeba místo těch 40tis Taycanů mohlo být 40tis dalších Tesel ­- už to chápete? Před deseti lety jste neměl prakticky jinou možnost koupit kvalitní reprezentativní BEV krom Tesly, dnes těch možností je spousta, to je ten rozdíl a Tesla ztrácí ten punc výjimečnosti.
Odpovědět0  0
Tak za neúspěch se považuje hlavně ten 75% propad hodnoty akcií. S tím hodnocení růstu je to takové ošidné, protože z mála se roste mnohem lépe než když jste na špičce a naopak z té špičky se snadněji padá než ze spodních pater. Tesla je hodně specifická, protože je to pořád z velké části one man show Muska a její úspěch stojí a padá na jeho osobě a umění zaujmout, no a tím pádem investory a vlastně i zákazníky začíná znervózňovat to, že Musk očividně věnuje více úsilí pitomému Twitteru, zatímco Tesla tak nějak stagnuje, od uvedení Modelu 3 uplynula už dlouhá doba, Cybertruck je úlet u kterého je navíc ticho po pěšině a konkurence nespí... stačí se podívat, kde byla Tesla při uvedení modelu S ­(2012­), to bylo užasné auto jak z budoucnosti a ostatní na to prakticky neměli odpověď, jenže uplynulo 10 let a Tesla pořád prodává prakticky ten stejný model S, ale konkurence už tu odpověď má ­(a nechci se teď hádat zda lepší nebo horší, ale rozhodně to srovnatelné alternativy jsou­) a každým rokem jsou lepší a lepší...
Odpovědět2  1
Pane Šurkalo čím dál tím víc nabývám dojmu, že Vy musíte být totální nerd, který zná svět jen zpoza monitoru, protože ač vědomosti rozhodně máte, tak praktická aplikace jde často úplně mimo Vás.

1­) Tady asi ve sporu nejsme, je to otázka přesnosti těch systémů a dopravní situace, ideální to asi nebude nikdy, ale průšvih to také být nemusí

2­) Zde Vám nějak vypadlo z úvahy, že málokdo jezdí jen po dálnicích a nikde jinde se nedá očekávat, že by se podobný systém aplikoval, tudíž zmenšení klasické baterie na úkor nějakého kapacitoru je pro většinu spíše nevýhodou a spíše se dá očekávat, že tento systém by se montoval navíc k plné kapacitě ­- no a tam rázem bude vše jen dražší a těžší. Ale uznávám, že tohle je o pohledu na věc

3­) Chcete mi snad tvrdit, že na dálnici ­(třeba na té D1­) je celý den v každou hodinu stejné množství aut po celý rok? To asi ne, že? A to se ani nebavíme o tom, co by se stalo, když by se zrovna na tom dobíjecím úseku vytvořila kolona, rázem tam těch aut máte několikanásobek a budete muset začít drasticky omezit výkon nabíjení, protože pochybuji, že by si provozovatel rezervoval kapacitu na takové situace, to by se v rámci celé sítě nedoplatil

4­) Zase záleží kde jezdíte, ten sníh je samozřejmě extrémější, tam se bude jednat tak o nižší desítky dnů maximálně, možná i jednotky, ale v případě srážek už se statisticky bavíme v našich končinách o 20­-30% dnů v roce. Vážně si myslíte, že je dobré masivně investovat do něčeho, co nebude čtvrt roku použitelné ­(nebo velice ozmezeně­)? Myslíte že fabriky budou upravovat výrobu dle toho, zda prší a kamiony mají rázem o 60% nižší dojezd a tím pádem stráví dost času na nabiječkách? Nebo dynamickou cenu jízdného a vlastně i samotných jízdních řádů pro autobusy dle počasí? :­-­)

Já nemám nic proti zavádění nových technologií, ale tady to prostě až příliš zavání tím, že si zbytečně komplikujeme něco jednoduchého a na oplátku toho moc nezískáváme
Odpovědět0  0
1­) S tou zarovnaností to rozhodně tak růžově nevidím, v případě efektivity indukčního pole se bavíme o milimetrech, ale v případě stavby silnic se rozhodně na milimetrovou přesnost nedostaneme, stejně tak o tak vysoké přesnosti autonomního řízení také pochybuji, v reálu to budou jednotky centimetrů ­(v nejlepším případě­), což v kombinaci s nerovnostmi a znečištěním už s tou efektivitou zase zamává

2­) Aha, takže se zase drbeme nožičkou za ouškem, budeme do už tak těžkých BEV cpát další redundatní technologie ­- hurá, to je výhra, akorát nám to zase zhorší zbylé parametry a moc si nepomůžeme

3­) každých 10km 3MW ­(pro oba směry­) přípojka a technologie, ale s nejistým a nevyváženým odběrem, pane jo, to bude na ČEPSu radosti :D To je skoro tak dobrý jako ta pohádka o nabíjecí přípojce pro každé parkovací stání... Ještě tam přihoďte, že by to mohly tahat soláry a větrníky a bude to úplně dokonalý

btw, Co s takovým bezdratovým nabíjenímve vozovce provede vrstva vody při dešti nebo nedejbože prosolená břečka? To už někdo řešil, já to tedy nezkoumal, ale obecně indukce nemá vodivé překážky v cestě moc ráda ;­-)
Odpovědět2  0
No ovšem 10% rozptyl při třeba těch 70kW Vám dělá 7kW, které třeba vyfičí navíc zbytečně do vzduchu... to je panečku ukázka ekologie, když už omezujeme i výkony pitomých vysavačů...

Jako ono je fakt jedno, zda uděláte na 100km jeden souvislý 10km úsek a nebo každých 10km 1km úsek, pořád jste v celkových počtech +­-stejně a pořád to musí nabíjet nějakou smysluplnou dobu, to že pustíte do baterky třeba 100kW na 30sekund vám té energie vážně moc nedodá, nemluvě o tom, že ty baterie z takových ­"štouchanců­" také nebudou kondičně úplně happy.
Třeba se mýlím, ale opravdu mi to připadne nereálné a hlavně styl řešení jako se drbat levou nohou za pravým uchem...
Odpovědět2  0
"Tak např. přímo ze stránek SAE pro standard J2954. ­­" Tests using a 10­­-in. ­­(250­­-mm­­) ground clearance have shown that WPT systems operate at grid­­-to­­-battery efficiencies of up to 94%.­"" Kouzlíčko je v tom ­"up to­" ­- to může taky znamenat, že tuhle účinnost to mělo v jednom případě z tisíce a ještě za přihodné konstelace hvězd :­-­) Psaním podobných prezentací se živím, takže přesně vím o čem to je a jaké formulace se používají, aby to vypadalo co nejlépe, ale zároveň nikdo nemohl říct, že lžete.

Ale abysme si rozuměli o čem mluvím ­- já narozdíl od ostatních nepopírám, že té efektivity přenosu se dá za určitých podmínek dosáhnout ­(i když jsem skeptický k reálné stabilitě té vysoké efektivity, ale to je zase jiná věc­), já tvrdím, že je to ekonomický nesmysl, protože aby to fungovalo smyslupně, tak se bavíme ne o stametrových úsecích, ale úsecích v řádu minimálně desítek kilometrů a o minimálně desítkách, reálně spíše stovkách až tisících najednou dobíjených aut v daném úseku ­- dokážete si k tomu představit ty fyzikální reálie? Já ano a právě proto to považuji za nesmysl
Odpovědět1  0
V původním článku na tyto odkazováno nebylo ;­-­) A když použiju Vaši argumentaci v jiném vlákně ­- máte k tomu nějaké údaje? A tím myslím skutečné údaje, ne PR řečičky, hlavně by byl zajímavý údaj kolik kW příkonu celé té silnice je třeba na 1kW dobitý do baterie vozidla...

Sorryjako, ale tohle je očividně slepá cesta, někdo se tu snaží vytvářet trolejbusy s bezdrátovýma trolejema v silnici a prostě na tom jen rejžuje dotace a investice díky současnému hype, smysl to ekonomicky dávat nikdy nemůže
Odpovědět3  0
Ehm, a všiml jste si toho, že ty stávající postavené silnice mají pouze STATICKÉ dobíjení? To je diametrální rozdíl od slibované dynamické varianty...
Odpovědět0  0
To je ovšem hodně velkej úlet jak cenově tak primitivismem technologie ­- 30 cívek na nabíjení na 3 zařízení, tj desetinásobná redundance a i tak vám to vlastně nezaručí, že budete nabíjet efektivně, protože u bezdrátového nabíjení stačí posunout cívky vzájemně vůči sobě o pár milimetrů a už klesá výkon ­- a tady nemáte jasně definovanou žádnou pozici. No a 300 USD cena je už asi bez komentáře
Odpovědět0  0
To je blbost, kauce nemá s výsledkem soudu nic společného, její vrácení je podmíněno dodržováním podmínek vyšetřování na svobodě, tj hlavně spolupráce s vyšetřovateli, zdržování na určeném místě nebo ve vymezeném prostoru a dostavování se k soudu
Odpovědět1  0
Tak Covid určitě situaci zkomplikoval, ale zase nezaměňujme zdržení v sériové výrobě ­(což postihlo prakticky všechen průmysl­) a odklad samotného zahájení sériové výroby z důvodu nedokončeného vývoje ­- a zrovna u Cybertrucku není doteď ani jasné, jak bude vypadat jeho finální podoba, zrovna v té představené podobě snad nemůže být ani v Evropě uveden na trh ­(ale to možná Elonovi nevadí, to nevím)
Odpovědět0  0
Já chápu o co Vám šlo, ale právě proto upozorňuji, že ve Vašich příkladech jsou ohromné rozdíly už v přístupu k těm termínům a není to o velikosti firmy ­- tam máte naprostou pravdu, že do problémů s vývojem se může dostat stejně tak malá jako velká společnost.

Tesla ­- v počátcích šlo o problémy se sériovou výrobou ­(to samé, s čím se teď potýká Lucid­), ale současné projekty a jejich zdržení už je spíš projevem toho Muskova velikášství, kdy slibuje předem věci, které nemá zdaleka v takové fázi vývoje a to prostě není vůči zákazníkům moc fér přístup
Apple­/VW ­- tady jsou to ty typické příklady problémů vývoje, ale jejich sliby jsou buď neoficiální a nebo jen obecné, takže to vlastně zákazníka nějak nepoškozuje

O tom zbytku se nemá smysl ani nějak bavit, to je prostě realita startupů, že mají velké oči a někdy i cíleně jen velkou hubu a většina z toho se do fáze realizace ani nedostane
Odpovědět0  0
Tak VW neoznámil nějaký specifický model a nerozjel na něj předobjednávky, ne? Oni pouze obecně oznámili, že chtějí mít nový model v daném roce, společně s novou fabrikou a tohle následně celé upravili i díky tomu, že došlo k výrazným personálním změnám ve vedení ­- to je prostě změna strategie, ovšem s následkem odložení původních plánů, to nepopírám.
Musk na druhou stranu vždy oznámí konkrétní produkt a většinou na něj spustí i předobjednávky ­(včetně kasírování rezervačního poplatku­) a nasledně stále ten samý Musk není schopen tento termín splnit ­- a tady se nebavíme o rozjetí první sériovky, Tesla už je regulérní automobilka a Musk prostě cíleně kecá, aby udržel hypetrain a investory v pohybu.
Myslím, že ten rozdíl v přístupu je více než viditelný

ad Apple ­- Pokud neoznámili nic oficiálně, tak do tohohle článku nepatří, to že se jim zdržuje interní vývoj je jejich věc, nikomu nic neslíbili, že si něco domýšlejí novináři a veřejnost z nějakých neoficiálních kusých informací není jejich problém ani chyba. A zrovna Apple je firma v tomhle ohledu jedna z nejlepších, prakticky všechny produkty oznamují až v okamžiku uvedení na trh, žádné sliby do budoucna, to udělali snad jen u té bezdrátové nabíječky, kde se jim to také nakonec vymstilo.
Odpovědět4  0
Tak u toho Sono Motors bylo od začátku vidět, že jsou to buď jen jejich vlhké sny bez opory v realitě nebo možná přímo jen cílený tunel na peníze investorů. U VW se jedná spíše o přehodnocování strategie a s tím spojené zdržení, takže jediné ke srovnání jsou Tesla a Lucid, kde to opravdu jsou naprosto identické problémy v zavádění sériové výroby.
Jo a u jablka vlastně nikdo neví nic, protože tam ofiko nic slíbené přeci nebylo, všechno jsou to je rumory, takže těžko mluvit o zdržení :­-)
Odpovědět1  0
Tohle je spíš taková filozofická otázka, protože třeba nůž také není zbraň, ale zbraň z něj dělá až ten člověk, který ho jako zbraň použije. Kryptoměny jako takové samozřejmě podvod nejsou, ale jejich princip fungování má k těm podvodům a manipulacím velice blízko a je hrozně jednoduché trhem kryptoměn výrazně manipulovat ­- viz například Muskovy tweety.
Odpovědět1  1
Máš to nějak popletený chlapče, Čech je národnost a černoch je lidská rasa, takže člověk může být obojí ;­-­) A ač nejsem nějaký fanda toho dnešního multikulti, gender a dalšího šílenství, tak v tomhle případě není co řešit, Yemi bez diskuzí Čech je. Tečka
Odpovědět4  0
Máte sice ve všem pravdu, ale právě to dokresluje jak je nesmyslná představa o tom, že budeme většinově živi z OZE ­- protože stále u všeho počítáme s tím, že ­"když teda nebude svítit­/foukat­", tak holt vyčerpáme tu energii z baterek a pak si zase sosneme tý ošklivý špinavý energie ze sítě, což ale znamená, že ty špinavé zdroje musí být v pohotovosti a k dispozici defakto pořád ­- no a jak to v reálu vypadá, to nám ukazuje Německo.
Není potom mnohem lepší se na nějaké OZE vykašlat ­(ve smyslu významného podílu na mixu­) a spolehnout se na jisté zdroje s minimálním dopadem na životní prostředí, např JE a OZE používat opravdu jen jako doplněk na vhodných místech? Samozřejmě že to lepší je a tvrdá data a fyzika to jen potvrzují... průšvih je, že se tahle otázka zvrhla v ideologii a politiku a tam jde věda a rozum stranou :­-­(
Odpovědět0  0
No tady jde o to o jaké baterii se bavíme ­- pokud to má být baterka schopná několik dní živit ostrovní provoz domu ­(třeba v případě sněhové kalamity a úplně zakrytých panelů­), tak už to s těmi rozměry tak růžové není... Ale souhlasím s Vámi, že v principu není u RD rozměrový objem technologie nějakým zásadním problémem, tam se to místo vždy někde najde, případně se dá řešit nějakým technickým přístřeškem
Odpovědět0  0
ty asi nebudeš nejostřejší tužka v penálu, co? ;­-­) Celková potřebná kapacita akumulované energie je pořád stejná, ať jí máš na jednom místě a nebo rozkouskovanou na deset tisíc míst. Kdyby měl každej barák solár a baterky, tak jsme hlavně asi na planetě v háji s Lithiem :D
Odpovědět0  0
Na tomhle článku a projektu se mi hlavně líbí to, že v plné nahotě ukazuje jak nejsme schopni ukládat energii opravdu ve velkém měřítku ­- největší ­"evropská baterka­" a dokáže to vykrýt spotřebu na 2 hodiny 1% britské populace?
Jenže pokud by se mělo OZE používat v mixu většinově, jak o tom sní zelení fanatici, tak by bylo nutné úložišti vykrývat spotřebu 100% veškeré populace a to minimálně v řádech desítek hodin, spíše jednotek dní ­- pokud se tedy máme bavit o nějaké zajištěné dodávce.
Odpovědět0  0
A to je vlastně příběh OZE v kostce ­- ­"energetiku na tom nevybudujete­" ­- zdroje OZE mohou být při správném použití a na správných místech skvělým doplňkem energetického mixu, ale nemůžou se stát jeho základem dokud se nenajde efektivní způsob ukládání energie ve velkém měřítku.
Odpovědět1  0
Uvědomte si, že v automotive se řeší u dílů úspora každého centu, takže si buďte jistý, že pokud se automobilka rozhodne pro podobný postup, tak si je sakra jistá, že většina zákazníků si ten upgrade koupí­/pronajme, protože jinak by si sami sobě většinově snižovaly zisky. A právě proto jsou i v různých zemích­/regionech jiné nabídky modelů, takže zatímco třeba ty vytápěné sedačky budou v Norsku v základní výbavě ­(a cena bude promítnuta do celkové kupní­), tak v té Itálii to nabídnou jen jako HW upgrade, protože si to nekoupí skoro nikdo a jako SW upgrade to bude v Německu, kde si to koupí třeba 80% lidí. Nějaký zbytečný materiál sebou vozit určitě budete, ale nikdy nevíte, zda si ten upgrade třeba jednou nekoupíte, ostatně rezervu sebou také vozíme a všichni vlastně doufáme, že jí nikdy nepoužijeme :­-­)
Zvýšená spotřeba paliva je prakticky pitomost, protože se tady bavíme o drtivé většiny těch systémů o rozdílu v řádech dekagramů, možná se někde dostaneme na kg, to je rozdíl jako když si dojdete nebo nedojdete před jízdou na toaletu a vezmete si silný kabát...
Neříkám, že je to dobře tak nebo tak, ale prostě není to tak černobílé, jak tu v diskuzi zaznělo.
Odpovědět2  1
No ono to plýtvání zdroji není vůbec jednoznačné, protože výroba jednotných komponent je nejen ekonomičtější z pohledu financí, ale vlastně i těch materiálních zdrojů, protože ani výrobce­/dodavatel, ani aftermarket nemusí držet pojistné zásoby rozdílných dílů, ale jen toho jednoho a to je v rámci celého dodavatelského řetězce ohromná úspora materiálu.
Ono je to spíš otázka psychologická, protože zatímco dříve byly ty odlišnosti řešeny jiným HW, tak dnes je to jen úprava SW univerzálních dílů a v případě deaktivace má zákazník pocit, že byl o něco okraden, ale vlastně to tak není ­- samozřejmě za předpokladu, že s tímto byl seznámen při prodeji a ne že to byla pozdější úprava.
Nakonec jde spíš o to, jak to výrobce nastaví cenově
Odpovědět3  1
Hele mě se ten poplatek taky nelíbí, ale čistě prakticky ­- ty si myslíš, že se to zboží na pobočce vyskytne časoprostorovým tunelem nebo jak? pořád ho tam někdo musí dovézt, takže cena dopravy není nenulová a zrovna Alza u většiny svých poboček je schopná dodávat extrémně rychle, takže já s tím problém nemám. A vzhledem k tomu, že v Alze minimálně jednou za měsíc něco beru, tak jsem zaplatil ten jejich Alza+ za pitomý 3 kila ročně mám veškerou dopravu na pobočky a do boxů zdarma, což mi ulehčuje zase objednávky, protože nemám teď problém si tam brát i vyslovený drobnosti jednotlivě
Odpovědět1  0
Pro většinového běžného uživatele určitě ne, ale dokážu si představit způsoby použití, kde to má jasné výhody ­- stejně jako ten S­-pen u Note., takže proč tu možnost zákazníkům nenabídnout?
Odpovědět0  0
Právě že viděl ty pinďo, zvláště letošní rok přesně odpovídá mému popisu a vypadá to, že BTC stále nenašel svoje dno... jasně, třeba to zase někdy vystřelí nahoru, ale to je spíš vlhkej sen těch, co do tohohle vlaku naskočili později, úvodní hype je pryč a svět zjistil, že BTC není žádná decentralizovaná alternativa fiatu, ale spíš taková mnohem nevyzpytatelnější ruleta
Odpovědět3  2
I levný konektor může takové výkony v klidu přenášet, jde jen o správně dimenzovaný design ­- viz třeba modelářské konektory. Tady to jednoznačně navrhoval nějaký patlal, ale překvapuje mne, že to prošlo přes takové množství inženýrů v různých firmách a že se nikdo neozval už ve fázi zavádění toho standardu
Odpovědět0  0
No poslední dva roky od bitcoinářů neustále slýchám, že za pár měsíců to bude na 100k a za pár let na 1M, ale ono to přitom pořád kolísavě klesá víc a víc... tak nevím
Odpovědět3  3
Na jejich místě byste udělal to samé, tady nejde o nějaké unikátní klíčové technologie, takže Nvidia si moc dobře uvědomuje, že by to prázdné místo brzy zaplnil někdo jiný a výsledný efekt by byl stejný. Takhle si aspoň udržela nemalý objem obchodu a tím i pracovních míst pod svou střechou.
Prostě Čínu je už teď velice těžké ­(možná i nemožné­) nějak výrazně omezit, prakticky jediné v čem má západ ještě výrazně navrch je armáda, ale tenhle konflikt bude ekonomický, ne vojenský
Odpovědět4  0
To záleží na použití, pokud to bude nákupní taška pro manželku, která s tím odveze děti do školy, objede pár krámů, fitko a doma to píchne na nabíječku ze střešních FVE, tak těch 160km stačí naprosto v klidu.
Jako univerzál to je samozřejmě naprd, ale to i rozměrově
Odpovědět0  0
Máš pravdu až na to pájení, kvalitně lisovaný konektor je s pájeným srovnatelný ­- ostatně se podívej do energetiky, ta se silovina jen lisuje a přechodový odpor je zanedbatelný ­(kdyby nebyl, tak by to byl sakra problém :­-D )
Odpovědět0  0
Jenže nejčastější příčina požárů je od vadné elektroinstalace nebo elektrických spotřebičů... a obého v teepee moc nenajdete ;­-)
Odpovědět1  1
Pozor, ona ta produkční úroveň v tomto případě znamená jen to, že testy byly dělány ne na nějakém laboratorním vzorku, ale na prototypu, který měl produkční parametry a takové podobě by mohl být vyráběn ­- ale to, zda tak opravdu je zatím pouze odhad a předpoklad, do reality je ještě daleko. Ale každopádně je to validnější evoluce akumulátorů než většina těch jásavých zpráv od výzkumníků, že se jim povedlo x krát navýšit kapacitu a teď už to ­"jen­" musí doladit pro výrobu :­-)
Odpovědět0  0
Ale prd, aerolinky mnohem víc štve, že jim někdo kouká pod ruce a to ještě zdokumentovatelným způsobem. Ty Airtagy jsou slaboučký BT, který nemůže nějaké systémy vůbec ovlivnit, v civilizaci a tuplem na letišti je takový radiový provoz, že tohle je tak na úrovni okolního šumu.
Odpovědět15  2
Průšvih je, že s nevědomým fanatickým odmítačem, jako jste vy, se nedá rozumně diskutovat. OZE nejsou vůbec špatná technologie a při vhodném použití můžou být jak ekonomické, tak ekologické. Problém nastává v okamžiku, kdy se OZE začnou plošně nasazovat bez ohledu na okolnosti. Zkuste prosím tohle rozlišovat a negeneralizovat
Odpovědět0  0
Ach jo, nikdo neříká, že by to mělo fungovat v izolovaným systému nebo, že by to mělo být nějak extra levné oproti fosilním palivům. Já jen říkám, že tady u tohoto stylu provozu je možnost, že to na baterky fungovat může a bude to dávat smysl ­- protože není potřeba budovat nějakou síť megapřípojek pro nabíječky, trasa je stejná a pravidelná, není tam problém s místem a vahou pro akumulátory a nakonec je tam i ten prostor pro výrobu velké části potřebné energie z OZE ­(a nemusí to být všechna­) ­- prostě všechno to, co BEV auta nemají a proto jsou tak omezená.
Ale tím neříkám, že to musí ekonomicky vycházet, natolik ekonomiku konstrukce a provozu lodí neznám, jen říkám, že to, narozdíl od většiny jiných aplikací, smysl dává alespoň logicky
Odpovědět0  0
Přesně tak, navíc se tady bavíme o měsíčním poplatku v ceně třeba jednoho obyčejného oběda, takže pokud YT sleduji na nějaké pravidelné bázi, tak nevidím jediný důvod si to nezaplatit a reklamy tím neřešit.
Ale samozřejmě je jistá sorta lidí, kteří radši budou hodiny laborovat s pochybnými softwary jen aby náhodou neutratili pár desetikorun.
Odpovědět0  5
Tak na tohle použití by ta elektrika nemusela být špatná ­- trajekt jezdí stabilní pravidelnou trasu a během nakládky­/vykládky může dobíjet, v přístavu zároveň nebude problém s přípojkou dostatečné kapacity. Navíc to může být klidně i napájené nějakou offshore větrnou větrnou farmou. Prostě jako celek to může fungovat a má to i logiku
Odpovědět2  0
Chápu, že jsi jen trotlík, který se snaží být vtipný, ale moc ti to nejde :­-­(

Ohledně té rychlosti nejde o schopnost, ale v první řadě o fyziku. Samozřejmě je pravda, že lidé tvého typu si myslí, že řídí jak Senna se Schumacherem dohromady, jenže na dálnici nejsi na uzavřeném okruhu a kolem tebe se pohybují ostatní auta, která se mohou chovat naprosto nepředvídatelně a rozdíl mezi reakční dobou a vzdáleností ve 160 a ve 220 je propastný... ale je mi jasné, že když se budeš Božce z prasečáku chlubit, že jsi ve svém vylítaném bávu jel dvěstě jako ten vole závodník, tak z toho bude paf :­-D
Odpovědět3  1
¨Tak si to Volvo prostě nekoupíš a basta ;­-­) Ovšem osobně si myslím, že tohle nějak ošetřené budou mít a systém bude možné deaktivovat.
Jinak ale zase to bude taková bouře ve sklenici vody stejně jako s tím omezení maximálky na 180km­/h ­- z toho se taky rádobyzávodníci můžou potentovat, ale běžného člověka to opravdu v ničem nelimituje, protože i v tom Německu na těch pár ještě neomezených úsecích inteligentní člověk takhle rychle nejezdí, adekvátní cestovní rychlost vzhledem k tomu, že jste na veřejné komunikaci, kde se vyskytují i vozidla mnohem pomalejší je právě okolo těch 160­-180km­/h
Odpovědět3  0
Jak už zde bylo poznamenáno, bavíme se primárně o MHD autobusech a tam platí, co jsem napsal. Samozřejmě máte pravdu v tom, že pro dálkové a zájezdové autobusy to smysl nemá, ale to je stejné jako u celé elektromobility ­- BEV nejsou v principu nijak špatné ­(nechci zde teď hodnotit míru jejich ekologičnosti, to je na jinou debatu­), ale hodí se pro určitá použití a pro určitá zase vůbec a v tom je celý problém té elektromobilní masírky, to že se nám výrobci snaží cpát BEV jako univerzální náhradu klasických spalováků.
Když budu mít baráček se soláry a manželku, která jezdí jen ­"kolem komína­", tak je třeba super ji pořídit nějakou menší nákupní elektrotašku ­- dojezd v tu chvíli naprosto neřeším, životnost bude také ok a jezdit bude prakticky zadarmo. Ale jako primární rodinný univerzál budu mít samozřejmě spalovák nebo nějaký mildhybrid, protože chci, abych si cesty plánoval podle své potřeby a ne dle sítě nabíječek :­-)
Odpovědět0  0
Ono dost záleží na použítí ­- třeba právě ty autobusy můžou používat co chtějí a nějaká síť zásobování palivem je víceméně nezajímá, protože budou tankovat­/dobíjet vždy na ­"mateřské základně­" a ta si svoje zásobování zajišťuje stejně sólo. Takže ano, tady ten vodík může mít smysl a fungovat to.
Odpovědět1  0
Tak ona je to z velké části otázka rozpočtu ­- Nasa je poslední prakticky dvě dekády těžce podfinancovaná, zatímco do Space X Elon ty peníze prostě sypal a výsledky si vydupal...
Odpovědět0  0
Srovnáváte nesrovnatelné...
Odpovědět0  0
Jenže vyrovnání špičky sítě v rámci nějaké oblasti může klidně znamenat vybití té zásoby v dané stanici třeba na 50% a jak často se to bude dít je také otázkou, ono to ve výsledku může být dvakrát za měsíc, ale také třeba dvakrát za den, to se bez provozních údajů dá těžko odhadovat.
Jako určitě to tam firma nedělá zadarmo a buď je tam nějaká výkupní cena nebo třeba na oplátku má garantovanou nějakou minimální nabíjecí kapacitu, kterou jí distributor neomezí. Každopádně to určitě nějak spočítaný mají, tohle je komerční provoz a ví co dělají.
Odpovědět1  1
Po dlouhé době konečně nějaké využití infrastruktury BEV, které vypadá, že by mohlo dávat smysl, při rozšíření sítě těchto nabíječek to už tvoří docela slušnou ­"mrtvou­" kapacitu energie, tak proč to nevyužít. Ovšem zajímaly by mne ekonomické aspekty fungování, už takhle ta firma musí kalkulovat s velkým nadbytkem akumulátorů a ty se jí tímto postupem budou znehodnocovat
Odpovědět0  0
¨Koukám vy jste taky jeden z těch, co nechápe že odpor vůči OZE nespočívá v nějakém konzervativním myšlení a lpění na minulosti, ale odborné technické znalosti o problémech s nestabilními zdroji v síti
Odpovědět1  0
Tak hlavně on očividně i ten ­"běžný­" maglev není žádné ekonomické terno, když na celým světě je jich provozováno 6 ­(komerčních­), z toho tři v Číně. Tohle bude logicky násobně dražší a silně pochybuju, že by se to někdy dokázalo dostat na hranici rentabilnosti
Odpovědět1  0
Ano, energetický mix je nejlepší řešení, protože v ideálním případě se jednotlivé druhy zdrojů dokrývají a každý druh vyrábí dle optimálních parametrů. Jenže tohle právě současné zelené šílenství potlačuje a prosazuje mnohem větší podíl OZE v mixu než je rozumné a efektivní a tím pádem se energetika musí vypořádávat s mnohem většími výkyvy a nestabilitou ­- což je drahé, neefektivní a bohužel ve výsledku i neekologické
Odpovědět5  1